صفحه اصلی > صنعت خشکبار و صنعت روغن های خوراکی و کسب و کارهای خانگی : روش تولید کره فندق خانگی و صنعتی (+ راهنمای خرید دستگاه کره گیر)
تولید کره فندق
تولید کره فندق

روش تولید کره فندق خانگی و صنعتی (+ راهنمای خرید دستگاه کره گیر)

آنچه خواهید خواند:

تولید کره فندق با توجه به خواص سرشار سلامتی آن، در دو مقیاس خانگی و صنعتی انجام می شود. خوانندگان محترم وبلاگ آی فودز با مطالعه این مقاله می توانید با روش های تولید این محصول و انواع دستگاه کره گیر فندق آشنا شوید.

کره های گیاهی در تمام دنیا بسیار محبوب هستند که یکی از پرطرفدارترین آن ها،کره فندق می باشد. برای تولید کره های گیاهی از انواع مختلف مغزهای آجیل و یا دیگر دانه ها استفاده می شود که خواص سلامتی زیادی دارند. از این رو، بیشتر افراد برای صبحانه و عصرانه خود ارده و کره را مصرف می‌کنند. با بیشتر شدن محبوبیت این ماده غذایی خوش طعم کارخانه های صنعتی اقدام به تولید ماشین آلات کره گیر (خانگی و صنعتی) کرده اند تا تولید این ماده مغذی هم در خانه و هم در کارخانجات راحت تر شود. نکته حائز اهمیت این است که نحوه تولید کره فندق خانگی و صنعتی با استفاده از انواع متفاوت دستگاه های کره ساز، متفاوت است. لذا برای شناخت و به کارگیری مناسب ترین شیوه تولید کره فندق لازم است با تجهیزات و نحوه کار با آن‌ها آشنا باشید.

در ادامه این مطلب، به معرفی انواع دستگاه کره گیر و نکات کلیدی خرید این دستگاه ها می پردازیم، با ما همراه باشید.

اگروفودز ؛ تنها پلتفرم تخصصی آگهی و نیازمندیهای صنایع غذایی

اگروفودز ؛ تنها پلتفرم تخصصی آگهی و نیازمندیهای صنایع غذایی

تولید کره فندق
تولید کره فندق

روش تولید کره فندق

برای تولید کره فندق، استفاده از انواع متفاوت دستگاه های کره گیر در نحوه کلی فرآیند تفاوت زیادی ایجاد نمی کند. این دستگاه ها روش کار ساده ای دارند و نام دیگر آن ها دستگاه ارده گیر می باشد که انواع مختلف آن دارای اساس کار مشابهی می باشد.

فرآیند کره گیری با استفاده از این دستگاه های چندکاره که به واسطه نیروی برق، نوعی نیروی گریز از مرکز ایجاد می کنند، انجام می شود. برای کره گیری از انواع مختلف مغزها از جمله فندق، می توانید از دستگاه کره گیر خشکبار استفاده نمایید.

نحوه تهیه کره فندق در مقیاس صنعتی چگونه است؟

استفاده از شیوه های دستی در کارگاه ها و کارخانه های تهیه کره های گیاهی زمان زیادی نیاز دارد و به صرفه نمی باشد. در نتیجه هنگام انتخاب ماشین آلات کره گیری صنعتی لازم است به دو ویژگی ظرفیت حجمی و سرعت عمل زیاد آن ها توجه کنید. از دستگاه های کره ساز صنعتی می توانید حتی برای راه اندازی یک کسب و کار خانگی پردرآمد نیز استفاده کنید. دستگاه های کره گیر صنعتی در انواع ایستاده تولید می شوند و در دو شکل تک مخزن یا دو مخزن طراحی و در بازار عرضه شده اند.

موتور این دستگاه ها در بخش بالایی آن ها تعبیه شده است و در اصطلاح به آن ها بالا زن می گویند. در بعضی از انواع این دستگاه ها برای بالا بردن راندمان، از الکتروموتورها استفاده می شود. این انواع به ویژه برای استفاده در کارخانه های لبنی بسیار کارامد است و بازده تولید کره در دستگاه ها را افزایش می دهد.

هنگام خرید دستگاه کره گیر صنعتی چه نکاتی مهم است؟

هنگام تولید انواع کره گیاهی از جمله کره فندق، از جمله مواردی که در کیفیت محصول نهایی تاثیر مسقیمی دارند، می توان به انتخاب صحیح دستگاه کره گیر اشاره کرد. از این رو، پیش از خرید دستگاه کره گیری لازم است با افرادی که در استفاده از این دستگاه ها با تجربه اند، مشورت کنید. کارشناسان مجموعه آی فودز در هر زمانی برای پاسخگویی به سوالات شما آماده هستند و برای دریافت رایگان مشاوره می توانید با ما تماس بگیرید.

نکات اصلی و کلیدی که هنگام خرید یک دستگاه صنعتی چند کاره باید مورد توجه قرار دهید عبارتند از:

  • به ظرفیت حجمی بالای دستگاه توجه کنید.
  • برق مورد استفاده دستگاه باید با برق صنعتی تناسب داشته باشد.
  • میزان محصول نهایی با ماده خام ورودی دستگاه متناسب باشد و ضایعات کمتری ایجاد شود.
  • دستگاه مجهز به اهرم باشد.
  • دستگاه هنگام نوسانات برق، مجهز به سوئیچ قطع خودکار باشد.
دستگاه کره ساز صنعتی
دستگاه کره ساز صنعتی

نحوه تهیه کره فندق در مقیاس خانگی چگونه است؟

همانطور که پیشتر گفتیم اساس کار دستگاه های کره گیر برای تهیه کره فندق در دو مقیاس صنعتی و خانگی مشابه است و تفاوت زیادی ندارد. تفاوت اصلی انواع کره گیر خانگی با دستگاه صنعتی را می توان رومیزی بودن آن نام برد. ماشین آلات خانگی در ابعاد کوچک تر ساخته می شوند و گنجایش حجمی آن در مقایسه با انواع صنعتی کمتر می باشد.

کره سازهای خانگی نیز مانند انواع صنعتی مجهز به اهرم می باشند. وظیفه ی اهرم در این دستگاه ها، تنظیم نرمی و سختی بافت کره می باشد. علاوه بر این، همزن های دستگاه سبب می شوند از تولید ضایعات در دستگاه جلوگیری شود و تمامی مغزها به کره تبدیل شوند.

هنگام خرید دستگاه کره گیر برای استفاده در خانه که مناسب و کاربردی باشد، لازم است به گنجایش حجمی و برق مصرفی آن دقت نمایید که ویژگی های آن با نیاز شما تناسب داشته باشد. به منظور تولید کره فندق اگر که به دستگاه کره گیر دسترسی ندارید، می توانید مطابق روشی که در ادامه برایتان بیان می کنیم عمل نمایید.

دستگاه کره ساز فروشگاهی
دستگاه کره ساز فروشگاهی

طرز تهیه کره فندق در منزل بدون استفاده از دستگاه

به منظور تهیه کره فندق و دیگر انواع مغزها در منازل روش های متنوعی وجود دارد. روشی که ما به شما پیشنهاد می کنیم، در نهایت یک کره فندق با ویژگی های قابل قبول را به شما ارائه می دهد اما توجه داشته باشید که فقط با استفاده از دستگاه کره ساز خانگی قادر خواهید بود یک کره فندق خالص را تهیه کنید.

بدین منظور در اولین گام باید فندق ها را درون ماهیتابه بریزید و با دمای ملایم تفت بدهید تا پوسته آن جدا گردد.

پس از آن اجازه دهید تا فندق ها به دمای اتاق برسند و سپس پوست آن ها را جدا نمایید.

اکنون مغزهای فندق را درون دستگاه غذاساز ریخته تا به خوبی خرد گردند و پوره فندق حاصل شود.

سپس کمی روغن زیتون و پودر قند را به پوره بدست آمده اضاف کنید و خوب بهم زنید تا بافتی کره ای پیدا کند.

همان گونه که در بالا مطالعه کردید، روش تولید کره فندق در دو مقیاس خانگی و صنعتی تقریبا یکسان است. امیدواریم مطالعه این مقاله در انتخاب دستگاه کره گیری مناسب به شما کرده باشد.

تولید کره فندق به چند روش انجام می شود؟

به دو روش خانگی و صنعتی

برای تولید کره فندق خانگی چکار باید کرد؟

تولید کره فندق در خانه هم با استفاده از دستگاه کره گیر خانگی و هم بدون استفاده از دستگاه امکان پذیر است.

کره گیری با استفاده از دستگاه کره گیر خانگی با کره گیری بدون دستگاه چه تفاوتی دارد؟

فقط با استفاده از دستگاه کره ساز خانگی قادر خواهید بود یک کره فندق خالص را تهیه کنید.

برای خرید انواع دستگاه کره گیر فندق چکار کنم؟

برای دریافت مشاوره رایگان و خرید انواع این دستگاه به فروشگاه آی فودز مراجعه کنید.

مقالات مرتبط
0 0 رای ها
امتیاز دهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها