صفحه اصلی > رستوران، فست فود، کافی شاپ : لیست تجهیزات راه اندازی فست فود؛ از آشپزخانه و سرو غذا تا لوازم ایمنی

لیست تجهیزات راه اندازی فست فود؛ از آشپزخانه و سرو غذا تا لوازم ایمنی

آنچه خواهید خواند:

یکی از چالش‌های اساسی در شروع‌به‌کار یک مغازه فست فود، فراهم کردن تجهیزات راه اندازی فست فود است. هیچ فست فودی بدون داشتن تجهیزات اولیه امکان شروع به کار ندارد. انتخاب تجهیزات مناسب برای فست فود، فقط در صورت آشنایی با انواع آن‌ها امکان‌پذیر است. فر، میز آماده‌سازی، سرخ‌کن و یخچال از جمله مهم‌ترین تجهیزات  مورد‌نیاز را‌ه‌اندازی یک فست فود هستند. اگر قصد راه‌اندازی فست فود را دارید ولی اطلاعات کافی در زمینه تهیه تجهیزات لازم برای آن را ندارید، پیشنهاد ما این است که ادامه مطلب را مطالعه کنید تا با ارائه لیست تجهیزات مورد‌نیاز راه‌اندازی یک فست فود، به شما در شناخت و فراهم کردن این تجهیزات کمک کنیم.

اجاق گاز صنعتی؛ از اصلی‌ترین و مهم‌ترین تجهیزات راه اندازی فست فود

اجاق گاز صنعتی یکی از مهم‌ترین تجهیزات راه اندازی فست فود است؛ زیرا عمده پخت و پز در فست فودها با این وسیله انجام می‌شود. این اجاق‌ها در انواع مختلفی عرضه می‌شوند، برخی از آن‌ها فردار هستند و در صورت داشتن محدودیت فضا در آشپزخانه می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. برای خرید اجاق گاز صنعتی باید به جنبه‌های مختلفی از جمله ابعاد، تعداد شعله، کیفیت ساخت، برند تولیدکننده و کاربرد آن به دقت توجه داشته باشید. 

آماده کردن سریع مواد غذایی با استفاده از میز آماده سازی امکان پذیر است

قبل از پختن یا سرخ کردن یک وعده غذایی در فست فود، باید مواد اولیه آن را آماده کنید. میزهای کار از جنس استیل ضد‌‌زنگ به دلیل دوام بسیار بالای‌شان محبوب هستند. انواع مختلفی از میز آماده‌سازی غذا وجود دارد؛ برخی از آن‌ها سینک داخلی برای شست‌و‌شوی مستقیم پس از آماده‌سازی غذا دارند و برخی دیگر فقط فضای بالای میز را برای آماده‌سازی غذا دارند. 

اگروفودز ؛ تنها پلتفرم تخصصی آگهی و نیازمندیهای صنایع غذایی

اگروفودز ؛ تنها پلتفرم تخصصی آگهی و نیازمندیهای صنایع غذایی

اگر میز آماده‌سازی نیاز دارید که بتواند چند کار را برای شما به‌طور همزمان انجام دهد، میز آماده‌سازی یخچالی مناسب شماست. این میزها به خصوص برای فست فودی‌هایی که ساندویچ، سالاد یا پیتزا با حجم و تعداد بالا درست می‌کنند عالی هستند، چرا که سطل‌های ذخیره‌سازی با دسترسی آسان دارند و مواد غذایی بسیاری را در خود جای می‌دهند. تخته‌های برش به کار رفته شده در این میزها استاندارد هستند و به سرآشپزهای شما این امکان را می‌دهند که به‌سرعت غذا را برش داده و قطعه قطعه کنند.

اگر مشتریان بسیاری دارید و برای شست‌وشو و آماده‌سازی غذا کارگر استخدام کرده‌اید و اگر کارگر قسمت آماده سازی غذا یک خانم است، حتما برای او لباس کار زنانه شامل کلاه، دستکش، پیراهن و کفش مخصوص تهیه کنید تا از ورود مو و لوازم آرایشی حین خرد کردن مواد اولیه ساندویچ و پیتزا به داخل آن جلوگیری شود.

کاهش زمان شست‌وشو با استفاده از سینک ظرف‌ شویی صنعتی

بهداشت محیط کاری علاوه‌بر اینکه برای سلامت کارکنان و مشتریان شما مهم است، یکی از موارد قانونی نیز محسوب می‌شود. به همین دلیل است که هر فست فودی برای شستن ظروف به شیوه بهداشتی به سینک‌های تجاری نیاز دارد. سینک ظرفشویی مناسب برای شستن ظروف، آبکشی لوازم یا شستن ابزارها در بازار وجود دارد که بسته به نیازتان می‌توانید یکی از آن‌ها را برای فست فودی خود خریداری کنید. سینک‌های یک محفظه‌ای تا ۴ محفظه‌ای در بازار موجود هستند. سینک‌های کشویی به‌راحتی در محفظه‌ها قرار می‌گیرند، و سینک‌های دستی را می‌توان به دیوار نیز نصب کرد. 

نوع سینک‌های مورد‌‌نیاز شما تا حد زیادی به چیدمان آشپزخانه بستگی دارد؛ بنابراین بهتر است قبل از انتخاب یک گزینه برای خرید، چیدمان آشپزخانه را انجام داده باشید. همچنین، به کارکنان قسمت ظرف‌شویی توصیه کنید که برای حفظ نظافت و رعایت نکات بهداشتی برای آلوده نشدن محیط کار، حین شستن ظرف‌ها علاوه بر گذاشتن کلاه مخصوص و پوشیدن لباس کار، چکمه پلاستیکی بپوشند. انجام این کار باعث می‌شود تا کفش کارکنان قسمت ظرفشویی تبدیل به منبع پخش میکروب در محیط فست فود نشود. اگر قصد خرید چکمه برای کارکنانتان به‌منظور استفاده در محیط کار را دارید، قیمت چکمه پلاستیکی را می‌توانید در فروشگاه ماه ایمن مشاهده کنید.

سرخ‌کن‌ها بهترین مکمل برای اجاق گاز صنعتی در فست فود هستند

یک فست‌فودی بیشتر به خاطر غذاهای سرخ‌شده‌اش شناخته می‌شود و سرخ ‌کردن غذا در فست فود نیازمند داشتن دستگاه سرخ‌کن است. در نتیجه سرخ کن تجاری یکی از با‌ اهمیت‌ترین تجهیزات راه اندازی فست فود است که وجود آن برای سرخ کردن مرغ، سیب زمینی سرخ کرده، سوسیس، پیاز و قارچ حیاتی خواهد بود. از آن‌جایی‌که همه آشپزخانه‌ها از نظر ابعاد و منو مانند هم نیستند، انواع مختلفی از سرخ کن‌ها در بازار وجود دارد.

برخی از آن‌ها کمترین فضا را اشغال می‌کنند و به‌راحتی در بالای کانتر جای می‌گیرند و برای آشپزخانه‌های تجاری کوچک‌تر ایده‌آل هستند. سایر سرخ کن‌ها از نظر اندازه بزرگ‌تر بوده و به فضای بسیاری نیاز دارند. این سرخ کن‌های تجاری بین ۲ تا ۶ تا مخزن دارند که آن‌ها را برای سرخ کردن حجم زیادی از غذا به انتخابی عالی تبدیل می‌کند.

از‌آنجایی‌که سرخ کن‌ها یکی از مهم‌ترین تجهیزات یک مغازه فست فود محسوب می‌شوند، رعایت نکات ایمنی و بهداشتی برای فست فود الزامی است. به دلیل احتمال رفتن مو در غذای مشتری و همچنین پاشیدن روغن به لباس و سر و صورت آشپز، بهتر است آشپز در حین استفاده از سرخ کن از کلاه سرآشپز و لباس مخصوص آشپزی استفاده کند.

یخچال؛ مهم‌ترین ابزار تازه نگه داشتن مواد غذایی در فست فود

غذای آماده شده توسط آشپز یک فست فودی برای حفظ طعم آن (تا حدی که برای مدت قابل توجهی لذیذ بماند) نیاز به یک فضای نسبتا سرد دارد که به‌طور‌طبیعی در همه فصول سال فراهم نیست. به همین دلیل هر فست فودی باید آشپزخانه خود را به یخچال و فریزر مجهز کند. از بین یخچال‌های موجود برای این کار، یخچال‌های درب شیشه‌ای امکانات مناسب‌تری برای یک فست فودی دارند، در حالی که یخچال‌های قدیمی خوابیده و شیشه خم فقط عایق بهتری برای سرما هستند.

فر؛ ابزار لازم برای درست‌کردن پیتزا در کافه رستوران‌ها

فرها از جمله تجهیزات راه اندازی فست فود هستند که باید بر‌اساس حجم کار و منوی فست فود تهیه شوند. این وسیله در فست فودها کاربردهای متعددی دارد؛ به عنوان مثال برای پخت و تهیه پیتزا و برخی از غذاهای دیگر، استفاده از فرهای صنعتی ضروری است. فر فست فودی یا به عبارت دیگر، فر ساندویچی در انواع ۳ کاره تا ۸ کاره در بازار موجود هستند که بسته به نوع کارتان به یکی از آن‌ها برای مجهز کردن کافه رستوران خود نیاز خواهید داشت. 

خرید تجهیزات اصلی و کارآمد؛ مهم‌ترین اصل راه‌اندازی فست فود

فر، سرخ کن، یخچال، میز آماده سازی، اجاق گاز و سینک ظرفشویی از مهم‌ترین تجهیزات لازم برای راه‌ اندازی فست فود هستند. اما انتخاب یک ابزار از بین برندها و انواع موجود کار آسانی نیست. پیشنهاد ما این است که قبل از خرید تجهیزات و مراجعه به فروشگاه‌ها، لیست تجهیزات راه اندازی فست فود را از قبل آماده کنید. همچنین، برای تهیه این لیست ممکن است به مشاوره و کمک نیاز داشته باشید که در این صورت می‌توانید روی راهنمایی کارشناسان ماه ایمن حساب ویژه باز کنید. خرید تجهیزات راه اندازی فست فود را نیز می‌توانید در وب‌سایت همین مجموعه به‌راحتی و با اطمینان خاطر انجام دهید.

مقالات مرتبط
1 1 رای
امتیاز دهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها