آسیاب عطاری

آسیاب صنعتی عطاری چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

آیا می‌دانید آسیاب صنعتی عطاری چیست و چه کاربردی دارد؟ آیا عطار هستید و به دنبال بهترین دستگاه آسیاب صنعتی برای عطاری خود می‌گردید؟ آسیاب صنعتی عطاری یکی از پر فروش‌ترین انواع دستگاه‌های آسیاب بوده که برای کسب و کارهای کوچک، عطاری‌ها و بسته‌بندی مواد، دام‌پروری‌ها و قنادی‌ها گزینه مناسبی به شمار می‌رود. این دستگاه جزو آسیاب‌های صنعتی کوچک بوده که فرآیند پودر کردن موادی هم‌چون ادویه‌جات، فلفل، زردچوبه و… را در کوتاه‌ترین زمان ممکن و به بهترین شکل به انجام می‌رساند. در ادامه این راهنما ضمن آشنایی بیشتر با نحوه کار آسیاب‌های عطاری، با نکاتی که لازم است هنگام خرید این دستگاه در نظر داشته باشید آشنا خواهیم شد. با ما همراه باشید!

آسیاب صنعتی عطاری چیست؟

آسیاب‌های عطاری از لحاظ ظاهر تفاوت‌های زیادی با آسیاب‌های خانگی دارند. به طور معمول این آسیاب‌ها از لحاظ قدرت و توانایی خردایش عملکرد بسیار بهتری در مقایسه با نمونه‌های خانگی داشته و امکان آسیاب و پودر کردن انواع مختلف محصولات عطاری را فراهم می‌سازند. لازم به ذکر است که این دستگاه تحت عنوان آسیاب ادویه نیز شناخته شده و جزو مهم‌ترین ماشین‌آلات آماده‌سازی محصول به حساب می‌آید. طریقه کار این دستگاه بدین صورت است که به صورت مکانیکی دانه‌های گیاهان را ریز کرده و به حالت شکسته درمی‌آورد و در نهایت آسیاب می‌کند.

درواقع آسیاب‌های مذکور، خردکن‌هایی هستند که از ساییدگی و فشرده‌سازی به منظور خرد کردن مواد مختلف به قطعات ریز و کوچک بهره‌گیری می‌کنند. در گذشته فرآیند آسیاب غلات و ادویه‌جات مختلف معمولاً به صورت دستی صورت می‌گرفت، اما امروزه خوشبختانه به لطف روی کار آمدن تجهیزات صنعتی هم‌چون آسیاب‌های برقی، این دستگاه‌ها در انواع مختلف به بازار عرضه شده و به وفور مورد استفاده قرار می‌گیرند. ازجمله موارد دیگری که لازم است درباره آسیاب عطاری به آن اشاره داشته باشیم، انواع دستگاه مذکور است. عموماً دستگاه‌های آسیاب صنعتی عطاری در دو نوع استیل و فلزی طراحی، تولید و به بازار عرضه می‌شوند. تجهیزات مذکور در برابر شرایط آب و هوایی مختلف مقاومت خوبی از خود نشان داده و به راحتی دچار آسیب و ایراد نخواهند شد.

آسیاب صنعتی عطاری
آسیاب صنعتی عطاری گهواره ای

مشخصات بهترین آسیاب عطاری

پیش از خرید آسیاب مناسب عطاری خوب است با ویژگی‌هایی که انتظار می‌رود بهترین دستگاه آسیاب صنعتی عطاری از آن‌ها برخوردار باشد آشنا شوید تا بتوانید خریدی هوشمندانه و لذت‌بخش را تجربه کنید. این ویژگی‌ها عبارتند از:

  • برخورداری دستگاه از قابلیت تخلیه مفصلی
  • داشتن قابلیت شست‌وشو و تضمین ایمنی کاربر
  • استیل بودن قسمت‌های مختلف دستگاه
  • دارای تیغه حرفه‌ای با قابلیت کارکرد در دور تند
  • تولید صدای کم
  • توان بالا در آسیاب و پودر کردن مواد سخت
  • قیمت مقرون به صرفه

بهترین دستگاه آسیاب صنعتی عطاری از ویژگی‌هایی که برشماردیم برخوردار است. همان‌طور که گفته شد، انتظار می‌رود تجهیزات مذکور از قطعات تمام استیل تولید شده باشند؛ چرا که چنین قطعاتی می‌توانند طول عمر دستگاه را چندین برابر افزایش دهند و همچنین ارزش کار را بالا ببرند. ناگفته نماند که وجود تایمر و قابلیت‌های متنوع دیگر نیز می‌تواند به عنوان یک مزیت منحصربه‌فرد برای دستگاه محسوب شود.

آشنایی با انواع‌ آسیاب صنعتی عطاری

به طور کل آسیاب‌های عطاری را می‌توان به دو دسته صنعتی و نیمه صنعتی تقسیم‌بندی کرد. عموماً آسیاب‌های عطاری از نوع صنعتی در کارگاه‌ها و کارخانجات بزرگ مورد استفاده قرار گرفته و میزان بازدهی آن‌ها بسیار بالا است. برخی از مدل‌های آسیاب‌های صنعتی از توانایی آسیاب چندین کیلوگرم در آن واحد برخوردار هستند که مصرف‌کنندگان می‌توانند بر حسب نیاز خود اقدام به خرید این مدل‌ها نمایند. در مقابل، دستگاه‌های آسیاب نیمه صنعتی برای کارگاه‌های کوچک‌تر و مشاغلی که میزان تقاضای مواد آسیاب شده در آن‌ها کمتر است مناسب می‌باشند. ناگفته نماند که آسیاب‌های عطاری نیمه صنعتی مصارف خانگی نیز دارند. تجهیزات مذکور در ابعاد و طرح‌های مختلف تولید و عرضه شده و قیمت آن‌ها نیز مقرون به صرفه است. جالب است بدانید که بسیاری از افراد با استفاده از همین دستگاه‌های نیمه صنعتی اقدام به راه‌اندازی کسب و کارهای کوچک خانگی کرده‌اند!

آسیاب عطاری
آسیاب گهواره ای

هنگام خرید آسیاب صنعتی عطاری به چه نکاتی باید توجه کرد؟

در ابتدا لازم است برندهای معتبر تولیدکننده انواع مختلف آسیاب‌های عطاری صنعتی و نیمه صنعتی را شناسایی کرده و ویژگی‌های هر کدام را مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید بهترین و مناسب‌ترین دستگاه آسیاب را برای کسب و کار خود خریداری کنید. اما به طور کل چند نکته وجود دارد که با دانستن و در نظر گرفتن آن‌ها می‌توانید ضمن صرفه‌جویی در پرداخت وجه، بهترین دستگاه را با توجه به نیاز خود پیدا کنید.

توجه داشته باشید که بهترین آسیاب صنعتی عطاری قادر به ریز کردن مواد و پودر کردن آن به بهترین شکل ممکن است؛‌ به طوری که دیگر نیازی به الک کردن مجدد آن نباشد. از آن‌جایی که برخی از آسیاب‌ها از این قابلیت برخوردار نیستند، کاربر مجبور است از یک توری یا الک به منظور یک‌دست کردن مواد پودر شده استفاده نماید.

علاوه بر این، دستگاه مورد نظر باید دارای ضمانت‌نامه باشد. توجه فرمائید که ضمانت‌نامه دستگاه باید تمامی قطعات آن را مورد پوشش قرار دهد.  قیمت دستگاه مورد نظر نیز باید منطقی و مقرون به صرفه باشد، اما با این حال نمی‌توان قیمت دقیقی برای این تجهیزات در نظر گرفت؛ چرا که نواسانات ارزی بازار تأثیر مستقیم بر بهای تمام شده این محصولات دارند.

گنجایش مخزن، مقاومت بدنه، قدرت موتور دستگاه، ابعاد و اندازه، شرکت سازنده، ارائه گارانتی و… ازجمله مواردی هستند که لازم است هنگام خرید آسیاب صنعتی و نیمه صنعتی عطاری به آن‌ها توجه داشته باشید. ناگفته نماند که موارد مذکور بر قیمت دستگاه نیز تأثیرگذار خواهند بود.

سخن پایانی

امروزه با توجه به رشد چشم‌گیر تکنولوژی و پیشرفت علوم مختلف، شاهد قدم‌های بلند و مفیدی در ساخت تجهیزات صنعتی هستیم. آسیاب‌های صنعتی من جمله تجهیزات پرکاربرد و فوق‌العاده مفید برای کسب و کارهای مختلف بوده که در سرعت پودر کردن مواد مختلف در صنایع گوناگون غذایی، دارویی، شیمیایی و… مورد استفاده قرار می‌گیرند. یکی از عمده‌ترین مصارف آسیاب‌های صنعتی در عطاری‌ها است. آسیاب عطاری قادر به خردایش و پودر کردن دانه‌های مختلف و ادویه‌جات گوناگون در بهترین حالت ممکن می‌باشد. پیشنهاد ما این است قبل از خرید آسیاب‌های صنعتی و نیمه صنعتی عطاری، در ابتدا موارد ذکر شده در این راهنما را در نظر بگیرید تا بتوانید بر حسب نیاز خود بهترین آسیاب را خریداری نمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0
شما این محصولات را انتخاب کرده اید  0

سبد خرید شما خالی است.