صفحه اصلی > کسب و کارهای خانگی و صنعت گوشت و غذاهای آماده : روش تولید فلافل در خانه و راه اندازی کسب و کار خانگی
تولید فلافل
تولید فلافل

روش تولید فلافل در خانه و راه اندازی کسب و کار خانگی

آنچه خواهید خواند:

تولید فلافل نیمه آماده از بهترین گزینه های راه اندازی کسب و کار خانگی می باشد. این محصول محبوبیت بالایی داشته و مشتریان گسترده ای دارد. خوانندگان محترم وبلاگ آی فودز می توانید با مطالعه این مقاله با نکات راه اندازی این کسب و کار و تجهیزات مورد نیاز آن آشنا شوید.

کسب و کار خانگی تولید فلافل

امروزه بیشتر افراد با توجه به حجم بالای کار و نیاز به صرفه جویی در زمان، بیشتر از غذاهای آماده یا کنسرو ها استفاده می کنند. فلافل از جمله محبوب ترین غذاهای نیمه آماده است که به عنوان ناهار و شام مصرف می شود.

تعداد زیادی از تولید کنندگان صنایع غذایی، فلافل را از جمله محصولات اصلی نیمه آماده خود تولید می نمایند. برای افزایش مدت ماندگاری این محصول، معمولا در فرمولاسیون آن از نگهدارنده ها و دیگر مواد افززودنی استفاده می شود. از این رو تولید فلافل خانگی، کسب و کاری مناسب و سود آور خواهد بود.

اگروفودز ؛ تنها پلتفرم تخصصی آگهی و نیازمندیهای صنایع غذایی

اگروفودز ؛ تنها پلتفرم تخصصی آگهی و نیازمندیهای صنایع غذایی

اگر در تهیه محصول خود اصول بهداشتی را رعایت نمایید و هم چنین طعمی به یاد ماندنی ایجاد کنید، طبیعتا افراد استفاده از محصولات شما را ترجیح می دهند.

راه اندازی این کسب و کار خانگی سخت نخواد بود. آماده سازی یک فرمولاسیون بهداشتی و خوش طعم همراه با استفاده از دستگاه فلافل زن دستی ساده ترین روش راه اندازی این کسب و کار خواهد بود. البته لازم است توجه کنید که اگر سفارشات شما زیاد باشد، لازم است از تجهیزات پیشرفته تر استفاده کنید.

افراد متخصص در زمینه طراحی و تولید تجهیزات صنایع غذایی، برای راحتی کار شما، دستگاه های متنوع فلافل زن را ساخته اند. این دستگاه ها در اندازه ها و ظرفیت های متفاوتی تولید و عرضه می شوند. در نتیجه کافی است مواد اولیه با کیفیت را تهیه کنید و فرمولاسیون مناسبی ایجاد کنید. ادامه کار را نیز با تهیه یک دستگاه مناسب به راحتی انجام خواهید داد.

تولید فلافل
تولید فلافل

نکات مهم در راه اندازی این کسب و کار

علاوه بر روند تولید فلافل، مدیریت کسب و کار نیز اهمیت بالایی دارد و باید هدف گذاری های مشخصی داشته باشد.

از جمله نکات بسیار مهم برای رونق یافتن و دوام کسب و کار خانگی تولید فلافل موارد زیر را می توان نام برد:

  • بازار یابی اصولی
  • رعایت قوانین بهداشتی و تمیز بودن بسته بندی
  • روش صحیح و کارآمد تبلیغات

رعایت این موارد علاوه بر ایجاد درآمد سبب توسعه کسب و کار فلافلی شما می شود. هم چنین می توانید امیدوار باشید که با ادامه کار خوب و ارائه محصولات با کیفیت در آینده ای نزدیک به برندی نامدار در صنعت غذا تبدیل شوید.

چرا فلافل انتخاب مناسبی است؟

برای راه اندازی کسب و کار خانگی موفق فروش غذا، تولید فلافل بهترین انتخاب است. از علت های این انتخاب می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فلافل از غذاهای سالم به شمار می رود و فرآوری بودن آن شبیه به سوسیس و کالباس نمی باشد. در تهیه فلافل از نخود استفاده می شود که جز غذاهای گیاهی است. در نتیجه این امر حتی کشور های اروپایی نیز به مصرف فلافل علاقه مند هستند.
  • این فرآورده غذایی طعم مطلوبی دارد و کمتر کسی پیدا می شود که به آن علاقه نداشته باشد.
  • همانطور که گفته شد با افزایش حجم مشغله های افراد به طور روزانه مصرف غذاهای آماده و فست فودی نیز روز به روز افزایش می یابد. فلافل نیز جز غذاهای فست فودی و آماده به شمار می رود.
  • غذایی ارزان می باشد. همین امر را می توان یکی از علل مقبولیت همه جانبه این غذا در میان مردم دانست. تمامی مردم با درآمد های مختلف قادر به مصرف این ماده غذایی می باشند.

با توجه به موارد ذکر شده می توانید به پرکار بودن بازار تولید فلافل مطمئن باشید. می توانید به آسانی با در دست داشتن سرمایه ای اندک، با خرید دستگاه های فلافل زن کسب و کار خانگی تولید فلافل خود را راه اندازی نمایید.

تا پیش از تولید و عرضه انواع دستگاه های فلافل زن، تهیه این غذا برای همه افراد ممکن نبود. با این حال امروزه با داشتن یک فرمولاسیون خوش طعم و دستگاه فلافل زن افراد مختلف می توانند به راحتی در این زمینه فعالیت نمایند.

روش مناسب عرضه محصول

بازار کار فلافل دارای رقابت بالایی است. می توان گفت بیشتر نیاز بازار به این محصول توسط کارخانه های تولید محصولات غذایی نیمه آماده تامین شده است.

از این رو لازم است چندین تمایز مثبت در تولیدات خانگی خود داشته باشید. سعی کنید فرمولاسیون مورد استفاده تان اصیل باشد.هم چنین با تغییر در میزان استفاده از ادویه ها و سبزیجات، طعمی مطلوب تر و متفاوت تر ایجاد نمایید.

هم چنین بسته به حجم سفارش دریافتی میزات تولید روزانه خود را مشخص نمایید. در نتیجه محصولتان تازه خواهد بود و رنگ مناسبی خواهد داشت. اگر شما نیز لازم است پس از تولید فلافل ها، برای مدتی آن ها را در فریزر نگهداری نمایید، انتخاب بسته بندی مناسب اهمیت بسیاری در کارتان خواهد داشت. زیرا برخلاف محصولات کارخانه ای، فلافل های شما فاقد مواد نگهدارنده است.

در فیلم زیر دستگاه فلافل زن اتوماتیک و نحوه کار آن نشان داده شده است. شما را به تماشای این فیلم دعوت می کنیم.

چه کسانی می توانند برای راه اندازی این کسب و کار اقدام کنند؟

  • کسانی که به دنبال پیشه مناسب و ورود به یک صنعت مطمئن می باشند.
  • افرادی که سرمایه ای در دست دارند و می خواهند از افت ارزش پولشان جلوگیری نمایند. لذا تصمیم دارند با راه اندازی یک کسب و کار موفق با سرمایه خود کسب درآمد نمایند.
  • کارمندان و کارکنان گرامی که نیازمند یک شغل نیمه وقت می باشند.
  • خانم های خانه دار یا خانواده هایی که قصد راه اندازی یک کسب و کار خانگی خوب و درآمد زا را دارند.

اطلاعات بازار فروش و سود حاصل از تولید فلافل

اکثر افراد به دنبال پاسخ این سوال هستند: آیا بازار فروش این محصول پر نشده است؟

باید گفت پرسیدن این سوال هنوز خیلی زود است. زیرا حتی شناخته شده ترین فلافلی ها نیز حداکثر قادر هستند تا نیاز های چندین محله اطراف خود را پاسخگو باشند. در نتیجه هم چنان تعداد زیادی از افراد می توانند وارد بازار فروش این محصول شوند. در واقع این امر از ویژگی های محصولات صنایع غذایی می باشد. به خصوص این که تنها با رعایت تعداد کمی از تکنیک های بازاریابی، به آسانی می توانید از دیگر تولید کنندگان و عرضه کنندگان فلافل پیشی بگیرید.

سود حاصل از این کسب و کار نیز به عوامل متعددی بستگی دارد.از جمله این عوامل این که شما به صورت عمده کار می کنید یا به صورت خرده فروشی. هم چنین میزان سرمایه ثابت فعالیتتان، مانند اجاره مکان و .. نیز نقش موثری در این زمینه دارند. با این حال مقدار هر قرص فلافل را که در نظر بگیرید تقریبا نصف آن معادل سودی است که به دست می آورید. برای مثال اگر هر قرص فلافل دارای ارزش 1600 تومان می باشد، مقدار سودی که با فروش آن به دست می آورید معادل 600 تومان می باشد.

شناخت مشتریان کسب و کار تولید فلافل خانگی

سوپرمارکت ها

بیشتر سوپر مارکت ها، از این گونه محصولات استقبال می نمایند. البته احتمالا میزان فروش شما به سوپر مارکت ها خیلی زیاد نخواهد بود. با این حال باید تو جه داشت که این فروشندگان دارای مشتریان زیاد و متنوعی هستند. در نتیجه تبلیغات محصول شما گسترده تر خواهد بود.

فروشگاه های زنجیره ای

فلافل ها را می توانید به صورت فله ای یا تعداد بست بندی نمایید. اگر بتوانید با این فروشگاه های زنجیره ای به توافق دست یابید، حجم بالایی از محصولاتتان را به فروش خواهید رسانید.

فست فود ها و رستوران ها

اکثر فست فود ها و اغذیه فروشی ها در منو خود ساندویچ فلافل را دارند. برای پخت فلافل نیز اغلب از انواع نیمه آماده فلافل استفاده می کنند. این امر سبب صرفه جویی در زمان و فضای مورد نیاز می گردد. از این رو محصول خود را می توانید به این مراکز عرضه نمایید و سود خوبی حاصل کنید.

فروشگاه های مخصوص گیاهخوران و پروتئینی ها

مواد بکار رفته در تولید فلافل، باعث می شود تا این غذا نوعی غذای گیاهی محسوب گردد. افراد با رژیم غذایی وگن یا گیاه خوار از خرید انواع نیمه آماده فلافل ها استقبال خواهند کرد. از این رو فروشگاه مخصوص افراد گیاهخوار گزینه ای مناسب برای فرو محصولتان خواهد بود.

در پروتئینی ها انواع سوسیس، کالباس، همبرگر و سایر محصولات پروتئینی عرضه می شوند. مشتریان پروتئینی ها، به دنبال خرید محصولات با پخت آسان می باشند. در حقیقت به دنبال غذایی هستند که تنها نیاز به سرخ کردن دارد. فلافل نیز از بهترین گزینه های این نوع غذاها می باشد.

تجهیزات لازم برای راه اندازی کسب و کار خانگی تولید فلافل

چرخ گوشت تسمه ای سایز ۳۲
چرخ گوشت تسمه ای سایز ۳۲

دستگاه چرخ گوشت

توسط این دستگاه نخود های خیس کرده را چرخ می کنند. برای تولید فلافل معمولاً چرخ گوشت با اندازه 32 پاسخ گو می باشد. چرخ گوشت ها در دو مدل در بازار موجود هستند: گیربکسی و تسمه ای. انواع گیربکسی چرخ گوشت از قدرت بیشتری برخوردارند اما به مراتب قیمت آن ها نیز تقریبا 70% بیشتر می باشد.

دستگاه فلافل زن رومیزی
دستگاه فلافل زن رومیزی

تولید فلافل توسط دستگاه فلافل زن رومیزی

یک دستگاه فلافل زن کوچک یا رومیزی به راحتی امکان راه اندازی کسب و کار خانگی تولید فلافل را برایتان فراهم می کند. این دستگاه با دارا بودن اندازه مناسب و اقتصادی بودن جهت راه اندازی کسب و کاری نوپا خیلی مناسب می باشد. در بین تجهیزات صنایع غذایی دستگاه فلافل زن رومیزی از قیمت مناسبی نیز برخوردار است. هم چنین علاوه بر فلافل قابلیت تولید انواع کتلت و ناگت آماده خانگی را نیز داراست.

با این حال از موارد مهم در بازاریابی و تبلیغ محصول شما قالب زدن فلافل است. در این زمینه دستگاه فلافل زن خانگی گزینه ای مناسب است. شکل ظاهری فلافل تولید شده توسط انواع فلافل زن اتوماتیک و دستی تفاوتی ندارند و هر دو دستگاه ظاهری منظم به محصول می دهند. در نتیجه این امر می توانید به آسانی فلافل ها را توسط دستگاه دوخت پلاستیک ریلی، بسته بندی عرضه نمایید.

دستگاه فلافل زن اتوماتیک
دستگاه فلافل زن اتوماتیک

تولید فلافل توسط دستگاه فلافل زن اتوماتیک

انواع اتوماتیک فلافل زن یکی از تجهیزات فرآوری محصولات غذایی است. این دستگاه در ابعاد و گنجایش های مختلفی در بازار عرضه می شوند

این دستگاه ها مواد آماده فلافل را با سرعتی نسبتا بالا قالب می گیرد و به شما تحویل می دهند.

در نتیجه اگر کسب و کارتان بزرگ است و نیازمند سرعت و قدرت تولید بالایی هستید، استفاده از انواع اتوماتیک فلافل زن گزینه مناسب تری خواهد بود.

دستگاه همزن

برای ترکیب کردن مواد اولیه تولید فلافل از همزن استفاده می شود. این مواد اولیه عبارتند از: پیاز، نخود چرخ شده، ادویه و آب. دو نوع دستگاه همزن در بازار موجود است:

  • انواع دستگاه همزن با شافت عمودی که در قنادی ها بیشتر استفاده می شوند.
  • انواع دستگاه همزن با شافت زاویه دار که به خمیرگیر نانوایی معروف هستند.

انواع همزن ها با شافت عمودی برای تولید فلافل مناسب تر می باشند. با این حال از آن جایی که قیمت این انواع خیلی گران می باشد (حدودا 3 برابر)، خیلی مورد استفاده قرار نمی گیرند. اغلب تولید کنندگان این محصول بیشتر از همزن ها با شافت زاویه ای (خمیرگیر نانوایی) استفاده می کنند. این دستگاه ها با گنجایش های 40 کیلو، 60 کیلو، 80 و 120 کیلو تولید و عرضه می شوند. شما می توانید براساس نیاز و حجم تولید روزانه خود همزن با ظرفیت مناسب را برای خود تهیه و استفاده نمایید.

دستگاه خمیر گیر نانوایی
دستگاه خمیر گیر نانوایی

دستگاه بسته بندی

دستگاه های بسته بندی بزرگ و پیشرفته بیشتر برای کارخانه و تولیدی های بزرگ کاربرد دارند. با این حال امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی و بیشتر شدن حساسیت مردم در امور بهداشتی، انواع دستگاه های بسته بندی برای مصارف خانگی نیز تولید شده اند. برای مثال انواع دستگاه های بسته بندی وکیوم خانگی یا سلفون کش های خانگی و رومیزی.

دستگاه بسته بندی وکیوم رومیزی
دستگاه بسته بندی وکیوم رومیزی

هم چنین می توانید برای درج اطلاعات محصول و برند خود از انواع دستگاه های جت پرینتر دستی نیز استفاده نمایید. به این طریق سبب جلب توجه و اعتماد بیشتر مصرف کنندگان نیز می شوید و به نوعی برند خود را تبلیغ نموده اید.

جت پرینتر دستی
جت پرینتر دستی

دیگر لوازم مورد نیاز

ظرف ها و تجهیزاتی مانند دیگ و قابلمه، قاشق و کف گیر، میز کار، سینک ظرفشویی و … که به طور معمول برای هر فست فود و تولید کننده ماده غذایی مورد نیاز می باشد.

چرا خرید انواع اتوماتیک دستگاه های فلافل زن برای راه اندازی کسب و کار تولید آن مناسب می باشد؟

برای تولید و فروش فلافل استفاده از دستگاه های فلافل زن اتوماتیک دارای مزیت هایی می باشد. از جمله این مزایا می توان موارد زیر را نام برد:

  • این دستگاه اتوماتیک، نوعی تبلیغ برای مغازه یا تولید شما خواهد شد. زیرا در این صورت مشتری خودش شاهد خواهد بود که کلیه مراحل تولید فلافل به صورت کاملا بهداشتی و اتومات بدون دخالت دست کارکنان صورت می گیرد. همان طور که حتما می دانید، رعایت اصول بهداشتی از جمله بهترین فاکتورها برای معروف شدن برند شما می باشد.
  • استفاده از این دستگاه به کار شما سرعت می بخشد و بازده تولیدتان را بالا می برد. در صورتی که شما از دستگاه تمام اتوماتیک استفاده نکنید، به طور میانگین در یک ساعت شاید بتوانید تقریبا 500 تا 700 دانه فلافل را قالب بگیرید و سرخ نمایید. هم چنین باید توجه داشت که برای یک نیروی انسانی، قالب گرفتن و سرخ کردن مداوم فلافل ها برای مدت یک ساعت کاری بسیار دشوار و بعید است. تقریبا می توان گفت کسی نمی تواند یک ساعت مداوم این فرآیند را انجام دهد. حال آن که حتی کوچ کترین دستگاه های فلافل زن اتوماتیک می توانند طی 1 ساعت بین 700 تا 1000 دانه فلافل را قالب گرفته، سرخ کرده و از سرخ کن خارج کنند.
  • استفاده از این دستگاه ها، سبب صرفه جویی در میزان روغن مصرفی می شوند. هم چنین سبب صرفه جویی در میزان مصرف انرژی (برق یا گاز) نیز می شوند. در نتیجه با ایجاد صرفه جویی در مصرف انرژی و روغن در هزینه های مصرفی شما نیز کاهش چشمگیری ایجاد می کنند.
  • در فرآیند تولید انسان قادر به کنترل خیلی از پارامتر ها نمی باشد. برای مثال کنترل درجه حرارت روغن یا شمارش دقیق تعداد فلافل های تولیدی (در صورت بالا بودن حجم تولید). این در حالی است که دستگاه های اتوماتیک طوری طراحی شده اند که دارای سنسور های کنترل دمای روغن می باشند. هم چنین می توانند مجهز به شمارشگر برای اطلاع از تعداد تولید باشند.

به چند روش می توان کسب و کار بر مبنای تولید فلافل را آغاز کرد؟

کسب و کار های خانگی

این روش که به طور مفصل در بالا توضیح داده شد.

ساندویچ فلافل

در این روش، فلافل را به صورت ساندویچ آماده مصرف به مصرف کننده عرضه می کنید.

مقدار سرمایه گذاری مورد نیاز: به جز موارد اجاره مکان، بین تا 40 میلیون سرمایه نیاز است.

دستگاه های مورد استفاده در این روش: دستگاه فلافل زن رومیزی- دستگاه فلافل زن اتوماتیک

مزیت های این روش: توزیع فلافل به صورت ساندویچ برای مکان هایی مناسب است که مصرف کننده زمان کافی برای آماده سازی غذایش را ندارد. مانند مسافران ترمینال های مسافربری. هم چنین فست فود ها که افراد به دنبال خوردن غذای کاملا آماده هستند.

نکات منفی این روش: برای تهیه ساندویچ علاوه بر تولید فلافل لازم است بر ارائه گوجه خرد شده، خیارشور، کاهو و سس خوش طعم نیز توجه نمود.

سلف سرویس

در روش سلف سرویس، برای ارائه خدمات به مشتری مخلفات یک ساندویچ کامل را لازم است فراهم نمایید. از جمله قرص های فلافل، نان، انواع سالاد، سس و ترشی را در دسترس مشتری قرار می دهید. وی با سلیقه و به انتخاب خود نان یا ظرف خود را پر می نماید.

مقدار سرمایه گذاری مورد نیاز: به جز موارد اجاره مکان، بین تا 70 میلیون سرمایه نیاز است.

دستگاه های مورد استفاده در این روش: دستگاه فلافل زن تمام اتوماتیک.

مجوز های مورد نیاز این روش: جواز کسب

مزیت های این روش: با توجه به جذابیت بحث سلف سرویس و حس خوبی که به مصرف کننده منتقل می کند، این روش از استقبال خوبی برخوردار خواهد شد. هم چنین به دلیل میزان پخت بیشتری که نسبت به روش ساندویچی دارد، سود بیشتری نیز از آن انتظار می رود.

نکات منفی این روش: رعایت اصول بهداشتی در روش سلف سرویس، تا حدودی خیلی مطمئن نمی باشد. در نتیجه ممکن است در بعضی مناطق که مصرف کنندگان بر رعایت اصول بهداشتی حساس هستند، جواب ندهد. مگر آن که جهت برطرف کردن این مشکل، تدابیری اعمال شود.

فروش عمده در مغازه ها

در این روش می توانید تولید فلافل را در مکان فروشگاهتان انجام دهید. سپس در همان مکان نیز فلافل ها را به صورت عمده و در مقادیر چند کیلویی به فروش برسانید. لازم به ذکر است این روش از بهترین و به صرفه ترین راه های راه اندازی کسب و کار تولید فلافل در بازار اکنون ایران می باشد.

مقدار سرمایه گذاری مورد نیاز: به جز موارد اجاره مکان، حدود تا 70 میلیون سرمایه نیاز است.

دستگاه های مورد استفاده در این روش: دستگاه تمام اتوماتیک.

مجوز های مورد نیاز این روش: جواز کسب

مزیت های این روش: با توجه به هزینه های تولید پایین و میزان بالای پخت و فروش زیاد، از سود دهی مناسبی برخوردار می باشد.

نکات منفی این روش: نکته منفی غیرقابل حلی را نمی توان نام برد.

تولید فلافل و عرضه آن در فروشگاه ها

برای این روش می توانید خط تولید فلافل را در کارگاه و یا کارخانه خود راه اندازی کنید. سپس فلافل تولید شده را در بسته بندی های مناسب در بازار عرضه نمایید.

دستگاه های مورد استفاده در این روش: با توجه به اندازه کارگاه یا کارخانه و حجم تولید می توانید از انواع دستگاه های اتوماتیک استفاده نمایید.

مجوز های مورد نیاز این روش: سیب سلامت از معاونت غذا و دارو

مزیت های این روش: با توجه به بالا بودن حجم تولید و عرضه محصول، سود حاصله زیاد خواهد بود.

نکات منفی این روش: از بزرگ ترین معایب این روش می توان دریافت مجوز مورد نیاز آن را نام برد. دریافت مجوز از معاونت غذا و دارو دارای الزامات و قوانین محکم و سختگیرانه ای می باشد. هم چنین از دیگر ایرادات آن این است که در این روش بر خلاف دیگر روش ها، به یک سیستم توزیع هم نیاز می باشد. البته از آن جایی که درآمد حاصل بالا می باشد این ایراد هم خیلی مانع بزرگی محسوب نمی شود.

مشتریان کسب و کار خانگی تولید فلافل چه کسانی هستند؟

خانوارها- فروشگاه های زنجیره ای- پروتئینی ها- سوپرمارکت ها- فروشگاه مخصوص گیاه خواران

برای راه اندازی موفق کسب و کار خانگی تولید فلافل چه نکاتی مهم است؟

رعایت نکات بهداشتی، داشتن یک فرمولاسیون اصیل و خوشمزه، مشخص بودن اهداف و مدیریت دقیق کسب و کار و…

برای راه اندازی موفق کسب و کار خانگی چه تجهیزاتی لازم است؟

دستگاه های فلافل زن را باید متناسب با میزان تولید تهیه نمود.

کدام انواع دستگاه فلافل زن برای کسب و کار خانگی مناسب است؟

انواع فلافل زن رومیزی و اتوماتیک

برای خرید انواع دستگاه فلافل زن چکار کنم؟

برای خرید انواع این دستگاه به فروشگاه آی فودز مراجعه کنید.

مقالات مرتبط
4.5 2 رای ها
امتیاز دهید
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جمشیدی

بسیار توضیحات عالی بود. ممنون