اسلایسر سیب زمینی

صفر تا صد اسلایسر سیب زمینی

آیا می‌دانید اسلایسر سیب زمینی چیست؟ تاکنون از این دستگاه برای خرد کردن سیب زمینی استفاده کرده‌اید؟ همان‌طور که می‌دانید سیب زمینی سرخ کرده یکی از خوش‌طعم‌ترین و پرطرفدارترین نوع غذا بوده که وجود آن در کنار غذاهای فست فودی و سایر آیتم‌های منو بسته به ذائقه مشتریان ضروری می‌باشد. یکی از اصلی‌ترین دلایلی که مشتریان ترغیب به میل کردن سیب زمینی می‌شوند، جدا از طعم لذیذ آن، ظاهر تر و تمیز و منظم سیب زمینی است. در حقیقت، بر اساس استانداردهای جهانی غذا هر اندازه ظاهر یک بشقاب زیباتر باشد، میل فرد برای تست کردن غذای درون آن بیش‌تر می‌شود! در ادامه این راهنما به شما عزیزان خواهیم گفت که دستگاه‌های اسلایسر مخصوص برش سیب زمینی چه انواعی دارند و از چه ویژگی‌هایی برخوردار هستند. با ما همراه باشید.

دستگاه اسلایسر سیب زمینی چیست؟

اسلایسر سیب زمینی

پیش از هر چیزی لازم است که با چیستی این دستگاه کمی بیش‌تر آشنا شویم تا بتوانیم به سراغ معرفی انواع آن برویم. در حالت کلی، دستگاه‎‌های اسلایسر از جمله ماشین آلات مربوط به حوزه غذایی هستند که عموماً نمونه برش سیب زمینی آن‌ها در خط تولید چیپس سیب زمینی مورد استفاده قرار می‌گیرد. عموماً دستگاه‌های اسلایسر مخصوص برش سیب زمینی برای برش پیاز نیز کاربرد دارند و به همین خاطر در خط تولید پیاز داغ نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگر بخواهیم کمی دقیق‌تر و تخصصی‌تر به این دستگاه نگاه کنیم باید بگوئیم که با استفاده از اسلایسر سیب زمینی می‌توان سیب زمینی و پیاز را در اشکال و ابعاد مختلف با سرعت بالا خلال یا ورقه کرد. ناگفته نماند که مدل صنعتی این تجهیزات برای خطوط تولید کاربرد دارند؛ چرا که کارگاه‌های بزرگ و کارخانجات تولیدکننده فرضاً چیپس، طبیعتاً در طول روز حجم تولید بالایی داشته و به دستگاهی نیاز دارند که بتواند پاسخ‌گوی نیاز آن‌ها باشد. اکنون که با چیستی این دستگاه آشنا شدیم، در بخش بعدی به معرفی انواع مختلف آن خواهیم پرداخت:

اسلایسر سیب زمینی رومیزی

همان‌طور که از نام این دستگاه مشخص است، برای استفاده از آن تنها به یک سطح صاف هم‌چون میز نیاز است! بنابراین، فضای زیادی را نیز اشغال نمی‌کند. این مدل از اسلایسرهای سیب زمینی بیش‌تر برای تولیدکنندگانی مناسب بوده که دارای کارگاه‌های با حجم تولید کم‌تر هستند. شایان ذکر است که از این دستگاه نه تنها برای خرد کردن و برش دادن سیب زمینی، بلکه برای برش دادن انواع مختلف مواد غذایی هم‌چون میوه‌ها در خطوط تولید میوه خشک نیز می‌توان استفاده نمود.

اسلایسر سیب زمینی

اسلایسر مخصوص سیب زمینی تناژ

نوع دیگری از اسلایسرهای سیب زمینی در بازار موجود بوده که مخصوص تولیدکنندگان چیپس سیب زمینی و پیاز می‌باشد. میزان تولید این دستگاه در مقایسه با مدل رومیزی به مراتب بیش‌تر است؛ چرا که هم از سرعت بالاتری برخوردار بوده و هم این که از لحاظ کارایی پرطرفدارتر است. اسلایسرهای تناژ برای تولیدکنندگان بزرگ گزینه‌ای مناسب خواهد بود. البته علاوه بر نوع کاربرد این دستگاه‌ها را می‌توان بر اساس مکانیزم عملکردی که دارند نیز دسته‌بندی کرد.

کاربرد دستگاه اسلایسر سیب زمینی

اسلایس کردن سیب زمینی برای کارخانجات تولیدکننده چیپس ورقه‌ای و خلالی کاربرد داشته و همچنین رستوران‌ها برای اسلایس سیب زمینی به صورت خلالی برای تهیه سیب زمینی سرخ کرده نیز از این دستگاه بهر‌گیری می‌کنند. در حقیقت می‌توان گفت که دستگاه‌های خرد کن یا اسلایسر از جمله پرکاربردترین دستگاه‌ها در صنایع مختلف غذایی به حساب می‌آیند؛ به همین خاطر می‌بایست از کیفیت و تیغه‌های قوی برخوردار باشند تا بتوانند عملکرد شایسته‌ای ارائه دهند.

اگر قصد دارید سیب زمینی‌ها را به شکل ورقه‌ای خرد کنید، پیشنهاد ما این است به سراغ مدل‌هایی از این دستگاه بروید که از سانتریفیوژ یا نیروی گریز از مرکز و یا پنوماتیک بهره‌گیری کرده‌اند. شاید برایتان سوال پیش بیاید که تفاوت این دو مدل دستگاه در چیست؟

عمده تفاوت بین دو دستگاه مذکور در این بوده که دستگاه اسلایسر سانتریفیوژ برای پوست گرفتن و ورقه کردن سیب زمینی در تناژ بالا و کیفیت عالی گزینه‌ای مناسب و ایده‌آل‌تر است. اما با این حال، این دستگاه از لحاظ اقتصادی چندان به صرفه نیست و در مقابل دستگاه پنوماتیک برای اسلایس کردن سیب زمینی‌ها به صورت ورقه‌ای با کیفیت بالا گزینه‌ای مقرون به صرفه‌تر و بهتر محسوب می‌شود.

اگر قصد دارید سیب زمینی‌ها را به صورت خلالی نیز خرد کنید، دو مدل دستگاه اسلایسر برقی پیستونی و اسلایسر پنوماتیک افقی گزینه‌های خوبی هستند. چنانچه می‌خواهید از دستگاه اسلایسر به منظور خرد کردن پیاز در تناژ بالا استفاده کنید، باز هم اسلایسر پنوماتیک به منظور حفظ زیبایی شکل و خشک کردن آن‌ها گزینه خوبی است. البته اسلایسرهای عمودی برقی و یا اسلایسر سانتریفیوژ برای تولیدی‌هایی با حجم تولید بالا نیز مناسب خواهند بود.

اسلایسر سیب زمینی

مزایای استفاده از اسلایسر سیب زمینی

همان‌طور که می‌دانید دو ماه اصلی غذایی در رستوران‌ها و فست فودها سیب زمینی و پیاز است. این دو ماده پایه تهیه بسیاری از غذاهای خوشمزه‌ای است که طرفداران خیلی خیلی زیادی هم دارند! به همین خاطر استفاده از دستگاه اسلایسر سیب زمینی و پیاز پر اهمیت می‌شود. با در نظر گرفتن ظرفیت تولید، عموماً این تجهیزات می‌توانند بین ۱۰۰ الی ۷۰۰ کیلوگرم سیب زمینی و پیاز را در یک ساعت با کیفیت عالی خرد و خلالی کرده و تحویل دهند.

نکات خرید اسلایسر سیب زمینی

اگر قصد خرید اسلایسر دارید بهتر است که پیش از خرید نکاتی را مد نظر قرار دهید. پیش از هر چیز، میزان تولید کارگاه خود را در نظر بگیرید. اگر حجم تولید روزانه شما بالا بوده، بهتر است به سراغ خرید دستگاه‌های اسلایسر صنعتی برقی بروید که مخصوص خطوط تولید طراحی و تولید شده‌اند. استفاده از دستگاه‌های دستی نه تنها مقرون به صرفه نیست، بلکه به نیروی انسانی بیش‌تری نیاز داشته و همچنین راندمان کار را به طرز چشم‌گیری کاهش می‌دهد.

سخن پایانی

در این راهنما با اسلایسر سیب زمینی آشنا شدیم. اسلایسر مخصوص سیب زمینی و پیاز از جمله دستگاه‌های کاربردی در صنایع غذایی به ویژه تولید چیپس بوده که در نمونه‌های مختلف رومیزی و تناژ طراحی، تولید و روانه بازار می‌شود. هر یک از دستگاه‌های مذکور از ویژگی‌های منحصربه‌فردی برخوردار هستند که با شناخت و در نظر گرفتن قابلیت‌های هر کدام و همچنین میزان تناژ تولید کارگاه می‌توان بهترین مدل را بر حسب بودجه و نیاز خریداری کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0
شما این محصولات را انتخاب کرده اید  0

سبد خرید شما خالی است.