اسلایسر میوه صنعتی

معرفی اسلایسر میوه صنعتی و ویژگی‌های آن

آیا می‌دانید اسلایسر میوه صنعتی چیست؟ تاکنون با این دستگاه کار کرده‌اید؟ یکی از پرکاربردترین و بهترین دستگاه‌های طراحی و تولید شده در زمره ماشین آلات صنایع غذایی که علاوه بر آشپزخانه‌های صنعتی در منازل نیز کاربرد گسترده‌ای دارد، اسلایسر است. این دستگاه‌ در انواع مختلف با کاربری‌های متفاوت در بازار موجود می‌باشد. اصل کار دستگاه‌های اسلایسر برش مواد غذایی است. از جمله پرکاربردترین دستگاه‌های اسلایسر می‌توان به اسلایسر گوشت، اسلایسر میوه، اسلایسر سبزیجات، اسلایسرهای خانگی، اسلایسر سیب‌زمینی، پیاز، قارچ و… اشاره کرد. در بین تمامی مدل‌های این دستگاه، دستگاه اسلایسر میوه صنعتی از جمله محبوب‌ترین‌ها به حساب می‌آید. در ادامه این راهنما با این دستگاه و خصوصیات آن بیش‌تر آشنا خواهیم شد. با ما همراه باشید!

اسلایسر میوه صنعتی

معرفی دستگاه اسلایسر میوه صنعتی

دستگاه اسلایسر میوه یا همان برش میوه، یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین دستگاه‌های مصرفی در رستوران‌ها و فست فودی‌ها است. از آن‌جایی که اکثر میوه‌های خوش‌طعم آب‌دار هستند، تکه تکه کردن‌ آن‌ها می‌بایست با دقت زیادی انجام شود. دستگاه‌های اسلایسر صنعتی با بهره‌گیری از تیغه‌های مختلف می‌توانند این کار را به تمیزترین شکل ممکن انجام دهند. تجهیزات مذکور در ابعاد و ظرفیت‌های متفاوتی طراحی و تولید می‌شوند که هر یک از آن‌ها برای حجم مشخصی از کار مناسب هستند.

نکات مهم خرید دستگاه اسلایسر میوه صنعتی

همان‌طور که گفته شد، این دستگاه‌ها در انواع مختلف با ابعاد و ظرفیت‌های متفاوتی در بازار موجود می‌باشند. اگر قصد خرید اسلایسر میوه صنعتی دارید، پیشنهاد ما این است که برای تجربه خریدی هوشمندانه و متناسب با نیاز خود، نکاتی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم را در نظر داشته باشید:

ظرفیت دستگاه

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در رابطه با خرید اسلایسرهای صنعتی باید در نظر بگیرید، ظرفیت آن است. ماشین آلات غذایی مذکور در ظرفیت‌های متفاوتی در بازار موجود هستند که کم‌ترین آن اسلایسر میوه 250 کیلویی می‌باشد. در حالت کلی می‌توان این دستگاه را در ظرفیت‌های مختلف 400، 700 و 1000 کیلوگرمی در بازار خریداری کرد.

قدرت و توان موتور دستگاه

علاوه بر ظرفیت دستگاه، لازم است که به قدرت و توان موتور آن نیز دقت داشته باشید. عموماً اسلایسرهای میوه با کم‌ترین میزان ظرفیت (250 کیلویی) به صورت تک تسمه‌ای طراحی می‌شوند. مابقی مدل‌های اسلایسر میوه صنعتی با ظرفیت‌های بیش از 2 تسمه قابل خرید می‌باشند.

تیغه اسلایسر

مورد بعدی توجه به تیغه دستگاه است. به طور معمول تولیدکنندگان اسلایسرهای میوه برای این تجهیزات 4 تیغه در نظر می‌گیرند که 2 تیغه برای برش ورقه‌ای، یک تیغه به منظور خلال کردن و تیغه بعدی برای رنده کردن است. برخی از تولیدکنندگان اسلایسرهای میوه با توجه به تقاضای مشتری برای دستگاه مذکور تیغه نگین‌زن نیز تعبیه می‌کنند.

اسلایسر میوه صنعتی

مزایای دستگاه اسلایسر میوه صنعتی چیست؟

در حالت کلی می‌توان گفت که دستگاه اسلایسر میوه صنعتی برای ظرفیت‌های بالا و با در نظر گرفتن نیاز افراد طراحی، تولید و روانه بازار می‌شود. عموماً از مدل‌های صنعتی این دستگاه در کارخانجات و کارگاه‌های بزرگ با هدف برشی تمیز و یک اندازه بهره‌گیری شده و عموماً متناسب با سایز مورد نیاز مشتری طراحی و ساخته می‌شوند. این تجهیزات دارای موتورهای الکتریکی بوده و با کمک قدرت این موتور، برش میوه انجام می‌شود. دستگاه اسلایسر برقی یا صنعتی با توجه به قدرت موتور به مدل‌های متنوع با سرعت‌های مختلف دسته‌بندی می‌شود.

از جمله مزیت‌های استفاده از این دستگاه در کارگاه‌ها و منازل می‌توان به داشتن میوه‌هایی با برش تمیز اشاره کرد. افزون بر این، برای کار کردن با این دستگاه به تعداد نیروی انسانی کم احتیاج بوده و همین موضوع بر کاهش هزینه‌ها تأثیر به سزایی دارد. همچنین، سرعت کار با این دستگاه بسیار بالا بوده و به همین خاطر جایگزین بسیار عالی و به صرفه‌ای برای اسلایسرهای دستی و نیروی انسانی در تعداد بالا محسوب می‌شود.

مشخصات اسلایسر میوه صنعتی چیست؟

از جمله محیط‌هایی که امکان استفاده از دستگاه اسلایسر میوه در آن‌ها وجود دارد می‌توان به هتل‌ها، رستوران‌ها، آشپزخانه‌ها و کافی‌شاپ‌ها اشاره کرد. البته می‌توان از این دستگاه در خانه نیز بهره برد. پس از فرآیند برش میوه می‌توان کلیه قطعات دستگاه را به راحتی شست؛ چرا که عموماً قطعات این تجهیزات از جنس آلومینیوم یا استیل تهیه می‌شود.

شیوه عملکرد این دستگاه که تحت عنوان خلال کن میوه نیز معروف است، به این شکل بوده که ابتدا میوه‌های بدون هسته در ابعاد متفاوت را در ورودی دستگاه قرار داده و بعد با کمک اهرمی که در قسمت فوقانی دستگاه نصب شده است، بر روی میوه‌ها اعمال فشار کرده تا برش میوه‌ها صورت گیرد.

تیغه‌های تعبیه شده در دستگاه‌های اسلایسر میوه از جنس فولاد است و به صورت چرخشی برش انواع میوه‌جات را انجام می‌دهد. علاوه بر این، می‌توان از این دستگاه به لطف صنعتی بودن ماهیت آن برای مدت طولانی در طول روز استفاده کرد. از دیگر ویژگی‌های اسلایسر میوه صنعتی می‌توان به بدنه آلومینیومی آن، تیغه‌های برنده و محکم، احتیاج به برق مصرفی کم و قابلیت تنظیم آن اشاره کرد.

با کمک این دستگاه می‌توانید انواع میوه‌جات و صیفی‌جات را به صورت حلقه‌ای، خلال شده، حبه‌ای و… خرد و تکه تکه کنید. شایان ذکر است که این دستگاه حتی برای برش و خلال نمودن میوه‌های بسیار نرم هم‌چون خرمالو، خیار، گوجه و… نیز مناسب می‌باشد.

اسلایسر میوه صنعتی

نحوه نگه‌داری از دستگاه اسلایسر میوه

برای افزایش طول عمر این دستگاه لازم است که به طور مرتب و به صورت استاندارد آن را تمیز کنید. پس از هر بار استفاده از دستگاه کافی است که در گوشه و کنار آن تکه‌های میوه را تمیز کنید. توجه داشته باشید که برای تمیز کردن این دستگاه لازم است که حتماً اسلایسر خاموش بوده و از برق کشیده شده باشد. همچنین، برای نظافت این دستگاه می‌توانید از انواع مختلف پاک‌کننده‌ها با توجه به دفترچه راهنما نیز استفاده نمائيد. افزون بر این، برای نظافت تجهیزات مذکور دستمال‌های ضدعفونی‌کننده نیز قابل استفاده هستند.

سخن پایانی

دستگاه اسلایسر میوه صنعتی یکی از پرکاربردترین انواع دستگاه‌های مصرفی در صنایع غذایی بوده که در کافی‌شاپ‌ها، رستوران‌ها، هتل‌ها و… مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این راهنما ضمن آشنایی با تجهیزات مذکور به ویژگی‌ها و مزایای استفاده از آن نیز پرداختیم. چنان‌چه قصد خرید این دستگاه را دارید، پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید حتماً به نکاتی که در این راهنما به آن اشاره شد توجه داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0
شما این محصولات را انتخاب کرده اید  0

سبد خرید شما خالی است.