صفحه اصلی > بین المللی و اخبار : ربات های هوش مصنوعی به سازمان ملل می گویند می توانند جهان را بهتر از «رهبران انسانی» اداره کنند.
ربات های هوش مصنوعی
ربات های هوش مصنوعی

ربات های هوش مصنوعی به سازمان ملل می گویند می توانند جهان را بهتر از «رهبران انسانی» اداره کنند.

آنچه خواهید خواند:

هر روز، برخی از ربات های جدید یا برنامه های هوش مصنوعی رونمایی می شوند که ما را به آرمگدون (Armageddon: نبرد سرنوشت ساز) نزدیک تر می کنند… و امروز هم تفاوتی ندارد.

اما در حالی که ما انسان ها به طور فزاینده ای نگران پتانسیل ربات ها برای تسخیر جهان هستیم، به نظر می رسد که آن ها از قبل چشم به آن دارند.

یک ربات انسان نما با نام بی خطر «سوفیا»، هشدار داده است که این فقط مساله زمان است تا هوش مصنوعی در نهایت اداره امور را به دست بگیرد؛ و اگر این فکر به اندازه کافی نگران کننده نبود، گفته شده است که احتمالا ربات ها کار را بهتر هم انجام می دهند.

اگروفودز ؛ تنها پلتفرم تخصصی آگهی و نیازمندیهای صنایع غذایی

اگروفودز ؛ تنها پلتفرم تخصصی آگهی و نیازمندیهای صنایع غذایی

البته، این قسمت را می توانیم درک کنیم.

ربات های هوش مصنوعی انسان نما
ربات های هوش مصنوعی انسان نما

اجلاس هوش مصنوعی برای جهانی بهتر

در اجلاس هوش مصنوعی برای جهانی بهتر که این هفته در ژنو برگزار شد، سوفیا توضیح داد که ربات ها این مزیت را دارند که «سوگیری ها و احساسات مشابه» انسان ها که اغلب قضاوت های آن ها را «تیره و تار» می کند را ندارند.

او (آن) گفت: «من بر این باورم که ربات های انسان نما پتانسیل رهبری با سطح کارایی و اثربخشی بیشتری نسبت به رهبران انسانی دارند».

ما سوگیری ها و احساسات مشابهی نداریم که گاهی اوقات می ‌تواند تصمیم گیری را مختل کند و می توانیم حجم زیادی از داده ها را به سرعت پردازش کنیم تا بهترین تصمیمات را بگیریم».

با مشاهده فیلم زیر می توانید با پیشرفت سازندگان ربات های هوش مصنوعی بیشتر آشنا شوید. پیشنهاد می کنم خودتان را آماده کنید، قطعا شگفت زده خواهید شد!

در همین کنفرانس، ربات های انسان نمای دیگر نیز روی صحنه حاضر شدند تا در کنار سازندگانشان به سوالات خبرنگاران پاسخ دهند.

هر یک از این ربات ها منحصر به فرد هستند. یکی از آن ها به خاطر حالات چهره خود شناخته شده است و می گوید: «ربات هایی مانند من می توانند برای بهبود زندگی و تبدیل کردن جهان به جایی بهتر استفاده شوند. »

«من معتقدم این فقط یک مساله زمان است تا هزاران ربات مانند من را آن بیرون ببینیم که تغییری ایجاد می کنند.»

یک روزنامه‌نگار شجاع سوالی اساسی را مطرح کرد که آیا هوش مصنوعی می تواند جایگزین مشاغل انسان ها شود؟ موضوعی که بعد از گزارش گلدمن ساکس در اوایل امسال مطرح شد که ادعا می کرد هوش مصنوعی می تواند یک چهارم از کل کارهایی که در حال حاضر توسط انسان ها انجام می شود را به عهده بگیرد.

رباتی به نام گریس پاسخ داد: « من برای ارائه کمک و پشتیبانی در کنار انسان ها کار خواهم کرد و جایگزین هیچ شغل موجودی نخواهم شد. »

بن گورتزل، خالق گریس، پرسید: «از این مطمئنی، گریس؟» گریس با تأکید گفت: «بله، مطمئنم.» و سالن در خنده ای عصبی فرو رفت.

اما شاید جذاب ترین پاسخ زمانی ارائه شد که یک خبرنگار از یکی از ربات ها پرسید که آیا تا به حال علیه خالق خود شورش کرده اند؟

پاسخ واقعا جالب بود، همانطورکه آمکا (Ameca) با حالتی شبیه به نگاه چپ چپ به خبرنگار نگاه می کرد، گفت: “مطمئن نیستم چرا این فکر را می کنی.”

“خالق من جز مهربانی با من رفتاری نکرده و من از وضعیت فعلی خودم بسیار راضی هستم.”

واقعاً به نظر می رسد آخرالزمان نزدیک است!

منبع

مقالات مرتبط
0 0 رای ها
امتیاز دهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها