انواع دستگاه جت پرینتر

آشنایی با انواع دستگاه جت پرینتر

انواع دستگاه جت پرینتر کدامند؟ هنگامی که خریداران به یک فروشگاه به منظور خرید محصولات موردنیاز خود مراجعه می‌کنند، می‌خواهند که اطلاعات هر محصول ازجمله تاریخ تولید و انقضاء، برند تولیدکننده محصول و مواردی از این قبیل را بدانند تا بتوانند نسبت به خرید کالا و اعتبار و کیفیت آن اطمینان حاصل کنند. حتماً برای شما هم پیش آمده است زمانی که یک محصول بی نام و نشان بدون داشتن اطلاعات کافی در رابطه با مشخصات آن را ببینید، از خرید آن صرف نظر کنید. در واقع خریداران بدون مطالعه این اطلاعات به سلامت کالا شک کرده و از خرید آن امتناع خواهند کرد. این اطلاعات توسط انواع دستگاه جت پرینت بر روی محصولات چاپ می‌شوند که در صنایع مختلف کاربرد بسیار زیادی دارند. می‌توان گفت که چاپگرهای صنعتی و دستی جز الزامات برای هر کارگاه تولیدی به حساب می‌آیند که با ارائه مشخصات موردنیاز به کاربران در افزایش اعتبار برند سازنده تأثیرگذار هستند.

در ادامه این مطلب شما را با انواع دستگاه جت پرینتر، طرز کار جت پرینتر دستی و نحوه انتخاب و خرید بهترین دستگاه جت پرینتر آشنا می کنیم. با ما همراه باشید!

انواع دستگاه جت پرینتر
انواع دستگاه جت پرینتر

عملکرد انواع دستگاه جت پرینتر

جت پرینترها که تحت اسامی دیگری هم‌چون چاپگرهای صنعتی، بارکدزن، تاریخ‌زن و… نیز مشهور هستند، به عنوان تجهیزات چاپ الکترونیکی در بسیاری از کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی مورد استفاده قرار می‌گیرند. همان‌طور که می‌دانید، بسته‌بندی آخرین مرحله در خط تولید می‌باشد و در این مرحله لازم است تا مشخصات محصول بر روی بسته‌بندی آن چاپ شود. ناگفته نماند که با استفاده از چاپگرهای صنعتی و دستی می‌توان بر روی بسته‌بندی محصولات اطلاعات دیگری از جمله لوگو و حتی مشخصات نامرئی را نیز پرینت کرد. چاپ این اطلاعات به مشتریان کمک می‌کند تا بتوانند جنس تقلبی را از اصلی به راحتی تشخیص دهند.

معرفی انواع دستگاه جت پرینت

دستگاه جت پرینتر صنعتی

چاپگرهای صنعتی که تحت عنوان جت پرینتر سنسوردار یا جوهرافشان نیز معروف هستند، جوهر را با فاصله بسیار کم بر روی سطح بسته‌بندی کالای مورد نظر پخش خواهند کرد. به طور معمول جت پرینترهای صنعتی در مقایسه با سایر نمونه‌های جت پرینتر از لحاظ سرعت عملکرد بهتری داشته و اطلاعات عددی یا متنی را با بالاترین کیفیت بر روی سطوح موردنظر به چاپ می‌رسانند.

جت پرینترهای صنعتی که معروف‌ترین نمونه از انواع دستگاه جت پرینت شناخته می‌شوند، در مدل‌های مختلفی از جمله CIJ، Drop On Demand و سیستم Hp و… در بازار موجود می‌باشند. هر یک از مدل‌های مذکور بسته به اینکه جت پرینتر درشت‌نگار یا جت پرینتر ریزنگار باشد مصارف خاص خود را دارند. انجام عملیات چاپ با این دستگاه‌ها بسیار ساده و سریع است؛ به طوری که کاربر می‌تواند با داشتن اطلاعات بسیار کم در رابطه با نحوه کارکرد آن‌ها اقدام به درج مشخصات محصول کند. یکی از مزیت‌های جت پرینترهای صنعتی، مصرف بسیار پایین جوهر در آن‌ها می‌باشد. در واقع همین ویژگی سبب شده است تا چت پرینترهای صنعتی در مقایسه با سایر دستگاه‌های چاپگر بیشتر موردتوجه صنایع قرار گیرند؛ چرا که مصرف پایین جوهر در کاهش هزینه‌ها تأثیر به‌سزایی دارد.

ارتفاع چاپ این جت پرینتر صنعتی ۱۸ میلیمتر است و میتواند 6 خط را چاپ کند و در طول چاپ بدون محدودیت است. قدرت پرتاب چاپ این جت پرینتر 1 سانتی متر است و این امکان را یه اپراتور میدهد که برروی سطوح نا هموار و یا فرو رفته، نظیر انتهای  قوطی، چاپ با کیفیت انجام دهد.

جت پرینترهای دستی

نوع بعدی از انواع دستگاه جت پرینت، چاپگرهای دستی هستند که از جهاتی با جت پرینترهای صنعتی تفاوت دارند. جت پرینترهای دستی تحت عنوان جت پرینتر پرتابل نیز شناخته می‌شوند. با استفاده از این دستگاه نیز می‌توان اطلاعات مختلفی هم‌چون قیمت، تاریخ تولید و انقضاء، سری ساخت و… را بر روی بسته‌بندی محصول چاپ کرد. ازجمله تفاوت‌های چاپگرهای دستی با چاپگرهای صنعتی در این است که جت پرینترهای پرتابل فاقد سنسور بوده و به واسطه دست اپراتور، شاسی جت پرینتر گرفته شده و اطلاعات موردنیاز بر روی جلد محصول مورد نظر درج خواهد شد.

ناگفته نماند که شما می‌توانید با استفاده از این نوع جت پرینتر اطلاعات موردنیاز را حداکثر تا ۶ سطر با اندازه فونت‌های مختلف بر روی سطوح گوناگون چاپ کنید. پرینتر دستی یکی از انواع دستگاه جت پرینت بوده که برای چاپ اطلاعات و درج باکیفیت آن‌ها بر روی سطوح مختلف به کارتریج نیاز خواهد داشت. از آن‌جایی که پرینترهای دستی به یک اپراتور نیاز دارند، خوب است که افراد ماهر با آن‌ها کار کنند تا خروجی چاپ با کیفیت باشد. ازجمله مزیت‌های پرینترهای دستی می‌توان به وزن سبک آن‌ها اشاره کرد. برخلاف جت پرینترهای صنعتی، شما می‌توانید این نوع از تجهیزات چاپ را به راحتی حمل کرده و عملیات چاپ اطلاعات را بر روی سطوح بزرگ و کالاهای حجیم هم‌چون بشکه، گالن و لوله‌های بزرگ به انجام رسانید.

نحوه کار با جت پرینتر دستی

نحوه کار با جت پرینتر دستی اصلا سخت نیست! فقط باید قلق کار دستتان بیاید.

برای استفاده از جت پرینترهای دستی، ابتدا باید وارد منوی تنظیمات دستگاه شوید. سپس تنظیمات مربوط به چاپ را انجام داده و مطمئن شوید که تنظیمات مربوط به کیفیت چاپ، وضوح تصویر و سایر تنظیمات مشابه را مشخص کرده باشید. سپس، باید تنظیماتی مربوط به تاریخ، قیمت و سایر ویژگی‌های دیگری که قصد دارید روی محصول چاپ شده نمایش داده شود را انجام دهید. در نهایت، با رفتن به منوی پرینت در دستگاه، می‌توانید تمام تنظیمات را نهایی و دستگاه را آماده چاپ کنید.

با مشاهده فیلم زیر می توانید با دستگاه جت پرینتر دستی و نحوه کار آن آشنا شوید.

شما عزیزان می توانید برای مشاهده و خرید انواع دستگاه جت پرینتر به فروشگاه اینترنتی آی فودز مراجعه کنید.

بهترین دستگاه جت پرینتر کدام است؟

پیش از خرید هر محصولی، خوب است که نکات مهم خرید آن را بدانید تا بتوانید خریدی هوشمندانه و معقول را تجربه کنید. همان‌طور که می‌دانید مدل‌های مختلفی از جت پرینترها در بازار موجود هستند که هر یک از آن‌ها کاربرد مخصوص به خود را دارند. برای انتخاب و خرید بهترین دستگاه جت پرینتر، بهتر است که پیش از خرید نیاز خط تولید کارگاه و همچنین بودجه خود را در نظر گرفته و بر اساس آن اقدام به خرید بهترین دستگاه جت پرینتر کنید. در ادامه با مهم‌ترین نکاتی که به شما برای انتخاب و خرید بهترین دستگاه جت پرینتر کمک می کند آشنا خواهیم شد:

  • دستگاه را متناسب با سایز بسته‌بندی و جلد محصول تولیدی خریداری نمائید.
  • دستگاه‌های جت پرینتر در دو نوع کلی صنعتی و دستی در بازار موجود هستند که نوع صنعتی عموماً برای کارخانجات بزرگ و نوع دستی برای کارگاه‌های کوچک‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • توجه به نوع جوهر مصرفی دستگاه نیز حائز اهمیت می‌باشد. پیشنهاد ما این است جوهری را برای دستگاه در نظر بگیرید که ماندگاری بیشتری بر روی بسته‌بندی کالا داشته باشد و در عین حال قیمت آن نیز مناسب باشد.

آنچه در این مطلب بیان کردیم

در این مقاله با انواع دستگاه جت پرینت و نکاتی که لازم است هنگام خرید تجهیزات چاپ مذکور در نظر داشته باشید آشنا شدیم. جت پرینترها در دو نوع دستی و صنعتی در بازار موجود هستند که هر یک از آن‌ها کاربرد مخصوص به خود را دارند. اصولاً جت پرینترهای صنعتی سرعت بالاتری در چاپ داشته و توقف در خط تولید را به حداقل می‌رسانند؛ از این رو می‌توان گفت که استفاده از جت پرینترهای صنعتی برای کارخانجات تولیدی با تیراژ تولید بالا گزینه مناسبی به حساب می‌آید. از طرفی جت پرینترهای دستی نیز برای درج اطلاعات مختلف بر روی محصولات نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. جت پرینترهای دستی در مقایسه با جت پرینترهای صنعتی وزن سبک‌تری داشته و در تولیدی‌های کوچک‌تر کاربرد زیادی دارند.

سوالات متداول

انواع دستگاه جت پرینتر کدامند؟

دستگاه های جت پرینتر در دو نوع دستی و صنعتی تولید و عرضه می شوند.

بهترین دستگاه جت پرینتر کدام است؟

برای انتخاب بهترین جت پرینتر ابتدا باید نیاز خودتان را در نظر بگیرید. سپس بر اساس آن بهترین جت پرینتر متناسب با ظرفیت، کیفیت چاپ، نوع محصول و … را انتخاب کنید.

تفاوت جت پرینتر دستی و صنعتی در چیست؟

ازجمله تفاوت‌های چاپگرهای دستی با چاپگرهای صنعتی در این است که جت پرینترهای پرتابل فاقد سنسور بوده و به واسطه دست اپراتور، شاسی جت پرینتر گرفته شده و اطلاعات موردنیاز بر روی جلد محصول مورد نظر درج خواهد شد.

برای خرید دستگاه جت پرینتر چکار کنم؟

برای دریافت مشاوره و خرید انواع دستگاه جت پرینتر به فروشگاه اینترنتی آی فودز مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0
شما این محصولات را انتخاب کرده اید  0

سبد خرید شما خالی است.