فر پیتزا صندوقی

فر پیتزا صندوقی چیست و چه قابلیت‌هایی دارد؟

فر پیتزا صندوقی با استفاده از فناوری های پیشرفته و منابع انرژی موثر، به سرعت و بطور یکنواخت پیتزا را پخته و بهترین کیفیت طعم و مزه را ارائه می دهد.

واژه فر، تنور یا تنوره سرچشمه‌ای از کشور ایتالیا داشته و پیتزا نیز در زبان ایتالیایی به معنای خوراک می‌باشد. جالب است بدانید اولین پیتزایی که در جهان پخته شد مربوط به قرن هجدهم است. در یکی از شهرهای جنوب ایتالیا به نام ناپل که مردم در آن زمان دچار فقر عجیبی بودند، اولین پیتزای جهان پخته شد. پیتزای ناپل ازجمله محبوب‌ترین غذاهایی بود که در آن زمان طبخ شد و پس از مدت کوتاهی تحت عنوان نان تخت گالت در شهرهای دیگر ایتالیا نیز پخته شد.

فر پیتزا یک وسیله کاربردی برای طبخ و پخت پیتزا است که به منظور بهینه سازی و کنترل دمای پخت استفاده می‌شود. قبل از اختراع فرها، افراد برای پختن پیتزا از هیزم و ذغال استفاده می‌کردند. اما امروزه، فر پیتزای صندوقی یکی از انواع فرهای پیتزاست که دارای ویژگی‌ها و کاربردهای منحصر به فردی است. در این راهنما، ما در نقد و بررسی ویژگی‌ها، کاربردها و انواع متنوع فر پیتزای صندوقی همراه شما خواهیم بود. پس با ما همراه باشید تا این دستگاه مهم را بهتر بشناسید!

فر پیتزا صندوقی
فر پیتزا صندوقی

فر پیتزا صندوقی چیست؟

فر صندوقی یکی از انواع پرکاربرد و محبوب فرهای صنعتی بوده که به منظور پخت انواع مختلف پیتزا در آشپزخانه‌های صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این فر می‌توانید در اماکن و رستوران‌هایی که دارای مشتریان محدودی نیز هستند بهره‌گیری کنید؛ چرا که ساختار و شکل منحصر به فرد این فرها سبب شده است که برای نگه‌داری فضای زیادی را اشغال نکنند و به راحتی در هر مکان و محدوده‌ای در آشپزخانه قرار گیرند.

فر پیتزا صندوقی، همان‌طور که از نام آن پیدا است ظاهری مشابه با صندوق داشته و بدنه خارجی آن از جنس استیل ضد زنگ ساخته شده است. درون این فر همانند کوره آجر، سرامیک و یا سنگ قرار گرفته و زمانی که مصرف‌کننده پیتزای مورد نظر را داخل آن قرار می‌دهد، تمامی سطح پیتزا به صورت یکسان گرم شده و می‌پزد.

این فر، با طراحی‌های متنوع و جذاب در دسترس است و می‌تواند باعث افزایش جذابیت و بهبود تجربه کاربری مشتریان شود. همچنین، با توجه به استفاده از جنس استیل ضد زنگ در بدنه خارجی، این فر پیتزا از مقاومت بالا در برابر زنگ زدگی و خراش‌ها برخوردار است.
درون این فر، مجموعه‌ای از مواد مقاوم در برابر حرارت مانند کوره آجر، سرامیک یا سنگ قرار دارد. این مواد به طور یکسان حرارت را توزیع کرده و باعث می‌شوند تا تمامی سطح پیتزا به صورت یکسان گرم شده و بپزد. این ویژگی باعث می‌شود شما از یک پیتزای عالی پخته شده لذت ببرید.
علاوه بر این، فر پیتزا صندوقی دارای قابلیت‌های دیگری نیز می‌باشد. به عنوان مثال، برخی مدل‌ها به صورت خودکار قابلیت تنظیم دما را دارند که باعث می‌شود پیتزا با دقت و در زمان مناسب بپزد. همچنین، فرم فضای داخلی فر به گونه‌ای است که امکان پخت همزمان چند پیتزا را فراهم می‌کند و باعث افزایش کارایی در فرآیند پخت می‌شود.

با مشاهده فیلم زیر می توانید با فر پیتزا صندوقی و نحوه کار آن آشنا شوید.

انواع فر پیتزا صندوقی

انواع مختلف فر پیتزا صندوقی در بازار موجود است. هرکدام از آن‌ها ویژگی‌ها، مزایا و معایب خود را دارند.از این رو، هنگام خرید فر پیتزا صندوقی، بهتر است به موارد زیر توجه کنید:

  • تعداد مشتریان
  • میزان خدماتی که در رستوران خود ارائه می دهید
  • سرمایه موجود
  • و به طور کلی نیازهای آشپزخانه

در ادامه با برخی از فرهای صندوقی پیتزا که به نسبت رایج‌تر هستند آشنا خواهیم شد:

  • فر پیتزا صندوقی ۱، ۲ و ۳ طبقه
  • فر پیتزا دو طبقه ۱۸ بشقاب
  • فر پیتزا ۱۲ بشقاب
  • فر پیتزا ۹ بشقاب
  • فر پیتزا ۴ بشقاب

فر پیتزا صندوقی دو طبقه چیست؟

فر صندوقی دو طبقه نسبت به نمونه یک طبقه دارای ظرفیت بیشتری است که این بدین معناست که آشپزخانه می‌تواند با داشتن فضای بزرگتر، به جذب بیشتر مشتریان بپردازد. همچنین، سرعت پخت انواع پیتزا در این نوع فرها بالاتر است و این مزیت می‌تواند به عاملی مهم برای جذب مشتریان تبدیل شود.

پیش از خرید فر صندوقی دو طبقه حتما میزان تولیدتان را تخمین بزنید. زیرا، این فر می تواند در هربار استفاده تعداد زیادی پیتزا را آماده کند. البته اگر هم ظرفیت تولید خیلی بالایی دارید، فر پیتزا صندوقی دو طبقه می تواند انتخاب خوبی برایتان باشد. در این فرها معمولا قابلیت افزودن طبقه ای اضافی وجود دارد.

به علاوه، این فرها به عنوان دومین فر با کیفیت بالا از نظر کارکرد بعد از فرهای تنوری محسوب می‌شوند، که به این معنی است که عملکرد آن‌ها با کیفیت بالایی همراه است! فر پیتزا صندوقی دو طبقه برای پخت انواع پیتزا آمریکایی، ایتالیا و مارگاریتا کاملا مناسب می باشد. این نوع از فر پیتزا دارای ویژگی‌های مختلفی بوده که با دانستن آن‌ها می‌توانید آگاهانه‌تر اقدام به خرید فر پیتزا کنید:

  • کارایی بسیار آسان و راحت بدون نیاز به آموزش
  • سرعت عمل عالی و سودهی بسیار بالا
  • دارای جدار داخلی از جنس گالوانیزه و مستحکم
  • طراحی و تولید شده در مدل‌های متنوع و مرغوب
  • ضخامت بالای ورقه‌ها
  • دارای کف پوش سرامیکی یا آجر نسوز
  • انتقال حرارت و گرما از کف به بشقاب‌ها
  • قیمت مناسب با توجه به کارایی

کیفیت پخت پیتزا در فرهای صندوقی

نحوه پخت پیتزا به کمک فر پیتزا صندوقی بسیار ساده و سریع است. تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که مواد لازم جهت پخت پیتزا را روی سطح نان پیتزا قرار داده و آن را داخل فر صندوقی بگذارید تا به آرامی درون فر بپزد و پس از گذشت مدت زمان مشخص یک پیتزای پخته شده خوشمزه با پنیرهای آب‌ شده لذیذ به شما تحویل دهد. کیفیت پخت پیتزا در این نوع از فرها بسیار بالا است. همان‌طور که گفته شد، فرهای صندوقی از لحاظ کیفیت کارکرد پس از فرهای تنوری در مقام دوم قرار می‌گیرند.

فر پیتزا صندوقی
فر پیتزا صندوقی

مزایا و معایب فر صندوقی پیتزا

هر وسیله‌ای دارای مزایا و معایب مشخصی است که می‌توان با اطلاع از آن‌ها اقدام به خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی مورد نیاز خود کرد. در ادامه با مزایا و معایب استفاده از فرهای صندوقی مناسب پخت پیتزا آشنا خواهیم شد:

مزایای فر صندوقی

  • این دستگاه در عین حال که عملکرد بسیار عالی دارد، از قیمت مناسبی نیز برخوردار می‌باشد.
  • سرعت پخت و آماده شدن پیتزا توسط این دستگاه بسیار بالا است.
  • ظرفیت فرهای صندوقی با توجه به چند طبقه بودن آن‌ها بالا بوده و می‌توان با داشتن چنین دستگاهی در آشپزخانه صنعتی مشتریان بیشتری را جذب کرد.
  • از آن‌جایی که نحوه کار با این فر بسیار ساده است، به افراد و کارمندان ماهر و آموزش‌دیده نیازی نخواهد بود.
  • نظافت فرهای صندوقی بسیار راحت است.
  • این فر از توانایی تنظیم دمای خودکار و کنترل دما نیز برخوردار می‌باشد.
  • فرهای صندوقی دارای بدنه محکم و استیل بوده و قادرند انواع مختلف پیتزا در تعداد بالا را حاضر کنند.

معایب فر صندوقی

  • در صورتی که تنظیم دما به درستی انجام نشود امکان سوختن پیتزا وجود دارد.
  • زمان خنک شدن پیتزایی که توسط فر پیتزا صندوقی حاضر می‌شود نسبتاً طولانی است.

یکی از بهترین انواع فر پیتزا، فر پیتزا صندوقی است که با استفاده از گاز کار می‌کند. این دستگاه در مدت زمان کمتری نسبت به فرهای دیگر، تعداد زیادی پیتزا را آماده می کند.

آموزش فر پیتزا صندوقی

اولین مرحله در آموزش فر پیتزا صندوقی، آماده سازی فر پیتزا صندوقی دو طبقه برای استفاده است. اولین قدم چک کردن سلامت و آمادگی به کار فر پیتزا صندوقی است. تمامی قطعات و تجهیزات را بررسی کنید که در حالت عادی قرار داشته باشند. حتما اطمینان حاصل کنید که فر پیتزا در دمای مناسب و موردنظرتان تنظیم شده است.

لطفا بررسی کنید که نازل های فر هیچ خراش یا آسیبی ندارند. در صورت نیاز، آن ها را آغشته به یک قطره روغن کنید تا از چسبیدن مواد پخته شده جلوگیری شود. برای جلوگیری از چسبیدن مواد پخته شده به سطح، آن را با چند قطره روغن چرب کنبد. اگر از سنگ پیتزا استفاده می کنید، آن را در درون فر قرار دهید و صبر کنید تا به دمای مناسب برسد. در این مرحله باید فر پیتزا را روشن کنید تا دمای آن برای پخت پیتزا مناسب شود. به طور معمول دمای مناسب برای پخت پیتزا بین 450 تا 500 درجه فارنهایت (235 تا 265 درجه سانتی گراد) می باشد.

پس از رسیدن فر به دمای مناسب، پیتزاها را درون آن بگذارید. زمان پخت در فرهای صندوقی مختلف تقریبا بین 10 تا 15 دقیقه است که بستگی به توان فر و ضخامت نان پیتزا دارد.

در نهایت با استفاده از دستکش های محافظ و نسوز، پیتزاها را از فر خارج کنید. نوش جان!

قیمت فر پیتزا صندوقی

هنگامی که تصمیم به خرید فر صندوقی به منظور راه‌اندازی فست فود یا رستوران دارید، با مدل‌های متنوع این دستگاه در بازار مواجه خواهید شد. همان‌طور که در این راهنما اشاره کردیم، فرهای صندوقی دو طبقه داری حجم بیشتری بوده و بدنه و ساختار کلی آن‌ها متفاوت‌تر است. به علت وجود مدل‌های متنوع فرهای صندوقی در بازار، هر یک از این دستگاه‌ها دارای قیمت‌های گوناگونی هستند. پیشنهاد ما این است به منظور خرید بهترین فر پیتزا صندوقی ابتدا تحقیق کنید که کدام فر برای شما مناسب‌تر بوده و در نهایت با در نظر گرفتن مشخصات فنی و ویژگی‌های فر سرمایه خود را خرج نمائید.

سخن پایانی

پیتزا یکی از پرطرفدارترین و خوشمزه‌ترین غذاهایی است که برای اولین بار در کشور ایتالیا طبخ شد و پس از مدت کوتاهی در سراسر دنیا محبوبیت زیادی پیدا کرد. برای پخت پیتزا به فرهای مناسب و صنعتی نیاز است. فرهای صنعتی پیتزا در انواع مختلف در بازار موجود هستند که یکی از پرکاربردترین آن‌ها فر پیتزا صندوقی می‌باشد. به منظور خرید و ثبت سفارش انواع مختلف فرهای پیتزا می‌توانید به بخش فروشگاه آی فودز مراجعه فرمائید.

شما تابحال از فر پیتزا صندوقی استفاده کرده اید؟ حتما تجربه خودتان را برای ما و دیگران بنویسید تا در تصمیم‌گیری از آن استفاده کنیم!

سوالات متداول

فر پیتزا صندوقی چه مزایایی دارد؟

از جمله مزایای فر پیتزا صندوقی عبارتند از: پخت عالی و یکنواخت، سرعت پخت بالا، قیمت مناسب و …

فر پیتزا صندوقی چه معایبی دارد؟

پیتزا برای خنک شدن به زمان بیشتری نیاز دارد، هنگام تنظیم دما باید دقت کافی داشته باشید در غیر اینصورت امکان سوختن پیتزاها وجود دارد

فر پیتزا صندوقی با فر پیتزا تنوری چه فرقی دارد؟

کیفیت پخت پیتزا در هر دو فر بسیار بالا است. همان‌طور که گفته شد، فرهای صندوقی از لحاظ کیفیت کارکرد پس از فرهای تنوری در مقام دوم قرار می‌گیرند.

برای خرید فر پیتزا صندوقی چکار کنم؟

به منظور خرید و ثبت سفارش انواع مختلف فرهای پیتزا می‌توانید به بخش فروشگاه آی فودز مراجعه فرمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0
شما این محصولات را انتخاب کرده اید  0

سبد خرید شما خالی است.