صفحه اصلی > سایر : 5 فیلم در مورد کارآفرینی که هر کارآفرینی باید ببینه (از رویا تا واقعیت)
فیلم در مورد کارآفرینی
فیلم در مورد کارآفرینی

5 فیلم در مورد کارآفرینی که هر کارآفرینی باید ببینه (از رویا تا واقعیت)

آنچه خواهید خواند:

تماشای فیلم در مورد کارآفرینی و داستان های واقعی کارآفرینان می تواند به شما انگیزه و انرژی لازم را بدهد تا در مسیر خود پیشرفت کنید. این فیلم ها می توانند دریچه‌ای به سوی دنیای پرچالش و جذاب کارآفرینان باشند.

مسیر کارآفرینی پر از لحظات ناب و پرهیجانی است که ارزشمندترین لحظات زندگی را به شما هدیه می دهد. یکی از راه هایی که می تواند شما را در این مسیر تقویت کند و به شما انگیزه و دیدگاه های جدیدی بدهد، تماشای چند فیلم در مورد کارآفرینی است که داستان های واقعی یا داستان های الهام بخشی از کارآفرینان و ایده هایشان را روایت می کنند.

این فیلم ها می‌توانند برایتان آینه ای باشند که نشان دهد چگونه کارآفرینان موفق توانسته اند در برابر مشکلات و سختی ها مقاومت کنند و ایده هایشان را به واقعیت تبدیل کنند. همچنین، این فیلم ها می‌توانند الگوها و راهنمایی هایی را برای شما فراهم کنند تا در مسیر کارآفرینی خود بهترین تصمیم ها را بگیرید و از تجربیات دیگران بهره مند شوید.

اگروفودز ؛ تنها پلتفرم تخصصی آگهی و نیازمندیهای صنایع غذایی

اگروفودز ؛ تنها پلتفرم تخصصی آگهی و نیازمندیهای صنایع غذایی

در ادامه به 5 فیلم درمورد کارآفرینی، از فیلم های مشهور در این حوزه، اشاره می کنیم. با ما همراه باشید!

فیلم در مورد کارآفرینی
فیلم در مورد کارآفرینی

5 فیلم در مورد کارآفرینی که اگر کارآفرین هستید باید ببینید!

این فیلم ها می توانند الهام بخشی بزرگ برای شما باشند؛ به شما نشان دهند که چگونه مشکلات و چالش ها را از راه بردارید و ایده های خود را به اجرا در آورید.

1. فیلم “رستگاری در زندان شائوشنک” (هر وقت نیاز به تقویت امید و استمرار دارید)

فیلم درام آمریکایی “رستگاری در شائوشنک” (۱۹۹۴)، توسط فرانک دارابونت کارگردانی شده. نویسندگی آن را هم خود دارابونت بر اساس رمان کوتاه “ریتا هی ورث و رستگاری در شاوشنک” (۱۹۸۲) اثر استیون کینگ انجام داده است. داستان این فیلم درباره زندگی اندی دوفرن (با بازی تیم رابینز)، یک بانکدار است که به اشتباه به جرم قتل همسرش در زندان ایالتی شاوشنک به حبس ابد محکوم می شود.

فیلم در مورد کارآفرینی
فیلم در مورد کارآفرینی

اندی دوفرن باوجود بی عدالتی که در حقش شده است و حکم حبس ابدی که دریافت کرده، نه تنها ناامید نمی شود که مسیری جدید را انتخاب می کند. مسیری که هم به زندگی اش معنا بدهد و هم آزادی؛ هرچند که شاید فکر کنید این امری محال است.

این فیلم به شما نشان می دهد که چگونه حتی در زمان هایی که فکر می کنید به بن بست رسیده اید، ناامید نشوید! از ادامه مسیر و پیدا کردن راه های جدید منصرف نشوید. البته که در این راه باید هدف، پشتکار، صبر و انگیزه داشته باشید. از همه مهم تر اینکه به خودتان ایمان داشته باشید!

این فیلم در حال حاضر در رتبه 1 لیست 250 فیلم برتر IMDb قرار دارد.

2. فیلم “مارجین کال” (هر وقت نیاز به تصمیمات سخت سرنوشت ساز دارید)

مارجین کال، یک فیلم در مورد کارآفرینی جنایی، مالی و مهیج به کارگردانی جی. سی. چاندور است که در سال ۲۰۱۱ منتشر شد. این فیلم با قرارگیری در مراحل اولیه بحران مالی ۲۰۰۸، دوره ای پرتنش ۲۴ ساعته را در یک بانک سرمایه گذاری خیالی دنبال می کند. داستان حول کارمندان کلیدی می چرخد که با پیامدهای اخلاقی و وجدانی اعمال خود دست و پنجه نرم می کنند؛ زیرا اطلاعاتی را کشف می کنند که می تواند به طور بالقوه کل شرکت را در هم بپاشد و باعث فروپاشی مالی جهانی شود.

فیلم در مورد کارآفرینی
فیلم در مورد کارآفرینی

همه می دانیم که تغییر از سخت ترین کارها و نیازمند شجاعت زیاد است. پایه هر تغییری نیز، “تصمیم گیری” است. هرقدر که تغییر بزرگتری نیاز باشد، تصمیم گیری بزرگ تر و قاطع تری را می طلبد. قسمت سخت کار جمع کردن عزمتان برای گرفتن تصمیم و گذر از روال عادی یا اشتباه گذشته است.

در این فیلم شخصیت ها باید تصمیمات دشواری بگیرند. در مورد این که چگونه بحران های آتی را با توازن بین بقای شرکت و منافع مالی خود کنترل کنند. انتخاب‌های دشوار با پیامدهای گسترده. مشاهده این فیلم به شما جسارت و انگیزه لازم برای گرفتن تصمیمات سخت را می دهد.

3. فیلم “ترمینال” (هر وقت نیاز به یادآوری اهمیت چرایی هاتون دارید)

در فیلم “ترمینال” به کارگردانی استیون اسپیلبرگ، یک داستان عاطفی و انسانی را دنبال می کنید که در آن با تقابل فرهنگ ها، قوانین و انسانیت روبرو می شوید. شخصیت اصلی فیلم، ویکتور ناواسکی، به دلیل شرایط ناخواسته در فرودگاه گیر افتاده و مجبور می شود زندگی جدیدی را در این مکان موقت آغاز کند.

فیلم در مورد کارآفرینی
فیلم در مورد کارآفرینی

ناواسکی بر اثر یک کودتا در کشورش، هویت و تعلق خود را از دست می دهد. او دیگر گذرنامه اعتباری ندارد و به نوعی بی هویت و بدون سرزمین می شود. ترمینال برای او به مکانی برای بازیابی هویتش تبدیل می شود و در آنجا او با افراد مختلف از فرهنگ ها و ملیت های متفاوت آشنا می شود و روابط جدیدی را برقرار می کند. با وجود شرایط سخت، ناواسکی هرگز امید خود را از دست نمی دهد. او با حفظ روحیه بالا و شاد و تلاش برای کمک به دیگران، نمادی از انسانیت و امید می شود.

چرایی ها از مهم ترین معیارهایی هستند که مسیر زندگیتان را براساسشان انتخاب و طی می کنید. تصمیماتی که می گیرید، راه های جدیدی که وارد می شوید و تغییراتی که ایجاد می کنید همگی به چرایی هایتان وابسته اند. هر زمان این چرایی ها برایتان کمرنگ شود، ادامه مسیرتان هم با چالش روبرو می شود.

این فیلم به شما کمک می کند تا چرایی هایتان را دوباره مرور و پررنگ کنید.

4. فیلم “بنیانگذار” (اگر میخواید قدرت بینش عمیق نسبت به کسب و کار رو کاملا درک کنید)

فیلم “بنیانگذار” توسط جان لی هانکاک کارگردانی شده است و داستانی پیچیده و چندلایه را بیان می کند. این داستان به بررسی زندگی و شخصیت ری کراک، بنیانگذار رستوران های زنجیره ای مک‌دونالد، می پردازد. این فیلم به طرز حرفه ای به معانی کلیدی مسیر رسیدن به موفقیت می پردازد، از جمله: کارآفرینی، جاه طلبی، اخلاق و تناقضات موجود در مسیر رسیدن به موفقیت.

فیلم در مورد کارآفرینی
فیلم در مورد کارآفرینی

در واقع، “بنیانگذار” به مطالعه روحیه کارآفرینی و خلاقیت ری کراک می پردازد. او با ایده های نو و راهبردهای خلاقانه خود، رستوران های مک‌دونالد را به آنچه امروز می بینید تبدیل می کند. با این حال، این فیلم نشان می دهد که کارآفرینی همیشه فقط با انسانیت و اخلاق همراه نیست و گاهی لازم است با طمع و ریسک های خطرناک همراه باشد.

جاه طلبی باعث می شود که برای رسیدن به هدفتان از هیچ تلاشی فروگذاری نکنید. البته نکته مهم اینجاست که جاه طلبی همانطور که نیروی محرکی برای رسیدنتان به هدف است، اگر کنترل نشود می تواند باعث انحطاط و تباهی شود!

این فیلم در مورد کارآفرینی، بینش شما نسبت به کسب و کار را وسیع تر و عمقی تر می کند.

5. فیلم “شاه ریچارد” (برای فهمیدن تاثیر نگرش و برنامه ریزی بر رسیدن به اهداف)

“شاه ریچارد” یک فیلم در مورد کارآفرینی است که توسط رینالدو مارکوس گرین کارگردانی شده است، یک داستان انگیزشی و الهام بخش است که در آن نقش خانواده، برنامه ریزی و پشتکار در رسیدن به موفقیت بررسی می شود. این فیلم به طور اصلی بر شخصیت ریچارد ویلیامز، پدر دو ستاره تنیس جهان، ونوس و سرنا ویلیامز تمرکز دارد. در آن به بررسی تاثیر مفاهیمی همچون نگرش و برنامه ریزی، ایمان و پشتکار نیز پرداخته می شود.

فیلم در مورد کارآفرینی
فیلم در مورد کارآفرینی

ریچارد ویلیامز با استراتژی های دقیق، آموزش های سخت و حمایت بی دریغ، محیطی را برای رشد استعدادهای دخترانش به وجود می‌آورد.

اگر هنوز به قدرت و تاثیر نگرش و برنامه ریزی در رسیدن به موفقیت شک دارید، این فیلم را حتما ببینید. در غیر این صورت، مسیرتان پر چالش تر و ناهموارتر از آنچه که باید، خواهد بود.

چرا باید فیلم در مورد کارآفرینی تماشا کنید؟

مسیر کارآفرینی پر از ناشناخته ها، سختی ها و چالش هاست. به همین دلیل هم غلبه کردن بر این سختی ها و رسیدن به موفقیت از عسل شیرین تر است. با این وجود، استمرار و از دست ندادن انگیزه ها، از مهم ترین عامل های رسیدن به این شیرینی است.

مشاهده فیلم در مورد کارآفرینی، نه تنها بینش شما را وسیع تر می کند که برای حفظ انگیزی و پشتکارتان هم بسیار موثر هستند.

آی فودز یک فروشگاه اینترنتی تخصصی صنایع غذایی است. اگر در زمینه صنعت غذایی کارآفرین هستید، می توانید تجهیزات و مواد اولیه موردنیازتان از فروشگاه اینترنتی آی فودز تهیه کنید. همچنین می توانید از مقالات تخصصی دانشنامه آی فودز هم دیدن کنید.

مقالات مرتبط
5 3 رای ها
امتیاز دهید
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی

هر ۵ فیلم عالی و بسیار آموزنده هستند و برای افرادی که می‌خواند کسب و کاری راه اندازی کنند و یا دارای کسب و کار هستند دیدن این ۵ فیلم لازمه