آشنایی با فر گردان پیتزا و مشخصات آن

یکی از اصلی‌ترین تجهیزات رستوران‌های امروزی، انواع مختلف فر است. با صنعتی شدن و پیشرفت تکنولوژی و علم و همچنین در نظر گرفتن ذائقه غذایی در هر منطقه و اقلیم و سلایق متفاوت مردم در کشورهای مختلف جهان از روش‌های مختلفی به منظور طبخ غذا استفاده می‌شود. از آن‌جایی که امروزه اکثر افراد با مشکل کمبود زمان روبه‌رو هستند، ترجیح می‌دهند برای رسیدن به مشغله‌های روزمره خود به دنبال غذاهایی بروند که مدت زمان کمتری به پخت نیاز دارد. پیتزا یکی از غذاهای مذکور بوده که ضمن برخورداری از طعم دوست‌داشتنی و عالی، برای پخت به زمان زیادی نیاز ندارد. فر گردان پیتزا یکی از انواع فر پیتزا است که می‌توان از آن برای پخت انواع مختلف پیتزا استفاده کرد. در ادامه این راهنما علاوه بر شرح ساز و کار فر پیتزا، با نوع گردان آن و ویژگی‌هایی که دارد بیشتر آشنا خواهیم شد. با ما همراه باشید!

فر گردان پیتزا

فر پیتزا چیست؟

یکی از پرطرفدارترین و پرکاربردترین دستگاه‌هایی که در رستوران‌ها، مراکز فست فود و آشپزخانه‌های صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد، فر پیتزا است. به بیان ساده، منظور از فر پیتزا دستگاهی بوده که کلیه مواد مورد نیاز برای تهیه پیتزا را پس از ترکیب آن‌ها روی خمیر پیتزا در مدت زمان مشخص به صورت یکنواخت می‌پزد. انتخاب بهترین فر پیتزا به منظور پخت این غذای خوشمزه بسیار حائز اهمیت می‌باشد. اگر به تازگی رستوران یا آشپزخانه صنعتی خود را افتتاح کرده‌اید، باید بدانید که فرها در طعم نهایی پیتزا تأثیر بسیار زیادی دارند. علاوه بر این، کیفیت بافت پیتزا نیز تحت تأثیر کیفیت و ساختار فر پیتزا است.

محبوبیت پیتزا در جهان

پیتزا از جمله غذاهایی بوده که در کشورهای مختلف دنیا از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشد. عموماً این غذای خوش‌طعم با ذائقه اکثر افراد سازگاری دارد و همین موضوع سبب شده است که پیتزا در سراسر دنیا به روش‌های مختلف و با استفاده از انواع فرها طبخ و سرو شود. اصلی‌ترین نوع پیتزا، ناپلی بوده که تاریخچه آن به قرن هجدهم و شهر ناپل ایتالیا برمی‌گردد. این پیتزای خوشمزه و اصیل از یک خمیر پیتزا یا نان نازک به همراه گوجه فرنگی، سیر، پنیر و روغن زیتون تهیه می‌شود. امروزه پیتزای ناپلی در انواع مختلف پیتزای مارینارا، مارگریتا و مارگریتای ویژه در رستوران‌ها سرو می‌شود.

فر گردان پیتزا

فر گردان پیتزا چیست؟

همان‌طور که گفته شد، فرهای پیتزا در انواع مختلفی طراحی و ساخته می‌شوند که هر یک از آنان دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی هستند. فر گردان پیتزا یکی از انواع فرهای با سابقه بوده که طرح آن برگرفته از طرح فرهای نانوایی است. عموماً فرهای گردان در سایزهای ۱.۲۰ الی ۲.۲۰ سانتی‌متری تولید و روانه بازار شده و از ظرفیت پخت ۱۴ عدد تا ۷۰ عدد پیتزا در لحظه و به صورت همزمان برخوردار هستند. امکان ساخت این فرها هم‌چون فرهای آجری همراه با بنایی و همچنین بدون نیاز به بنایی فراهم است.

فرهای گردان که نیاز به بنایی ندارد از قابلیت جابه‌جایی برخوردار هستند. این نوع از فرها در محل مونتاژ شده و امکان پر کردن و خالی کردن لحظه‌ای آن‌ها در زمان سفارش‌های بالا برای مصرف‌کنندگان فراهم می‌باشد. از دیگر ویژگی‌های فر گردان پیتزا می‌توان به زمان پخت ۱۵ دقیقه‌ای پیتزا توسط آن‌ها اشاره کرد. البته یک ایراد بر این فر وارد بوده که آن هم سوختگی پیتزا در صورت عدم توجه به آن است. البته این موضوع تا حد زیادی به حرفه‌ای بودن سرآشپز نیز بستگی دارد که بدانید چه زمانی باید پیتزا را از فر خارج کند؛ به طوری که نه سوخته باشد و نه خام!

فر گردان پیتزا

مشخصات فر گردان پیتزا چیست؟

  • فر گردان پیتزا دارای موتور مکنده و هود می‌باشد.
  • این فر از عایق‌های تبخیری برخوردار است. جنس فرهای گردان مناسب پخت پیتزا از استنلس استیل ضد زنگ است؛ در نتیجه می‌توان با خیال راحت آن‌ها را مورد شست‌وشو و نظافت قرار داد.
  • از آن‌جایی که امکان شست‌وشوی این دستگاه فراهم می‌باشد، پیتزای پخته شده توسط آن‌ها در بهداشتی‌ترین حالت ممکن سرو خواهد شد.
  • جنس کف فر پیتزا گردان از سنگ کوردیریت نصب شده بر روی قاب دوار است.
  • این دستگاه برای بارگیری و پخت پیتزا دارای دو سرعت چرخشی می‌باشد.
  • در ساختار این دستگاه دو سیستم تأمین روشنایی داخلی با لامپ‌های هالوژنی تعبیه شده است.
  • این دستگاه دارای درب شیشه‌ای پانوراتمیک است.
  • فرهای گردان دارای دریچه قابل تنظیم بخار هستند.
  • این دستگاه دارای کنترل پخت الکترونیک و برنامه‌ریزی برای روشن شدن به صورت خودکار می‌باشد.
  • در سقف و کف فرهای گردان المنت‌های گرمایشی نصب شده است.
  • چرخ‌های تعبیه شده در زیر این فر سبب جابه‌جایی راحت آن خواهد شد.
  • این نوع از فرهای پیتزا دارای ابعاد استاندارد می‌باشند؛ در نتیجه امکان استفاده از آن‌ها در فضاهای مختلف فراهم است.
فر گردان پیتزا

ساختار فر گردان پیتزا به چه صورت است؟

فر گردان یکی از تجهیزات فست فود بوده که ظاهری مشابه با تنور و فرهای نانوایی دارد. همان‌طور که گفته شد این فرها در ابعاد متنوعی تولید شده و امکان پخت پیتزا به صورت همزمان متناسب با نیاز کسب و کارهای بزرگ را فراهم می‌سازد. این فرها دارای صفحه‌ای گردان بوده که می‌توان وضعیت پخته شدن پیتزا را در هر یک دقیقه از طریق آن مشاهده کرد. پیتزایی که توسط این دستگاه‌ طبخ می‌شود از لحاظ طعم بسیار به طعم اصیل پیتزا نزدیک بوده و کیفیت بافت آن بالا است. ناگفته نماند که پخش حرارت در این فر یکسان می‌باشد؛ در نتیجه سطح رویی و زیری پیتزاهای طبخ شده در این فر به طور کامل پخته خواهند شد.

سخن پایانی

پیتزا یکی از خوشمزه‌ترین غذاهایی است که در مدت زمان کوتاه در مقایسه با غذاهای سنتی ایرانی آماده می‌شود. فرهای پیتزا ازجمله مهم‌ترین لوازم آشپزخانه صنعتی بوده که در طعم و کیفیت بافت پیتزا می‌توانند تأثیرگذار باشند. فر گردان پیتزا یکی از انواع پرکاربرد فر بوده که با ارائه قابلیت‌های منحصربه‌فرد و پرکاربرد می‌توان از آن در آشپزخانه‌های صنعتی و رستوران‌ها و پیتزافروشی‌ها استفاده کرد. نصب و استفاده از این نوع فر بسیار ساده بوده و مجهز به هود نیز می‌باشد. از دیگر ویژگی‌های این فر می‌توان به عایق‌بندی مناسب، استحکام و دوام بالا، مجهز به موتور با قدرت بالا، موجود در ظرفیت‌ها و ابعاد گوناگون، برنامه‌ریزی به منظور روشن شدن اتوماتیک و… اشاره کرد. به منظور خرید بهترین فر پیتزا با قیمت مناسب و کیفیت عالی می‌توانید فروشگاه آی فودز را مورد بررسی قرار دهید.

آخرین پست ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0
شما این محصولات را انتخاب کرده اید  0

سبد خرید شما خالی است.