صفحه اصلی > رستوران، فست فود، کافی شاپ : انواع دستگاه کالباس بر (تجهیزات پروتئینی ها و فست فودها)
دستگاه کالباس بر
دستگاه کالباس بر

انواع دستگاه کالباس بر (تجهیزات پروتئینی ها و فست فودها)

آنچه خواهید خواند:

دستگاه کالباس بر که برای بریدن انواع گوشت، پنیر، سبزیجات و.. کاربرد دارد در انواع مختلفی تولید می شود. خوانندگان عزیز وبلاگ آی فودز می توانید با مطالعه این مقاله با انواع این دستگاه و مشخصات فنی و کاربردی هرکدام آشنا شوید.

امروزه علاقه مردم به مصرف غذاهای آماده و فست فودی رشد چشمگیری داشته است. به همین دلیل نیز فست فودها، رستوران ها و پروتئینی ها نیز به حجم های بیشتری از مواد اولیه غذاهایشان از جمله کالباس، نیاز دارند. در همین راستا، تجهیزات مختلف و کاربردی از جمله دستگاه کالباس بر، برای افزایش سرعت کار و در نتیجه بهبود کیفیت غذاها مورد استفاده قرار می گیرند.

در ادامه این مطلب به معرفی انواع دستگاه اسلایسر کالباس و ویژگی هایشان می پردازیم، با ما همراه باشید.

اگروفودز ؛ تنها پلتفرم تخصصی آگهی و نیازمندیهای صنایع غذایی

اگروفودز ؛ تنها پلتفرم تخصصی آگهی و نیازمندیهای صنایع غذایی

انواع دستگاه کالباس بر کدام اند؟

در پروتئینی ها و فست فودها و رستوران ها، این دستگاه کاربرد بسیاری دارد و از انواع مختلف آن برحسب میزان تولید و نیازشان استفاده می کنند. انواع دستگاه های اسلایسر کالباس معمولا در دو نوع دستی و اتوماتیک در برندهای مختلف ساخته و به بازار عرضه می شوند.

هر کدام از انواع این دستگاه ها در اندازه و گنجایش های متفاوتی طراحی شده و بر اساس درخواست مشتریان تولید می شوند. بنابراین، دستگاه های اسلایسر را براساس ظرفیت آن ها می توان به دو دسته زیر تقسیم کرد:

دستگاه کالباس بر
دستگاه کالباس بر

دستگاه کالباس بر صنعتی

انواع کالباس برهای صنعتی در اندازه های بزرگ و بازده برش حجم های بالایی کالباس و ژامبون به طور روزانه، ساخته می شوند. این دستگاه ها به صورت مداوم و بدون مکث، کالباس ها را به ورقه های نازک برش می دهد. معمولا انواع اتوماتیک این دستگاه ها در مقیاس های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند. در صنعت بعضی از تولید کنندگان، علاوه بر دستگاه کالباس بر، دستگاه های بسته بندی مناسبی را نیز استفاده می کنند. آن ها پس از برش کالباس و ژامبون، تعداد مشخصی از آن ها را در یک بسته بندی با استفاده از دستگاه بسته بندی وکیوم، قرار می دهند (برای آشنایی و یا خرید انواع دستگاه سیل وکیوم به “بسته بندی سیل وکیوم چیست؟ (انواع، کاربرد ها و مزایا)” مراجعه کنید.).

تهیه برش های کالباس و ژامبون از جمله مراحل اولیه آماده سازی غذا در فست فودها و رستوران هاست. انجام این کار با کمک نیروی دست و استفاده از چاقو معمولا چندان کیفیت قابل قبولی ندارد و همچنین زمان زیادی را لازم دارد تا بتوان کالباس و ژامبون را متناسب با خواسته مشتری برش داد.

از آن جایی که پروتئینی ها، فست فودها و رستوران ها در هر نوبت کاریشان به حجم های زیادی از کالباس ورقه شده نیاز دارند، انواع صنعتی دستگاه های کالباس بر طراحی و تولید شده اند تا این نیاز را با بیشترین سرعت پاسخگو باشند.

امروزه از اصلی ترین تجهیزات آماده سازی مواد اولیه در فست فودها، دستگاه های برش کالباس است که در اندازه و گنجایش های متفاوتی وجود دارند. با استفاده از این دستگاه ها، می توان ژامبون و کالباس را در ضخامت های دلخواه برش داد.

نحوه عمل این دستگاه چگونه است؟

تیغه های گرد و برنده ای به صورت عمودی در قسمت بالای کاسه دستگاه قرار دارند که پس از روشن کردن دستگاه، شروع به چرخش می کنند. برای ایجاد برش، لازم است کالباس یا ژامبون موردنظر را در مقابل تیغه ها قرار داده تا به ضخامت مورد نظر (که پیش از این توسط اپراتور تنظیم شده)، بریده شوند و در سینی تعبیه شده پایین دستگاه ریخته شوند.

انواع صنعتی دستگاه برش ژامبون چه ویژگی هایی دارد؟

  • برای بریدن انواع کالباس، ژامبون، پنیر، سبزیجات و صیفی جات کاربرد دارد.
  • مجهز به دو موتور با قدرت بسیار بالا (معمولا ۳۲۰ یا ۷۵۰ وات) است.
  • سرعت چرخیدن تیغه آن بین ۱۸۰۰ تا ۳۰۰۰ دور در دقیقه است.
  • قادر به برش ۴۰ عدد کالباس در دقیقه است.
  • ضخامت هر برش آن بین ۰ تا ۱۶ میلیمتر قابل تنظیم است.
  • مجهز به تیغه‌ی بسیار برنده از جنس استیل ضد زنگ با اندازه های مختلف (معمولا ۳۲۰ یا ۳۵۰ میلیمتر)
  • جنس بدنه ی آن از استیل ضد زنگ، مقاوم و قابل شستن است.
  • به دو شکل رومیزی یا پایه‌دار (ایستاده) تولید می شود.

دستگاه کالباس بر فروشگاهی

انواه فروشگاهی دستگاه های کالباس بر را معمولا در ظرفیت های پایین تری نسبت به انواع صنعتی آن طراحی و تولید می کنند که برای استفاده پروتئینی ها و سایر فروشگاه ها کافی است. از برش دهنده های کالباس دستی فروشگاهی به طور معمول به طور مقطعی (ناپیوسته) استفاده می شود. بعضی از مدل های این دستگاه را به ترازوی دیجیتال مجهز می کنند تا همزمان اندازه گیری وزن ورقه های بریده شده کالباس و ژامبون را نیز انجام دهند.

کالباس بر ترازو دار
کالباس بر ترازو دار

هنگام خرید دستگاه کالباس بر به چه نکاتی باید توجه کنید؟

می توان گفت اساس کار تمامی دستگاه های کالباس بر مشابه است. با این حال، انتخاب مناسب ترین آن ها بر اساس نیاز شما از جمله اصلی ترین نکاتی است که هنگام خرید دستگاه باید به آن دقت کنید. در ادامه به معرفی چند مورد از این نکات به عنوان راهنمای خرید دستگاه برش کالباس می پردازیم:

1. ظرفیت و نوع استفاده از دستگاه

هنگام انتخاب مناسب ترین کالباس بر متناسب با نیاز شما، قبل از هر چیز لازم است مقدار و زمان استفاده تان از دستگاه را با توجه به نوع ماده غذایی، تعیین کنید. در نتیجه می توانید اندازه و توان مناسبی که دستگاه لازم است داشته باشد را بشناسید. برای مثال، یک پروتئینی کوچک نیازی به تهیه و استفاده از انواع صنعتی دستگاه کالباس بر را ندارد و می تواند انواه کوچک تر با قیمت مناسب تر دستگاه را خریداری کند.

2. ویژگی ها و مشخصات فنی دستگاه

  • از جمله ویژگی های فنی مهم این دستگاه که هنگام خرید آن حائز اهمیت هستند عبارت اند از: جنس تیغه، بدنه و موتور دستگاه؛ اندازه و ابعاد دستگاه.
  • اصلی ترین قطعه یک اسلایسر کالباس، تیغه ی آن است که در دو نوع صاف و اره ای موجود است. انواع اره ای را بیشتر برای بریدن نان، پنیر و گوشت استفاده می کنند. انواع صاف تیغه ها را نیز برای مواد غذایی که بافتی نرم دارند استفاده می کنند مثل سبزیجات، کالباس و ژامبون. قطر تیغه ها بر اساس اندازه دستگاه بین ۱۸ تا ۳۶ سانتیمتر متفاوت است که باید متناسب با نیاز شما انتخاب شود. جنس تیغه های اسلایسر باید از استیل ضد زنگ ساخته شود تا در اثر برخورد با مواد غذایی زنگ نزند و به آسانی قابل شستن باشد. در بعضی از انواع دستگاه های کالباس بر، تیغه ها مجهز به سنگ تیز کن هستند و به صورت اتوماتیک تیز می شوند.
  • از دیگر قطعات اصلی اسلایسر کالباس، موتور آن است که در دو نوع تولید می شوند. موتورهای تسمه دار که صدای کمتری دارند، قیمت مناسب تر و تعویض آسان تری دارند. موتورهای چرخ دنده ای که توان بیشتر، صدای بلندتر و همچنین قیمت تعمیر و تعویض زیادتری دارند.
  • دستگاه های اسلایسر در اندازه و ابعاد متفاوت به دو شکل رومیزی و پایه دار (چرخ دار) ساخته می شوند.

از دستگاه کالباس بر علاوه بر بریدن کالباس برای چه موادی استفاده می شود؟

برای انواع سبزیجات، پنیر، گوشت، صیفی جات، نان و… استفاده می شود.

دستگاه اسلایسر کالباس چه انواعی دارد؟

در دو نوع دستی و اتوماتیک برای مصارف فروشگاهی و صنعتی ساخته می شود.

هنگام خرید دستگاه کالباس بر به چه نکاتی توجه کنیم؟

جنس تیغه، بدنه و موتور دستگاه؛ اندازه و ابعاد دستگاه

برای خرید دستگاه کالباس بر چکار کنم؟

برای دریافت مشاوره رایگان و خرید انواع این دستگاه به فروشگاه آی فودز مراجعه کنید.

مقالات مرتبط
0 0 رای ها
امتیاز دهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها