صفحه اصلی > تجهیزات آشپزخانه صنعتی : معرفی پرکاربردترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی

معرفی پرکاربردترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی

آنچه خواهید خواند:

صنایع غذایی، یکی از محبوب‌ترین صنایع برای سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی کسب‌وکارهای مربوطه هستند. این صنعت به دلیل بازدهی خوب و سودآوری قابل‌توجه، همواره مورد تحسین سرمایه‌گذاران قرار گرفته است.

راه‌اندازی کسب‌وکارهای مختلف صنایع غذایی، همواره چالش‌های بسیاری را به همراه دارد. برای مثال یکی از موراد پراهمیت در مسیر راه‌ اندازی، تهیه و خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی است. افراد متخصص و باتجربه، به خوبی می‌دانند که تجهیزات، اهمیت بسیار بالایی برای طی‌نمودن مسیر موفقیت داشته و باید نگاهی بلند مدت به آن‌‌ها داشت.

به طور کلی تجهیزات آشپزخانه صنعتی، طیف گسترده‌ای از تجهیزات را شامل می‌شود،. این تجهیزات تنوع بسیار بالایی داشته و هر کدام از آن‌ها کاربردی منحصربه‌فرد دارند و در یکی از بخش‌های نگهداری، آماده‌سازی و سرو غذا مورد استفاده قرار می‌گیرند.

اگروفودز ؛ تنها پلتفرم تخصصی آگهی و نیازمندیهای صنایع غذایی

اگروفودز ؛ تنها پلتفرم تخصصی آگهی و نیازمندیهای صنایع غذایی

دو نمونه از پرکاربرد تجهیزات آشپزخانه صنعتی

همانطور که گفته شد، تجهیزات آشپزخانه صنعتی، تنوع گسترده‌ای داشته و طیف گسترده‌ای از نیازها را پاسخ می‌دهند. در ادامه دو نمونه از پرکاربردترین تجهیزات را معرفی خواهیم نمود:

گریل ذغالی صنعتی

گریل ذغالی صنعتی، یکی از انواع گریل ذغالی است که با استفاده از ذغال کار می‌کند. به طور کلی، گریل صنعتی نوعی از تجهیزات بوده که به منظور گریل و کباب‌کردن همبرگر، سوسیس، گوشت، مرغ و … مورد استفاده قرار می‌گیرد. گریل ذغالی صنعتی، به واسطه طراحی خاصی که دارد، حرارت را به خوبی ساطع می‌کند. در نتیجه این موضوع، مواد خوراکی به خوبی مغز‌ پخت می‌شوند. همچنین مواد خوراکی گریل شده با استفاده گریل ذغالی صنعتی، سلامت بیشتر دارند. در کنار این موارد، حرارت‌دهی غیرمستقیم گریل ذغالی، باعث می‌شود تا مواد خوراکی به راحتی نرسند.

نکات پراهمیت برای خرید گریل ذغالی صنعتی

افرادی که قصد خرید گریل ذغالی صنعتی را دارند، باید برخی از نکات را به صورت ویژه بررسی نمایند تا بتوانند گریل ذغالی یاکیفیت و مناسب با نیاز خود تهیه نمایند. این نکات عبارت‌اند از:

  • سینی گریل: سینی گریل باید نچسب باشد تا مواد غذایی به آن نچسبند.
  • هماهنگی با فضا: گریل صنعتی باید با فضا هماهنگ باشد.
  • شیارها: گریل‌های دارای شیارهای عمیق و زیاد، مواد غذایی را بهتر گریل می‌کنند.
  • شست‌وشو: گریل‌هایی را انتخاب کنید که بتوان آن‌ها را به راحتی تمیز نمود.
  • قیمت گریل صنعتی ذغالی: قیمت گریل صنعتی ذغالی، یکی از معیارهای پراهمیت برای خرید است. توجه داشته باشید که قیمت گریل‌های برندهای مطرح و مناسب، نسبت به دیگر برندها گران‌تر است.

هود آشپزخانه صنعتی

یکی از مهم‌ترین نکات در رابطه با یک آشپزخانه‌ صنعتی، تهویه مناسب است. آشپزخانه باید دارای تجهیزات مخصوص تهویه مطبوع و گردش هوای مناسب باشد. یکی از تجهیزاتی که وظیفه این مسئولیت را بر عهده دارد، هود آشپزخانه صنعتی است. هود صنعتی آشپزخانه، با حذف بخار و دود حاصل از تهیه غذا و هدایت آن به فضای بیرون، باعث تهویه مناسب هوای درون آشپزخانه می‌شود.

هود‌های صنعتی آشپزخانه، معمولاً بدنه‌ای با ورقه استیل دارند که این بدنه، ضد خش و قابل‌ شست‌وشو است. همچنین این دسته از تجهیزات دارای شاسی از جننس پروفیل آهنی و یا استیل هستند. به طور کلی، هود صنعتی آشپزخانه دارای انواع مختلفی است که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • هود مرکزی: دارای دو شکل بدون فیلتر و فیلتر دار بوده و به سقف آشپزخانه متصل می‌گردد.
  • هود دیواری: هود دیواری به دیوار‌ها متصل شده و فضای به مراتب کمتری را اشغال می‌کند. این نوع هود نیز دارای دو نوع با فیلتر و بدون فیلتر است.

نکات پراهمیت برای خرید هود آشپزخانه صنعتی

مانند دیگر تجهیزات آشپزخانه صنعتی، برای خرید هود صنعتی آشپزخانه نیز باید به موارد و نکات بسیاری توجه نمود. این نکات عبارت‌اند از:

  • نوع هود را مورد توجه قرار دهید. برخی از هودها توکار و برخی دیگر روکار هستند. توجه داشته باشید که کئام نوع هود می‌تواند نیاز شما را پاسخ دهد.
  • مطمئن شویم تا فضای کافی برای قرار‌گیری هود را آماده نمودید و نصب آن قرار است به خوبی انجام شود.
  • سعی کنید هود آشپزخانه صنعتی مورد نظر دارای کیفیت بالایی از نظر جنس بدنه باشد.
  • قیمت هود آشپزخانه صنعتی ، اهمیت بسیار زیادی برای افراد مختلف دارد. به این نکته توجه کنید که قیمت هودهای تولیدکنندگان معتبر، نسبت به دیگر مجموعه‌های تولیدکننده بیشتر است.

جمع‌بندی

در این مقاله تلاش کردیم تا دو نمونه از پرکاربردترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی را بررسی نموده و نکات مرتبط در رابطه با خرید و تهیه آن‌ها را بیان نماییم. همانطور که گفتیم، هر آشپزخانه به تجهیزات و وسایل مختلفی برای فعالیت نیاز دارد و یکی از مهم‌ترین موارد در مسیر راه‌اندازی کسب‌وکارهای صنعت غذایی، خرید و تهیه تجهیزات است.

بیک صنعت، بهترین مرجع برای تهیه تجهیزات آشپزخانه صنعتی

مجموعه بیک صنعت یکی از مجموعه‌های برتر ایران در زمینه ارائه خدمات راه‌ اندازی کسب‌وکارهای صنعت غذایی بوده که بیش از 3 دهه تجربه گرابها در این زمینه دارد. این مجموعه، کلیه خدمات راه‌اندازی از تدوین بیزینس پلن گرفته تا خرید تجهیزات را با بهترین کیفیت و ارائه می‌نماید. عزیزانی که قصد اطلاع از شرایط ارائه خدمات مجموعه بیک صنعت را دارند، می‌توانند همین حالا به وبسایت این مجموعه مراجعه کرده و با شماره‌های موجود تماس حاصل نمایند.

مقالات مرتبط
0 0 رای ها
امتیاز دهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها