جت پرینترهای اتوماتیک (کاربرد + لیست قیمت و خرید)

جت پرینترهای اتوماتیک یا جت پرینترهای صنعتی تقریبا در تمامی کارخانجات تولیدی کاربرد دارند. خطوط تولید محصولات مختلف به منظور ارائه محصولات باکیفیت در مدت زمان مشخص سعی دارند از بهترین تجهیزات و ماشین‌آلات استفاده نمایند. همان‌طور که می‌دانید یک محصول برای رسیدن به مرحله عرضه می‌بایست مراحل مختلفی را پشت سر بگذارد. آخرین مرحله بسته‌بندی محصول بوده که یکی از ملزومات برای تکمیل آن بهره‌گیری از تجهیزات چاپ مناسب است. بسته‌بندی درست و باکیفیت محصول در عرضه و نظر کاربران نسبت به کالا تأثیر به‌سزایی دارد. حتماً برای شما هم پیش آمده است که پس از خرید مواد غذایی یا لوازم آرایشی برای اطمینان از سلامت کالا تاریخ تولید و انقضای چاپ شده بر روی بسته‌بندی آن را چک کنید. عموماً به منظور چاپ این نوع از اطلاعات از جت پرینترهای اتوماتیک یا دستی در کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی استفاده می‌شود. در ادامه این راهنما قصد داریم در رابطه با چاپگرهای اتوماتیک با شما صحبت کنیم. با ما همراه باشید!

جت پرینترهای اتوماتیک

معرفی جت پرینترهای اتوماتیک

جت پرینتر اتوماتیک یا صنعتی یکی از انواع پرکاربرد جت پرینترها بوده که نمونه جوهرافشان آن با پاشش جوهر مشخصات و اطلاعات موردنیاز را بر روی بسته‌بندی محصولات چاپ می‌کند. از جمله اطلاعاتی که می‌توان با کمک جت پرینترهای اتوماتیک بر روی کالاهای مختلف چاپ کرد، تاریخ تولید، تاریخ انقضاء و قیمت است. یکی از بارزترین ویژگی‌های جت پرینترهای صنعتی سرعت و دقت بالای آن‌ها است. درواقع همین ویژگی سبب شده تا بسیاری از کارخانه‌ها، شرکت‌های بزرگ و حتی کارگاه‌ها از این نوع دستگاه چاپگر استفاده نمایند.

همان‌طور که گفته شد این دستگاه در مرحله آخر خط تولید کاربرد دارد؛ از این رو می‌توانید دستگاه جت پرینتر را در انتهای خط تولید قرار داده و با استفاده از آن انواع اطلاعات را بر روی محصولات درج کنید. دستگاه‌های مذکور از جمله پرمصرف‌ترین تجهیزات چاپ در صنایع مختلف بوده و در دو دسته صنعتی و دستی مورد استفاده قرار می‌گیرند. جت پرینترهای اتوماتیک یا بر روی خطوط تولید یا بر روی تسمه نقاله نصب شده و برای خطوط تولید با تیراژ بالا گزینه بسیار مناسبی محسوب می‌شوند.

تفاوت جت پرینترهای اتوماتیک و دستی

همان‌طور که در بخش‌های قبلی ذکر شد، جت پرینترهای صنعتی یا اتوماتیک برای درج و ثبت اطلاعات و مشخصات مختلف کالا بر روی آن کاربرد گسترده‌ای دارند. این نوع از تجهیزات چاپ دارای یک سنسور قوی بوده و به صورت خودکار زمانی که محصول مقابل آن‌ها قرار می‌گیرند، کالا را شناسایی کرده و اطلاعات را بر روی بسته‌بندی یا خودِ محصول چاپ می‌کنند. جت پرینترهای صنعتی از جهات مختلفی با جت پرینترهای دستی متفاوت هستند. عمده‌ترین تفاوت دو دستگاه مذکور در سرعت چاپ، عدم وجود اپراتور و شیوه تکمیل فرآیند چاپ اطلاعات بر روی محصولات است. جت پرینترهای صنعتی یا اتوماتیک عموماً در تولیدی‌ها و کارخانه‌های بزرگ مورد استفاده قرار گرفته و بر روی تسمه نقاله‌های عبور محصولات نصب می‌شوند. در صورتی که جت پرینترهای دستی توسط اپراتور قابل حمل و نقل بوده و وزن آن‌ها سبک‌تر است. اصولاً چاپگرهای دستی برای خطوط تولیدی با تیراژ کمتر کاربرد دارند.

جت پرینترهای اتوماتیک

مزایای استفاده از جت پرینترهای اتوماتیک

امکان چاپ اطلاعات مختلف بر روی اجسام گوناگون

یکی از بهترین مزایای بهره‌گیری از چاپگرهای صنعتی این است که شما می‌توانید در کارخانه یا کارگاه تولیدی خود بدون نگرانی در رابطه با جنس مواد تولیدی، از جت پرینتر اتوماتیک استفاده کنید. از پلاستیک و چوب و کارتن گرفته تا شیشه و آهن امکان چاپ مشخصات لازم بر روی سطح آن‌ها توسط چاپگرهای صنعتی وجود دارد. از آن‌جایی جت پرینترهای صنعتی جوهر افشان، جوهر را روی محصول می‌پاشند؛ در نتیجه نیازی به تماس مستقیم آن‌ها با محصول وجود نخواهد داشت.

برچسب‌زنی روی نوار نقاله

نوار نقاله وسیله‌ای است که با استفاده از آن می‌توان محصولات را در کارخانه به راحتی جابه‌جا کرد. در واقع نوار نقاله در ساده‌تر شدن فرآیند حمل و نقل محصول تأثیر به‌سزایی دارد. همان‌طور که در بخش‌های قبلی اشاره شد، شما می‌توانید جت پرینترهای صنعتی را بر روی نوار نقاله سوار کنید تا مرحله برچسب‌زنی محصولات بسیار ساده‌تر و سریع‌تر انجام شود.

امکان چاپ در ابعاد متفاوت و اشکال گوناگون

با کمک جت پرینترهای اتوماتیک این امکان برای شما فراهم است که اطلاعات عددی و متنی مختلف را در ابعاد موردنیاز و مختلف به چاپ رسانید. در واقع این مزیت سبب می‌شود تا شما دیگر به خرید دستگاه‌های پر هزینه و گران‌قیمت برای چاپ نوشته‌ها و اشکال در اندازه‌های متنوع نیازی نداشته باشید. علاوه بر این، شما می‌توانید به واسطه این نوع از پرینترها هر شکلی را چاپ کنید. به عنوان مثال اگر نیاز دارید که علاوه بر تاریخ، لوگو یا هر علامت خاص دیگری را روی کالا چاپ کنید، می‌توانید از این قابلیت جت پرینترهای اتوماتیک بهره‌گیری نمائید. ناگفته نماند که این ویژگی زمانی که اندازه محصول و بسته‌بندی آن بزرگ باشد بسیار کاربردی است.

افزایش سرعت فرآیند تولید

زمانی که میزان تقاضا برای یک کارخانه یا کارگاه تولیدی افزایش پیدا می‌کند، بسته‌بندی سریع محصولات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌شود. از آن‌جایی که جت پرینترهای صنعتی از سرعت و دقت بالایی برخوردار هستند، سبب افزایش سرعت بسته‌بندی در خط تولید خواهند شد. در واقع می‌توان گفت که این نوع از جت پرینترها انقلابی در صنعت چاپ و تولید محسوب می‌شوند.

کاهش چشمگیر هزینه‌های جانبی

یکی دیگر از مزیت‌های جت پرینترهای اتوماتیک این است که خط تولید با بهره‌گیری از آن از هزینه‌های جانبی تا حد قابل توجهی خلاص می‌شود! البته توجه داشته باشید که این مزیت در درازمدت قابل مشاهده و محاسبه است.

لیست قیمت و خرید جت پرینترهای اتوماتیک

در ادامه برخی از جت پرینترهای صنعتی را به همراه قیمت مشاهده میفرمایید. برای خرید هر کدام از آنها کافیست روی آن کلیک کنید:

سخن پایانی

در این راهنما با جت پرینترهای اتوماتیک یا صنعتی و تفاوت آن‌ها با چاپگرهای دستی آشنا شدیم. بهره‌گیری از این نوع چاپگرها در خطوط تولید با تیراژ بالا مزیت‌های فراوانی برای کارخانه به همراه دارد. مرحله بسته‌بندی، آخرین مرحله از تولید بوده که در صورت تقاضای بالا نیاز است در سریع‌ترین و باکیفیت‌ترین حالت ممکن انجام پذیرد. پیشنهاد ما این است که اگر به دنبال تجهیزات چاپ مناسب برای کارگاه‌ تولیدی خود هستید که امکان نصب جت پرینتر بر روی نوار نقاله وجود داشته باشد، جت پرینترهای اتوماتیک یا صنعتی را مدنظر قرار دهید. در آخر باید اضافه کنیم که استفاده از این نوع دستگاه‌ها سبب کاهش هزینه‌های جانبی در دراز مدت نیز خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0
شما این محصولات را انتخاب کرده اید  0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.