خلال کن برقی صنعتی

هر آن چه که باید در مورد خلال کن برقی صنعتی بدانید!

آیا می‌دانید خلال کن برقی صنعتی چیست؟ تاکنون از این دستگاه برای خلال کردن مواد غذایی استفاده کرده‌اید؟ دستگاه خلال کن سیب زمینی یکی از تجهیزات کاربردی در آشپزخانه‌های صنعتی بوده که امروزه کاربرد گسترده‌ای در آشپزخانه‌ها و رستوران‌ها دارد. مرتب بودن ظاهر خوراکی‌های مختلف، تمایل فرد به میل کردن آن را افزایش می‌دهد. تصور کنید که سیب زمینی سرخ کرده با ظاهری جذاب و سس مورد علاقه جلوی شما گذاشته شود! چه حسی خواهید داشت؟! برای داشتن سیب‌ زمینی‌هایی با ظاهری جذاب و در مرحله بعدی طعمی عالی، به یک دستگاه خلال کن نیاز خواهید داشت. در ادامه این راهنما ضمن آشنایی بیش‌تر با دستگاه خلال کن، به ویژگی‌ها و مزایای استفاده از آن نیز خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

معرفی دستگاه خلال کن برقی صنعتی

دستگاه خلال کن برقی که تحت عنوان اسلایسر برقی یا صنعتی نیز شناخته می‌شود، نوعی تجهیز بوده که از آن برای خرد کردن انواع مختلف مواد غذایی بهره‌گیری می‌شود. استفاده از این دستگاه در آشپزخانه‌ها مزیت‌های زیادی به همراه دارد. این دستگاه علاوه بر صرفه‌جویی در زمان و هزینه سبب افزایش دقت و کیفیت کار نیز خواهد شد. با کمک دستگاه‌های خلال کن می‌توان انواع مختلف میوه‌جات و صیفی‌جات هم‌چون سیب، هویج، خیار، پرتقال، سیب‌زمینی و پیاز و حتی مواد غذایی دیگری نظیر سوسیس و کالباس را نیز خرد کرد.

در حالت کلی، دستگاه‌های خلال کن در دو دسته برقی و دستی طراحی، تولید و روانه بازار می‌شوند که افراد می‌توانند بر حسب نیاز خود اقدام به خرید کنند. عموماً دستگاه‌های برقی علاوه بر دکمه خاموش/ روشن دارای سنسور نیز هستند. وجود سنسور یا حسگر در این تجهیزات باعث می‌شود که روشن شدن دستگاه وابسته به پایین آمدن اهرم آن باشد. ناگفته نماند که مدل‌های خارجی این تجهیزات معمولاً میزان تفاله کم‌تری داشته و به صرفه‌تر هستند.

خلال کن برقی صنعتی

خلال کن برقی صنعتی

دستگاه‌های خلال کن برقی صنعتی از سنسور در ساختار خود بهره‌گیری می‌کنند و همین موضوع سبب می‌شود تا از حرکت تیغه در هنگام کار با دست جلوگیری به عمل آید. به طور معمول دستگاه‌های خلال کن صنعتی دارای پنج تیغه هستند. دو تیغه وظیفه رنده، یک تیغه چیپسی، یک تیغه خلالی و یک تیغه حبه‌ای در این تجهیزات تعبیه شده است. خلال کن‌های برقی در مقایسه با مدل‌های دستی قدرت بیش‌تری داشته و می‌توان با کمک آن‌ها مواد غذایی را راحت‌تر برش داد. ناگفته نماند که دستگاه‌های مذکور برای رستوران‌ها و تهیه غذا گزینه مناسبی می‌باشند.

تفاوت خلال کن برقی صنعتی با خلال کن دستی چیست؟

برای درک بهتر تفاوتی که بین دو دستگاه مذکور وجود دارد لازم است که این دستگاه‌ها را به صورت مجزا مورد بررسی قرار دهیم. در بخش قبلی با نوع برقی این تجهیزات آشنا شدیم. در مقابل دستگاه‌های خلال کن برقی نمونه‌ای دیگر تحت عنوان خلال کن دستی وجود داشته که از لحاظ قیمت در مقایسه با خلال کن‌های برقی قیمتی به صرفه‌تر و ارزان‌تر دارند. همچنین میزان برق مصرفی تجهیزات مذکور کم‌تر بوده و می‌توان از آن‌ها در هر محلی به راحتی استفاده کرد. عموماً مدل‌های دستی این تجهیزات برای مصارف خانگی با حجم کم گزینه مناسبی می‌باشند. افزون بر این، دستگاه‌های خلال کن دستی سر و صدای چندانی نداشته و حین کار کردن آلودگی صوتی ایجاد نخواهند کرد. این دستگاه‌ها در انواع مختلف رومیزی و دیواری قابل نصب بوده و فضای زیادی را اشغال نمی‌کنند. آن چه که لازم است در مورد خلال کن‌های دستی بدانید این است که تجهیزات مذکور برای کارگاه‌های بزرگ و آشپزخانه‌هایی که در طول روز به خلال کردن حجم بالایی از مواد غذایی نیاز دارند، گزینه مناسبی نمی‌باشند؛ چرا که سرعت کار با آن‌ها در مقایسه با خلال کن برقی صنعتی بسیار پایین‌تر بوده و همچنین نیروی انسانی که با دستگاه کار می‌کند، از لحاظ فیزیکی دچار خستگی می‌شود.

خلال کن برقی صنعتی

مزایای استفاده از خلال کن برقی صنعتی چیست؟

همان‌طور که گفته شد، سرعت کار با دستگاه‌های خلال کن برقی در مقایسه با خلال کن‌های دستی بسیار بالاتر بوده و همین موضوع بر افزایش سرعت راندمان کار تأثیر به سزایی دارد. افزون بر این، میزان دقت در این تجهیزات بسیار بالا بوده و امکان برش مرتب و منظم مواد غذایی هم‌چون سیب‌زمینی با آن‌ها فراهم است. همچنین، به لطف ساختار استاندارد و دقت بالایی که این دستگاه دارد، میزان پرتی آن بسیار کم‌ بوده و نسبت به نیروی کمکی برای برش و خرد کردن صرفه اقتصادی به همراه دارد. با توجه به نوع تیغه دستگاه امکان خلال و برش به اشکال مختلف نیز فراهم خواهد بود.  

مشخصات دستگاه خلال کن برقی صنعتی

همان‌طور که از نام دستگاه‌های خلال کن برقی صنعتی مشخص است، این تجهیزات تمام اتوماتیک هستند؛ به این معنا که بدون نیاز به هیچ کمکی می‌توانند عملیات خلال کردن را به راحت‌ترین شکل ممکن به انجام رسانند. به طور معمول این سری دستگاه‌ها در ابعاد بزرگ و در کارخانه‌جات و کارگاه‌های بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرند. جالب است بدانید که خلال کن‌های صنعتی می‌توانند گوشت با ضخامت 0.15 میلی‌متر برش بزنند.

عموماً موتور تهویه دستگاه‌های خلال کن برقی صنعتی که تمام اتوماتیک هستند، برابر با 220 بوده و تیغه‌هایی حرفه‌ای بر روی آن‌ها نصب شده است. ناگفته نماند که این تجهیزات دارای تیزکننده ثابت بر روی تیغه می‌باشند؛ به این معنا که نیازی به تیز کردن تیغه نخواهد بود. برخی از مدل‌های خلال کن‌های صنعتی دارای بشقاب مخصوص برش‌دهنده گوشت نیز بوده که به راحتی قابل باز شدن هستند و فرآیند شست‌وشو را ساده می‌کنند. از همه مهم‌تر، تجهیزات مذکور از دستگیره‌هایی برای برش دقیق نیز برخوردار می‌باشند که نیازی به تنظیم آن‌ها نخواهد بود.

سخن پایانی

در این راهنما با یکی از پرکاربردترین و مهم‌ترین دستگاه‌های مصرفی در صنعت غذایی به نام خلال کن برقی صنعتی آشنا شدیم. این دستگاه از جمله پرکاربردترین تجهیزات در اماکنی بوده که با مواد غذایی سر و کار داشته و نیاز به خلال کردن و برش دادن مواد غذایی نظیر سیب‌زمینی، پرتقال، خیار، گوشت و… دارند. چنان‌چه قصد خرید تجهیزات خلال کن را دارید، پیشنهاد می‌شود ابتدا حجم نیاز خود به صورت روزانه را تخمین زده و با توجه به آن اقدام به خرید بهترین دستگاه خلال کن با ظرفیت متناسب با نیاز خود نمائيد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0
شما این محصولات را انتخاب کرده اید  0

سبد خرید شما خالی است.