دستگاه ارده گیر خانگی

آشنایی با ویژگی‌های دستگاه ارده گیر خانگی

آیا می‌دانید دستگاه ارده گیر خانگی چیست و چه مشخصاتی دارد؟ آیا تاکنون از دستگاه‌های ارده گیری برای تولید ارده در منزل استفاده کرده‌اید؟ ارده یکی از مقوی‌ترین و خوش‌مزه‌ترین مواد غذایی موجود در بازار بوده که میزان تقاضا برای آن با توجه به طعم عالی و خواص مفیدی هم‌چون خاصیت انرژی‌زایی که دارد، بسیار زیاد است. دستگاه‌های ارده‌گیری با توجه به تقاضای زیادی که برای ارده در کشور وجود دارد، جزو بهترین و پرکاربردترین ماشین آلات محسوب می‌شوند. در این راهنما ضمن آشنایی بیشتر با خواص ارده، به بررسی ویژگی‌های دستگاه ارده گیر خانگی نیز خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

دستگاه ارده گیر خانگی

ارده چیست و چه خاصیت‌هایی برای بدن دارد؟

ارده مایعی بوده که از کنجد نرم پوست کنده شده بریان و نرم کوبیده شده تهیه می‌شود. ارده عموماً در وعده صبحانه مورد استفاده قرار گرفته و سبب تأمین انرژی لازم برای تمام روز خواهد شد. این ماده غذایی مقوی و خوش‌طعم فاقد هر گونه افزودنی شیمیایی و غیرشیمیایی بوده و صد در صد ارگانیگ است. طبیعت ارده گرم بوده و برای افرادی که دچار سردی مزاج هستند بسیار مفید می‌باشد. از جمله مزیت‌های استفاده از این ماده غذایی پر فایده می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارده کنجد از جمله بهترین مواد غذایی برای فصل زمستان بوده و سبب تأمین انرژي بیشتر بدن برای گرم شدن می‌شود.
  • ارده تولید شده توسط دستگاه ارده خانگی در کاهش کلسترول و چربی خون نیز نقش موثری را ایفا می‌کند.
  • ارده منبع بسیار فوق‌العاده‌ای برای تأمین کلسیم بدن نیز بوده و باعث استحکام وسلامتی استخوان‌ها و دندان‌ها می‌شود.
  • علاوه بر موارد فوق، ارده بهترین غذا برای کودکان نیز به حساب می‌آید؛ چرا که کودکان تحرک زیادی دارند و مصرف این ماده غذایی انرژی آنان را تأمین کرده و همچنین سبب تقویت حافظه کودکان نیز می‌شود.
  • مصرف به اندازه ارده در پیش‌گیری از سرطان نیز موثر است.

دستگاه ارده گیر خانگی چیست؟

دستگاه‌های ارده‌گیری معمولاً به دو دستگه سنگی و صنعتی تقسیم‌بندی می‌شوند. هر یک از دستگاه‌های مذکور با توجه به شرایط استفاده، عملکرد خاصی را ارائه داده اما خروجی هر دو مدل یکسان است. دستگاه‌های ارده‌ساز سنگی و صنعتی ارده‌ای نرم تولید کرده و در سایزهای مختلف موجود می‌باشند. مدل‌هایی که دارای سایز کوچک‌تری هستند معمولاً تحت عنوان دستگاه ارده گیری خانگی شناخته می‌شوند.

با توجه به افزایش قیمت دانه‌های گیاهی روغن‌دار هم‌چون کنجد و… بسیاری از فروشندگان از مواد دیگری به عنوان متریال اولیه تولید ارده بهره‌گیری کرده و محصولاتی با درجات کیفی پایین‌تری تحویل می‌دهند. برای این که بتوانید ارده‌ای با کیفیت بالا و طعم عالی تهیه کنید که از کنجد تولید شده باشد، دو راه پیش رو دارید:

راه اول این که فروشگاهی را برای خرید ارده در نظر بگیرید که آمار رضایت مشتریان از آن بالا باشد و از محصولی که بابتش هزینه می‌کنید، اطمینان داشته باشید. راه بعدی این است که خودتان در منزل ارده تولید کنید. برای انجام این کار شما به یک دستگاه ارده گیر خانگی نیاز دارید. با خرید این دستگاه نه تنها می‌توانید نیاز شخصی منزل خود به ارده را برطرف کرده و ارده‌ای با کیفیت عالی تولید کنید، بلکه می‌توانید به فکر راه‌اندازی یک کسب و کار کوچک خانگی نیز باشید!

دستگاه ارده گیر خانگی

ویژگی‌های دستگاه ارده گیر خانگی چیست؟

  • دستگاه‌های ارده گیر خانگی در مقایسه با نمونه‌های صنعتی دارای ابعاد و سایز کوچک‌تری هستند؛ از این رو فضای کمتری را اشغال می‌کنند.
  • این تجهیزات تحت عنوان دستگاه‌های ارده ساز رومیزی نیز شناخته می‌شوند؛ چرا که امکان قرار دادن آن‌ها روی سطح صافی هم‌چون میز و شروع فرآیند ارده گیری وجود دارد.
  • از دستگاه‌های ارده گیر خانگی می‌توان علاوه بر منزل در فروشگاه‌ها و کارگاه‌های تولیدی کوچک و عطاری‌ها هم استفاده کرد.
  • این تجهیزات در مقایسه با دستگاه‌های ارده گیر صنعتی هنگام انجام عملیات ارده گیری صدا و لرزش کمتری تولید خواهند کرد.
  • تجهیزات ارده گیری خانگی از لحاظ مشخصات فنی و متریال و قطعاتی که برای تولید آن‌ها به کار رفته با دستگاه‌های صنعتی و سنگی یکسان می‌باشند.
  • حجم دانه‌های روغنی که وارد دستگاه ارده گیر خانگی می‌شود در مقایسه با مدل‌های صنعتی کمتر است؛ زیرا مخزنی که برای این دستگاه‌ها در نظر گرفته شده از لحاظ ابعاد نسبت به مدل‌های صنعتی کوچک‌تر می‌باشد.

قیمت دستگاه ارده گیر خانگی چقدر است؟

همان‌طور که گفته شد، این تجهیزات از لحاظ ابعاد و اندازه در مقایسه با مدل‌های صنعتی کوچک‌تر می‌باشند و در ساختار آن‌ها از قطعات و متریال با حجم کمتر و در ابعاد کوچک‌تر بهره‌گیری شده است؛ از این رو نسبت به مدل‌هایی که در کارخانجات و کارگاه‌های تولیدی بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرند، قیمت پایین‌تری دارند.

دستگاه ارده گیر خانگی

نکات نگه‌داری از دستگاه‌های ارده‌ساز خانگی  

به منظور مراقبت هر چه بهتر از دستگاه ارده گیر خانگی لازم است که در ابتدا اجزای تشکیل‌دهنده این تجهیزات را بشناسید و برای نگه‌داری بهتر آن‌ها برنامه‌‌ریزی کنید. این دستگاه شامل دو تیغه بوده که وظیفه آسیاب دانه‌های گیاهی روغن‌دار را برعهده دارد. در بسیاری از موارد مشاهده شده است که افراد پس از مدتی استفاده از دستگاه متوجه کند شدن عملکرد تیغه‌ها شده‌اند. به منظور رفع این مشکل لازم است که به نمایندگی تعمیرات دستگاه‌های ارده گیر مراجعه کنید. اما قبل از این که بخواهید این کار را انجام بدهید و به مرحله کند شدن تیغه‌ها برسید، یپشنهاد می‌شود که نکات زیر را رعایت کنید:

  • پس از هر بار انجام عملیات ارده‌گیری، حتماً دستگاه را مورد شست‌وشو قرار داده و تمیز کنید.
  • هر دستگاه ارده گیری دارای ظرفیت و توان مشخصی بوده که بیش از توان آن نباید اقدام به ریختن مواد به درون مخزن دستگاه کرد.

سخن پایانی

ارده یکی از مقوی‌ترین و بهترین مواد خوراکی با ارزش غذایی بالا بوده که عموماً در وعده صبحانه در سفره‌های ما جای دارد. به منظور تولید ارده از انواع مختلف دستگاه‌های ارده ساز بهره‌گیری شده که در این راهنما به مدل خانگی آن پرداختیم. دستگاه ارده گیر خانگی در مقایسه با مدل‌های صنعتی از لحاظ ابعاد کوچک‌تر بوده و قیمت آن‌ها نیز پایین‌تر است. ناگفته نماند که قدرت موتور این دستگاه پاسخگوی تولید ارده بر حسب نیاز خانگی بوده و نمی‌توان انتظار تولید انبوه از چنین دستگاه‌هایی را داشت و باید برای تولید بالاتر به سراغ مدل‌های بزرگ‌تر و صنعتی رفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0
شما این محصولات را انتخاب کرده اید  0

سبد خرید شما خالی است.