فر پیتزا سنگی چیست و چه کاربردی دارد؟

یکی از اصلی‌ترین تجهیزات رستوران‌ها و آشپزخانه‌های صنعتی، فر پیتزا بوده که در انواع مختلف با قابلیت‌های متنوع در بازار موجود است. فر پیتزا سنگی که تحت عنوان فر پیتزا تنوری یا تنور پیتزا ایتالیایی نیز شناخته می‌شود، از جمله فر پیتزا بوده که در فرآیند راه‌اندازی فست فود می‌تواند نقش بسیار موثری را ایفا کند. شایان ذکر است که این فر علاوه بر پیتزا برای پخت هات داگ و سیب‌زمینی تنوری نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه این راهنما قصد داریم ضمن آشنایی بیشتر با فرهای پیتزا، به معرفی فر سنگی و قابلیت‌های آن نیز بپردازیم. اگر قصد راه‌اندازی آشپزخانه صنعتی یا رستوران را دارید و می‌خواهید بهترین فر پیتزا را خریداری کنید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این راهنما با ما همراه باشید!

فر پیتزا سنگی

آشنایی با فر پیتزا سنگی و ویژگی‌های آن

فر پیتزا سنگی یا تنوری نوعی فر گردان بوده که برای پخت پیتزا گرما را در تمام سطح تنور به صورت یکنواخت پخش خواهد کرد. عموماً این نوع از فرهای سنگی به صورت گنبدی آجری با تنور گرد و نمای سرامیکی یا آجری طراحی شده‌اند. به منظور پخت پیتزا توسط این فرها تنها کافی است که پیتزا را بدون بشقاب و با کمک پاروی مخصوص درون فر قرار دهید. این فرها در قطرهای ۱۲۰، ۱۳۰، ۱۴۰، ۱۵۰، ۱۷۰، ۱۸۰ و ۲۰۰ سانتی‌متری تولید شده و حداقل قطر فر تنوری ۱۶۰ سانتی‌متر است. علاوه بر فرهای تنوری با این ظاهر و کاربرد، فرهای صندوقی کف سنگ نیز در بازار موجود هستند که جزو فرهای سنگی به حساب می‌آیند. در ادامه با ویژگی‌های فر کف سنگ پیتزا آشنا خواهیم شد:

  • این نوع از فر پیتزا سنگی به منظور متعادل کردن دمای فر و تنظیم اتوماتیک دما مجهز به ترموستات می‌باشد.
  • فرهای سنگی به صورت دو جداره و سه جداره تولید شده و در ساختار آن‌ها از عایق پشم سنگ به منظور جلوگیری از اتلاف حرارت استفاده می‌شود.
  • در چارچوب فرهای پیتزا سنگی از فولاد مستحکم به منظور افزایش مقاومت و پایداری دستگاه استفاده می‌شود.
  • دستگیره‌های فر از جنس مواد نسوز هستند.
  • در طراحی و ساختار این دستگاه از سیستم ترمومتر برای تنظیم دقیق دما بهره‌گیری می‌شود.
  • فرهای تنوری کف سنگ مجهز به سیستم قطع‌کن به منظور کاهش مصرف انرژي هستند.
  • در ساختار این فرها از سیستم تنظیم تلورانس دما به جهت تعادل دما استفاده شده است.
  • دور چرخش فر پیتزا سنگی تنوری با کمک اینورتر تنظیم شده و با برق تک فاز و سه فاز به خوبی کار می‌کند.
  • همان‌طور که گفته شد حرارت در سطح تنور به صورت یکنواخت پخش شده و این نوع توزیع دما سبب پخت پیتزا در سه الی پنج دقیقه خواهد شد.
  • موتور فر سنگی از نوع گیربکسی بوده و بسیار قدرتمند است.
  • در زیر فر کف سنگ سیستم دمنده تعبیه شده است؛ در نتیجه وجود این سیستم، شعله آبی بدون ایجاد گاز دی اکسید کربن ایجاد خواهد شد.
  • چیدمان کف تنور از آجرهای ضد خش فرانسوی در ابعاد ۷۰ در ۳۵ سانتی‌متر به صورت یکدست از مواد نسوز می‌باشد.

چرا باید از فر پیتزا سنگی استفاده کنیم؟

فرهای مختلفی در بازار اعم از صندوقی، ریلی و… موجود هستند که هر یک از آن‌ها با ابعاد و قابلیت‌های مختلف در طعم نهایی پیتزا می‌توانند تأثیر بسیار زیادی داشته باشند. فر تنوری یا سنگی با استفاده از مواد اولیه فوق‌العاده باکیفیت تولید شده و از خروج حرارت به خوبی جلوگیری خواهد کرد. قطعات استفاده شده در ساختار این دستگاه از قابلیت شست‌وشو برخوردار هستند. اما چرا باید از فر سنگی برای تهیه پیتزا استفاده کرد؟

فر پیتزا سنگی یکی از فرهای سنتی برای پخت پیتزا بوده که پیتزای تهیه شده در آن با حفظ کیفیت بافت از طعم بسیار خوشمزه‌ای برخوردار می‌باشد. اگر به دنبال فری هستید که بتواند تعداد بالای مشتریان را پوشش دهد و در عین حال بتواند پیتزاهایی با طعم اصیل و عالی تحویل دهد، فر سنگی گزینه بسیار ایده‌آلی برای شما خواهد بود. ناگفته نماند که زیر این فرها چرخ‌هایی وجود دارد که با کمک آن‌ها می‌توان فر را به راحتی جابه‌جا کرد.

فر پیتزا سنگی

نحوه کار فر پیتزا سنگی

فر‌های پیتزا سنگی ظاهر و ساز و کاری مشابه با تنور نانوایی دارند. درون این فرها سنگ‌هایی وجود دارد که پس از گرم شدن فر به رنگ سفید در آمده و در این موقع آشپز می‌داند که می‌تواند از فر برای پخت پیتزا استفاده کند. برا استفاده از این فر تنها کافی است که پیتزا را پس از قرارگیری و ترکیب مواد اولیه بر روی نان پیتزا به کمک پارو درون فر قرار دهید. عموماً درون این فرها از نوع صنعتی لامپ هالوژنی وجود دارد که نور داخل فر را تأمین می‌کند. چنانچه فر دارای صفحه نمایشگر باشد می‌توان از طریق آن وضعیت پخت پیتزا و میزان خامی آن را مورد بررسی قرار داد. اما توجه داشته باشید که امکان سوخت پیتزا در این فرها وجود دارد؛ در نتیجه لازم است که آشپز وضعیت پخت را مورد بررسی قرار دهد. چنانچه آشپز حرفه‌ای باشد امکان سوختن پیتزا تا حد بسیار زیادی پایین خواهد آمد.

قیمت فر پیتزا سنگی

فرهای پیتزا سنگی در پیتزافروشی‌های بزرگ، آشپزخانه نیمه صنعتی و صنعتی، رستوران‌ها، هتل‌ها و کلیه مکان‌هایی که مشغول به تهیه و ارائه پیتزا هستند مورد استفاده قرار می‌گیرد. همان‌طور که در بخش ویژگی‌های فر پیتزا سنگی به قابلیت‌ها و مشخصات این دستگاه اشاره کردیم، می‌توانیم نتیجه بگیریم که فرهای پیتزا سنگی ازجمله فرهای مقاوم و مستحکم هستند که می‌توانند پیتزایی با طعم و عطر فوق‌العاده بپزند. قیمت این دستگاه با توجه به مشخصاتی که دارد تعیین می‌شود. پیشنهاد ما این است که قبل از خرید حتماً مشخصات فنی تجهیزات آشپزخانه صنعتی مذکور را مورد بررسی قرار داده و بر اساس نیاز رستوران خود اقدام به خرید کنید.

سخن پایانی

در این راهنما با یکی از انواع پرکاربرد فرهای پیتزا به نام فر پیتزا سنگی و ساز و کار آن آشنا شدیم. فرهای سنگی قابلیت پخت پیتزا با کیفیت و طعم عالی دارند و می‌توانند کیفیت غذای رستوران شما را تا حد زیادی بالا ببرند. اگر به دنبال خرید فری هستید که بتواند اصالت این غذای خوشمزه را حفظ کند و در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی تعداد بالای مشتریان پیتزا باشد، خرید فر سنگی پیتزا را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

آخرین پست ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0
شما این محصولات را انتخاب کرده اید  0

سبد خرید شما خالی است.