انواع دستگاه فلافل زن

معرفی انواع دستگاه فلافل زن

آیا می‌دانید دستگاه فلافل زن چیست و چه کاربردی دارد؟ دستگاه فلافل زن یا فلافل ساز از جمله دستگاه‌های پرکاربرد و تجهیزات پرمصرف در صنایع غذایی بوده که در انواع مختلف اتوماتیک، رومیزی و دستی طراحی، تولید و روانه بازار می‌شود. این تجهیزات نوعی دستگاه قابل حمل و بهداشتی هستند که دارای ظرفیت‌های تولید متفاوتی می‌باشند. از انوع مختلف این دستگاه با توجه به کاربری که دارند می‌توان برای خطوط تولید صنایع غذایی یا کسب و کارهای خانگی بهره‌گیری کرد. قابل ذکر بوده که این دستگاه‌ها مطابق با استانداردهای جهانی صنایع غذایی تولید شده و بسیار کم مصرف هستند؛ به طوری که برق مورد نیاز برای کارکرد یک دستگاه فلافل زن تک فاز شهری ۲۰۰ است. در ادامه این راهنما ضمن آشنایی بیش‌تر با تجهیزات مذکور به معرفی انواع دستگاه فلافل زن نیز خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

انواع دستگاه فلافل زن

دستگاه فلافل زن چیست؟

دستگاه فلافل زن از جمله ماشین آلات مصرفی در صنایع غذایی بوده که در کارخانجات بزرگ و خطوط تولید صنایع غذایی، فست فودها و رستوران‌ها، کسب و کارهای کوچک و بزرگ و همچنین آشپزخانه‌های صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. با کمک این تجهیزات می‌توان پروسه پخت فلافل را ساده‌تر، سریع‌تر و بسیار بهداشتی‌تر به انجام رساند و اقدام به تهیه انواع مختلف فلافل، کتلت، شامی، ناگت و مواد غذایی از این قبیل نمود. این دستگاه دارای کارایی خانگی و صنعتی بوده و خریداران می‌توانند بر حسب نیاز خود بهترین مدل آن را خریداری کنند.

کارایی صنعتی انواع دستگاه فلافل زن سبب شده است که به تعداد نیروی انسانی کم‌تری برای تولید فلافل نیاز باشد و در عین حال بتوان حجم تولید را دو چندان کرد و میزان کسب سود را افزایش داد. جالب است بدانید که برخی از این دستگاه‌ها با کاربری صنعتی می‌توانند در بازه زمانی یک ساعته بیش از ۶۰۰۰ فلافل را تولید کنند. نحوه کار دستگاه مذکور به این شکل بوده که ابتدا کاربر خمیر فلافل را داخل مخزن مخصوص دستگاه ریخته و بعد فلافل زن به صورت اتوماتیک مواد را به فلافل تبدیل خواهد کرد. سپس فلافل‌های آماده سرخ شده و از خروجی دستگاه آماده تحویل می‌شوند.

انواع دستگاه فلافل زن

معرفی انواع دستگاه فلافل زن و کاربرد هر کدام

یکی از مهم‌ترین نکاتی که لازم است به عنوان خریدار دستگاه فلافل ساز مدنظر قرار دهید، شناخت انواع دستگاه فلافل زن است. این تجهیزات در بازار ایران از لحاظ ظرفیت تولید به صورت دستی و صنعتی طراحی، تولید و روانه بازار می‌شوند. چنان‌چه می‌خواهید از فلافل زن برای مصارف صنعتی هم‌چون خطوط تولید یا فست فودی‌ها بهره‌گیری کنید، می‌بایست به سراغ دستگاه فلافل زن صنعتی بروید؛ چرا که نمونه صنعتی تجهیزات مذکور دارای ظرفیت تولید بالاتری می‌باشد. اما چنان‌چه به یک دستگاه با ظرفیت تولید کم‌تر نیاز دارید، مدل‌های خانگی گزینه مناسب‌تری برای شما خواهند بود. در ادامه با انواع دستگاه فلافل زن بیش‌تر آشنا خواهیم شد:

دستگاه فلافل زن خانگی (دستی)

همان‌طور که از نام این دستگاه مشخص است، کارایی اصلی آن در منازل است. سیستم فلافل سازهای خانگی بسیار ساده بوده و در مقایسه با مدل‌های صنعتی ظرفیت پایین‌تری داشته و اساس کار آن‌ها انجام عمل قالب‌گیری است. این دستگاه به شما کمک می‌کند فلافل‌هایی با ضخامت یکسان تهیه کنید؛ اما باید توجه داشته باشید که ظرفیت تولید به واسطه این تجهیزات پایین‌تر است. افزون بر این، قیمت دستگاه فلافل‌زن دستی در مقایسه با مدل صنعتی کم‌تر بوده و همین موضوع از جمله نقاط قوت و دلایل محبوبیت آن به شمار می‌رود.

دستگاه فلافل ساز اتوماتیک

نمونه‌ای دیگر از انواع دستگاه فلافل زن تحت عنوان فلافل ساز اتوماتیک وجود داشته که عمل قالب‌گیری در آن‌ها به صورت اتوماتیک و بدون دخالت دست صورت می‌گیرد. فلافل زن‌های اتوماتیک با تکیه بر ساختار و ویژگی‌هایی که دارند می‌توانند در بازه زمانی یک دقیقه‌ای ۱۰۰ عدد فلافل تولید کنند و در نمونه ریلی آن‌ها این تعداد به ۸۵۰۰ هم می‌رسد.

کاربرد اصلی این مدل از انواع دستگاه فلافل زن اکثراً در محیط‌های صنعتی هم‌چون کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولید و بسته‌بندی مواد غذایی، رستوران‌ها و آشپزخانه‌های صنعتی، مراکز تولید مواد غذایی خوابگاهی و دانشگاهی و فست فودی‌ها است. این تجهیزات مجهز به امکانات و قابلیت‌های پیشرفته‌ای نظیر شمارشگر بوده و با کمک آن امکان تنظیم مدت زمان کارکرد فلافل زن نیز فراهم می‌شود. شایان ذکر است که به دلیل عدم دخالت دست تمامی مراحل تهیه فلافل در این دستگاه به بهداشتی‌ترین حالت ممکن انجام شده و همچنین امکان شست‌وشوی قطعات آن نیز فراهم می‌باشد. انواع دستگاه فلافل زن اتوماتیک در دو نوع رومیزی و ریلی در بازار موجود هستند. در ادامه با دو مورد مذکور بیش‌تر آشنا خواهیم شد:

انواع دستگاه فلافل زن ریلی

دستگاه‌های فلافل زن ریلی از جمله انواع رایج هستند که به صورت کاملاً بهداشتی، بدون دخالت دست و با ظرفیت بالا می‌توانند عمل قالب‌گیری و تهیه فلافل را به انجام رسانند؛ به همین خاطر آشپزخانه‌های صنعتی و فست فودی‌ها استقبال خوبی از این مدل دستگاه‌ها داشته‌اند. نحوه عملکرد این دستگاه‌ها بدین صورت بوده که بعد از قرار دادن مواد اولیه تهیه فلافل در مخزن دستگاه، عملیات قالب‌گیری صورت گرفته و در وهله بعدی فلافل‌ها وارد مخزن سرخ کن شده و پس از سرخ شدن از طریق ریل از دستگاه خارج شده و تحویل داده می‌شوند.

دستگاه‌های فلافل زن ریلی عموماً بیش از ۲ نازل برای قالب‌گیری فلافل دارند و سرعت عملکرد آن‌ها نیز در مقایسه با انواع دیگر فلافل‌زن‌ها بیش‌تر است. این تجهیزات قادر هستند در بازه زمانی یک ساعته بیش از ۸۰۰۰ عدد فلافل را تولید کنند.

انواع دستگاه فلافل زن

دستگاه فلافل زن رومیزی

از دیگر مدل‌های فلافل زن صنعتی اتوماتیک، مدل رومیزی آن بوده که عملکرد آن مشابه با نمونه دستی است، اما عملیات قالب‌گیری در آن به صورت اتوماتیک و بدون دخالت دست صورت می‌گیرد. دارای یک الی دو نازل بوده و می‌تواند یک یا دو عدد فلافل را به صورت همزمان قالب‌گیری کند.

سخن پایانی

در این راهنما به معرفی و شرح کارکرد انواع دستگاه فلافل زن پرداختیم. چنان‌چه قصد خرید دستگاه فلافل زن را دارید، پیشنهاد ما این است که قبل از خرید مدل‌های متنوع این دستگاه را مد نظر قرار داده و با بررسی ویژگی‌های هر یک از انواع دستگاه فلافل زن بر حسب نیاز و بودجه خود اقدام به خرید نمائيد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0
شما این محصولات را انتخاب کرده اید  0

سبد خرید شما خالی است.