آسیاب صنعتی خانگی

آشنایی با آسیاب صنعتی خانگی

آسیاب صنعتی خانگی یکی از تجهیزات ضروری آشپزخانه محسوب می‌شود که می‌تواند به شما در تهیه انواع مختلف غذاها کمک شایانی کند. با کمک این دستگاه می‌توانید در هر زمان اقدام به خرد کردن مواد مختلف در خانه کنید. به طور کل وظیفه اصلی دستگاه های آسیاب‌ صنعتی، پودر کردن و خرد کردن مواد مختلف در کوتاه‌ترین زمان ممکن و به بهترین شکل است. در ادامه این راهنما ضمن آشنایی بیشتر با آسیاب برقی خانگی، با نکاتی که لازم است هنگام خرید این دستگاه در نظر داشته باشید آشنا خواهیم شد. با ما همراه باشید!

آسیاب صنعتی خانگی چیست؟

دستگاه آسیاب خانگی یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین ابزار در آشپزخانه‌ها به حساب می‌آید. برخی افراد بر این باورند که خرید این دستگاه چندان ضرورتی ندارد اما واقعیت این است که با در اختیار داشتن یک آسیاب خانگی باکیفیت نیاز شما به خرید محصولات آماده به طرز چشم‌گیری کاهش پیدا خواهد کرد. به عنوان مثال زمانی که می‌خواهید در غذا آرد برنج اضافه کنید، می‌توانید به جای رفتن به فروشگاه و خرید آرد برنج، در منزل اقدام به آسیاب آن کنید. در واقع می‌توان گفت که خرید آسیاب صنعتی خانگی سرعت انجام امور را بیشتر می‌کند. ناگفته نماند که با استفاده از این دستگاه حتی می‌توانید در منزل دانه‌های قهوه را نیز پودر کرده و خود را به یک فنجان قهوه تازه و خوش‌ طعم مهمان کنید.

در گذشته به علت عدم آگاهی افراد از وجود چنین دستگاهی، میزان استفاده از آن بسیار کمتر بود. اما امروزه خرید این دستگاه و بهره‌گیری از کاربرد آن در منازل بسیار گسترش پیدا کرده است. اما با این حال توجه به این نکته که انواع مختلفی از آسیاب‌های صنعتی خانگی در بازار موجود می‌باشد، حائز اهمیت است. با در نظر گرفتن انواع مختلف این دستگاه و ویژگی‌ها و کاربردهای هر یک از آن‌ها می‌توانید بر حسب نیاز خود اقدام به خرید کنید. توجه فرمائید که آسیاب‌های صنعتی خانگی در مقایسه با آسیاب‌های دیگر از لحاظ ابعاد کوچک‌تر بوده و مخزن آن‌ها برای آسیاب مواد محدودتر است.

نکات مهم خرید آسیاب صنعتی خانگی

همان‌طور که گفته شد انواع مختلفی از دستگاه‌های آسیاب صنعتی خانگی در بازار موجود است که هر یک از آن‌ها دارای کاربرد مخصوص به خود هستند. چنانچه قصد شما از خرید آسیاب خانگی درست کردن مکمل است، می‌توانید به فکر خرید مدل‌های ارزان‌تر موجود در بازار باشید. اما چنانچه قصد شما از خرید آسیاب صنعتی تهیه نان، شیرینی یا کیک است، پیشنهاد می‌کنیم به دنبال مدل‌هایی از این دستگاه بروید که از لحاظ قدرت و کیفیت عملکرد بهتری دارند. طبیعتاً هر اندازه کیفیت و توان دستگاه در آسیاب کردن مواد بیشتر باشد، به همان میزان قیمت آن بالاتر خواهد بود.

برخی از دستگاه هایی که میتوانید برای استفاده در منزل تهیه کنید را در زیر مشاهده می فرمایید:

با پرداخت مبلغ بیشتر، امکان استفاده از امکانات ایده‌آل آسیاب‌های صنعتی خانگی مرغوب برای کاربران فراهم خواهد بود. علاوه بر این، توجه به قابلیت‌های دستگاه نیز حائز اهمیت است. کاربری آسان و برخورداری از قابلیت شست‌وشو از جمله مهم‌ترین مواردی هستند که لازم است هنگام خرید آسیاب صنعتی خانگی به آن‌ها توجه داشته باشید.

توجه فرمائید که اگر آسیاب خانگی از قابلیت شست‌وشو برخوردار نباشد، امکان تمیز کردن آن فراهم نبوده و پس از هر بار استفاده دیگر رغبتی برای استفاده مجدد از دستگاه برای کاربر وجود ندارد! ازجمله موارد دیگری که خوب است هنگام خرید آسیاب خانگی به آن‌ها توجه داشته باشید، وزن، ابعاد و اندازه موتور، میزان برق مصرفی و تولید صدا حین آسیاب کردن می‌باشد. از آن‌جایی که آسیاب موردنظر کاربری خانگی دارد، بهتر است میزان صدای تولید شده توسط آن معقول باشد؛ به طوری که اعضای خانواده یا همسایه‌ها را آزار ندهد! علاوه بر این، خانم‌ها در اکثر آشپزخانه‌ها با مشکل کمبود فضا مواجه هستند؛ در نتیجه توجه به ابعاد آسیاب و این که چه محیطی را قرار است اشغال کند نیز مهم خواهد بود.

آسیاب صنعتی خانگی
آسیاب ادویه خانگی

نکات طلایی افزایش عمر مفید آسیاب صنعتی خانگی

یکی از مهم‌ترین نکاتی که لازم است به منظور افزایش کارایی و طول عمر دستگاه به آن توجه داشته باشید، خاموش و روشن نگه داشتن آن به منظور آسیاب است. به برخی از مدل‌های آسیاب صنعتی خانگی اصطلاحاً یک دو سه گفته می‌شود؛ به این معنا که باید سه ثانیه از دستگاه استفاده کرد و سه ثانیه آن را خاموش کرد. علاوه بر این، توصیه می‌شود برای شست‌وشوی دستگاه هرگز از آب جوش استفاده نکنید. وارد شدن آب داخل موتور دستگاه می‌تواند سبب نقص فنی و از کارافتادگی آن شود.

علاوه بر موارد فوق، پیشنهاد می‌شود هرگز قطعات دستگاه را در معرض حرارت مستقیم قرار ندهید یا از شعله آتش برای خشک کردن آن‌ها استفاده نکنید. یکی دیگر از مهم‌ترین نکاتی که به منظور افزایش طول عمر مفید آسیاب خانگی باید در نظر داشته باشید، نوع موادی است که برای پودر شدن درون مخزن آن می‌ریزید. همان‌طور که گفته شد آسیاب‌های صنعتی خانگی در مقایسه با نمونه‌هایی که در کارخانجات یا فروشگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، کاربری محدودتری دارند؛ در نتیجه لازم است کمی بیشتر با آن‌ها مدارا کرده و از آن‌ها برای آسیاب موادی که بیش از اندازه سفت و سخت هستند استفاده نکنید.

مورد بعدی توجه به مخزن و توان دستگاه برای آسیاب مواد است. توصیه می‌شود برای هر بار آسیاب مواد به میزان موادی که درون مخزن می‌ریزید توجه داشته باشید. پر کردن مخزن بیش از اندازه سبب خرابی دستگاه در دراز مدت خواهد شد. اگر آسیاب خانگی به تعمیر نیاز دارد، قبل از این که دچار ایرادات بیشتری شود نسبت به تعمیر آن اقدام کنید.

سخن پایانی

دستگاه آسیاب صنعتی یکی از پرکاربردترین و بهترین دستگاه‌هایی است که می‌توان از آن برای پودر کردن مواد مختلف غذایی، شیمیایی، ادویه‌جات و… استفاده کرد. این دستگاه‌ها با کاربری‌های مختلف در ابعاد، اشکال و توان‌های گوناگون در بازار موجود هستند. آسیاب صنعتی خانگی یکی از انواع مختلف این دستگاه بوده که در این راهنما با ساز و کار و کاربردهای آن آشنا شدیم. با استفاده از دستگاه آسیاب خانگی می‌توان در منزل اقدام به پودر کردن مواد مختلف کرد. آسیاب خانگی در مقایسه با نمونه‌هایی که در کارخانجات و کارگاه‌های تولیدی مورد استفاده قرار می‌گیرند از لحاظ توان و قدرت محدودتر بوده و بیشتر برای پودر کردن موادی که چندان سخت و سفت نیستند مورد استفاده قرار می‌گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0
شما این محصولات را انتخاب کرده اید  0

سبد خرید شما خالی است.