رنده برقی صنعتی

راهنمای خرید بهترین رنده برقی صنعتی مخصوص آشپزخانه

آیا می‌دانید رنده برقی صنعتی چیست و چه نقشی در آشپزخانه‌ها ایفا می‌کند؟ رنده برقی یکی از تجهیزات کاربردی در آشپزخانه‌ها و به طور کل صنایع غذایی بوده که در انواع مختلف، ابعاد متغیر و کاربردهای مفید مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما پیش از خرید هر چیزی، خوب است که اطلاعات کافی در مورد محصولات مورد نظر از جمله رنده‌های برقی کسب کنید تا بتوانید خریدی مفید و هوشمندانه تجربه کنید. از آن‌جایی که تعداد خرده‌فروشان و فروشندگان لوازم برقی در بازار بسیار زیاد است، به تبع رقابت بالا رفته و ممکن است که در این بازار بزرگ برخی از فروشندگان محصولاتی تقلبی و بی کیفیت ارائه کنند.

لوازم برقی نه تنها جز محصولات و تجهیزات ظریف و حساس به حساب می‌آیند، بلکه با کوچک‌ترین ضربه احتمال خرابی و بروز مشکلات فنی در آن‌ها افزایش پیدا می‌کند. به همین خاطر در این راهنما تصمیم داریم به شما عزیزان بگوئیم که موقع خرید این محصولات می‌بایست چه نکاتی را مد نظر قرار دهید. با ما همراه باشید.

رنده برقی صنعتی

نحوه عملکرد رنده برقی صنعتی آشپزخانه به چه صورت است؟

همان‌طور که از نام این محصول پیداست، از آن برای رنده کردن مواد غذایی مختلفی که نیاز به رنده شدن دارند، هم‌چون سیب زمینی، سبزیجات و انواع مختلف میوه‌جات و صیفی‌جات بهره‌گیری می‌شود. بهره‌گیری از این دستگاه شما را از استفاده از روش‌های قدیمی و پر زحمت و کند مثل چاقو یا رنده دستی بی‌نیاز خواهد کرد. افزون بر این، خطر بریدن انگشتان و آسیب به دست به واسطه چاقو و ابزارهای قدیمی نیز به طرز چشم‌گیری کاهش پیدا خواهد کرد.

نکات طلایی خرید رنده برقی صنعتی چیست؟

این دستگاه هم‌چون سایر لوازم برقی است؛ به این معنا که هنگام خرید آن‌ می‌بایست به جزئیات و ویژگی‌های مدل مورد نظر توجه زیادی داشته باشید. شرکت‌های متعددی در زمینه تولید و عرضه رنده‌های برقی فعالیت می‌کنند. همچنین، با در نظر گرفتن این موضوع که هر یک از مدل‌های رنده برقی از ویژگی‌ها و قابلیت‌های منحصربه‌فردی برخوردار هستند، لازم است که فاکتورهای مذکور حین خرید مد نظر قرار گیرند.

به طور مثال، اگر به یک رنده نیاز دارید که تنها عمل رنده کردن را انجام دهد، مدلی برای شما مناسب خواهد بود که تک عملکرد باشد؛ چرا که برخی از مدل‌ها توانایی برش دادن و تهیه چیپس خانگی و چیپس میوه را نیز داشته و به تبع گران‌تر هستند. اگر به دنبال خرید رنده برقی صنعتی هستید که عمل خشک کردن مواد غذایی را نیز انجام دهد، مدل چند منظوره گزینه ایده‌آلی برای شما خواهد بود. مدل‌های رنده برقی چند منظوره با تکیه بر قابلیت‌ها و ویژگی‌های منحصربه‌فردی که دارند، توانسته‌اند توجه افراد زیادی را به خود جلب کنند.

رنده برقی صنعتی

به قدرت موتور رنده برقی صنعتی توجه کنید!

یکی از مهم‌ترین نکاتی که لازم است حین خرید این تجهیزات در نظر داشته باشید، قدرت موتور رنده است. همان‌طور که می‌دانید شما قرار است از این دستگاه برای رنده کردن یا برش دادن انواع میوه‌جات و سبزیجات بهره‌گیری کنید؛ به همین خاطر اگر موتور دستگاه خریداری شده قدرت بالایی نداشته باشد، سرعت انجام عملیات توسط آن کاهش پیدا خواهد کرد. افزون بر این، دور کند موتور در این تجهیزات له شدن و پوسیدگی میوه را نیز به همراه دارد.

قطعات تشکیل‌دهنده رنده برقی

بدنه و تیغه این دستگاه‌ها نیز حائز اهمیت هستند. برای جلوگیری از زنگ‌زدگی و ساییدگی زودرس تیغه‌ها لازم است که به جنس تیغه و بدنه رنده برقی توجه فرمائید. تیغه‌های دستگاه غالباً با آب سبزیجات و میوه‌ها در تماس هستند؛ به همین دلیل بهتر است که از جنس فولاد ضد زنگ ساخته شده باشند. فولاد ضد زنگ در تماس با آب سبزیجات، پیاز  و مواد غذایی از این قبیل به راحتی دچار زنگ‌زدگی نشده و تیزی آن‌ها نیز از بین نمی‌رود.

ظرفیت رنده برقی آشپزخانه

مورد بعدی در نظر گرفتن گنجایش دستگاه است. پیشنهاد می‌شود قبل از خرید هر نوع وسیله برقی در دسته صنایع غذایی، به کاربرد آن دستگاه و نیاز خود توجه داشته باشید. چنانچه قصد شما خرید دستگاهی بوده که بتواند پاسخ‌گوی رنده کردن حجم کمی از مواد غذایی باشد، طبیعتاً خرید رنده‌های برقی با ظرفیت بالا چندان مناسب نیاز شما نبوده و تنها هزینه بیش‌تری روی دست شما می‌گذارد!

رنده برقی صنعتی

ابعاد سوراخ و شکل تیغه‌های رنده برقی صنعتی

همان‌طور که گفته شد، رنده برقی برای برش دادن و رنده کردن انواع مواد غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ از این رو توجه به اندازه و شکل سوراخ‌های تیغه این دستگاه بسیار حائز اهمیت خواهد بود. توجه فرمائيد که برای تهیه غذاهای متفاوت هم‌چون سالاد به ابزاری نیاز دارید که تیغه‌های زیاد و سوراخ‌هایی با ابعاد و سایزهای مختلف داشته باشد. همچنین، قبل از وارد کردن مواد غذایی مورد نظر به درون محفظه رنده برقی لازم است که به دهانه آن نیز توجه داشته باشید. دستگاه مورد نظر شما باید توانایی پذیرش مواد در ابعاد گوناگون را داشته باشد.

برخورداری از قابلیت شست‌وشوی آسان

شست‌وشوی دستگاه‌هایی که از آن‌ها برای تهیه مواد غذایی استفاده می‌شود، همیشه یک چالش بوده است. دستگاه‌های استاندارد به گونه‌ای طراحی شده‌اند که می‌توان آن‌ها را به راحتی شست و آب‌کشی کرد. عدم قابلیت شست‌وشوی دستگاه و امکان زنگ‌زدگی آن موجب باقی ماندن مواد غذایی در لابه‌لای ساختار دستگاه شده و هنگام مصرف مجدد از لحاظ بهداشتی خطرناک خواهد بود. رنده‌های برقی استاندارد به گونه‌ای طراحی شده‌اند که امکان جدا کردن اجزای آن برای شست‌وشو وجود داشته و می‌توان با استفاده از ماشین ظرفشویی به راحتی آن را تمیز کرد.

رنده برقی صنعتی

سرعت رنده برقی صنعتی

مورد بعدی که لازم است موقع خرید این دستگاه به آن توجه کنید، سرعت رنده برقی می‌باشد. بهترین دستگاه رنده برقی به گونه‌ای طراحی شده که از قابلیت تنظیم سرعت در بازه‌های مختلف برخوردار می‌باشد و می‌تواند راندمان کار را افزایش دهد.

سخن پایانی

در این راهنما با یکی از پرکاربردترین دستگاه‌های نسل جدید در صنایع غذایی به نام رنده برقی صنعتی مخصوص آشپزخانه آشنا شدیم. این دستگاه از جمله تجهیزاتی بوده که می‌توان با استفاده از آن ضمن رنده کردن اقدام به برش دادن و خرد کردن مواد غذایی مختلف نظیر میوه‌جات، صیفی‌جات، سیب زمینی، پیاز، سبزیجات و… نمود. چنان‌چه قصد خرید رنده برقی دارید، پیشنهاد ما این است که قبل از خرید نکات گفته شده در این مقاله را مطالعه کرده و آن‌ها را رعایت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0
شما این محصولات را انتخاب کرده اید  0

سبد خرید شما خالی است.