آشنایی با ویژگی‌های دستگاه کره گیر خانگی

تهیه مواد لبنی سالم یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های خانواده‌هایی محسوب می‌شود که به سلامتی خود اهمیت می‌دهند. عموماً مواد لبنی تهیه شده توسط کارخانجات بزرگ نمی‌تواند رضایت چنین افرادی را جلب کند و اگر بخواهیم واقع بین باشیم مواد لبنی ارگانیک با آن چه که در بسته‌بندی‌های شرکتی وجود دارد قابل قیاس نیست! از این رو، تجهیزات مختلفی هم‌چون دستگاه کره گیر خانگی روی کار آمده که افراد می‌توانند با تهیه این ماشین آلات در منزل خود اقدام به تهیه کره ارگانیک کنند. این تجهیزات علاوه بر نمونه خانگی در نمونه‌های صنعتی و کارگاهی نیز در بازار موجود هستند. در ادامه این مقاله ضمن آشنایی بیشتر با دستگاه کره گیر خانگی، به مزیت‌های استفاده از این تجهیزات در منزل نیز خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید!

دستگاه کره گیر خانگی

دستگاه کره گیر خانگی چیست؟

کره در واقع روغنی بوده که از شیر یا ماست تهیه می‌شود. به بیان دیگر، این ماده غذایی ارزشمند از چرخ کردن ماست یا خامه در چرخ‌های کره گیری به دست می‌آید. کره از منابع اصلی انرژی و ویتامین A  بوده که در کشور ما به طور معمول در وعده صبحانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. جالب است بدانید که این ماده در زیست‌شناسی در گروه لیپیدها که همان چربی‌ها هستند قرار داده می‌شود. این گروه از چربی‌ها سبب افزایش انرژی در بدن انسان می‌شوند؛ از این رو مصرف منظم کره برای بدن مفید و ضروری است.

دستگاه کره گیر خانگی نوعی تجهیزات پرکاربرد در صنایع غذایی بوده که خانواده‌ها می‌توانند از آن برای تهیه مواد لبنی مورد نیاز خود به روشی کاملاً طبیعی و بهداشتی استفاده کنند. دستگاه مذکور با بهره‌گیری از نیروی گریز از مرکز، چربی ماست را گرفته و آن را در بالای ظرف انباشته می‌کند. سپس باقی‌مانده مواد که مایع است در ظرف زیری جمع می‌شود. شایان ذکر است که از این مواد باقی‌مانده مایع می‌توان به عنوان دوغ طبیعی نیز استفاده کرد.

عموماً دستگاه کره گیر خانگی در سه ظرفیت مختلف 7، 13 و 20 لیتری تولید شده و با بهره‌گیری از به روزترین تکنولوژی‌ها و مطابق استانداردهای بین‌المللی تهیه می‌شود. به طور معمول کره گیرهای خانگی از نوع پایین زن هستند و از نیروی گریز از مرکز برای تهیه کره بهره‌گیری می‌کنند. ممکن است برایتان سوال پیش بیاید که منظور از «پایین زن» چیست؟

دستگاه کره گیر خانگی

دستگاه کره گیر پایین زن خانگی

دستگاه‌های کره‌گیر از لحاظ ساختار به دو دسته اصلی پایین زن و بالا زن تقسیم‌بندی می‌شوند. دستگاه‌های کره گیری پایین زن معمولاً دارای ظرفیت‌های 20 تا 200 کیلوگرم هستند.  ساختار کلی آن‌ها به صورت تسمه پروانه می‌باشد. الکتروموتور استفاده شده در این دستگاه‌ها از دو نوع سنگین و سبک بوده و سیم پیچ آن مطابق استاندارد روز دنیا است. جنس بدنه این دستگاه‌ها از استیل براق بوده و در برابر زنگ‌زدگی و پوسیدگی مقاومت بسیار خوبی از خود نشان می‌دهد. علاوه بر این، دستگاه‌های مذکور معمولاً دارای زمان‌سنج کره‌ گیری بوده و در سیستم آن‌ها از یک شلنگ برای تخلیه دوغ حاصل از عملیات کره گیری و هدایت آن به ظرف پایینی بهره‌گیری می‌شود. ناگفته نماند که دستگاه‌های کره گیر خانگی از نوع پایین زن نسبت به دستگاه‌های بالا زن صرفه اقتصادی بیشتری دارند.

مزایای استفاده از دستگاه کره گیر خانگی

اولین نکته‌ای که لازم است در رابطه با خرید این تجهیزات در نظر داشته باشید این است که کره یا دوغ به دست آمده به واسطه آن‌ها کاملاً ارگانیک و سالم بوده و از صفر تا صد تولید تحت نظر شما بوده است؛ از این رو شما تصمیم می‌گیرید که محصول تولیدی با چه سطح بهداشتی تهیه شده باشد. جدا از این که بهره‌گیری از این دستگاه برای تهیه کره کاملاً بهداشتی بوده، در کاهش هزینه‌ها نیز موثر است.

البته تأثیر خرید دستگاه کره گیر خانگی در مجموع هزینه‌های مصرف کره در خانوار مشهود خواهد بود. شما می‌توانید با کمک این دستگاه حجم زیادی کره با کیفیت بالا تولید کرده و مصرف کنید. اما مزایای این تجهیزات به موارد مذکور ختم نمی‌شود!

نه‌تنها امکان تولید کره در ظرفیت‌های مختلف در مدت زمان کوتاه برای مصارف شخصی فراهم است، شما می‌توانید از این دستگاه برای شروع یک کسب و کار کوچک خانگی نیز استفاده کنید. همان‌طور که می‌دانید امروزه کسب و کارهای خانگی رشد زیادی داشته‌اند. عموماً برای شروع هر کسب و کاری به سرمایه بالا نیاز است، اما در رابطه با کسب و کار کره گیری و تهیه این محصولات لبنی فوق‌العاده پر طرفدار، شما با در اختیار داشتن نمونه خانگی تجهیزات مذکور و تهیه بسته‌بندی‌های مقرون به صرفه می‌توانید کار خود را شروع کنید.

دستگاه کره گیر خانگی

تفاوت دستگاه کره گیر خانگی با صنعتی

همان‌طور که گفته شد، دستگاه‌های کره گیری در انواع مختلف خانگی و صنعتی طراحی، تولید و روانه بازار می‌شوند که هر کدام از آن‌ها از یک سری ویژگی منحصربه‌فرد برخوردار هستند. عمده‌ترین تفاوت دستگاه‌های کره گیر خانگی با مدل‌های صنعتی در حجم تولیدی آن‌ها است. از آن‌جایی که دستگاه کره گیر صنعتی مصارف کارخانه‌ای دارد و به گونه‌ای طراحی شده است که پاسخگوی حجم تولید روزانه انبوه می‌باشد، سرعت عملیات کره‌گیری، مخزن و ظرفیت ترکیب مواد و تبدیل آن به کره، قدرت موتور و ابعاد آن در مقایسه با مدل‌های خانگی پیشرفته‌تر است. البته این بدان معنا نیست که دستگاه کره گیر خانگی ضعیف بوده و پس از چند بار استفاده خراب می‌شود!

دستگاه‌های کره گیر خانگی در نوع خود با توجه به مصارف خانگی و حجم تولید کمتر می‌توانند نیاز کاربران را به خوبی برآورده کنند. عموماً ابعاد این مدل‌ از تجهیزات کره گیری کوچک بوده و امکان قرار دادن آن‌ها بر روی سطح صافی هم‌چون میز وجود دارد. همین موضوع سبب شده است که برخی افراد دستگاه‌های کره گیری خانگی را تحت عنوان دستگاه کره گیر رومیزی نیز بشناسند.

سخن پایانی

در این راهنما ضمن آشنایی با دستگاه کره گیر خانگی، به مزیت‌های استفاده از این تجهیزات و تفاوت مدل‌های خانگی با مدل‌های صنعتی پرداختیم. اگر قصد راه‌اندازی کسب و کار کره گیری دارید و در این حوزه سررشته ندارید، بهتر است ابتدا خرید مدل‌های خانگی این دستگاه را در اولویت قرار دهید. خرید دستگاه گیری باید بر حسب نیاز، میزان تولید روزانه، فضای موردنیاز برای قرار گیری دستگاه و بودجه شما انجام شود.

آخرین پست ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0
شما این محصولات را انتخاب کرده اید  0

سبد خرید شما خالی است.