صفحه اصلی > سایر و کسب و کارهای خانگی : دستگاه رب گیری در منزل (راهنمای خرید دستگاه تولید رب گوجه خانگی)
دستگاه رب گوجه گیری
دستگاه رب گوجه گیری

دستگاه رب گیری در منزل (راهنمای خرید دستگاه تولید رب گوجه خانگی)

آنچه خواهید خواند:

دستگاه رب گیری بطور گسترده ای در منازل، کارگاه ها و کارخانه های صنعتی برای تولید رب گوجه فرنگی استفاده می شوند. خوانندگان محترم وبلاگ آی فودز با مطالعه این مقاله با انواع این دستگاه (خانگی و کارگاهی) آشنا می شوید.

دستگاه آب گوجه گیری یا رب گیری خانگی از جمله ماشین آلات صنایع غذایی است که به منظور تهیه آب گوجه و یا رب گوجه فرنگی و همچنین فروش آن استفاده می شود. گوجه فرنگی به طور معمول از آن گروه صیفی جاتی است که به روش های متفاوتی در منازل ایرانی مورد استفاده قرار می گیرد. در پخت بسیاری از غذا از رب و سس گوجه فرنگی استفاده می شود و از همین رو بعضی خانواده ها تصمیم گرفتند که با تهیه یک دستگاه خانگی رب گیری، رب گوجه مصرفی خود را تهیه کنند. در نتیجه دستگاه آبگیری صنعتی، از جمله دستگاه های اصلی برای مشاغل کوچک و خانگی و همینطور از اصلی ترین لوازم آشپزخانه صنعتی است.

در ادامه این مطلب راهنمای خرید دستگاه رب گیری، می توانید با انواع خانگی این دستگاه، نکات مهم برای خرید آن و نحوه عمل آن آشنا شوید.

اگروفودز ؛ تنها پلتفرم تخصصی آگهی و نیازمندیهای صنایع غذایی

اگروفودز ؛ تنها پلتفرم تخصصی آگهی و نیازمندیهای صنایع غذایی

رب گیری در منزل
رب گوجه گیری در منزل

با دستگاه رب گیری خانگی آشنا شوید.

نام های دیگر دستگاه تولید رب گوجه فرنگی عبارت اند از آب گوجه گیری یا همان دستگاه آب گیری گوجه. وسیله ای کاربردی برای جداسازی پوست و دانه گوجه فرنگی از آب آن است. رب گیر های صنعتی در انواع متنوعی تولید می شوند که برخی از آن ها قادر به جدا کردن آب و گوشت گوجه از تفاله آن می باشند.

در حالی که بعضی دیگر از این دستگاه ها، تنها قادر به جدا کردن آب گوجه از تفاله هستند. شما بر اساس نیازتان می توانید از میان این دو نوع دستگاه، محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید. شستن و تمیز کردن دستگاه آب گوجه گیری بسیار راحت بوده و مهارت ویژه ای را نیاز ندارد.

علاوه بر این، از این دستگاه می توان برای گرفتن عصاره میوه هایی مانند دانه های انار و انگور نیز استفاده کرد. دستگاه های رب گیری گوجه هم در منزل و هم مراکز صنعتی کمک بسیار مناسبی برای شما در انجام عملیات تولید رب گوجه فرنگی می باشد. فقط لازم است هنگام استفاده از آن ها به این نکته ایمنی توجه داشته باشید که هنگام قرار دادن گوجه ها و همچنین شستن تیغه دستگاه آبگیری گوجه احتیاط لازم است.

همگی دستگاه های آب گوجه گیری در گنجایش های متفاوتی طراحی و ساخته شده اند. لذا دارای ظرفیت های متفاوتی می باشند و شما باید بر اساس نیاز و حجم کارتان نوع مناسب دستگاه را انتخاب کنید.

دستگاه آب گوجه گیری برای تهیه آب گوجه و رب گوجه کاربرد دارد. نحوه عمل این دستگاه بگونه ایست که در نهایت آب گوجه، پوره گوجه، پوست و دانه ها از هم جدا خواهند بود.

موارد استفاده از دستگاه آبگیری گوجه

کاربرد دستگاه آبگیری گوجه در منازل و مشاغل خانگی

از تجهیزات اصلی برای تولید رب خانگی، دستگاه های رب گیری هستند. چنانچه به دنبال ورود در زمینه راه اندازی کسب و کار ربگیری هستید، با خرید این دستگاه مهم ترین قسمت عملیات تولیدی شما انجام خواهد شد. زیرا آبگیری از گوجه ها در حجم های زیاد بدون استفاده از این دستگاه فرایندی بسیار سخت و زمان بر است.

اگر قصد راه اندازی مشاغل خانگی و یا کارگاه های کوچک رب گیری را دارید، می توانید از انواع دستگاه های آب گوجه فرنگی گیر زیر استفاده کنید:

  • دستگاه اتوماتیک آبگیری گوجه
  • دستگاه سطلی آبگیری گوجه

شما برای استفاده از این دستگاه در ابتدا باید گوجه را به قطعاتی تقسیم کنید و سپس این قطعات را در درون دستگاه بریزید. سپس دستگاه آغاز به کار کرده و آب گوجه گرفته می شود. اگر نیاز بود می توانید دانه گوجه و پوسته آن را در یک طرف نگه داشته تا آب آن از طرف دیگر خارج شود.

کاربرد دستگاه آبگیری گوجه در صنعت

به غیر از مصرف خانگی از آب گوجه می توانید در کارگاه های کوچک و کارخانه ها نیز به منظور تولید سس و رب گوجه استفاده نمایید. از این رو، تولید کنندگان و مهندسان تجهیزات صنایع غذایی با طراحی و ساخت دستگاه رب گیری گوجه، روش آبگیری را برایتان بسیار راحت کرده اند. این دستگاه ها قادر هستند در حداقل زمان ممکن، حجم زیادی از گوجه فرنگی ها را آب بگیرند.

نکات کلیدی هنگام خرید دستگاه کدام اند؟

بطور کلی دستگاه های رب گوجه گیری موجود در بازار، فرایند رب گیری را به دو صورت پرسی و ساده انجام میدهند؛ هر کدام از این روش ها مزایا و معایب خاص خود را دارد. با این وجود شیوه عملکرد آن ها در انتخاب و خرید شما اهمیت زیادی نخواهند داشت!

مواردی که لازم است هنگام انتخاب و خرید دستگاه بدان توجه کنید متریال ساخت، توان موتور و کارایی آن ها می باشد.

از جمله دیگر نکاتی که هنگام خرید دستگاه رب گیری باید به آن ها توجه نمایید، عبارتند از:

  • نوع و نمره ورق استیل
  • شرکت سازنده، نوع و توان موتور دستگاه

تمامی این مواردی که برایتان بیان کردیم، بر هزینه خرید دستگاه رب گوجه گیری تأثیر بسزایی خواهند گذاشت. از این رو، بهتر است آن ها را به خاطر بسپارید و انواع مختلف دستگاه ها را باهم مقایسه نمایید تا بهترین خرید را داشته باشید.

علاوه بر این ها، ظرفیت دستگاه یکی از اصلی ترین مواردی است که باید در نظر داشته باشید! ظرفیت دستگاه نه باید زیادتر و نه کمتر از حد نیازتان باشد؛ زیرا در هر دو صورت باعث می شود هزینه بیشتری را پرداخت کنید. مسلم است که هرچه ظرفیت دستگاه بیشتر باشد، از قیمت بالاتری نیز برخوردار می باشد. همچنین اگر ظرفیت دستگاه کمتر از حد نیازتان باشد، مجبور به تهیه یک دستگاه دیگر می شوید و یا از دستگاه به دفعات خیلی بیشتری استفاده می کنید که طول عمر آن را کاهش می دهد.

دستگاه آب گوجه گیری با ظرفیت 2000 کیلو در ساعت

انواع دستگاه آب گوجه گیری

تمامی دستگاه های رب گوجه گیری در دو نوع تک کاره و چند کاره ساخته و در بازار عرضه شده اند. یک از این انواع مزایا و معایب خود را دارند. با این حال، پیشنهاد ما به شما خریداری نوع تک کاره این دستگاه است. زیرا سازندگان آن هنگام طراحی و ساخت این انواع، بر روی کارآمدترین عملکرد برای آب گرفتن گوجه فرنگی تمرکز داشته اند و لذا کارایی خیلی بهتری دارند. البته بر حسب نیازتان، اگر لازم است می توانید از انواع چندکاره این دستگاه که از کیفیت بالای آن ها و معتبر بودن سازندگانش اطمینان دارید نیز استفاده نمایید.

بدنه دستگاه های رب گیری

جنس بدنه این دستگاه را به طور معمول از استیل ضد زنگ و با استفاده از آلیاژهای بهداشتی و مقاوم می سازند تا از هر دو نظر بهداشت و استحکام استاندارد باشند. طراحی و ساخت بدنه ی دستگاه ها به شکلی است که در زمان نبود ظرف های تخلیه بتوانند حدود ۲ لیتر آب گوجه را در خود ذخیره کنند.

سوالات متداول

دستگاه رب گیری چه مدل هایی دارد؟

در دو مدل تک کاره و چند کاره در بازار وجود دارد.

هنگام خرید دستگاه آب گوجه گیری به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

شما هنگام خرید به آن توجه کنید متریال ساخت، توان موتور و کارایی آن ها می باشد.

برای راه اندازی مشاغل خانگی و یا کارگاه های کوچک رب گیری، کدام نوع دستگاه آب گیری گوجه مناسب است؟

دستگاه اتوماتیک آبگیری گوجه و دستگاه سطلی آبگیری گوجه

برای خرید دستگاه آب گیری گوجه (رب گیری) چکار کنم؟

برای دریافت مشاوره رایگان و خرید این دستگاه به فروشگاه آی فودز مراجعه کنید.

مقالات مرتبط
5 1 رای
امتیاز دهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها