سوالات متداول مربوط به حساب کاربری

برای ثبت نام در فروشگاه آی فودز نیاز به شماره موبایل است. برای عضویت اینجا کلیک کنید.

شما می‏‌توانید مشخصات کاربری خود را ویرایش کنید. برای این کار باید پس از ورود به حساب کاربری خود، از پنل کاربران گزینه “اطلاعات حساب کاربری” را انتخاب کنید. سپس می توانید اطلاعات خود را ثبت و ویرایش کنید.

برای دسترسی به اطلاعات خریدهای قبلی، باید با حساب کاربری خود وارد شوید،سپس روی گزینه “سفارش ها” کلیک کنید تا سوابق خرید شما نشان داده ‏شود.

سوالات متداول مربوط به محصولات


گاهی به دلایل مختلف مانند عدم عرضه رسمی و گسترده محصول در ایران، وضعیت برخی از کالاها در وب سایت به “ناموجود” تغییر پیدا می‏‌کند و اعلام زمان دقیق عرضه دوباره آنها ممکن نیست، با این حال آی فودز تلاش می‏‌کند تا این کالاها مجدداً در کمترین زمان در وب سایت ارائه شوند. در صورتی که قصد خرید کالایی با وضعیت “ناموجود” یا “به زودی” را دارید، می‏‌توانید برای اطلاع از موجود شدن و عرضه کالا در سایت آی فودز، از سرویس “به من اطلاع بده” که در صفحه جزئیات محصول قرار دارد، استفاده کنید تا به هنگام عرضه آن کالا در سایت، از طریق ایمیل یا پیامک به شما اطلاع رسانی شود.

کالاهای دارای قیمت که در سایت آی فودز با وضعیت “موجود” مشخص شده، در انبار آی فودز یا تامین کنندگان موجود و قابل سفارش گذاری هستند. بنابراین هنگام ثبت سفارش این کالاها نیازی به استعلام موجودی نیست و سفارش در سریع‏‌ترین زمان ممکن پردازش و تحویل خواهد شد. البته گاهی برای برخی از کالاها در صورت ثبت
سفارش‏‌ها با تعداد بالا و همزمان، ممکن است موجودی آن کالا به اتمام برسد. در این موارد به سرعت اقدام به تکمیل موجودی کالا می‌شود ولی در صورت امکان پذیر نبودن، عرضه آن کالاها در سایت به صورت موقت متوقف می‌شود.

همچنین در طرح تشویقی فروش شگفت انگیز روزانه، تعدادی از محصولات با تخفیف‏‌هایی بسیار ویژه‌‏تر نسبت به فروش‏های ویژه عرضه می‏‌شوند که تنها برای چند ساعت امکان سفارش‏ گذاری دارند. در مواردی که به دلیل استقبال کاربران موجودی کالا زودتر از موعد مقرر به پایان برسد، وضعیت کالا به “ناموجود” تغییر می‏‌کند و امکان سفارش گذاری وجود نخواهد داشت.

بله، تعداد کالاها مشخص است و در صورتی که سفارش شما بیش از موجودی باشد در وهله اول اقدام به تامین موجودی خواهیم کرد. اگر امکان تامین موجودی نبود با شما تماس میگیریم و مبلغ سفارش مازاد را عودت خواهیم داد.

سوالات متداول مربوط به قیمت ها و تخفیفات

در شرایط عادی اقتصادی معمولاً قیمتها بروز هستند. اما در شرایط ملتهب اقتصادی که نوسانات ارزی شدید در کشور وجود دارد، ممکن است قیمتها پس از سفارش تغییر کند. البته آی فودز به طور منظم و روزانه قیمت‏ محصولات عرضه شده در وب‏ سایت خود را کنترل و به روز رسانی می‏‌کند.

سیاست قیمت‏ گذاری در آی فودز مبتنی بر اصول مشتری مداری و احترام به حقوق مصرف کننده است. به طور کلی قیمت‏‌ها در آی فودز کاملا مناسب و رقابتی بوده و خرید از آی فودز برای مشتریان به صرفه است. قیمت‌‏های ارائه شده برای کالاها در آی فودز قیمت‌‏های درب کارخانه است که غالباً توسط تولید‏کننده تعیین شده است و قیمت سایر کالاها بر اساس مدل و مشخصات و همچنین کالاهای مشابه در بازار تعیین می‏‌شوند. سیاست قیمت‌ گذاری در آی فودز منصفانه است و برای هر مشتری در هر گوشه‏‌ای از کشور قیمت‏‌ها یکسان و شفاف هستند. 

امکان قرار گرفتن یک کالا در طرح فروش ویژه یا شگفت انگیز را کارشناسان آی فودز با در نظر گرفتن فاکتورهای مختلفی بررسی می‏‌کنند و با توجه به محدودیت زمانی عرضه به صورت شگفت انگیز، امکان اعلام آن از قبل وجود ندارد. اما کاربران آی فودز می‌‏توانند با انتخاب گزینه “به من اطلاع بده” که در صفحه جزئیات محصول قرار دارد، هنگام قرار گرفتن کالا در این طرح‌‏ها از طریق ایمیل یا پیامک از آن باخبر شوند.

طرح پیشنهاد شگفت انگیز چارچوبی دارد که خارج از آن ثبت سفارش ممکن نیست، بر این اساس شما تنها مدت کوتاهی فرصت دارید سفارش خود را با قیمت شگفت‌انگیز ثبت کنید و پس از آن قیمت‌ها به حالت اول برمی‏‌گردند.

به دلیل اینکه طرح پیشنهاد شگفت انگیز یک طرح تشویقی خرید است، آی فودز تعهدی در قبال سفارش‏‌های تعدادی ندارد و در صورتی که امکان فروش بیشتر از یک عدد وجود داشته باشد، هماهنگی‏‌های لازم با مشتری انجام خواهد شد.

پیش از مرحله فاکتور شدن سفارش، امکان تغییر سفارش بر اساس قیمت شگفت انگیز وجود دارد ولی پس از آن سفارش به هیچ وجه امکان اصلاح ندارد.

سوالات متداول مربوط به ثبت و پیگیری سفارش

در حال حاضر برای ثبت سفارش الزامی به ثبت نام نیست. اما بشدت پیشنهاد می کنیم قبل از ثبت سفارش، اکانت کاربری خود را در آی فودز ایجاد کنید.

با عضویت در آی فودز می‌توانید:

– سریع‌تر و ساده‌تر خرید کنید

– به سادگی سوابق خرید و فعالیت‌های خود را مدیریت کنید

– لیست علاقمندی‌های خود را بسازید و تغییرات آنها را دنبال کنید

– نقد، بررسی و نظرات خود را با دیگران به اشتراک گذارید

– در جریان فروش‌های ویژه و قیمت روز محصولات قرار گیرید

بله، شما در 24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته می‌‏توانید سفارش خود را ثبت کنید.

بله، برای این کار کافیست هنگام ثبت اطلاعت و تکمیل سفارش، اطلاعات فرد تحویل گیرنده را وارد کنید.

اگر هنگام ثبت سفارش، آدرس ایمیل خود را وارد کنید سایت بصورت خودکار فاکتور خرید شما را برایتان ایمیل می کند. در صورتی که آدرس ایمیلتان را وارد نکرده اید، جهت دریافت فاکتور سفارش خود، اینجا کلیک کنید.

آی فودز با ارسال ایمیل و پیامک ، مرحله به مرحله وضعیت سفارش را به شما اعلام می‏‌کند. همچنین برای اطلاع از وضعیت سفارش، می‏‌توانید وارد حساب کاربری خود شوید و با کلیک روی گزینه “سفارشات من” از وضعیت آن مطلع شوید.

خیر، در حال حاضر کالاهایی امکان سفارش گذاری دارند که در سایت آی فودز با وضعیت موجود و همراه با قیمت مشخص شده‌‏اند. همچنین کالاهایی که با عنوان “تماس بگیرید” مشخص شده اند امکان سفارش دارند.

اینگونه کالاها بدلایل مختلف مثل تولید سفارشی یا مشخص نبودن قیمت دقیق به این حالت هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر و سفارش این کالاها با ما تماس بگیرید.

تا پیش از تایید نهایی سفارش و کلیک روی آیکون اتمام خرید شما می‌توانید سفارش را از سبد خرید خود حذف و یا اصلاح کنید.پس از تایید نهایی سفارش و اتمام خرید و در مرحله پرداخت و ثبت سبد، شما قادر به حذف و تغییر سفارش نیستید. از این مرحله به بعد برای لغو یا تغییر آن،با واحد پیگیری سفارشات تماس بگیرید.

خیر، پس از انجام مراحل خرید و ثبت سفارش، پردازش سفارش شما به صورت خودکار از طریق پیامک و ایمیل اطلاع‏ رسانی خواهد شد و در صورتی که نیاز باشد کارشناسان فروش آی فودز با شما تماس خواهند گرفت.

برای کالاهایی که با عنوان “تماس بگیرید” مشخص شده اند که ثبت سفارش فقط از طریق تماس با ما امکان پذیر است.

اما در مورد کالاهایی که روی سایت موجود هستند و قیمت مشخص دارند، به منظور تسریع فرایند پردازش و ارسال سفارش و نیز کاهش امکان بروز خطا در ثبت سفارش، مشتریان محترم ‏باید سفارش خود را اینترنتی ثبت کنند.

سوالات متداول مربوط به پرداخت سفارش

همگی کاربران آی فودز می‌توانند از طریق درگاه اینترنتی و با استفاده از همه کارت‏‌های بانکی عضو شبکه شتاب در سایت آی فودز، هزینه سفارش را به صورت آنلاین پرداخت کنند. همچنین امکان واریز بانکی یا واریز کارت به کارت به شماره حساب‏‌های اعلام شده در سایت آی فودز برای همه کاربران وجود دارد. 

برای اطلاعات بیشتر می‏توانید به صفحه روش‌‏های پرداخت مراجعه کنید.

خیر، از آنجا که آی فودز بصورت تخصصی کار می کند و تمامی مجوزهای لازم خصوصا نماد اعتماد الکترونیکی را اخذ نموده است جای نگرانی جهت پرداخت وجود ندارد. در صورت هرگونه اختلال در روند ارسال سفارش شما، کارشناسان آی فودز با شما تماس خواهند گرفت و در صورت لزوم مبلغ سفارش را به حساب شما عودت خوهند داد.

گاهی ممکن است در هنگام پرداخت شبکه بانکی قطع شود و پرداخت ناموفق انجام شود. اما در این مواقع جای نگرانی وجود ندارد. در این حالت معمولاً پول شما در حساب‏‌های میانی بانک است و خود بانک مغایرت‏‌ها را رفع کرده و مبلغ را به صورت خودکار به حساب شما برگشت می‌‏دهد. اگر تا 72 ساعت پول به حسابتان برگشت نخورد، آنگاه با بانک عامل پرداخت اینترنتی تماس بگیرید تا مغایرت برطرف شود.

 متاسفانه در حال حاضر چنین امکانی وجود ندارد.

سوالات متداول مربوط به ارسال سفارش

هزینه‏ ارسال بسته به شرایط سفارش، محل تحویل و نوع ارسال متفاوت است و در فرم سبد خرید به آگاهی مشتریان می‏‌رسد.

از آنجا که آی فودز به صورت مارکت پلیس کار می کند و تامین کنندگان مختلفی با آی فودز همکاری دارند، اگر سفارش شما از چندین فروشنده مختلف باشد، نیاز است که هر کدام از فروشندگان بصورت مجزا سفارش شما را ارسال کنند. به همین دلیل چندین هزینه ارسال ممکن است در یک سفارش محاسبه شود.

با توجه به اینکه آی فودز برای ارسال سفارشات شما از شرکت های پست، تیپاکس و باربری استفاده می کند متاسفانه امکان مشخص کردن تاریخ دقیق تحویل وجود ندارد.

زمان رسیدن سفارش به دست مشتری بر اساس فاکتورهایی مانند محل و نحوه تحویل متفاوت است. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به صفحه روش‌های ارسال مراجعه کنید.

 

از آنجا که آی فودز یک فروشگاه اینترنتی است و یکی از اهداف آن کاهش دادن سفرهای درون شهری غیر ضروری‏ است، تحویل حضوری سفارش در محل امکان‌پذیر نیست.

بله، برای رهگیری سفارشات ارسال شده از طریق پست یا تیپاکس می توانید با داشتن کد رهگیری ، از طریق لینک های زیر سفارش خود را پیگیری کنید:

سامانه رهگیری شرکت پست

سامانه رهگیری تیپاکس

سوالات متداول مربوط به گارانتی و خدمات پس از فروش

الزاماً خیر. اما برای تمامی کالاهای دارای گارانتی مدت دارد (گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی شامل گارانتی مدت دار نیست)، یک پیامک حاوی مدت زمان گارانتی برای شما ارسال می گردد.

طی قرارداد بین آی فودز و تامین کنندگان، تاریخ شروع گارانتی بیشتر کالاها، بر اساس تاریخ فاکتور فروش آی فودز محاسبه می‌شود و تاریخ مندرج در برگه گارانتی به تنهایی معیار اعتبار گارانتی نیست. بنابراین اگر کالایی را دریافت کردید که مدتی از تاریخ شروع گارانتی آن گذشته بود جای نگرانی نیست و با ارائه فاکتور فروش خود یا پیامک گارانتی ارسال شده از سمت آی فودز می‌توانید از خدمات گارانتی کالا استفاده نمایید. 

گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی بدین معناست که آی فودز مطابقت داشتن کالای دریافتی شما با کالای سفارش داده شده را تضمین می کند.

شما می توانید تا 48 ساعت پس از دریافت کالا، آن را بررسی کنید  در صورت هرگنه مشکل با ما تماس بگیرید.

تا 48 ساعت پس از دریافت کالا می توانید کالای دریافت شده را بررسی کرده و در صورت مشکل از خدمات گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی استفاده نمایید.

در صورتی که کالای شما با سفارش شما یکی نباشد کالا مرجوع و مبلغ آن به شما عودت داده می شود. البته شرط استفاده از این فرصت ،فقدان هرگونه آسیب فیزیکی به کالا یا بسته بندی آن است .

عکس محصولات جهت اطلاع و کمک به خرید مشتری است و از آنجا که ممکن است در پاره ای جزییات با کالای اصلی تفاوت هایی داشته باشد به استناد آنها نمی توان اعلام مغایرت کرد. ملاک وجود مغایرت در مشخصات کالا، مشخصات فنی درج شده در وب سایت است.

در صورتی که کالا مشکل داشته باشد، نیاز است که عکس یا فیلم از مشکل ارسال کنید و پس از تایید کارشناسان آی فودز، کالا را عودت دهید و کالای بدون مشکل برای شما ارسال خواهد شد.

با خدمات پس از فروش تماس بگیرید (از طریق تلفن یا ارسال پیام از طریق صفحه تماس با ما) و برای اطلاعات بیشتر از چگونگی و شرایط خدمات پس از فروش به صفحه رویه‌های بازگرداندن کالا مراجعه کنید