دستگاه روغن گیری خانگی

دستگاه روغن گیری خانگی چیست و چه کاربردی دارد؟

یکی از پرکاربردترین ماشین آلات صنایع غذایی، دستگاه روغن گیری خانگی بوده که امروزه در منازل مورد استفاده قرار می‌گیرد. تولید محصولات خانگی ضمن این که برای مصارف شخصی مفید است، می‌توان روی آن برای ایجاد یک کسب و کار کوچک و پر سود حساب باز کرد! همان‌طور که می‌دانید، روغن یکی از پراستفاده‌ترین محصولات صنایع غذایی در خانه‌های ایرانی می‌باشد. در ادامه این راهنما ضمن آشنایی بیشتر با دستگاه روغن‌گیری خانگی به مزایای خرید این دستگاه و استفاده از آن به عنوان ابزار اصلی راه‌اندازی کسب و کار خانگی نیز اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید!

هر آن‌ چه که باید درباره دستگاه روغن گیری خانگی بدانید!

در ابتدا لازم است بدانید که دستگاه‌های روغن‌گیری خانگی در انواع مختلفی طراحی، تولید و به بازار عرضه می‌شوند:

دستگاه روغن گیری خانگی سنتی

دستگاه روغن‌کشی خانگی سنتی یا فشاری می‌تواند با ایجاد فشار، روغن موجود در داخل پوسته دانه‌های روغنی را بیرون بکشد. لازم به ذکر است که برخی از دانه‌های روغن‌دار به راحتی روغن‌گیری می‌شوند و تنها در اثر فشار روغن خود را پس می‌دهند. مدل‌های سنتی این دستگاه دارای اهرم‌هایی هستند که با فشار اپراتور روغن موجود در دانه‌ها را خارج کرده و عمماً برای روغن‌گیری از دانه‌های کنجد، تخمه آفتاب‌گردان و سویا کاربرد دارند.

دستگاه روغن گیری خانگی پرس سرد و گرم

امروزه اکثر دستگاه‌های روغن‌گیری از نوع پرس سرد هستند و استخراج روغن از دانه‌ها نیازی به حرارت و گرما ندارد. البته در این بین دانه‌های روغن‌داری نیز وجود دارند که روغن از آن‌ها با فشار استخراج نمی‌شود؛ در نتیجه باید برای روغن‌کشی از آن‌ها از دستگاه روغن‌گیری پرس گرم استفاده کرد. این دستگاه با قدرت فیلتاراسیون بالا به منظور خارج کردن روغن عمل کرده و با استفاده از حرارت و فیلترهای مختلف، روغن موجود در دانه‌هایی مثل زیتون را از آن‌ها خارج خواهد کرد. ناگفته نماند که قیمت این نوع از دستگاه روغن گیری خانگی در مقایسه با نمونه سنتی آن به علت تکنولوژی‌های به کار رفته در آن گران‌تر می‌باشد.

دستگاه روغن‌گیری پرس سرد بر خلاف پرس گرم بدون نیاز به حرارت کار کرده و با چرخش ماردون‌های دستگاه عمل روغن‌گیری را به انجام می‌رساند. از آن‌جایی که این دستگاه با فشار عمل روغن‌گیری را انجام می‌دهد، سبب تولید روغن با ناخالصی و مقداری کنجاله خواهد شد. علاوه بر این، مقدار روغنی که با دستگاه روغن‌گیری پرس سرد تولید می‌شود در مقایسه با دستگاه روغن‌گیری پرس گرم کمتر بوده اما از کیفیت بالاتری برخوردار است و سالم‌تر می‌باشد؛ از این رو اکثر خریداران دستگاه روغن‌کشی پرس سرد را ترجیح می‌دهند.

دستگاه روغن گیری خانگی

محصولات تولیدی دستگاه روغن گیری خانگی

روغن کنجد

تولید کنجد در ایران زیاد است و همین موضوع سبب ارزان بودن قیمت آن می‌شود. روغن کنجد یکی از باکیفیت‌ترین و پرکاربردترین روغن‌ها در منازل خانگی به حساب می‌آید. استخراج روغن از دانه‌های کنجد با استفاده از دستگاه روغن گیری خانگی به راحتی قابل انجام است؛ در نتیجه می‌توانید با خرید این دستگاه برای راه‌اندازی کسب و کار خانگی اقدام کنید.

روغن زیتون

یکی دیگر از دانه‌های روغنی پرطرفدار زیتون است که می‌توان با استفاده از دستگاه روغن گیری خانگی عمل روغن‌کشی از آن را به راحتی انجام داد. با خرید دستگاه روغن‌کشی خانگی و استفاده از آن به منظور تولید روغن زیتون می‌توانید یک کار خانگی پردرآمد داشته باشید.

مزایای راه‌اندازی کسب و کار با دستگاه روغن گیری خانگی

همان‌طور که گفته شد، با خرید این دستگاه نه تنها می‌توانید در منزل خود اقدام به روغن‌گیری و مصرف آن کنید، بلکه می‌توانید با کمک این دستگاه کسب درآمد کنید. دستگاه روغن‌کشی خانگی این امکان را برایتان فراهم می‌کند که بتوانید با سرمایه اندک درآمدزایی در منزل را تجربه کرده و با صرف مبلغ اولیه اندک دانه‌های روغن‌دار موردنیاز خود را تهیه نمائید. توجه فرمائید که دستگاه‌های روغن‌گیری چه در مدل‌های اتوماتیک و چه در مدل‌های سنتی از هزینه تولید زیادی برخوردار نیستند؛ در نتیجه استفاده از این دستگاه از لحاظ سوددهی و سرمایه گزینه بسیار مناسبی می‌باشد.

از طرف دیگر، برخی افراد ممکن است که نگران خرابی مواد اولیه یا کالای تولیدی خود و متحمل شدن ضرر و زیان‌های بالا باشند. دوستان، این مژده را به شما می‌دهیم که دانه‌های روغنی و همچنین روغن استخراج شده از آن‌ها از لحاظ کیفیت و ماندگاری عالی هستند؛ در نتیجه لزومی ندارد که نگران از بین رفتن سرمایه و ضرر و زیان باشید.

شما می‌توانید مواد اولیه در حجم زیاد با هزینه مقرون به صرفه تهیه کرده و در بازه زمانی طولانی‌تری به تولید آن‌ها بپردازید. حتی اگر از زمان تولید روغن هم مدت زمان زیادی بگذرد و موفق به فروش آن نشوید باز هم جای نگرانی نیست! چرا که از میزان سرمایه شما چیزی کم نشده است. در یک نتیجه‌گیری کلی می‌توان گفت که خرید دستگاه روغن گیری خانگی و استفاده از آن به منظور راه‌اندازی یک کسب و کار خانگی، نوعی تجارت کم ریسک با سود عالی به حساب می‌آید.

شروع کسب و کار خانگی با دستگاه روغن‌کشی

اگر قصد خرید دستگاه روغن گیری خانگی دارید، باید بدانید که حداقل فضای موردنیاز ۱۲ متر، میزان سرمایه اولیه ۱۰ میلیون (تقریبی)، دوره بازگشت سرمایه حدود ۲ ماه و تعداد نیروی انسانی موردنیاز ۲ نفر خواهد بود. پیشنهاد ما این است برای شروع کار یک مدل ارزان را انتخاب کرده و با دانه‌‌ای مثل کنجد کار را پیش ببرید. بیشترین بودجه‌ای که برای انجام این کار نیاز است در همین مرحله خرج می‌شود. برای مراحل بعدی مثل پر کردن ظروف به دستگاه پرکن نیازی نبوده و می‌توانید به صورت دستی این کار را انجام دهید. برای بسته‌بندی ظروف روغن‌های آماده نیز می‌توانید از ظروف پلاستیکی یا شیشه‌ای استفاده کنید که نوع پلاستیکی به صرفه‌تر است.

سخن پایانی

دستگاه روغن گیری خانگی یکی از انواع پرکاربرد ماشین آلات در صنایع غذایی بوده که می‌توان از آن به منظور استخراج روغن برای مصارف شخصی یا فروش و کسب درآمد استفاده کرد. در این راهنما با انواع مختلف دستگاه‌های روغن‌کشی خانگی که در دو نوع سنتی و پرس گرم یا پرس سرد در بازار موجود هستند و همچنین مزیت‌های استفاده از این تجهیزات برای شروع یک کسب و کار خانگی پردرآمد آشنا شدیم. برای خرید دستگاه روغن‌کشی و اطلاع از قیمت تجهیزات مذکور می‌توانید به فروشگاه آی فودز مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0
شما این محصولات را انتخاب کرده اید  0

سبد خرید شما خالی است.