دستگاه فلافل زن رومیزی

نگاهی بر دستگاه فلافل زن رومیزی و مشخصات آن

آیا می‌دانید تفاوت دستگاه فلافل زن رومیزی با مدل‌های اتوماتیک و صنعتی در چیست؟ فلافل یکی از پرطرفدارترین و خوشمزه‌ترین انواع غذاهای فست فودی بوده که در وعده‌های مختلف و در شهرهای گوناگون ایران مورد استفاده قرار می‌گیرد. طریقه پخت و تهیه فلافل با محصولاتی نظیر کتلت، ناگت، شامی و… شباهت زیادی دارد؛ از این رو کارخانجات تولیدی و فروشگاه‌های فست فودی برای تهیه این محصولات از دستگاه‌های مشابه استفاده می‌کنند. دستگاه فلافل زن از جمله تجهیزات آشپزخانه صنعتی بوده که این روزها به دلیل بالا رفتن میزان تقاضا برای غذاهای فست فودی مورد استقبال بسیاری از افراد و کارگاه‌های تولید مواد غذایی قرار گرفته است. در ادامه این راهنما ضمن آشنایی بیش‌تر با دستگاه‌های فلافل زن به نوع رومیزی آن توجه بیش‌تری خواهیم داشت. با ما همراه باشید.

دستگاه فلافل زن رومیزی

چرا فلافل؟

دلیل اصلی وجود مدل‌های مختلف دستگاه فلافل زن در بازار، محبوبیت خودِ فلافل است! چرا که به دلیل تقاضای بالای جامعه به فلافل و مواد غذایی مشابه با آن، تولیدکنندگان در راستای کسب سود و تأمین نیاز جامعه در صنایع غذایی اقدام به طراحی و ساخت چنین تجهیزاتی می‌کنند. فلافل از جمله پرطرفدارترین غذاهای ساده و سریع پخت در خاورمیانه به حساب می‌آید که می‌توان آن را به واسطه دستگاه فلافل زن رومیزی در مدت زمان کوتاه و در حجم بالا تهیه کرد. این توپک‌های سرخ و برشته شده که اصالتا جنوبی هستند برای طبخ عالی به مهارت زیادی نیاز دارند. جالب است بدانید که فلافل در کنار سوسیس بندری از جمله غذاهای محبوب در جنوب کشور ما به حساب می‌آید.

اهمیت استفاده از دستگاه فلافل زن رومیزی

مواد تشکیل‌دهنده فلافل به همراه ادویه‌های خاص با یک دیگر ترکیب شده و در نهایت به صورت توپک‌هایی جذاب و خوشمزه در روغن سرخ و برشته می‌شود. این غذای خیابانی محبوب خاورمیانه از دست فروشان گرفته تا اغذیه‌فروشی‌ها نه تنها در ایران بلکه در کشورهایی مثل مصر، سوریه، لبنان و ترکیه نیز قابل خرید است. این غذای خوش‌طعم را می‌توان برای رفع نیاز خانگی با استفاده از مواد اولیه تهیه فلافل تهیه نمود. اما مصرف این غذا تنها محدود به خانه نشده و طعم بی‌نظیر آن سبب شده است که تولیدکنندگان غذاهای نیمه آماده نیز به فکر  آماده‌سازی این غذای جذاب بیفتند و با استفاده از دستگاه‌ها و ماشین آلات صنایع غذایی هم‌چون دستگاه فلافل زن رومیزی و اتوماتیک در بسته‌بندی‌ها و اشکال و حجم‌های مختلف این غذا را تهیه و عرضه کنند.

علاوه بر این، زمانی که میزان تقاضا برای یک نوع محصول غذایی از یک حدی بالاتر می‌رود و در حقیقت نیاز به تولید روزانه افزایش پیدا می‌کند، نمی‌توان به یک آشپزخانه کوچک و تجهیزات آشپزی خانگی بسنده کرد. در چنین شرایطی متناسب با شرایط و رفع نیاز می‌بایست از تجهیزات آشپزخانه صنعتی که دستگاه فلافل زن رومیزی نیز نمونه‌ای از آن بوده بهره برد.

اساس کار دستگاه فلافل زن رومیزی چیست؟

دستگاه‌های فلافل زن یا فلافل ساز در انواع مختلف رومیزی، تمام اتوماتیک و دستی در بازار موجود هستند. این تجهیزات از هر نوعی که باشند با رعایت بهداشت کامل قادرند فلافل‌هایی با طعم بی‌نظیر و کیفیت عالی در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مصرف‌کننده تحویل دهند. طبیعتاً نمونه دستی این تجهیزات در مقایسه با مدل‌های صنعتی و اتوماتیک از سرعت عمل کم‌تری برخوردار بوده و میزان پرتی در آن نیز بالاتر است اما با این حال اساس کار هر سه مدل یک چیز است و آن هم تهیه فلافل‌های خوش‌مزه!

چیستی دستگاه فلافل ساز رومیزی

این دستگاه که تحت عنوان دستگاه فلافل زن کوچک نیز شناخته می‌شود به گونه‌ای طراحی و ساخته شده که کسب و کارهای کوچک می‌توانند از آن در دو مدل سوراخ‌دار و ساده بهره‌گیری کنند. همان‌طور که می‌دانید کسب و کارهایی که به تازگی فعالیت خود را آغاز کرده‌اند به اندازه کارخانجات بزرگ و کارگاه‌های تولیدی نسبتاً بزرگ‌تر و یا اغذیه‌فروشی‌هایی که قدیمی‌تر هستند، مشتری ندارند؛ به همین خاطر نیاز است در ابتدای مسیر اقدام به تهیه تجهیزاتی کنند که پاسخ‌گوی نیاز آن‌ها باشد و در عین حال از لحاظ اقتصادی به صرفه باشد.

فروشگاه‌هایی که در زمینه ارائه غذاهای فست فودی و ساندویچی فعالیت می‌کنند می‌توانند به راحتی از این تجهیزات در فضای محل کار خود بهره‌گیری کنند؛ چرا که این دستگاه از لحاظ ابعاد کوچک بوده و با محیط‌هایی که با محدودیت فضا رو به رو هستند سازگاری کامل دارد. بعد از این که مصرف‌کننده مواد اولیه تهیه فلافل را درون مخزن دستگاه ریخت و فلافل ساز عملیات تهیه فلافل را انجام داد، بعد از پر شدن ظرف سرخ‌کن، دستگاه فلافل زن رومیزی به صورت اتوماتیک خاموش خواهد شد. شایان ذکر است که کلیه مراحل کاملاً بهداشتی انجام شده و قالب‌گیری فلافل نیز بدون دخالت دست و در ساده‌ترین حالت ممکن صورت خواهد گرفت.

می‌توان گفت که مدل رومیزی شباهتی به مدل دستی داشته با این تفاوت که در مرحله قالب‌گیری به صورت اتوماتیک عمل می‌کند. در حقیقت این دستگاه چیزی بین مدل صنعتی و خانگی است. ناگفته نماند که دستگاه فلافل زن مدل رومیزی از جمله پر فروش‌ترین دستگاه‌های فلافل ساز بوده و در اکثر تولیدی‌های مواد غذایی به کار گرفته می‌شود.

سخن پایانی

فلافل یکی از پرطرفدارترین و خوشمزه‌ترین غذاهای فست فودی بوده که در خاورمیانه مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته است. برای تهیه فلافل‌های خوش طعم با کیفیت عالی در حجم بالا و بدون دردسر به یک دستگاه فلافل ساز مرغوب و درجه یک نیاز خواهید داشت. دستگاه‌های فلافل ساز در انواع مختلف طراحی و عرضه می‌شوند که هر یک از آن‌ها با توجه به کاربری که دارند می‌توانند در کارخانجات بزرگ یا کارگاه‌های تولیدی کوچک و یا منازل مورد استفاده قرار گیرند. دستگاه فلافل زن رومیزی از جمله انواع دستگاه‌های فلافل ساز بوده که دارای ابعادی نسبتاً کوچک است و می‌توان از آن در کارگاه‌های تولیدی کوچک و فروشگاه‌هایی که به تازگی فعالیت خود را آغاز کرده‌اند استفاده نمود. چنان‌چه قصد خرید دستگاه فلافل ساز و شروع کسب و کار تهیه و عرضه فلافل و محصولات مشابه با آن هم‌چون شامی، همبرگر، کتلت و… را دارید، پیشنهاد ما این است که به سراغ فلافل‌سازهای رومیزی بروید که هم از لحاظ بودجه به صرفه بوده و هم از نظر فضایی که اشغال می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0
شما این محصولات را انتخاب کرده اید  0

سبد خرید شما خالی است.