صفحه اصلی > اخبار و بین المللی : قیمت در محصولات دارای برچسب تمیز (clean label)،بطور فزاینده ای مشکل زاست
قیمت محصولات دارای برچسب تمیز
قیمت محصولات دارای برچسب تمیز

قیمت در محصولات دارای برچسب تمیز (clean label)،بطور فزاینده ای مشکل زاست

آنچه خواهید خواند:

به نظر می رسد تورم مانعی در راه محصولات دارای برچسب تمیز (clean label) است. چهل و هشت درصد از شرکت کنندگان در یک نظرسنجی در سال 2023 از مصرف کنندگان آمریکایی و کانادایی از Innova Markets، Insights، Arnhem و The Netherlands بیان کردند که به دلیل افزایش قیمت های فعلی، از مصرف برندها و محصولات پایدار فاصله می گیرند.

Sophie Cộtê، مدیر بخش رضایت مشتری در شرکت های Insights، Arnhem و The Netherlands در وبینار “Trends and Innovations ” که توسط Food Business News در 23 آگوست برگزار شد، گفت:

«توان خرید و مقرون به صرفه بودن به طور فزاینده ای مطرح می شود.»

نظرسنجی محصولات clean label؛ تحلیل داده های آماری

به طور کلی همچنان اقلام دارای برچسب تمیز، یک خرید هدفمند برای مصرف کنندگان جوان تر به شمار می آیند. داده های Innova نشان می دهد که 46 درصد از نسل هزاره و 45 درصد از نسل Z گفته اند که مایلند برای محصولات دارای برچسب تمیز هزینه اضافی بپردازند که این آمار برای نسل X، 31 درصد و برای نسل پس از جنگ، 19 درصد بود.

هنگامی که از این گروه ها درباره معنای برچسب تمیز پرسیده شد، برای نسل هزاره ها و نسل Z “ارگانیک بودن” اولین شاخص بود. در رتبه دوم، محصولات غیر تراریخته برای نسل هزاره ها و محصولات تهیه شده از فقط مواد طبیعی، شاخص نسل Z بود. محصولات فاقد مواد افزودنی مصنوعی برای هزاره ها و محصولات دوستدار حیوانات برای نسل Z در رتبه سوم قرار گرفت.

اگروفودز ؛ تنها پلتفرم تخصصی آگهی و نیازمندیهای صنایع غذایی

اگروفودز ؛ تنها پلتفرم تخصصی آگهی و نیازمندیهای صنایع غذایی

سه شاخص اول برای نسل پس از جنگ و نسل X نیز مشابه بود: محصولات فاقد افزودنی و مواد نگهدارنده در رتبه اول، محصولات فاقد مواد افزودنی مصنوعی در رتبه دوم و محصولات تهیه شده از فقط مواد طبیعی در رتبه سوم.

خانم Cộtê گفت:

«نسل Z و هزاره ها عقاید بسیار مشابهی دارند اما کاملاً متفاوت از نسل پس از جنگ و نسل X عمل می کنند. برای آنها، خواص سلامتی، طبیعی بودن و عوامل زیست محیطی سه شاخص برتر هستند.»

قیمت در محصولات clean label

پنجاه و پنج درصد از هزاره ها گفتند که برچسب تمیز حداقل بر تصمیمات خرید آنها، تأثیرگذار بوده است. به دنبال آنها نسل Z با 54 درصد، نسل X با 44 درصد و نسل پس از جنگ با 35 درصد قرار دارند.

آینده محصولات دارای برچسب تمیز

برخورداری از برچسب تمیز یک روند رو به رشد در محصولات جایگزین گوشت است. طبق گفته Innova، از سه ماهه سوم سال 2018 تا سه ماهه دوم سال 2023 در ایالات متحده و کانادا، استفاده از برچسب تمیز در راه اندازی محصولات جایگزین گوشت، 10 درصد افزایش یافته است و 86 درصد از این تولیدکنندگان بیان داشتند که تولیداتشان غیر تراریخته است.

قیمت همچنان مانعی برای همه محصولات دارای برچسب تمیز است!

خانم Cộtê گفت:

«اکنون مسئله اصلی این است که آیا قرار است محصولات دارای برچسب تمیز با قیمت بالای آنها شناخته شوند؟!»

داده های Innova نشان می دهد که 60 درصد از پاسخ دهندگان بیان کردند که به دنبال راه حل های تغذیه ای ساده و مقرون به صرفه تری برای رفع نیازهای خود هستند و 36 درصد گفتند که انتظار دارند در 12 ماه آینده هزینه کمتری برای غذا و نوشیدنی صرف کنند.

خانم Cộtê گفت:

«برای برآوردن تقاضا برای ارزش غذایی بالا با قیمت مناسب، برای به حداکثر رساندن کارایی و عملکرد به نوآوری نیاز داریم.»

منبع

مقالات مرتبط
0 0 رای ها
امتیاز دهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها