دستگاه کره گیر برقی

معرفی دستگاه کره گیر برقی و مشخصات آن

کره یکی از مهم‌ترین محصولات لبنی است که در سفره غذایی ما نقش بسیار مهمی‌ را ایفا می‌کند. این فرآورده لبنی مفید منبع اصلی برای تأمین چربی مورد نیاز بدن، مس و ویتامین A محسوب می‌شود. امروزه کره‌های پاستوریزه همانند بسیاری از محصولات دیگر به صورت انبوه توسط کارخانجات مختلف تولید و عرضه می‌شوند. گاهاً برخی از تولیدکنندگان محصولات لبنی به منظور تأمین نیاز بازار از روش‌های غیر ارگانیک بهره‌گیری می‌کنند تا محصول مورد نظر را سریع‌تر و در حجم بالاتر تولید کنند اما تمامی این روش‌ها برای سلامتی بدن مضر هستند. در این راهنما قصد داریم ضمن بررسی دستگاه کره گیر برقی به معرفی انواع مختلف این دستگاه و خصوصیات آن بپردازیم. چنانچه تمایل به خرید دستگاه کره گیر دارید، پیشنهاد می‌شود قبل از خرید این مطلب را تا انتها مطالعه فرمائید.

دستگاه کره گیر برقی

دستگاه کره گیر برقی چیست؟

همان‌طور که از نام این دستگاه پیداست، از آن برای تولید کره و دوغ به صورت کاملاً ارگانیک استفاده می‌شود. محصول تولید شده توسط این دستگاه دارای طعم و عطر بسیار خوشایندی است؛ به طوری که مصرف‌کننده می‌تواند همان طعم قدیمی کره را دوباره زیر زبان خود حس کند!  این دستگاه توانایی گرفتن کره از دانه‌های مختلفی نظیر بادام زمینی، پسته و… را دارد. دستگاه کره گیر برقی در انواع مختلفی در بازار موجود بوده که تمامی آن‌ها مطابق با استانداردهای روز دنیا و در بهینه‌ترین حالت مصرف انرژي ساخته و عرضه می‌شوند. البته توجه داشته باشید که اعتبار سازنده و فروشنده دستگاه نیز حائز اهمیت است. چنانچه برند تولیدکننده دستگاه کره گیر برقی بی نام و نشان بوده و فاقد اعتبار باشد، به تبع دستگاه مذکور نیز بی‌کیفیت خواهد بود.

انواع دستگاه کره گیر

دستگاه کره گیر با در نظر گرفتن نحوه قرارگیری الکتروموتور به انواع مختلف بالازن و پایین‌زن تقسیم‌بندی می‌شود. علاوه بر این، می‌توان مدل‌های این دستگاه را بر اساس دستی و برقی بودن نیز طبقه‌بندی کرد. دستگاه کره گیر برقی با بهره‌گیری از انرژي الکتریکی، نیروی گریز از مرکز را ایجاد کرده و عملیات چربی‌گیری را به نحو احسن به انجام می‌رساند. در ادامه با کره گیر برقی بیشتر آشنا خواهیم شد:

مشخصات دستگاه کره گیر برقی

همان‎‌طور که از نام این دستگاه مشخص است، این تجهیزات با استفاده از انرژی الکتریکی نیروی مکانیکی مورد نیاز برای تولید کره را فراهم خواهد کرد. علاوه بر این، به صورت همزمان کره و دوغ با درصد چربی تنظیم شده را نیز تولید می‌کند. سیستم عملکرد این دستگاه به این صورت بوده که ابتدا آب، ماست پرچرب (هر اندازه چربی ماست بیشتر باشد حجم کره به دست آمده افزایش پیدا خواهد کرد.) و مقداری یخ درون مخزن دستگاه ریخته می‌شود.

سپس دستگاه راه‌اندازی شده و با گذر زمان گلبول‌های چربی به هم‌دیگر چسبیده و در بخش فوقانی دوغاب جمع خواهد شد. با جمع کردن چربی انباشته شده روی دوغاب، کره تولید می‌شود. در این مرحله کاربر می‌تواند با اضافه کردن نمک به دوغاب باقی مانده، دوغ طبیعی و گوارایی نیز تولید کند. در نهایت می‌توان با باز کردن شیر خروجی، دوغ تولید شده را به راحتی تخلیه کرد.

دستگاه کره گیر برقی

مزایای استفاده از دستگاه کره گیر برقی

  • این دستگاه در حین تولید کره صدای بسیار کمی ایجاد کرده و بدون لرزش است.
  • امکان تولید کره با استفاده از دستگاه کره گیر برقی در ظرفیت‌های متفاوت وجود دارد.
  • کاربر می‌تواند با کمک این تجهیزات دوغ با درصد چربی تنظیم شده تولید نماید.
  • دستگاه‌های کره گیر برقی دارای بدنه از جنس استیل ضد زنگ بوده و بسیار مستحکم هستند.
  • امکان تولید دوغ و کره ارگانیک توسط این دستگاه به صورت همزمان فراهم است.
  • دستگاه مذکور برای تولید کره از انرژی الکتریکی بهره‌ برده و نیازی به اعمال نیروی فیزیکی نمی‌باشد.

مقایسه دستگاه کره گیر برقی با دستی

اکنون که با نوع برقی این دستگاه آشنا شدید، شاید برایتان سوال پیش بیاید که این دستگاه چه تفاوتی با مدل دستی یا مکانیکی دارد؟ برای پاسخ به این سوال لازم است که دستگاه کره گیر دستی را مورد بررسی قرار دهیم. در کره گیر دستی، کل فرآیند کره‌گیری با چرخاندن اهرمی که روی بدنه دستگاه تعبیه شده است انجام می‌شود. در حقیقت کاربر می‌تواند با صرفه‌جویی در هزینه برق میزان کره مورد نظر را تولید کند. البته نقطه ضعفی که درباره این دستگاه وجود دارد این است که در کره‌ گیرهای دستی چربی‌گیری به صورت کامل انجام نمی‌شود. در واقع، حجم کره تولید شده با استفاده از این دستگاه نسبت به کره گیرهای برقی کمتر است.

کره گیر بالازن و پایین‌زن چیست؟

دستگاه‌های کره گیر بالازن و پایین‌زن نوعی دستگاه کره گیر برقی هستند که تفاوت اصلی آن‌ها در محل قرارگیری الکتروموتور و همزن در آن‌ها می‌باشد. در دستگاه کره گیر بالازن، موتور و همزن در قسمت فوقانی و زیر درب قرار گرفته در صورتی که در مدل‌های پایین‌زن، همزن و الکتروموتور در قسمت تحتانی دستگاه تعبیه شده است. مزیت اصلی دستگاه‌های کره‌ گیر پایین‌زن در مقایسه با دستگاه کره گیر بالازن در این است که از ریختن دوغاب و سایر مواد چربی در حین انجام عملیات کره‌گیری بر روی موتور جلوگیری می‌شود.

دستگاه کره گیر برقی

قیمت دستگاه کره گیر برقی

نمونه‌های مختلفی از دستگاه‌های کره گیر برقی در بازار موجود است که فاکتورهای گوناگونی بر قیمت آن‌ها تأثیرگذار می‌باشند. قیمت این دستگاه‌ها با در نظر گرفتن پارامترهایی نظیر جنس بدنه و استیل سخت‌کاری شده در ساخت تیغه‌های آسیاب، فناوری به کار رفته در فرآیند تولید، کیفیت قطعات و… تعیین می‌شود. شما می‌توانید به منظور اطلاع از قیمت مدل مورد نظر دستگاه کره گیر با کارشناسان آی فودز تماس حاصل فرمائید.

سخن پایانی

در این راهنما با کره‌گیر برقی و انواع آن آشنا شدیم. دستگاه کره گیر برقی یکی از انواع دستگاه‌های چربی‌گیری بوده که از آن به منظور تولید کره در حجم‌های مختلف استفاده می‌شود. این دستگاه علاوه بر نمونه برقی در مدل دستی نیز در بازار موجود بوده که طی بررسی‌های انجام شده استفاده از مدل برقی آن بهتر است؛ چرا که ضمن افزایش راندمان کاری، کره‌ای با کیفیت بهتر تحویل می‌دهد. نمونه‌های دیگری از دستگاه‌های کره گیر برقی تحت عنوان دستگاه بالازن و پایین‌زن نیز در بازار موجود بوده که تنها تفاوت اصلی آن‌ها در نحوه قرارگیری همزن و الکتروموتور در دستگاه‌های مذکور می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0
شما این محصولات را انتخاب کرده اید  0

سبد خرید شما خالی است.