انواع دستگاه ارده گیر

معرفی انواع دستگاه ارده گیر و مشخصات هر کدام

ارده یکی از قدیمی‌ترین مواد غذایی در ایران بوده که دارای طبع گرم و طعم بسیار لذیذ است. عموماً از این محصول در فصول سرد سال استفاده می‌شود. این ماده غذایی ارزشمند و خوش طعم از کنجد شسته شده، پوست کنده شده و تفت داده شده حاصل می‌شود؛ از این رو هر اندازه کیفیت کنجد بالاتر باشد، ارده تولیدی کیفیت بهتری خواهد داشت. ارده گیری در ایران به سه روش مختلف قابل انجام بوده که هر شرکت بسته به نیاز و تجهیزات از هر کدام استفاده می‌کند. در ادامه این راهنما ضمن معرفی انواع دستگاه ارده گیر، با ویژگی‌های بهترین دستگاه ارده گیری نیز آشنا خواهیم شد. با ما همراه باشید!

انواع دستگاه ارده گیر کدام‌اند؟

دستگاه‌های ارده گیر در مدل‌های مختلف صنعتی و سنتی طراحی، تولید و روانه بازار می‌شوند. مدل‌های سنتی این دستگاه عمل ارده گیری را با کمک سنگ طبیعی انجام می‌دهند. اما مدل‌های صنعتی به جای سنگ از تیغه‌های استیل بهره می‌برند؛ از این رو دستگاه ارده گیر صنعتی به دلیل چرخش تیغه‌ها در سرعت بالا قادر است حجم بیشتری از ارده با کیفیت بهتری را تحویل دهد. در ادامه با انواع دستگاه ارده گیر به تفکیک آشنا خواهیم شد:

دستگاه ارده گیر سنتی با سنگ طبیعی

یکی از قدیمی‌ترین انواع دستگاه ارده گیر، دستگاه‌های سنگ طبیعی بوده که برای تولید ارده سرعت پایینی داشته و از لحاظ ابعاد نیز بزرگ و سنگین هستند. وزن بالای این دستگاه‌ها سبب افزایش قیمت آن‌ها نیز می‌شود. البته ارده‌ای که توسط دستگاه‌های ارده گیر سنتی تولید می‌شود از لحاظ طعم خوشمزه‌تر است. از جمله معایب استفاده از این دستگاه می‌توان به عدم تنظیم زبری و نرمی ارده و نظافت سخت آن در مقایسه با سایر دستگاه‌های ارده گیری اشاره کرد. عموماً سنگ طبیعی موجود در این دستگاه‌ها مهریز یزد بوده که سبب تولید ارده با کیفیت بالا و طعم عالی می‌شود.

انواع دستگاه ارده گیر

دستگاه ارده گیر سنتی با سنگ مصنوعی

نوع دیگری از دستگاه‌های ارده گیری در بازار موجود بوده که به جای سنگ طبیعی از سنگ مصنوعی بهره‌گیری می‌کند. این تجهیزات دارای ابعاد نسبتاً کوچکی بوده و در عین حال ظرفیت بالایی دارند؛ از این رو خرید آن‌ها برای شروع کسب و کار ارده گیری می‌تواند مقرون به صرفه باشد. با این حال، دستگاه‌هایی که از سنگ مصنوعی استفاده می‌کنند نسبت به ارده گیرها با سنگ طبیعی، ارده‌ای با کیفیت پایین‌تر تحویل می‌دهند. این دستگاه‌ها بر خلاف دستگاه‌های سنگ طبیعی از قابلیت تنظیم نرمی و زبری ارده برخوردار بوده و همچنین می‌توان از آن‌ها برای تولید کره بادام‌ زمینی، پسته و گردو نیز استفاده کرد. ناگفته نماند که نظافت این دستگاه‌ها به دلیل ابعاد کوچک و تمام استیل بودنشان کار راحتی است.

دستگاه ارده گیری با ماردون فلزی

نوع دیگری از انواع دستگاه ارده گیر، دستگاهایی بوده که دارای ماردون فلزی هستند. البته این تجهیزات اکثر اوقات برای کره‌گیری مورد استفاده قرار می‌گیرند اما با این حال برای تولید ارده نیز کاربرد دارند. کار کردن با این دستگاه بسیار ساده بوده اما اگر بخواهیم از لحاظ اقتصادی این دستگاه را مورد بررسی قرار دهیم باید بگوئیم که دستگاه ارده گیر با ماردون فلزی چندان مقرون به صرفه نیست. علاوه بر این، این تجهیزات از قابلیت تنظیم زبری و نرمی ارده نیز برخوردار نمی‌باشند.

انواع دستگاه ارده گیر

نکات خرید انواع دستگاه ارده گیر

اگر قصد راه‌اندازی کسب و کار ارده‌ گیری دارید و به دنبال خرید بهترین نوع تجهیزات ارده گیر هستید، پیشنهاد می‌شود قبل از خرید نکات مهمی که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد را در نظر داشته باشید تا بتوانید خریدی هوشمندانه و متناسب با نیاز خود را تجربه کنید:

اولاً از این تجهیزات می‌توان ضمن ارده گیری برای کره گیری نیز بهره برد؛ پس اگر قصد دارید در کنار تولید ارده به تولید و عرضه کره نیز بپردازید، بهتر است موقع خرید این مورد را با فروشنده در میان بگذارید تا به شما دستگاهی را معرفی کند که کاربری ارده گیری و کره گیری را داشته باشد. علاوه بر این، این تجهیزات از قابلیت مخلوط کردن و اضافه نمودن مواد دیگر نیز برخوردار هستند.

ثانیاً طرز کار انواع دستگاه ارده گیر و نوع عملکرد آن نیز بسیار حائز اهمیت است. یکی از مهم‌ترین نکاتی که در فروش بیشتر ارده موثر می‌باشد، تولید ارده با رنگ و شفافیت مناسب است. نحوه عملکرد دستگاه در فرآیند ارده گیری با رنگ و شفافیت محصول تولیدی رابطه مستقیم دارد؛ در نتیجه توجه به آن ضروری است.

ثالثاً برخورداری دستگاه از قابلیت تنظیم زبری و نرمی ارده نیز حائز اهمیت است. داشتن این ویژگی دست شما برای تولید ارده با درجات نرمی و زبری متفاوت را باز گذاشته و امکان پاسخ‌گویی به سلایق مختلف مشتریان را فراهم می‌کند. البته توجه به این نکته نیز مهم بوده که چنین دستگاه‌هایی معمولاً از لحاظ قیمت گران‌تر هستند و جزو دسته محصولات ارزان به شمار نمی‌روند.

ویژگی‌های بهترین دستگاه ارده گیری چیست؟

اکنون که با انواع دستگاه ارده گیر و نکات مهم خرید این تجهیزات آشنا شدید، ممکن است برایتان سوال پیش بیاید که بهترین دستگاه ارده گیری چه مشخصاتی دارد. ویژگی‌های بهترین دستگاه اره گیر به شرح زیر است:

  • بهترین تجهیزات ارده گیری دارای اندازه و ابعاد مناسب است.
  • این دستگاه از قابلیت نظافت آسان برخوردار می‌باشد.
  • امکان تنظیم نرمی و زبری ارده در آن وجود دارد.
  • بهترین دستگاه ارده گیر ضمن برخورداری از کیفیت بالا قیمت مناسبی نیز دارد.
  • دارای گارانتی و خدمات پس از فروش است.
  • در کنار ارده امکان تهیه کره از دانه‌های روغنی پرطرفدار را فراهم می‌کند.
  • امکان استفاده از آن توسط برق شهری و صنعتی فراهم است.
  • سرعت تولید ارده توسط بهترین دستگاه ارده گیر بالا است.
  • تمامی قسمت‌های آن ترجیحاً از استیل ساخته شده است.
انواع دستگاه ارده گیر

سخن پایانی

در این راهنما ضمن آشنایی با انواع دستگاه ارده گیر، به معرفی ویژگی‌های بهترین دستگاه ارده گیری و نکاتی که لازم است هنگام خرید این تجهیزات در نظر داشته باشید، پرداختیم. ارده یکی از پرطرفدارترین مواد غذایی در ایران بوده که کیفیت، طعم و رنگ آن در فروش و کسب سود بیشتر بسیار حائز اهمیت است. برای تولید ارده با کیفیت بالا لازم است تجهیزات مناسب را در اختیار داشته باشید. پیشنهاد می‌شود برای خرید بهترین دستگاه ارده گیر، نکاتی که در این راهنما ذکر شد را رعایت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0
شما این محصولات را انتخاب کرده اید  0

سبد خرید شما خالی است.