فلافل زن برقی

مصارف فلافل زن برقی چیست؟

فلافل یکی از خوراکی‌های خوش طعم و بی‌نظیر بوده که ویژه کشورهای عربی و خاورمیانه است. فلافل گرده‌هایی از نخود یا باقلای خیس خورده و کوبیده شده بوده که پس از سرخ شدن رد روغن با نان و چاشنی‌ها و ادویه‌های تند میل می‌شود. طریقه آماده‌سازی این غذا بسیار ساده و سریع است؛ به همین خاطر طرفداران بسیار زیادی دارد. برای تهیه فلافل در حجم بالا می‌توان به جای دست از دستگاه‌هایی نظیر فلافل زن برقی که مختص انجام این کار طراحی شده است، استفاده نمود. دستگاه فلافل ساز برقی نمونه‌ای از ماشین آلات نوین و جذاب در صنایع غذایی بوده که توسط برندهای مختلف در اشکال و ابعاد متنوع ساخته و عرضه می‌شود. در ادامه این راهنما با فلافل زن‌های برقی بیش‌تر آشنا خواهیم شد. با ما همراه باشید.

فلافل زن برقی

فلافل زن برقی؛ دستگاهی ضروری برای ساندویچی‌ها

چنان‌چه به تازگی کسب و کار فست فودی یا ساندویچی را شروع کرده‌اید، حتماً می‌دانید که فلافل از جمله آیتم‌هایی در منوی غذایی بوده که طرفداران بسیار زیادی دارد. از دانش آموزان و دانشجویان گرفته تا افراد رهگذر و کسانی که با هدف سفارش فلافل وارد فروشگاه شما می‌شوند، از این غذا استقبال می‌کنند. زمانی که تعداد مشتریان بیش‌تر می‌شود، استفاده از ابزار دستی چندان کارآمد نخواهد بود؛ چرا که نمی‌توان در مدت زمان کوتاه پاسخ‌گوی سفارشات مشتریان بود و این موضوع سبب نارضایتی آن‌ها می‌شود.

در چنین شرایطی می‌توان از انواع دستگاه‌های فلافل زن که در بازار موجود است بهره‌گیری کرد. تجهیزات مذکور در انواع مختلف دستی، اتوماتیک و رومیزی طراحی و ارائه می‌شوند که هر یک از آن‌ها ویژگی‌ها و مشخصات مخصوص به خود را دارند. بسته به نیاز و حجم تولید روزانه می‌توان اقدام به خرید هر یک از مدل‌های مذکور کرد.

مزیت‌های بهره‌گیری از دستگاه فلافل زن برقی چیست؟

استفاده از این تجهیزات در رستوران‌ها، فست فودی‌ها، آشپزخانه‌های صنعتی اماکنی نظیر خوابگاه‌ها و… مزایای فراوانی را در پی دارد. اولین مزیت استفاده از این تجهیزات افزایش راندمان کاری است. از آن‌جایی که فلافل سازهای برقی توسط مهندسان متخصص طراحی و ساخته می‌شوند، می‌توانند پاسخ‌گوی نیاز کاربران به بهترین شکل ممکن باشند.

فلافل زن‌های اتوماتیک یا خودکار به گونه‌ای طراحی شده‌اند که می‌توانند عملیات تهیه و آماده سازی فلافل و مواد غذایی مشابه با آن هم‌چون کتلت و شامی را در سریع‌ترین زمان ممکن مطابق با تعداد مورد نیاز و بهترین کیفیت تولید کرده و تحویل دهند. نمونه اتوماتیک فلافل زن برقی در مقایسه با مدل‌های دستی و رومیزی دستخوش تغییرات به سزایی شده و همین موضوع موجب شده که دستگاه‌های مذکور مورد استقبال اکثر آشپزخانه‌های صنعتی واقع شوند.

فلافل سازهایی که عملکرد اتوماتیک دارند، برای سرخ کردن فلافل به حجم اندکی روغن نیاز داشته و همین موضوع باعث می‌شود که در مصرف روغن و انرژي صرفه جویی شود. علاوه بر این، تجهیزات غذایی مذکور با ظرفیت‌های مختلف در بازار قابل خرید هستند که بسته به نیاز مشتریان و برآورده شدن نیاز فروشگاه یا کارگاه می‌توان اقدام به خرید مدل‌های متنوع و مناسب آن نمود. از دیگر ویژگی‌های فلافل زن برقی می‌توان به برخورداری از قالب گیر اتوماتیک و انجام مراحل سرخ کردن فلافل‌ها به صورت خودکار اشاره داشت.

سرعت قالب گیری در دستگاه‌های فلافل زن برقی به صورت اختیاری و قابل تنظیم بوده و می‌توان بسته به نیاز روزانه سرعت تولید را کم یا زیاد کرد. همچنین، تجهیزات مذکور به گونه‌ای طراحی شده‌اند که می‌توان به دستگاه فرمان داد که فلافل‌ها را به صورت نیم پز یا تمام پز تحویل دهد؛ در نتیجه تنظیم زمان پخت کاملاً بر عهده فرد خواهد بود.

فلافل زن برقی

انواع دستگاه فلافل زن برقی کدام‌اند؟

دستگاه‌های فلافل ساز اتوماتیک به واسطه جریان برق عملیات تهیه فلافل را به انجام می‌رسانند. این تجهیزات خود به انواع مختلفی دسته‌بندی شده که در ادامه با هر یک از آن‌ها به صورت مجزا آشنا خواهیم شد:

دستگاه فلافل زن برقی رومیزی

مدل اول فلافل ساز برقی، نوع رومیزی آن بوده که دارای ابعادی نسبتاً کوچک است و برای فلافل فروشی‌ها، کارگاه‌های کوچک و… گزینه مناسبی محسوب می‌شود. از آن‌جایی که در فرآیند تهیه فلافل به واسطه این دستگاه، دست دخالتی در قالب گیری ندارد، فلافل‌ها با سرعت بالایی تهیه می‌شوند. فلافل سازهای رومیزی دارای سرخ کن و ریل اتومات نیستند؛ به همین خاطر عملیات سرخ کردن فلافل در صورت بهره‌گیری از این دستگاه به صورت مجزا انجام می‌پذیرد. عملکرد دستگاه‌های مذکور بسیار ساده و راحت است؛ به این صورت که ابتدا مواد فلافل درون مخزن دستگاه ریخته شده و بعد دستگاه شروع به قالب زنی فلافل‌ها خواهد کرد. سپس با قرار دادن یک سرخ کن زیر دهانه فلافل ساز می‌توان عملیات سرخ کردن را نیز به صورت همزمان انجام داد.

دستگاه فلافل زن ریلی

 مدل بعدی فلافل زن برقی، دستگاه ریلی بوده که در مقایسه با نمونه رومیزی از لحاظ ابعاد تفاوت دارد. دستگاه‌های فلافل ساز ریلی کاربری صنعتی داشته و برای تهیه فلافل در کارخانجات، فست فودی‌های بزرگ و… گزینه مناسبی می‌باشند. کار با این دستگاه نیز بسیار ساده و سریع است؛ به این صورت که ابتدا مواد اولیه تهیه فلافل در مخزن دستگاه ریخته شده و با توجه به تنظیماتی که اپراتور برای دستگاه انجام می‌دهد، عملیات قالب گیری آغاز شده و به منظور سرخ شدن وارد سرخ کن خواهد شد. در نهایت پس از آماده سازی، فلافل‌ها از طریق حرکت ریل از سرخ کن خارج شده و آماده تحویل می‌شوند. لازم به ذکر بوده که جنس قطعات در این تجهیزات معمولاً از استنلس استیل نگیر بوده تا به مرور زمان دچار زنگ زدگی و خوردگی نشود.

سخن پایانی

فلافل زن برقی یکی از دستگاه‌های پرکاربرد در صنایع غذایی است که می‌توان با استفاده از آن اقدام به تهیه و عرضه فلافل و مواد غذایی دیگری مثل کتلت و ناگت نمود. این تجهیزات در انواع مختلف دستی و اتوماتیک و نیمه اتوماتیک در بازار موجود هستند که ما در این راهنما به شرح مدل اتوماتیک آن پرداختیم. به طور معمول فلافل سازهای برقی در دو نمونه رومیزی و ریلی قابل خرید می‌باشند. مدل رومیزی بیش‌تر برای فروشگاه‌های فلافل فروشی و فست فودی‌ها کاربرد دارد، در حالی که مدل ریلی با توجه به ابعاد بزرگ‌تر و ظرفیت بیش‌تر خود برای کارخانجات مناسب‌تر خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0
شما این محصولات را انتخاب کرده اید  0

سبد خرید شما خالی است.