کتلت زن صنعتی

هر آن چه که باید در مورد کتلت زن صنعتی بدانید!

آیا می‌دانید دستگاه کتلت زن صنعتی چیست و چه کاربردی دارد؟ دستگاه کتلت زن یک نوع وسیله اتوماتیک بوده که دارای کاربری صنعتی است و می‌توان با استفاده از آن اقدام به تهیه مقدار زیادی کتلت نمود. این وسیله که یکی از انواع ماشین آلات صنایع غذایی بوده در شمار تجهیزات آشپزخانه صنعتی محسوب شده و مکانیزم عملکرد آن مشابه با دستگاه فلافل زن اتوماتیک است. این دستگاه می‌تواند با قالب گیری مواد اولیه تهیه کتلت، حجم بالایی از کتلت را در اشکال متنوع با کیفیت عالی ارائه دهد. جالب است بدانید که این دستگاه با تکیه بر ساختار عالی خود می‌تواند در بازه زمانی یک ساعته حدود ۲۰۰۰ کتلت را قالب‌گیری کند.

همان‌طور که می‌دانید سرخ کردن کتلت آن هم به تعداد ۲۰۰۰ تا در یک ساعت با استفاده از یک سرخ‌کن بزرگ یک کار فوق‌العاده دردسرساز و عذاب‌آور است! به همین خاطر اگر نیاز کسب و کار شما تهیه کتلت در حجم بالاست، شما به یک دستگاه کتلت زن صنعتی نیاز دارید؛ چرا که این دستگاه دارای یک سرخ کن وانی کوچک بوده که می‌تواند در هر ساعت ۵۰۰ کتلت را با کیفیت عالی و بدون سوختگی سرخ کند. در ادامه این راهنما با دستگاه کتلت زن و انواع مختلف آن بیش‌تر آشنا خواهیم شد. با آی فودز همراه باشید.

دستگاه کتلت زن صنعتی چیست؟

دستگاه کتلت زن یکی از ماشین آلات پرکاربرد و محبوب در صنایع غذایی بوده که می‌توان از آن در خطوط تولید مربوطه و رستوران‌ها و مراکز تهیه مواد غذایی بیش‌ترین بهره‌گیری را کرد. این دستگاه‌ها عملکردی مشابه با دستگاه‌های فلافل ساز صنعتی و اتوماتیک دارند؛ به این صورت که کاربر مواد اولیه تهیه کتلت را به میزان لازم وارد مخزن دستگاه کرده و تجهیز مذکور پس از انجام عملیات قالب گیری کتلت، تعداد مورد نیاز را بر حسب نوع کارایی که دارد با بهترین کیفیت به مرحله سرخ کردن رسانده و سپس از خروجی دستگاه به کاربر تحویل می‌دهد.

میزان دخالت دست در فرآیند تهیه کتلت به واسطه این دستگاه بسیار کم است؛ به همین خاطر کتلت‌های تهیه شده به کمک دستگاه کتلت زن صنعتی کاملاً بهداشتی هستند. افزون بر این، با استفاده از این دستگاه می‌توان به راحتی پاسخ‌گوی حجم تقاضای بالا شد و در مسیر پیشرفت و کسب سود عالی قدم برداشت. این دستگاه هم‌چون دستگاه‌های فلافل زن در انواع مختلف رومیزی (نیمه اتوماتیک) و تمام اتوماتیک قابل خرید می‌باشند. در ادامه با هر یک از مدل‌های مذکور و ویژگی‌ها و نحوه کارکرد آن‌ها بیش‌تر آشنا خواهیم شد.

دستگاه کتلت زن صنعتی رومیزی چیست؟

عموماً ماشین آلات صنایع غذایی در کنار مدل دستی و تمام اتوماتیک، در نوع نیمه اتوماتیک یا رومیزی یا نیمه صنعتی نیز قابل خرید می‌باشند. این تجهیزات همان‌طور که از نامشان پیداست کاربری صنعتی داشته اما می‌توان از آن‌ها در کارگاه‌های کوچک و منازل نیز بهره‌گیری کرد. اساس عملکرد دستگاه‌های کتلت زن رومیزی مشابه با فلافل سازهای رومیزی است؛ تنها تفاوت این دستگاه با دستگاه‌های فلافل زن در نوع قالب گیری آن‌ها می‌باشد.

این تجهیزات به منظور تهیه کتلت مکانیزمی مشابه با فلافل زن‌های رومیزی ارائه داده و در مرحله قالب‌گیری به صورت اتوماتیک عمل می‌کنند. لازم به ذکر بوده که حفره قالب دستگاه کتلت زن به صورت دو عدد کتلت بوده که در زاویه ۱۸۰ درجه نسبت به یک‌دیگر قرار گرفته‌اند.

مشخصات فنی دستگاه کتلت زن صنعتی رومیزی

  • جنس بدنه دستگاه مذکور معمولاً از ورق استیل بهداشتی تهیه شده است.
  • قالب دستگاه از پلی آمید بوده و در مقابل حرارت مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد.
  • این دستگاه عموماً دارای مکانیزم بیرون‌انداز بوده و توان مصرفی آن ۵۰۰ وات در ساعت می‌باشد.
  • مخزن تمام استیل نگیر و برخورداری از شافت‌های استیل به منظور جلوگیری از خوردگی دیگر ویژگی‌های این نوع از کتلت زن صنعتی است.
  • دستگاه مذکور معمولاً مجهز به شمارنده تعداد کتلت بوده و برش‌ها را به واسطه دستگاه برش لیزر CNC انجام می‌دهد.

دستگاه کتلت زن تمام اتوماتیک چیست؟

مدل بعدی دستگاه کتلت زن تمام اتومات بوده که از جمله پرکاربردترین و پرطرفدارترین دستگاه‌های کتلت زن به شمار می‌رود. این دستگاه در مقایسه با مدل رومیزی دارای موتوری قدرتمندتر بوده و برای کارخانجات و خطوط تولیدی بزرگ گزینه‌ای ایده‌آل است. بر حسب مدل دستگاه می‌توان روی این تجهیزات برای تهیه ۱۸۰۰ کتلت (کم‌تر یا بیش‌تر) در هر ساعت حساب باز کرد. این تجهیزات ضمن این که برای فست فودهای بزرگ و آشپزخانه‌های صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند، برای جشنواره‌های غذا و فست فودی‌های سیار نیز گزینه‌ای مناسب هستند.

 کتلت زن صنعتی

مشخصات فنی دستگاه کتلت زن صنعتی

  • به طور معمول جنس بدنه این تجهیزات از استیل ضد زنگ بوده و به همین خاطر می‌توان با خاطری آسوده اجزای مختلف دستگاه را پس از هر بار استفاده به طور کامل شست.
  • دستگاه کتلت زنی که بتواند در هر ساعت تعداد ۱۸۰۰ کتلت خروجی دهد، عموماً دارای یک نازل است.
  • با استفاده از این دستگاه می‌توان در کوتاه‌ترین مدت زمان ممکن بیش‌ترین بازدهی را داشت.
  • عموماً موتور تعبیه شده برای دستگاه مذکور با برق تک فاز کار کرده و دارای توان قدرتی حدود ۰.۳۷ است.
  • ولتاژ برق مورد نیاز برای کارکرد این تجهیزات ۲۲۰ ولت؛ یعنی برق مصرفی خانگی بوده و به همین خاطر می‌توان از آن در هر مکانی به راحتی بهره‌گیری نمود.
  • دستگاه کتلت زن صنعتی تمام اتوماتیک مطابق استانداردهای بهداشت و صنایع غذایی طراحی و تولید شده و کتلت‌های تهیه شده توسط آن از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند.
  • عدم دخالت دست در فرآیند تولید کتلت به واسطه این دستگاه، سلامت کتلت‌های تهیه شده را تضمین خواهد کرد.

سخن پایانی

در این راهنما با دستگاه کتلت زن صنعتی و مدل‌های مختلف آن آشنا شدیم. دستگاه‌های کتلت زن مکانیزمی مشابه با دستگاه‌های فلافل زن صنعتی دارند و در انواع مختلف رومیزی و تمام اتوماتیک طراحی، تولید و روانه بازار می‌شوند. مدل‌های صنعتی این تجهیزات کاربری صنعتی داشته و بیش‌تر مناسب اماکنی هستند که حجم تولید روزانه آن‌ها بالا است. افزون بر این، این تجهیزات قادر هستند فرآیند تهیه کتلت را با کم‌ترین حد دخالت دست و نظارت نیروی انسانی به انجام رسانند؛ به همین خاطر کتلت‌های تهیه شده توسط این تجهیزات از لحاظ بهداشتی کاملاً سالم هستند. ناگفته نماند که این تجهیزات بر حسب مدل و ویژگی‌هایی که دارند، قیمت‌گذاری می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0
شما این محصولات را انتخاب کرده اید  0

سبد خرید شما خالی است.