صفحه اصلی > صنعت خشکبار : مهم ترین انواع میوه خشک کن صنعتی

مهم ترین انواع میوه خشک کن صنعتی

آنچه خواهید خواند:

امروزه یکی از بهترین روش های نگهداری میوه و سبزیجات، استفاده از دستگاه های خشک کن است. خشک کن ها در انواع خشک کن خانگی و صنعتی به سرعت جای خود را در میان انبوهی از متقاضیان باز کردند. انواع میوه خشک کن صنعتی اغلب در صنعت مواد غذایی کاربرد دارد و این تجهیزات به شکلی طراحی شده است که علاوه بر خشک کردن میوه و خشکبار، به راحتی می توانید خواص مغذی مواد را به خوبی حفظ کنید. تولید و طراحی خشک کن میوه صنعتی تحول بزرگی را در صنعت مواد غذایی ایجاد کرده است. همین امر سبب استقبال از خرید دستگاه میوه خشک کن صنعتی و علاقه به گسترش صنعت آن شده است.

معرفی انواع دستگاه میوه خشک کن صنعتی

دستگاه میوه خشک کن صنعتی در انواع مختلف کابینی، تونلی، دوار و … تولید می شود. انتخاب و تولید خشک کن صنعتی به نوع محصول و ظرفیت ورودی دستگاه وابسته است. در ادامه برای آشنایی بیشتر به معرفی دستگاه های خشک کن صنعتی و ویژگی های آن ها می پردازیم. چنان‌چه قصد خرید دستگاه میوه خشک کن صنعتی دارید، ما در این بخش مشخصات هریک از آن ها را عنوان می کنیم تا راحت تر بتوانید دستگاه مربوطه را انتخاب کنید. سپس به روش های انتخاب بهترین برند میوه خشک کن صنعتی می‌پردازیم تا بتوانیم به سهم خود در مسیر خرید دستگاه و تولید محصول نهایی به شما دوستان کمک کنیم.

میوه خشک کن تونلی

خشک کن تونلی دارای یک سیستم تسمه نقاله است که میوه‌ها را از یک تونل گرمایی عبور می‌دهد. با استفاده از توزیع یکنواخت گرما، جریان هوا و سرعت حرکت مناسب، این دستگاه قادر به تولید میوه‌های خشک با کیفیت بالا برای فعالیت‌های تجاری و تولید حجم بالای میوه خشک است. میوه خشک کن تونلی، یکی از انواع میوه خشک کن صنعتی است که با توانایی خشک کردن محصولات در حجم بزرگ، مناسب برای صنایع بازرگانی و تولیدی می باشد.

اگروفودز ؛ تنها پلتفرم تخصصی آگهی و نیازمندیهای صنایع غذایی

اگروفودز ؛ تنها پلتفرم تخصصی آگهی و نیازمندیهای صنایع غذایی

دستگاه خشک کن کابینتی

خشک کن کابینی از مهم ترین انواع میوه خشک کن صنعتی است که بیشتر برای خشک کردن میوه و سبزیجات استفاده می شود. این نوع خشک کن با تنوع وسیع در کسب و کارهای خانگی، صنعتی و نیمه صنعتی استفاده می‌شود. خشک کن های کابینتی فضای کمی اشغال می‌کنند و استفاده از آن‌ها ساده و آسان است. این مزایا باعث شده که اکثر تولیدکنندگان میوه و سبزی خشک از این دستگاه در کسب و کار خود استفاده کنند.

دستگاه خشک کن صنعتی کابینتی در اندازه ها و ظرفیت های مختلفی طراحی و تولید شده است. انواع میوه خشک کن صنعتی کابینی به صورت تک کابین، دو کابین و سه کابین در دسترس هستند. خشک کن تک کابین برای کسب و کارهای کوچک، خشک کن دو کابین برای کسب و کارهای متوسط و صنعتی و خشک کن سه کابین برای کسب و کارهای صنعتی و بزرگ مناسب هستند. در صورتی که نیاز به تولید حجم بالا باشد، می‌توان از چندین خشک کن سه کابین به صورت موازی استفاده کنید.

در این نوع خشک کن با استفاده از جریان هوای گرم و یکنواخت، رطوبت موجود در محصولات میوه و سبزیجات به هوای داخل دستگاه منتقل می‌شود و سپس با استفاده از سیستم های برنامه ریزی شده، رطوبت از دستگاه خشک کن به بیرون خارج می‌شود. این روند منجر به کاهش رطوبت محصول و خشک شدن آن می‌شود.

نکات مهم در انتخاب میوه خشک کن صنعتی

اگر به دنبال بهترین میوه خشک کن صنعتی هستید، حتما در زمان انتخاب دستگاه به موارد زیر توجه کنید.

1 . ظرفیت مورد نیاز

برای خرید هریک از انواع میوه خشک کن صنعتی، حجم محصولی را که در هر دوره زمانی می خواهید خشک کنید، حتما تعیین کنید. براساس این برآورد، ظرفیت دستگاه را انتخاب کنید.

2 . ابعاد دستگاه

ابعاد دستگاه باید با فضای موجود در کارگاه شما سازگار باشد. مطمئن شوید که دستگاه قابلیت جابجایی و نصب در مکان مورد نظر را دارد.

3. بهره وری انرژی

انرژی مصرفی دستگاه را مورد بررسی قرار دهید. دستگاه با بهره وری بالا و مصرف انرژی کمتر، قطعا اقتصادی تر است.

4. سیستم های کنترل

دستگاه باید دارای سیستم های کنترل دقیق برای تنظیم دما، زمان و سرعت خشک کردن باشد.

5. الزامات تعمیر و نگهداری

در هنگام خرید انواع میوه خشک کن صنعتی، بررسی کنید که دستگاه به آسانی قابل تعمیر و نگهداری است و قطعات یدکی آن به راحتی در دسترس هستند.

6. دوام و طول عمر دستگاه

بررسی کنید که دستگاه از جنس مقاوم و با دوامی ساخته شده است و قابلیت استفاده بلند مدت را دارد.

7. ضمانت و گارانتی

یکی از مواردی که در انتخاب انواع میوه خشک کن صنعتی دخیل است ضمانت و گارانتی دستگاه است. مطمئن شوید که دستگاه دارای ضمانت مناسب و پشتیبانی فنی قوی می باشد و سپس اقدام به خرید کنید.

چگونه بهترین برند میوه خشک کن صنعتی تشخیص دهیم

برای پیدا کردن انواع میوه خشک کن صنعتی با کیفیت مناسب، به شما پیشنهاد می کنیم که اقدامات زیر را انجام دهید.

1 . مطالعه نظرات و بررسی‌ها

درباره برندها و مدل‌های مختلف دستگاه‌های خشک کن میوه بخوانید و نظرات کاربران و تجربیاتشان را بررسی کنید. این نظرات را در وبسایت‌های خرید آنلاین، انجمن‌ها و وبلاگ‌های مرتبط جستجو کنید.

2. بررسی مشخصات فنی

قبل از خرید میوه خشک کن، مشخصات فنی دستگاه‌های مختلف را بررسی کنید. عملکرد، قدرت، دمای خشک کردن، ظرفیت، کنترل‌های دستی یا خودکار، جنس و سایر ویژگی‌ها می‌توانند عوامل تاثیرگذاری بر کیفیت دستگاه باشند.

3. مشاوره با دوستان و خانواده

اگر اعضای خانواده یا دوستان شما، برای کسب و کارخود از انواع میوه خشک کن صنعتی استفاده می کنند، توصیه می کنیم که از تجربیات و نظراتشان در این زمینه استفاده کنید.

4 . بررسی برند‌های معتبر

شرکت های مختلف ایرانی و خارجی، انواع خشک کن های صنعتی با ظرفیت و قابلیت های مختلف طراحی و تولید کرده اند. شما باید قبل از انتخاب دستگاه، انواع برندهای خشک کن میوه را از لحاظ فنی و مشخصات بررسی کرده و با توجه به نیاز خود، میوه خشک کن با کیفیت مناسب تهیه کنید.

کلام آخر

همان طور که می دانید در بازار انواع مختلف میوه خشک کن صنعتی وجود دارد. درصورتی‌که می خواهید از کیفیت دستگاه خود رضایت داشته باشید، به شما توصیه می کنیم به نکات مهمی که در این نوشته به آن اشاره شده است، حتما توجه کنید. امیدواریم این مطلب به شما کمک کند تا بتوانید بهترین برنداز انواع میوه خشک کن صنعتی را خریداری کرده و از آن در کسب و کار خود بیشترین سود را کسب کنید.

مقالات مرتبط
0 0 رای ها
امتیاز دهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها