صفحه اصلی > صنعت بسته بندی و سایر و کسب و کارهای خانگی : روش تولید اسانس کشمش و کاربردهای آن (راه اندازی کسب و کارهای خانگی)
اسانس کشمش
اسانس کشمش

روش تولید اسانس کشمش و کاربردهای آن (راه اندازی کسب و کارهای خانگی)

آنچه خواهید خواند:

تولید اسانس کشمش که از جمله محصولاتی است که در صنعت غذا و دارو کاربرد گسترده ای دارد برای راه اندازی کسب و کارهای کوچک و خانگی ایده ای مناسب می باشد. خوانندگان محترم وبلاگ آی فودز می توانید با مطالعه این مقاله با خواص، کاربرد ها و روش های مختلف تولید این محصول آشنا شوید.

اسانس کشمش چیست؟

به مایع یا محلولی که از تقطیر و ترکیب گیاهان متنوع حاصل می شود اسانس می گویند. این اسانس ها دارای عطر و بوی قوی و دلپذیر می باشند. بیشتر آن ها از برگ گل ها یا میوه های خشک شده تولید می شوند. کاربردشان در صنایع غذایی و دارویی می باشد.

اسانس کشمش به اسانسی گفته می شود که از کشمش یا مویز تولید می شود. این اسانس مایعی فاقد رنگ و قابل حل شدن در آب، روغن و الکل می باشد. برای تولید اسانس کشمش می توان از روش تقطیر و چند روش دیگر استفاده کرد که در نهایت مایعی حلال تولید می شود.

تولید اسانس های طبیعی
تولید اسانس های طبیعی

کاربردها و موارد استفاده از اسانس کشمش

کشمش از جمله مهم ترین محصولاتی است که از انگور بدست می آید و دارای خواص فراوانی است. از آن در تهیه انواع مختلف غذاها، محصولات قنادی، به ‌صورت آجیل و میان وعده استفاده می شود.

هم چنین اسانسی که از کشمش تولید می شود دارای ارزش تغذیه ای بالایی می باشد. از این رو به دلیل همین خواص و ارزش تغذیه ای ارزشمند، اسانس کشمش برای تولید محصولات غذایی و دارویی مورد استفاده قرار می گیرد.

ارزش تغذیه ای و کاربرد اسانس کشمش در صنعت دارو سازی

همانند کشمش اسانس آن نیز دارای فواید بسیار می باشد. هر دو آن ها حاوی مواد معدنی ای چون آهن، پتاسیم و مس هستند. هم چنین منبع خوبی از ویتامین های A و B می باشند.

کشمش که نوعی میوه خشک است حاوی مقادیر کمی از چربی و سدیم بوده و کالری (انرژی) زیادی دارد. از این رو از آن در صنعت داروسازی استفاده زیادی می شود.

همانند اسانس های گل محمدی، گل سرخ و بسیاری دیگر، اسانس کشمش نیز به دلیل دارا بودن خواص دارویی در عطاری ها به فروش می رسد.

کاربرد در صنایع غذایی

این محصول عامل بسیار قوی و دلپذیر برای ایجاد طعم در فرآورده های غذایی است. کارخانجات تولید کننده بیسکویت و کیک هم چنین قنادی ها در تولید محصولاتشان از این اسانس استفاده زیادی دارند. برای تولید انواع آب میوه های ترکیبی، دمنوش ها، کیک ها و… اسانس کشمش استفاده می شود. این محصول دارای عطر و بوی کشمش است و عطری دلپذیر را به دیگر محصولات غذایی می افزاید.

لازم به ذکر است: مصرف بیش از اندازه از انواع اسانس ها می تواند به سیستم گوارشی آسیب بزند و عوارض متفاوت دیگری نیز ایجاد کند. خیر الامور اوسطها.

روش تولید اسانس کشمش

همانطور که گفته شد اسانس کشمش طعم دهنده ای است که در صنعت غذا و دارو پرفروش بوده و کاربرد زیادی دارد. از جمله راه های تولید اسانس کشمش، تقطیر می باشد که این روش نسبت به دیگر روش ها استفاده بیشتری دارد.

در روش تقطیر تولید اسانس، میوه خشک شده کشمش را وارد دستگاه عرق گیری می کنند. در این دستگاه به واسطه ایجاد حرارت، بخار تولید می شود. این بخار در اثر سرد شدن به مایع تبدیل می شود (فرآیند تقطیر)، این مایع همان اسانس کشمش است.. پس از تهیه اسانس نوبت به بسته‌بندی آن می رسد. با داشتن یک دستگاه بسته بندی کارآمد که مجهز به جت پرینتر باشد یا در دسترس داشتن دستگاه مناسب جت پرینتر به طور جداگانه بسته بندی انجام می شود. دستگاه جت پرینتر شما را قادر به ثبت اطلاعات محصول به روی بسته بندی می نماید.

از دیگر روش های تولید اسانس کشمش می توان استخراج توسط حلال، روش انفلوراژ و روش فشار سرد را نیز نام برد.

استخراج توسط حلال جدیدی ترین روش برای تولید اسانس می باشد. در این روش از طریق ایجاد خلا و بدون نیاز به ایجاد حرارت به گیاه عمل استخراج انجام می شود. بازده تولید محصول، روغن یا اسانس در این روش بیشتر می باشد.

باید توجه داشت که بعضی از این روش های تولید اسانس برای انواع صنعتی و غیرخوراکی مانند عطرها کاربرد دارند. برای مثال روش انفلوراژ از جمله راه های قدیمی استخراج است که در تولید عطر به کار برده می شود.

دستگاه تقطیر (عرق گیری)
دستگاه تقطیر (عرق گیری)

راه اندازی کسب و کارهای کوچک و خانگی با تولید این محصول

از آن جایی که کشمش و اسانس آن ارزش تغذیه ای بالا و استفاده گسترده در صنعت غذا و دارو دارند، محصولی مناسب برای کسب و کارهای خانگی هستند.

با توجه به موارد مصرف اسانس کشمش به‌صورت خوراکی یا دارویی، این محصول تقاضای زیادی در بازار خرید و فروش اسانس‌ها دارد. تنها با تهیه یک دستگاه عرق گیری مناسب و مواد اولیه با کیفیت (کشمش)، می توانید اسانس با کیفیت تولید نمایید.

در مورد تولید این محصول نکته قابل توجه غلظت آن است. هر چقدر غلظت فرآورده کیفیت بالاتری داشته باشد، قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود.

پس از تولید یک محصول با کیفیت نیاز به یک بسته بندی مناسب می باشد. انواع دستگاه های بسته بندی با کیفیت برای مصارف خانگی و صنعتی را می توانید ضمن دریافت مشاوره از فروشگاه آی فودز تهیه نمایید. دستگاه های بسته بندی می توانند مجهز به جت پرینتر باشند یا می توانید به طور جداگانه جت پرینتر را متناسب با نیاز خود خریداری نمایید. در نهایت محصولی با کیفیت و بسته بندی مطمئن که سبب جلب رضایت و اعتماد مشتریان است را تولید می نمایید.

دستگاه جت پرینتر دستی

یکی دیگر از دلایل تولید به جای خرید اسانس کشمش مسائل اقتصادی است.هم چنین تولید این محصول در قنادی ها نیز می تواند به صرفه تر از خرید انواع تولید شده صنعتی آن باشد. با توجه به نیاز روزانه قنادی ها به این اسانس و مصرف بالای آن تولید آن منطقی و اقتصادی می باشد.

این امر در مشاغل دیگر نیز حائز اهمیت می باشد. مثلا در مراکز بزرگ تهیه غذا با توجه به حجم و وسعت کاری استفاده از دستگاه های صنعتی آشپزخانه ها بازده پخت را افزایش می دهد. هم چنین میزان هزینه مصرفی را نیز کاهش می دهد.

اسانس کشمش چه خواصی دارد؟

همانند کشمش اسانس آن نیز دارای فواید بسیار می باشد. هر دو آن ها حاوی مواد معدنی ای چون آهن، پتاسیم و مس هستند. هم چنین منبع خوبی از ویتامین های A و B می باشند.

اسانس کشمش چه استفاده ای دارد؟

در صنعت غذا و دارو استفاده دارد.

اسانس کشمش چگونه تولید می شود؟

رایج ترین روش تولید آن تقطیر است. دیگر روش ها عبارتند از استخراج توسط حلال، روش انفلوراژ و روش فشار سرد.

برای استخراج اسانس کشمش به روش تقطیر چکار کنم؟

این کار به راحتی توسط دستگاه تقطیر (عرق گیری) انجام می شود.

برای خرید دستگاه تقطیر (عرق گیری) چکار کنم؟

برای خرید این دستگاه به فروشگاه آی فودز مراجعه کنید.

مقالات مرتبط
0 0 رای ها
امتیاز دهید
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Hossein

سلام چه مقدار کشمش و چه مقدار آب باید درون دستگاه تقطیر بریزیم