صفحه اصلی > بین المللی : بازیافت غذا: یکی از بزرگترین فرصت هایی که صنعت غذا با آن روبرو است
بازیافت غذا
بازیافت غذا

بازیافت غذا: یکی از بزرگترین فرصت هایی که صنعت غذا با آن روبرو است

آنچه خواهید خواند:

بازیافت غذا یا تبدیل محصولات جانبی (ضایعات غذایی) که قرار است دور ریخته شوند به فراورده ای خوشمزه و مغذی برای مصرف کنندگان، در سال های اخیر به یکی از داغ ترین موضوعات صنعت غذا و نوشیدنی تبدیل شده است. انتظار می رود بازار با نرخ رشد ترکیبی سالانه 6/4 درصد از 52 میلیارد دلار در سال 2022 به 26/83 میلیارد دلار در سال 2032 برسد.

مصاحبه دانیل کورزراک، شما را با بازیافت غذا آشنا می کند

دانیل کورزراک (Daniel Kurzrock)، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران شرکت ” Upcycled Foods, Inc ” گفت:

«به نظر می رسد امسال به هر جا که نگاه می کنید، یک محصول غذایی بازیافتی وجود دارد و این واقعا یکی از بزرگترین فرصت هایی است که صنعت غذا با آن روبرو است. نه تنها به منظور مقابله با تاثیرات نامطلوب ضایعات غذایی بر محیط زیست، بلکه برای تولید و ارائه محصولات با تراکم مواد مغذی که مصرف کنندگان به طور فزاینده ای تقاضا می کنند. »

کورزراک توضیح داد:

اگروفودز ؛ تنها پلتفرم تخصصی آگهی و نیازمندیهای صنایع غذایی

اگروفودز ؛ تنها پلتفرم تخصصی آگهی و نیازمندیهای صنایع غذایی

«آنچه که مرا بیشتر هیجان زده می کند، فرصت های ایجاد سیستم های غذایی است که ما به منظور صرفه جویی و صرفه اقتصادی، به هر دلیلی تصمیم گرفته ایم که برای جنبه ای از محصولات که ارزش تغذیه ای زیادی دارد، ارزش بیشتری قائل شویم و توجه بیشتری داشته باشیم. با این حال، قبلا یکبار تمام منابع برای تولید، پردازش و توزیع آن محصول هزینه شده است، بدون آنکه غنی سازی ارزش های تغذیه ای آن بیشتر پرداخته شده باشد! درواقع، در این حالت انرژی زیاد برای بازده پایین صرف شده است.»

او با اشاره به “ReGrained SuperGrain+”، فراورده شاخص Upcycled Foods, Inc.، تأکید کرد:

«این محصولات زباله نیستند. درواقع، منابع با ارزشی هستند که فقط نادیده گرفته می شوند. »

در تولید این فراورده، دانه جو دم کرده را به یک ماده غنی از فیبر و پروتئین تبدیل می کنند که تولیدکنندگان کالاهای مصرفی بسته بندی (CPG manufacturers) می توانند برای افزایش ارزش غذایی بدون تأثیر منفی بر طعم یا بافت، آن را در محصولات پخته شده و میان وعده ها بگنجانند.

Upcycled Food s,Inc از طریق مشارکت با دیگر تولیدکنندگان صنعت غذا، محصولات خود را گسترش می دهد و به افراد بیشتری در این صنعت کمک می کند تا پتانسیل فرایند بازیافت غذا را بهتر درک کنند و در این جنبش مشارکت نمایند.

وی همچنین بیان کرد:

«اخیراً، این شرکت نمونه های کار خود را به فراتر از غلات و به مواد مکمل گسترش داده است، از جمله به برگ قهوه عربیکا بازیافت شده که برای ایجاد چای خشک یا عصاره مایع استفاده می شود که “دارای کافئین پراکنده سبک، آنتی اکسیدان ها و پلی فنول ها” است و درآمد ثابتی را برای کشاورزان قهوه فراهم می کند.»

در نهایت، این شرکت در حال بازیافت میوه کاکائو برای ایجاد سیروپی است که می توان از آن در بخش های مختلف مانند آبجو ترش، سس، ماریناد یا موارد دیگر استفاده کرد.

همکاری با تولیدکنندگان CPG، خرده فروشان زنجیره‌های تأمین را بهبود می بخشند

Upcycled Foods, Inc، با تولیدکنندگان CPG نیز برای ایجاد محصولات جدید همکاری می کند که نه تنها تقاضا را افزایش می دهند و محصولات و بازیافت را به طور گسترده تری ترویج می کنند بلکه، به بهبود اختلال در زنجیره های تامین محصولات غذایی نیز کمک می کنند.

بنا بر گفته های کورزراک، نحوه انجام این کار آسان نیست و باید به مردم نشان داده شود که این محصولات چه ارزشی دارند و چگونه می توان از آنها بهره برد. آنها در تولید محصولاتشان 3 نکته اساسی را در نظر می گیرند:

توسعه و پردازش محصول از دیدگاه تولید کنندگان، توسعه و پردازش محصول از دیدگاه مصرف کنندگان (از چه موادی استفاده شود؟ کدام محصولات به بازار عرضه شوند و …) و درنهایت ایجاد یک زیرساخت کلی.

منبع

مقالات مرتبط
0 0 رای ها
امتیاز دهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها