اسلایسر برقی صنعتی

ویژگی‌ها و خصوصیات اسلایسر برقی صنعتی

آیا می‌دانید اسلایسر برقی صنعتی چیست و چه کاربردی دارد؟ تاکنون از این وسیله برقی استفاده کرده‌اید؟ اسلایسر یا خردکن نوعی وسیله برقی بوده که در صنعت غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه کاربردهای مختلفی دارد: از این وسیله می‌توان برای خرد کردن و برش دادن میوه، گوشت، پیاز، سیب زمینی، هویج، پرتقال و… استفاده کرد. اسلایسرها در انواع مختلف برقی، اتوماتیک، نیمه اتوماتیک، دستی و… طراحی و روانه بازار می‌شوند که هر یک از آن‌ها از ویژگی‌های منحصربه‌فردی برخوردار می‌باشند. در ادامه این راهنما ضمن آشنایی بیش‌تر با اسلایسر برقی به ویژگی‌های هر یک از این تجهیزات نیز خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

اسلایسر برقی صنعتی

معرفی اسلایسر برقی صنعتی

پیش از این که بخواهیم در مورد اسلایسرهای برقی صحبت کنیم، خوب است که با چیستی این دستگاه و ماهیت اصلی آن آشنا شوید. اسلایسر نوعی دستگاه نوین در صنعت غذایی بوده که از آن برای خرد کردن انواع مختلف میوه‌جات و صیفی‌جات، سبزیجات و… می‌توان استفاده کرد. این تجهیزات در کارگاه‌ها، کارخانجات و آشپزخانه‌های صنعتی کاربرد گسترده‌ای داشته و عملیات برش زدن مواد غذایی مختلف را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به انجام می‌رسانند.

انواع دستگاه اسلایسر کدام است؟

دستگاه‌های اسلایسر را می‌توان از جنبه‌های مختلف دسته بندی نمود. این دستگاه‌ها در انواع دستی، برقی یا پنوماتیک قابل خرید می‌باشند، اما مهم‌ترین نوع دسته‌بندی این تجهیزات بر اساس روش و مکانیزم به کار رفته در آن‌ها می‌باشد. رایج‌ترین مکانیزم‌های به کار رفته در این تجهیزات برای انجام عملیات خرد کردن و برش زدن محصولات مختلف به صورت پیستونی یا عمودی، روتاری یا چرخشی، رفت و برگشتی یا خطی، نوار نقاله‌ای و یا برای اسلایسرهای با تناژ بالا سانتریفیوژ یا گریز از مرکز خواهد بود. در ادامه با هر یک از این تجهیزات آشنا خواهیم شد:

دستگاه اسلایسر دستی

از جمله پرکاربردترین دستگاه‌های اسلایسر در حوزه تولید میوه‌جات و سبزیجات خشک، اسلایسر دستی است. در ساختار این تجهیزات از تیغه‌هایی بسیار با کیفیت بهره‌گیری شده که با کمک آن می‌توان انواع محصولات مختلف را ورقه کرده و آماده خشک کردن کرد. این دستگاه برای کسانی که دارنده کارگاه‌های تولیدی میوه‌جات خشک هستند، گزینه‌ای مناسب خواهد بود. قیمت مقرون به صرفه این دستگاه و سادگی در نحوه استفاده از آن سبب شده است که کلیه تولیدکنندگان میوه و سبزیجات خشک حداقل از یک یا چند مدل دستگاه اسلایسر دستی در کارگاه‌ خود به منظور ورقه کردن میوه‌جات هم‌چون سیب، پرتقال، گوجه و سایر محصولات از آن بهره‌گیری ‌کنند. شایان ذکر است که اگر تنها یک نفر با کمک یک اسلایسر دستی اقدام به ورقه کردن میوه در خطوط تولید نماید، حدوداً ساعتی ۱۰۰ کیلوگرم میوه خرد خواهد شد.

اسلایسر برقی صنعتی

دستگاه اسلایسر برقی صنعتی

دستگاه اسلایسر برقی صنعتی از جهاتی با نمونه دستی این تجهیزات تفاوت دارد. از جمله وجه تمایز این دستگاه با مدل دستی می‌توان به محل استفاده از آن اشاره کرد. عموماً نمونه برقی صنعتی در تولیدی‌ها و کارخانجات بزرگ با حجم تولید زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این دستگاه می‌‌توان بدون اعمال فشار به اپراتور، تناژ بسیار بالایی از محصولات را تولید کرد. مهم‌ترین نکته در حین استفاده از دستگاه اسلایسر برقی صنعتی این است که این دستگاه برای محصولاتی که حساسیت بسیار بالایی داشته و بیش از اندازه نرم هستند، کاربرد چندانی نداشته و می‌توانند سبب افزایش پرتی و تلفات شود. البته دستگاه‌های اسلایسر برقی صنعتی که از مکانیزم چرخشی یا روتاری استفاده می‌کنند، گزینه‌ای بسیار مناسب برای برش و خلال انواع میوه‌جات به حساب می‌آیند؛ چرا که این مدل از اسلایسرهای برقی با بهره‌گیری از آخرین و به روزترین فناوری‌های دنیا طراحی و ساخته شده و امکان کاهش چشم‌گیر میزان پرتی و تلفات را فراهم می‌کند. افزون بر این، این تجهیزات در خطوط تولید بهترین راندمان را ارائه می‌دهند.

چنان‌چه قصد ورق کردن و برش دادن محصولاتی نظیر سیب زمینی، پیاز، گوجه و مواردی از این قبیل را دارید و می‌خواهید میزان تولید خود را در تناژ بالا به انجام رسانید، بهترین نوع اسلایسر برقی صنعتی برای شما، اسلایسرهای سانتریفیوژ یا گریز از مرکز هستند که می‌توانند محصولات مذکور را در حدود ۱۰ تن در هر شیفت کاری اسلایس یا خرد کنند.

اسلایسر پنوماتیک

نوع دیگری از دستگاه اسلایسر در بازار موجود بوده که جزو مدرن‌ترین مدل‌های دستگاه‌های خردکن به حساب می‌آید. در ساختار این دستگاه از جک‌های پنوماتیک و تیغه‌های تیز استفاده شده که به کمک آن‌ها انواع میوه‌جات و صیفی‌جات به راحتی، با کیفیت عالی و سرعت بالا خرد می‌شوند.

اسلایسر صنعتی مخصوص میوه

این نوع از اسلایسرها همان‌طور که از نام آن‌ها مشخص است مخصوصاً برای خرد کردن میوه طراحی شده‌اند. دستگاه‌های اسلایسر میوه در خط تولید صنعتی و نیمه صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند و از ویژگی‌هایی که برای اسلایسرهای برقی برشمردیم برخوردار می‌باشند.

اسلیاسر برقی صنعتی
Healthy food background. Tasty variety of different vegetables on dark background. Flat Lay. Healthy Eating Vegan Vegetarian Concept. Copy Space.

نحوه کارکرد دستگاه اسلایسر برقی صنعتی

نحوه عملکرد دستگاه‌های اسلایسر بسته به نوعی که دارند با یک‌دیگر متفاوت است. اما با این حال کلیه اسلایسرها یک وظیفه دارند و آن هم خرد کردن و ورق کردن میوه‌جات و صیفی‌جات است. برای رسیدن به این هدف در ساختار کلیه اسلایسرها از تیغه و نگه‌دارنده محصول استفاده شده و عملکرد مشترک آن‌ها عبور دادن محصول از تیغه می‌باشد. از آن‌جایی که در این راهنما تمرکز اصلی ما بر روی اسلایسر برقی می‌باشد، لازم به ذکر بوده که در این دستگاه پیستونی محصول و نگه‌دارنده ثابت بوده و تیغه در حال چرخش سبب عبور محصول از تیغه و خرد شدن آن خواهد شد. توجه فرمائید که نحوه کارکرد دستگاه اسلایسر با میزان تلفات محصول ارتباط مستقیم دارد؛ در نتیجه هر اندازه دستگاه با کیفیت بالاتری طراحی شده باشد، به همان میزان می‌تواند عملکرد بهتری را ارائه داده و از هدر رفتن محصول جلوگیری به عمل آورد.

سخن پایانی

در این راهنما با یکی از برترین و پرکاربردترین انواع ماشین آلات مورد استفاده در صنایع غذایی و کارگاه‌ها و منازل به نام اسلایسر برقی صنعتی آشنا شدیم. این دستگاه همان‌طور که اشاره کردیم برای خرد کردن، خلال کردن و ورقه کردن و برش دادن میوه‌جات، صیفی‌جات، پیاز، سیب‌زمینی، گوشت و… مورد استفاده قرار می‌گیرد. نوع برقی اسلایسرها به دلیل ساختار صنعتی که دارد بیش‌تر برای خطوط تولید صنعتی و نیمه صنعتی به کار گرفته می‌شود. چنانچه قصد خرید دستگاه اسلایسر دارید، پیشنهاد ما این است که قبل از خرید نیاز کارگاه خود را سنجیده و متناسب با آن اقدام به خرید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0
شما این محصولات را انتخاب کرده اید  0

سبد خرید شما خالی است.