آشنایی با فر ریلی پیتزا و مشخصات آن

فر پیتزا یکی از اصلی‌ترین و پرکاربردترین تجهیزات فست فود بوده که در مدل‌های متنوع متناسب با ظرفیت پخت، فضا و بودجه قابل خرید است. از انواع فرهای پیتزا می‌توان به فر پیتزا صندوقی، فر ریلی پیتزا، فر ترکیبی، فر تنوری و… اشاره کرد. اگر اقدام به راه‌اندازی فست فود بزرگی کرده‌اید و آماده سرویس‌دهی و آماده‌سازی و طبخ انواع مختلف فست فود در هر وعده غذایی هستید، در بین تجهیزات آشپزخانه صنعتی، دستگاه فر پیتزا ریلی می‌تواند برای شما گزینه بسیار مناسبی باشد. این دستگاه از ظرفیت پخت ۹۰ الی ۳۵۰ عدد پیتزا در یک ساعت برخوردار بوده و فرآیند پخت پیتزا را به صورت خودکار به انجام می‌رساند. در ادامه این راهنما با ویژگی‌های دستگاه مذکور بیشتر آشنا خواهیم شد. با ما همراه باشید!

فر ریلی پیتزا

فر ریلی پیتزا چیست؟

فر پیتزا ریلی یکی از انواع پرکاربرد فرهای مناسب برای پخت پیتزا بوده که برای کنترل پخت پیتزا در آن نیاز به پرسنل حرفه‌ای نخواهید داشت؛ چرا که این فر با توجه به برنامه پختی که برای آن تعریف شده است در مدت زمان مشخص پیتزا را با کیفیت عالی آماده خواهد کرد. دستگاه مذکور دارای یک نوار نقاله متحرک بوده که پیتزا از یک طرف بر روی این نقاله قرار گرفته، آن را به داخل فر هدایت کرده و پس از گذشت مدت زمان مشخص از سمت دیگر نقاله خارج خواهد کرد. ابعاد و سایز فر پیتزا ریلی به گونه‌ای بوده که فضای زیادی از آشپزخانه شما را اشغال نخواهد کرد؛ در نتیجه اگر فضای آشپزخانه شما محدود است می‌توانید خرید این فر را در نظر داشته باشید.

ازجمله مزایای استفاده از فر ریلی پیتزا می‌توان به سرعت پخت بالا، اشغال فضای کم، هزینه متوسط و همچنین عدم نیاز به پرسنل باتجربه و ماهر به منظور استفاده از این دستگاه اشاره کرد. البته تمیز کردن این دستگاه کمی وقت‌گیر است.

نکات ایمنی فر ریلی پیتزا

  • فضایی که فر ریلی در آن قرار می‌گیرد باید به گونه‌ای باشد که از هر طرف حدود ۵ سانتی‌متر با دیوار فاصله داشته باشد.
  • به کمک شلنگ استاندارد فر را به گاز متصل کرده و با استفاده از کف صابون از عدم نشتی گاز مطمئن شوید.
  • فاصله فر از منبع ورودی گاز نباید زیاد باشد و همچنین شلنگ باید در محل مناسب قرار گیرد؛ به صورتی که از هرگونه صدمات فیزیکی و زیر پا ماندن آن جلوگیری شود.
  • سیم ارت فر ریلی (اتصال به زمین) باید در محل مناسب قرار گیرد.
  • برق مصرفی این دستگاه ۲۲۰ ولت تک فاز است. توجه فرمائید که سیم‌ها نباید در محل عبور و مرور قرار گیرند.
  • توصیه می‌شود در بالای فر از هود صنعتی باکیفیت استفاده کنید.
  • به منظور دسترسی ساده به بخش الکتریکی فر ریلی پیتزا تا حدی که امکان‌پذیر است در مقابل دستگاه وسیله دیگری قرار ندهید.

نحوه استفاده از فر پیتزا ریلی

ابتدا دوشاخه را به پریز متصل کرده و سیم اتصال به زمین یا ارت را به لوله گاز وصل کنید. سپس شیر اصلی گاز را به منظور ورود گاز به سوئیچ مشعل باز کنید. در مرحله سوم به ترتیب کلیدهای فن، مشعل و نقاله را روشن نمایید. در بخش تنظیمات فر ریلی یک کلید گردان تعبیه شده است که می‌توانید عددی بین ۰ تا ۶۰ را برای آن در نظر بگیرید. عدد پیشنهادی برای کارکرد بهتر دستگاه برای تنظیم سرعت نقاله ۱۰ است. البته لازم به ذکر است که سرعت نقاله با در نظر گرفتن مواد استفاده شده در پیتزا و مدت زمان مورد نیاز برای پخت آن می‌تواند کمتر یا بیشتر باشد. ناگفته نماند که برای تغییر در سرعت حرکت نقاله احتیاجی به متوقف نمودن آن نیست. تنها کافی است که کلید را روی عدد مورد نظر تنظیم کرده و در صورت نیاز به منظور توقف نقاله، کلید گردان را در حالت خاموش قرار دهید.

فر ریلی پیتزا

نحوه نظافت فر ریلی پیتزا

این فرها از اجزای مختلفی تشکیل شده‌اند که برای نظافت کلیه اجزای آن بهتر است یک برنامه نظافت دوره‌ای در نظر بگیرید. پیشنهاد ما این است که برنامه نظافت این دستگاه را به صورت روزانه تنظیم کنید. بدنه و قسمت ظاهری دستگاه می‌بایست به صورت روزانه تمیز شود. با کمک یک اسپری چند منظوره و دستمال نخی می‌توانید این کار را به نحو احسن انجام دهید. به منظور نظافت هفتگی این دستگاه می‌توانید از روش زیر استفاده کنید:

نظافت نقاله

نظافت نوار نقاله فر ریلی پیتزا می‌بایست به صورت هفتگی انجام پذیرد. به منظور از بین بردن چربی نوار نقاله می‌توانید از برس سیمی، اسپری چندمنظوره و دستمال نخی استفاده کنید. ابتدا سینی‌های دو طرفه نقاله که کشویی بوده را خارج کنید. سپس سرعت نقاله را روی ۲۰ تنظیم کرده و با استفاده از مایع ظرفشویی و اسفنج قسمت‌های مختلف آن را به آرامی تمیز کنید. به منظور جلوگیری از ورود آب به بخش الکتریکی فر بهتر است که از جریان مستقیم آب استفاده نکرده و ترجیحاً از سمتی که دستگاه گیربکس ندارد آن را تمیز کنید. توجه داشته باشید که اگر چرخ دنده نقاله به موقع تمیز نشود، چربی روی نقاله تجمع کرده و چسبندگی چرخ دنده‌ها سبب مختل شدن حرکت نقاله خواهد شد.

کانال‌های پایین

ابتدا به کمک آچار آلن پیچ‌های جلو فر را باز کرده و کانال‌های پایین را خارج کنید. سپس با کمک اسپری چندمنظوره و دستمال نخی آن‌ها را تمیز کرده و در نهایت در محلشان قرار دهید. توجه فرمائید که کانال‌های بالا که حداقل ۲ عدد هستند بهتر است که به صورت ماهیانه تمیز شوند.

بخش داخلی

نظافت بخش‌های داخلی فر پیتزا ریلی نیز همانند سایر بخش‌ها با کمک دستمال نخی و اسپری چندمنظوره قابل انجام است.

فر ریلی پیتزا

سخن پایانی

در بازار انواع مختلف فر پیتزا وجود دارد که هر یک از آنان با داشتن قابلیت‌ها و مشخصات منحصربه‌فرد امر پخت پیتزا را با بهترین کیفیت در مدت زمان‌های مشخص به انجام می‌رسانند. فر ریلی پیتزا یکی از انواع پرکاربرد این تجهیزات بوده که می‌توان از آن در آشپزخانه‌های صنعتی استفاده کرد. پیشنهاد ما این است که قبل از خرید فر پیتزا ابتدا نمونه‌های مختلف این تجهیزات را بشناسید و از مشخصات هر یک از آنان مطلع شوید. با در نظر گرفتن قابلیت‌های هر یک از آن‌ها می‌توانید در نهایت بهترین و مناسب‌ترین فر را خریداری نمائید.

آخرین پست ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0
شما این محصولات را انتخاب کرده اید  0

سبد خرید شما خالی است.