دستگاه ارده گیر سنگی

تجربه طعم دل‌پذیر ارده با دستگاه ارده گیر سنگی

ارده به عنوان یکی از مواد غذایی ارزشمند و پر فایده برای بدن انسان از کنجد تازه شسته شده، پوست کنده شده و تفت داده شده به واسطه دستگاه‌های ارده گیری تهیه می‌شود. عموماً این ماده غذایی در وعده صبحانه در کشور عزیزمان مورد استفاده قرار گرفته و به دلیل طبع گرمی که دارد در پاییز و زمستان مصرف آن در سطح کشور بیشتر شده و به تبع آن میزان تقاضا برای ارده بالاتر می‌رود. دستگاه‌های ارده گیری در انواع مختلف خانگی و صنعتی در بازار موجود هستند. اگر جزو افرادی هستید که به فکر راه‌اندازی کسب و کار خانگی پر سود می‌باشید که امکان گسترش آن نیز وجود داشته باشد، خرید دستگاه ارده گیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم! اما در این راهنما تمرکز ما بر یکی از مدل‌های جالب این تجهیزات به نام دستگاه ارده گیر سنگی است. اگر تمایل دارید درباره این محصول اطلاعات بیشتری کسب کنید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای راهنما همراه ما باشید!

دستگاه ارده گیر سنگی

دستگاه ارده گیر سنگی چیست؟

ارده از جمله محصولات خوراکی با خواص بی‌شمار بوده که می‌توان از آن به تنهایی یا به صورت چاشنی در تهیه حلوا شکری، حلوا ارده و… استفاده کرد. این محصول برای رشد کودکان و نوجوانان بسیار مفید بوده و توصیه می‌شود؛ بنابراین بهتر است که والدین بدین منظور از ارده‌ تازه و با کیفیت عالی برای فرزندان خود استفاده نمایند. برای در اختیار داشتن ارده با کیفیت بالا یا می‌توان دنبال فروشگاهی بود که از هر نظر قابل اطمینان بوده و ارده مرغوب ارائه می‌دهد یا این که می‌توانید خودتان دست به کار شوید و با خرید دستگاه ارده گیری اقدام به فرآوری ارده با کیفیت بالا کنید!

دستگاه‌های ارده گیری در انواع مختلف با ابعاد و مخزن‌های متفاوت طراحی، تولید و روانه بازار می‌شوند. این محصولات با توجه به نیاز کاربران قابل خرید هستند. به طور کلی می‌توان تجهیزات ارده گیری را به سه دسته اصلی طبقه‌بندی کرد که در ادامه با هر یک از آن‌ها آشنا خواهیم شد:

انواع دستگاه ارده گیر سنگی

سنگ مصرفی در دستکاه‌های ارده گیری به منظور چرخش و تبدیل کنجد به ارده یا به صورت طبیعی و یا از نوع مصنوعی است. هر یک از سنگ‌های مذکور دارای ویژگی‌ها و مزایا و معایب مخصوص به خود هستند که این قابلیت‌ها بر قیمت نهایی دستگاه تأثیرگذار است. در ادامه با هر یک از آن‌ها به صورت مجزا آشنا خواهیم شد:

دستگاه ارده گیری با سنگ طبیعی

دستگاه‌های ارده گیری با سنگ طبیعی دارای طراحی بسیار جالبی هستند و از جمله قدیمی‌ترین دستگاه‌های ارده گیری در صنایع غذایی به حساب می‌آیند. دستگاه‌های ارده گیر سنگی متشکل از دو سنگ آج‌دار بوده که یکی از آن‌ها ثابت و دیگری متحرک است. نحوه عملکرد این دستگاه نیز بسیار ساده می‌باشد. سنگی که متحرک بوده با چرخش خود سبب خرد شدن دانه‌های روغنی که عموماً کنجد است شده و پس از انجام این عملیات و تکرار آن در مدت زمان مشخص ارده حاصل می‌شود.

دستگاه ارده گیر سنگی

در واقع، دستگاه ارده گیر سنگی در طبقه دستگاه‌های ارده گیری سنتی جای دارد و می‌توان با کمک آن ارده‌ای با کیفیت بی‌نظیر و طعم لذیذ تولید کرد. از دیگر ویژگی‌های دستگاه مذکور که در کاهش هزینه‌ها هم تأثیر به سزایی داشته، میزان برق مصرفی آن بوده که در مقایسه با نمونه‌های صنعتی بسیار پایین‌تر است. همچنین، نحوه نظافت این دستگاه نیز ساده بوده و می‌توان در مدت زمان کوتاه پس از هر بار انجام عملیات ارده گیری اقدام به تمیز کردن آن نمود.

البته در کنار مزیت‌هایی که دستگاه ارده گیر سنگی برای کاربران فراهم می‌آورد، این تجهیزات معایبی نیز دارد. همان‌طور که گفته شد فرایند تهیه ارده توسط این دستگاه‌ها به واسطه چرخش سنگ انجام می‌پذیرد؛ از این رو سرعت انجام عملیات در مقایسه با نمونه‌های سنگی بسیار پایین‌تر است. با این حساب می‌توان گفت که دستگاه ارده گیر سنگی برای کارخانجاتی که حجم تولید روزانه‌ آن‌ها بالا است چندان گزینه مناسبی محسوب نمی‌شوند. در کنار این، دستگاه‌های ارده گیر سنگی که از سنگ طبیعی به ویژه مهریز یزد استفاده می‌کنند، از قیمت بالایی نیز برخوردار می‌باشند. علت اصلی قیمت بالای این محصولات را می‌توان طعم بی‌نظیر خروجی دستگاه دانست. ناگفته نماند که تجهیزات ارده گیری مذکور از قابلیت تنظیم زبری و نرمی ارده برخوردار نبوده و نمی‌توان با استفاده از آن‌ها در کنار ارده اقدام به تولید کره کرد.

دستگاه ارده گیر سنگی

دستگاه ارده گیر سنگی از نوع مصنوعی

علاوه بر سنگ طبیعی، برخی از تولیدکنندگان با استفاده از سنگ مصنوعی اقدام به طراحی و ساخت دستگاه ارده گیر سنگی می‌کنند. این دستگاه‌ها در مقایسه با نمونه‌هایی که از سنگ‌های طبیعی بهره‌گیری می‌کنند دارای ابعاد و وزن پایین‌تری بوده و امکان استفاده از آن‌ها به صورت رومیزی در عطاری‌ها، کارگاه‌های تولیدی کوچک و حتی در منازل وجود دارد. یکی از مزیت‌های دستگاه‌های مذکور این بوده که با وجود ابعاد و وزن نسبتاً پایینی که دارند، از لحاظ گنجایش بسیار مناسب بوده و از این نظر به صرفه هستند. دستگاه‌های ارده گیر سنگی بر خلاف نمونه قبلی از قابلیت تنظیم میزان زبری و نرمی ارده برخوردار بوده و همچنین می‌توان با کمک آن‌ها علاوه بر ارده اقدام به تولید کره بادام زمینی، پسته و گردو نیز نمود.

دستگاه ارده گیر با ماردون فلزی

دستگاه‌های ارده گیر با ماردون فلزی سبک جدیدی از این تجهیزات در ایران بوده که علاوه بر جذابیت و زیبایی ظاهری، دارای کاربری بسیار راحتی می‌باشند. البته این دستگاه از قابلیت تنظیم نرمی و زبری ارده و تولید کره برخوردار نبوده اما از لحاظ اقتصادی قیمت مقرون به صرفه‌ای دارد.

سخن پایانی

ارده یکی از محبوب‌ترین و خوش‌طعم‌ترین مواد غذایی موجود در بازار بوده که با استفاده از انواع مختلف دستگاه ارده گیر سنگی و صنعتی قابل تولید است. در این راهنما علاوه بر توضیح ارزش غذایی ارده به دستگاه‌های ارده گیر سنگی و مشخصات هر یک از آن‌ها پرداختیم. به طور کل دو نوع سنگ در این نوع تجهیزات مورد استفاده قرار می‌گیرد. سنگ‌های طبیعی در مقایسه با سنگ‌های مصنوعی قیمت بیشتری داشته اما کیفیت ارده تولید شده توسط آن‌ها بالا است. در مقابل دستگاه‌های ارده گیر سنگ مصنوعی دارای ابعاد کوچک‌تری بوده و برای مصارف خانگی گزینه مناسب‌تری محسوب می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0
شما این محصولات را انتخاب کرده اید  0

سبد خرید شما خالی است.