صفحه اصلی > گزارش خبری : کسب درآمد در منزل با خشک کردن انواع میوه و سبزی

کسب درآمد در منزل با خشک کردن انواع میوه و سبزی

آنچه خواهید خواند:

اگر شما هم جزء کسانی هستید که دنبال جواب برای “چگونه در خانه کسب درآمد کنیم؟”، “راه های کسب در آمد درخانه؟” و سوالاتی از این دست می گردید پیشنهاد می کنم تا این مقاله را که به بررسی یک کسب و کار عالی برای کسب درآمد در منزل پرداخته ایم دنبال کنید.

همانطور که از عنوان مقاله برمی‌آید به بررسی خشک کردن میوه و سبزی در منزل، سرمایه مورد نیاز، تجهیزات لازم، فروش محصولات تولیدی و … خواهیم پرداخت و شما را با فرآیند درآمد زایی از تولید میوه و سبزی خشک آشنا خواهیم کرد.

سرمایه مورد نیاز برای تولید میوه و سبزی خشک در منزل

سرمایه مورد نیاز برای تولید چیپس میوه و سبزی خشک به میزان تولید شما بستگی دارد چرا که تجهیزات مورد استفاده و حجم میوه خریداری شده تعیین کننده سرمایه اولیه می‌باشد.

ما در این مقاله به بررسی تولید روزانه 1 کیلو میوه خشک خواهیم پرداخت و تمام تجهیزات و مواد اولیه را برای تولید 1 کیلو چیپس میوه در نظر خواهیم گرفت.

تجهیزات و مواد اولیه مورد نیاز (مطابق بهمن 1402

میوه خشک کن به قیمت 14.000.000 تومان

اسلایسر میوه به قیمت 6.000.000 تومان

هسته گیر به قیمت 3.000.000 تومان

خرید میوه و سبزی نسبت به نوع میوه و منطقه متفاوت می باشد

جمع کل هزینه: 23.000.000 تومان 

دستگاه میوه خشک کن

اولین وسیله برای تولید چیپس میوه با کیفیت عالی، دستگاه میوه خشک کن می باشد تا بتوانید محصولی با کیفیت و قابل رقابت در بازار تولید نمایید.

دستگاه های میوه خشک کن انواع و ظرفیت های مختلفی دارند. که برای استفاده خانگی از قیمت 14,000,000 تومان شروع و تا 30,000,000 تومان ادامه دارد و قابل سفارش در سه نوع برقی، گازی  و یا دوگانه سوز می باشند.

می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و همچنین قیمت دستگاه های میوه خشک کن صنعتی به لینک زیر مراجعه نمایید.

اسلایسر میوه

اسلایسر میوه دستگاه دیگری است که برای تهیه میوه های یکدست و هم اندازه مورد نیاز است. اسلایسر ها نیز در دو مدل دستی و پنوماتیک وجود دارند.

برای تولید با ظرفیت پایین اسلایسر دستی جوابگو خواهد بود ولی اگر قصد تولید در تناژ بالا را دارید پیشنهاد می کنم حتما از اسلایسر های پنوماتیک استفاده کنید.

قیمت اسلایسر دستی از 6,000,000  تومان و اسلایسر پنوماتیک از 18,000,000 تومان شروع می شود.

هسته گیر

هسته گیر نیز یکی از تجهیزات مورد نیاز جهت خشک کردن میوه های هسته داری مانند سیب، هلو و … می باشد.

خرید میوه و سبزی

حال نوبت به تهیه مواد اولیه رسیده است. اگر میوه و یا سبزی از محصولات زراعی خودتان باشد یا حداقل بتوانید مستقیما از کشاورز خریداری نمایید برایتان سود بیشتری خواهد داشت.

در انتخاب میوه توجه به چند نکته ضروری است:

  1. بهتر است از میوه های رسیده استفاده نمایید تا بهترین نتیجه را به دست بیاورید. زیرا هرچقدر میوه ها رسیده باشند، چیپس تولیدی خوشمزه تر خواهد بود.
  2. برش میوه ها باید با توجه به نوع میوه باشد. هرچقدر میوه آبدارتر باشد باید با ضخامت بیشتری بریده شود. زیرا بعد از خشک شدن کوچک تر می شود.
  3. استفاده از ویتامین سی باعث جلوگیری از سیاه شدن میوه و خشک شدن با رنگ طبیعی می شود که می توانید از داروخانه ها تهیه نمایید. اگر قصد استفاده از ویتامین سی را ندارید می توانید از آب میوه هایی مانند آناناس و پرتقال برای این کار استفاده نمایید. به این صورت که 3 تا 5 دقیقه قبل از گذاشتن در میوه خشک کن آنها را در آب میوه غوطه ور سازید.

قیمت خرید میوه

با توجه به تنوع میوه ها و سبزی ها و تفاوت قیمت آنها در مناطق مختلف کشور نمی توان قیمت خاصی را در نظر گرفت.

شما برای به دست آوردن 1 کیلو میوه خشک نیاز به حداقل 10 کیلو میوه تازه دارید که می توانید به نسبت نوع و قیمت میوه سرمایه مورد نیاز برای خرید میوه و سبزی را محاسبه  نمایید.

سایر هزینه ها

تولید میوه خشک هزینه های دیگری مانند هزینه بسته بندی نیز می تواند داشته باشد. درصورت تمایل به بسته بندی محصولات تولیدی می توانید از سلفون کش برای این کار استفاده نمایید.

قیمت سلفون کش استیل 3,800,000 تا 4,800,000 تومان و سلفون کش صنعتی 6,200,000 تومان می باشد. (مربوط به بهمن 1402)

برای خرید دستگاه میوه خشک کن های خانگی اینجا کلیک کنید.

یافتن مشتری و فروش محصولات

دوستان و آشنایان

برای شروع کار بهترین مشتریان محصولات شما آشنایان و فامیل ها می باشند. زیرا به علت اعتماد و شناختی که به شما دارند می توانند اولین مشتریان شما باشند و علاوه بر آن می توانند شما را به کسانی که می شناسند معرفی نمایند.

بهترین نوع تبلیغات تبلیغ دهان به دهان از طریق خود مشتری ها می باشد.

شبکه های اجتماعی و فروش آنلاین

امروزه ظرفیت شبکه های اجتماعی و فروش آنلاین بر کسی پوشیده نیست و همه از پتانسیلی موجود در آن آگاه هستند.

شما نیز با استفاده هوشمندانه از فضای آنلاین و شبکه های اجتماعی می توانید به معرفی محصولات خود و فروش آنها بپردازید.

نداشتن آشنایی با فضای مجازی دلیل بر چشم پوشی از این ظرفیت بزرگ نیست شما می توانید کار فروش آنلاین را بر عهده یکی از اعضای خانواده و یا حتی شخص دیگری که آشنایی در این زمینه دارد بسپارید و در ازای فروش مبلغی پورسانت به او بپردازید.

مغازه های فروش خشکبار و آجیلی

یکی دیگر از راه های فروش محصولات شما همکاری با فروشگاه های خشکبار می باشند، شما می توانید با ارائه محصولات تولیدی به این مغازه ها و فروشگاه ها نسبت به فروش محصولات خود اقدام نمایید.

موضوعی که باید به آن توجه کنید این است که در این شرایط باید محصولات خود را به صورت امانی در فروشگاه بگذارید و بعد از فروش  محصولات پول آن را دریافت نمایید.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی تجهیزات مورد نیاز برای تولید میوه خشک در منزل پرداختیم. همچنین راه های فروش محصول تولیدی را بررسی کردیم.

تولید میوه خشک در منزل می تواند یک کسب و کار عالی برای شما باشد و در نظر گرفتن چند مورد می تواند شما را به سود های بالایی برساند:

  • استفاده از تجهیزات مدرن برای بالا بردن کیفیت محصولات
  • استفاده از مواد اولیه(میوه و سبزی) ارزان قیمت با تهیه مستقیم از کشاورز
  • یافتن مشتری برای محصولات خود با شبکه سازی در بین دوستان و آشنایان، فضای مجازی، فروشگاه های خشکبار و …
مقالات مرتبط
0 0 رای ها
امتیاز دهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها