چاپگر لیزری صنعتی (کاربرد + قیمت)

آیا می‌دانید چاپگر لیزری صنعتی چه مزیت‌هایی برای خطوط تولید دارند؟ به نظر شما از این دستگاه در کدام صنایع می‌توان استفاده کرد؟ پرینترهای لیزری صنعتی ازجمله ابزار مهم و پرکاربرد در صنایع گوناگون هستند که امروزه به طور گسترده در راستای افزایش سرعت فرآیند تولید و کاهش هزینه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. پرینتر صنعتی لیزری که تحت عناوین دیگری مثل لیزر مارکر، تاریخ‌زن لیزری و لیزر جت نیز مشهور است برای درج اطلاعات و مشخصات مهمی هم‌چون قیمت، تاریخ تولید و انقضاء، سری ساخت و… به کار گرفته می‌شود. این نوع از پرینترها در مقایسه با جت پرینترهای معمولی مزیت‌های بیشتری برای کاربر به همراه دارند که در این راهنما قصد داریم به طور مفصل در رابطه با آن صحبت کنیم. با ما همراه باشید!

چاپگر لیزری صنعتی

چاپگر لیزری صنعتی؛ تحولی در صنعت چاپ

چاپگرهای صنعتی نوعی تجهیزات پرکاربرد صنعتی بوده که در صنایع تولیدی و بسته‌بندی نقش بسیار مهمی را ایفا خواهند کرد. از جمله مشخصات این دستگاه می‌توان به چاپ پرسرعت، مداوم و مقاوم اشاره داشت. شما می‌توانید با استفاده از این نوع چاپگر اقدام به درج طرح‌ها و متون فارسی و انگلیسی با فونت‌های متنوع کنید. با کمک چاپگرهای لیزری صنعتی می‌توان اطلاعات مورد نیاز را روی بسته‌بندی کالا یا به طور مستقیم بر روی خودِ محصول درج کرد.

در برخی صنایع جنس و نوع کالای تولیدی به صورتی است که امکان چاپ با استفاده از جوهر بر روی محصولات فراهم نمی‌باشد. به عنوان مثال امکان پاک شدن چاپ جوهری از روی محصولاتی که جنس آن‌ها از فلز یا استیل می‌باشد بسیار زیاد است؛ در نتیجه بهره‌گیری از پرینترهای جوهر افشان برای چنین محصولاتی چندان کاربرد ندارد. عموماً برای چنین محصولاتی یا به طور کل صنایعی که محصولات چوبی و فلزی تولید می‌کنند، از دستگاه‌های برش لیزری و تجهیزات چاپ لیزری بهره‌گیری می‌شود. شما می‌توانید از چاپگر لیزری صنعتی بدون هیچ‌گونه نگرانی در رابطه با پاک شدن چاپ برای چاپ صنعتی قیمت، تاریخ، لوگو و بارکد استفاده نمائید.

تفاوت چاپگر لیزری صنعتی با چاپگرهای معمولی

همان‌طور که در بخش‌های قبلی ذکر کردیم، تفاوت اصلی این نوع از چاپگرها با چاپگرهای معمولی در بهره‌گیری از جوهر است. چاپگر لیزری صنعتی برای انجام عملیات چاپ از اشعه استفاده می‌کند. به طور معمول اشعه از یک تیوب که عموماً ساخت کشور آمریکا است بعد از گذشتن از لنز در واحدهای ۱۰ وات، ۳۰ وات، ۵۰ وات و یا فایبر با سیستم co2 روی سطح موردنظر اطلاعات موردنظر را حک خواهد کرد. شایان ذکر است که پرینترهای لیزری صنعتی از تکنولوژی‌های پیشرفته برای انجام چاپ بهره‌گیری می‌کنند؛ از این رو قیمت آن‌ها نسبتاً بالا است.

چاپگر لیزری صنعتی

چاپگر لیزری صنعتی در کدام صنایع بیشترین کاربرد را دارد؟

چاپ بارکد، تاریخ تولید و مصرف، تاریخ گارانتی و کلیه اطلاعات از این قبیل برای تمامی محصولات بسیار الزامی است؛ در نتیجه هر کارخانه‌ای لازم است تا از جت پرینتر استفاده نماید. با کمک چاپگر صنعتی شما می‌توانید اطلاعاتی که قرار است روزانه تغییر کنند را از قبل برنامه‌ریزی کرده و عمل چاپ را دقیق‌تر و با کیفیت و سرعت بهتر به انجام رسانید.

همان‌طور که می‌دانید، درج اطلاعات روزانه با استفاده از روش‌های قدیمی همانند لیبل زدن بسیار زمان‌بر و خسته‌کننده است. علاوه بر این، بهره‌گیری از چنین روش‌هایی می‌تواند انرژی و هزینه زیادی را نیز در بر گیرد. چاپگر لیزری صنعتی به عنوان دستگاهی با قابلیت‌های زیاد و مفید، امروزه بهترین گزینه برای تولیدکنندگان و همچنین واردکنندگان محصولات مختلف به حساب می‌آید.

شما تنها کافی است که چاپگر صنعتی لیزری را یک بار برنامه‌ریزی کنید تا این دستگاه به صورت اتوماتیک تعداد بی‌شماری از چاپ با سرعت عالی، بدون وقفه و با ماندگاری بالا را انجام دهند. صنایع بسیار زیادی از چاپگر لیزری صنعتی به منظور درج کد روی محصولات استفاده می‌کنند. از جمله صنایع مذکور می‌توان به صنایع غذایی، چاپ روی بسته‌بندی انواع مختلف قهوه‌ها و چای، غذاهای منجمد، لبنیات، مواد شوینده، چاپ روی بطری نوشیدنی‌ها، محصولات دارویی و پزشکی، قطعات صنعتی، لوازم برقی، سیم کابل و لوله و… اشاره داشت.

چاپگر لیزری صنعتی

هنگام خرید چاپگر لیزری صنعتی به چه نکاتی باید توجه داشته باشیم؟

پیش از خرید هر نوع محصولی بهتر است که ویژگی‌ها و قابلیت‌های کالای مورد نظر را با نیاز و بودجه خود تطبیق دهید. چاپگر لیزری صنعتی نیز از این قاعده مستثنی نیست! در ادامه با نکاتی که لازم است هنگام خرید دستگاه مذکور مدنظر داشته باشید آشنا خواهیم شد:

  • توجه داشته باشید که چاپگر موردنظر باید از قابلیت انعطاف‌پذیری متناسب با خط تولید کارگاه شما برخوردار باشد.
  • چاپگر صنعتی لیزری باید از دوام کافی برخوردار باشد و بتواند در شرایط سخت چاپ مطلوب و باکیفیت ارائه دهد.
  • بهتر است مدلی را خریداری کنید که از تکنولوژی پیشرفته و به‌روز استفاده کند و قدیمی نباشد.
  • گارانتی، خدمات پس از فروش و مواد مصرفی نیز ازجمله موارد مهمی است که باید در هنگام خرید پرینتر لیزری صنعتی مدنظر داشته باشید.

قیمت چاپگر صنعتی لیزری

همان‌طور که گفته شد، پرینترهای صنعتی لیزری در مقایسه با چاپگرهای معمولی عملکرد بهتری را ارائه می‌دهند و از تکنولوژی‌های به‌روز و کارآمد به منظور تکمیل فرآیند چاپ بهره‌گیری می‌کنند؛ در نتیجه قیمت تمام شده این تجهیزات در مقایسه با نمونه‌های معمولی گران‌تر است. لازم به ذکر است که امکان خرابی در این نوع از پرینترها بسیار کم بوده و همین موضوع در کاهش هزینه‌ها می‌تواند تأثیر به‌سزایی داشته باشد. علاوه بر این، سرعت خط تولید و آماده‌سازی کالا برای ارائه نیز بیشتر می‌شود؛ بنابراین می‌توان گفت که شما با یک بار پرداخت هزینه تا مدت طولانی می‌توانید از یک دستگاه فوق‌العاده کارآمد و مزایای آن استفاده نمائید.

سخن پایانی

چاپگر صنعتی مجموعه بزرگی از چاپگرها بوده که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. خوشبختانه امروزه به لطف پیشرفت تکنولوژی نمونه‌ای از پرینترها تحت عنوان چاپگر لیزری صنعتی روی کار آمده است که عملیات چاپ را در مدت زمان کوتاه و کیفیت عالی به انجام می‌رساند. این دستگاه‌ها تحت عناوین دیگری هم‌چون لیزر جت، لیزر مارکر و تاریخ‌زن لیزری نیز در بازار موجود هستند. با استفاده از پرینترهای مذکور دیگر نیازی نیست که نگران پاک شدن اطلاعات چاپ شده از روی سطح محصولات یا بسته‌بندی آن‌ها باشید. در آخر باید گفت که امکان چاپ توسط جت پرینترهای لیزری صنعتی بر روی سطوح مختلف وجود دارد؛ در نتیجه می‌توان از این دستگاه برای صنایع مختلف دارویی، غذایی، آرایشی و بهداشتی، نوشیدنی و… استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0
شما این محصولات را انتخاب کرده اید  0

سبد خرید شما خالی است.