فلافل زن اتوماتیک

معرفی فلافل زن اتوماتیک؛ ویژگی‌ها + کاربردها + انواع

آیا می‌دانید دستگاه فلافل زن اتوماتیک چیست و انواع آن کدام است؟ تاکنون از این دستگاه در خطوط تولید یا آشپزخانه‌های صنعتی و اماکنی از این قبیل استفاده کرده‌اید؟ فلافل یکی از خوشمزه‌ترین و محبوب‌ترین مواد غذایی بوده که چه در خانه چه بیرون از منزل طرفداران خاص خود را دارد. فست فودی‌ها و رستوران‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، به منظور رفع نیاز روزانه خود به حجم تولید بالای فلافل و پاسخ‌گویی به نیاز مشتریان می‌‌توانند از این دستگاه بی‌نظیر بهره‌گیری کنند. دستگاه‌های فلال ساز اتوماتیک دارای ساختاری منحصربه‌فرد هستند و دخالت دست در فرآیند تهیه فلافل را به حداقل می‌رسانند؛ به همین خاطر ضمن افزایش سرعت و راندمان کار، فلافل‌هایی با درصد بهداشت بالا و کیفیت عالی تحویل می‌دهند. در ادامه این راهنما ضمن‌ آشنایی بیش‌تر با این تجهیزات به معرفی انواع مختلف آن‌ها نیز خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

دستگاه فلافل زن اتوماتیک چیست؟

دستگاه فلافل زن نوعی از تجهیزات مورد نیاز در صنایع غذایی بوده که وظیفه اصلی آن همان‌طور که از نامش پیداست تهیه فلافل در تعداد مورد نیاز است. این دستگاه‌ها در مدل‌های متنوع خانگی و اتوماتیک یا صنعتی قابل خرید هستند. مدل‌های خانگی برای استفاده در منزل و کسب و کارهای کوچکی که میزان تولید روزانه و نیاز روزانه آن‌ها به تهیه فلافل پایین است، گزینه مناسبی می‌باشند. در مقابل، دستگاه‌های فلافل ساز صنعتی کاربری صنعتی داشته و برای کارخانجات و رستوران‌ها و به طور کل آشپزخانه‌های صنعتی که تقاضای روزانه مشتریان برای تولیدات آن‌ها در حجم بالایی بوده مورد استفاده قرار می‌گیرند.

دستگاه فلافل ساز اتوماتیک نوعی تجهیز مصرفی در مقیاس صنعتی است که ساختار آن از جنبه‌های مختلفی با نوع دستی متفاوت می‌باشد. عملیات قالب‌گیری فلافل در این دستگاه به صورت خودکار و بدون دخالت دست انجام می‌گیرد. البته دستگاه‌های فلافل ساز اتوماتیک که کاربری صنعتی دارند نیز در ظرفیت‌های مختلفی در بازار موجود هستند و می‌توان بر حسب نیاز روزانه اقدام به خرید بهترین مدل آن‌ها نمود. عموماً این تجهیزات می‌توانند در هر دقیقه حدود ۱۰۰ عدد فلافل تولید کنند که در نمونه‌های مختلف، این ظرفیت می‌تواند کم‌تر یا بیش‌تر باشد.

عمده کاربرد فلافل‌ زن اتوماتیک در فضاهای صنعتی هم‌چون کارگاه‌های تولیدی و بسته‌بندی مواد غذایی، مراکز تهیه مواد غذایی و آشپزخانه‌ها و رستوران‌ها است. با استفاده از این نوع فلافل ساز می‌توان در مدت زمان کوتاه اقدام به تهیه حجم بالایی فلافل کرد. از جمله ویژگی‌های منحصربه‌فرد این دستگاه می‌توان به داشتن شمارشگر و امکان تنظیم مدت زمان کارکرد آن اشاره داشت.

فلافل زن اتوماتیک

انواع دستگاه فلافل زن اتوماتیک کدام‌اند؟

دستگاه‌های فلافل زن اتوماتیک نیز می‌توانند به صورت تمام اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک مورد استفاده قرار گیرند. تولیدکنندگان تجهیزات مذکور این دستگاه‌ها را در دو طرح کلی رومیزی و ریلی به بازار عرضه می‌کنند. شایان ذکر است که هر دو طرح از قابلیت شست‌وشو برخوردار بوده و می‌توان با جداسازی اجزا و قطعات مختلف دستگاه اقدام به شست‌وشوی آن کرد. در ادامه با هر یک از مدل‌های فلافل زن اتوماتیک آشنا خواهیم شد:

دستگاه فلافل زن رومیزی

دستگاه‌های فلافل زن رومیزی از جمله تجهیزات پرکاربرد در صنایع غذایی هستند که از لحاظ ابعاد در مقایسه با مدل‌های ریلی کوچک‌تر بوده و دارای ظاهری مشابه با مدل خانگی بوده و عملکردی تقریباً شبیه به آن دارند. دستگاه‌های فلافل ساز رومیزی در دو نوع حفره‌دار و ساده طراحی شده و نحوه کار با آن‌ها بسیار ساده و لذت‌بخش است. از طرفی، این تجهیزات هم به صورت دستی و هم به صورت اتوماتیک قابل استفاده هستند؛ به این معنا که عملیات قالب‌گیری به واسطه آن‌ها به صورت خودکار صورت می‌گیرد.

اگر صاحب کسب و کار کوچک هستید یا این که قصد خرید یک فلال زن اتوماتیک با کاربری عالی و قیمت مناسب دارید، فلافل سازهای رومیزی می‌توانند گزینه مناسبی برای شما باشند. اما توجه داشته باشید که این دستگاه برای کارگاه‌ها و رستوران‌هایی که به حجم تولید بالا نیاز دارند، چندان توصیه نمی‌شود؛ چرا که معمولاً دستگاه‌های فلافل زن رومیزی با ظرفیت پایین طراحی و عرضه می‌شوند.

دستگاه فلافل زن ریلی

مدل بعدی فلافل ساز اتوماتیک، مدل ریلی آن بوده که در مقایسه با مدل رومیزی از لحاظ ابعاد و ظرفیت بزرگ‌تر است و سرعت تولید نیز در آن بیش‌تر می‌باشد. این تجهیزات معمولاً قادر هستند در بازه زمانی یک ساعته حدود ۸۰ کیلوگرم فلافل تهیه کنند و این مقدار برای کارگاه‌های تولیدی با حجم تولید بالا پاسخ‌گو است. افزون بر این، قیمت تعریف شده برای این نوع از فلافل ساز اتوماتیک نیز مقرون به صرفه بوده و علاوه بر رستوران‌ها و فست فودی‌های بزرگ می‌توان از آن‌ها در کارگاه‌های کوچک و حتی مصارف خانگی نیز بهره‌گیری نمود.

از جمله مهم‌ترین امتیازات این دستگاه، این است که بدنه آن حین استفاده داغ نشده و سبب افزایش دمای محیط کار نخواهد شد. نحوه کار فلافل ساز ریلی به این ترتیب بوده که ابتدا مخلوط مورد نیاز برای تهیه فلافل وارد مخزن فلافل ساز شده و پس از انجام عملیات قالب گیری، فلافل، ناگت یا سایر فرآورده‌های مشابه از طریق خطوط ریلی به کاربر تحویل داده می‌شود. سپس، فرآورده‌های حاضر شده به منظور بسته‌بندی به خط بسته‌بندی کالا انتقال داده خواهد شد.

مزایای استفاده از فلافل زن اتوماتیک چیست؟ 

  • این نوع از فلافل ساز پاسخ‌گوی نیاز رستوران‌ها، فست فودی‌ها و آشپزخانه‌های صنعتی است.
  • از آن می‌توان برای سلف سرویس خوابگاه‌ها، تولیدی‌های کوچک و … استفاده کرد.
  • با کمک فلافل سازهای صنعتی می‌توان اقدام به تهیه انواع مختلف کتلت، فلافل، شامی و ناگت و… کرد.
  • با استفاده از فلافل زن اتوماتیک سرعت انجام کار افزایش پیدا خواهد کرد.
  • از آن‌جایی که میزان دخالت دست با کمک این دستگاه به حداقل می‌رسد، محصولات تهیه شده از لحاظ بهداشتی درجه کیفی بالایی خواهند داشت.

سخن پایانی

در این راهنما به بررسی فلافل زن اتوماتیک و انواع مختلف آن و همچنین مزیت‌های بهره‌گیری از این دستگاه پرداختیم. فلفل سازهای اتوماتیک از جمله دستگاه‌های پرکابرد در مقیاس صنعتی هستند که به واسطه آن‌ها می‌توان اقدام به تهیه فلافل، شامی، ناگت و… در حجم بالا و در مدت زمان کوتاه نمود. فلافل‌ سازهای صنعتی به صورت اتوماتیک عملیات قالب گیری و تهیه فلافل را انجام داده و میزان دخالت نیروی انسانی را به حداقل می‎‌رسانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0
شما این محصولات را انتخاب کرده اید  0

سبد خرید شما خالی است.