صفحه اصلی > تجهیزات آشپزخانه صنعتی و کسب و کارهای خانگی : انواع دستگاه پوست کن میوه صنعتی (تجهیزات ضروری رستوران ها)
دستگاه پوست کن میوه صنعتی
دستگاه پوست کن میوه صنعتی

انواع دستگاه پوست کن میوه صنعتی (تجهیزات ضروری رستوران ها)

آنچه خواهید خواند:

دستگاه پوست کن میوه صنعتی از تجهیزات ضروری رستوران ها، مشاغل خانگی تولید میوه خشک و … می باشد که دارای انواع مختلفی است. خوانندگان محترم وبلاگ آی فودز با مطالعه این مقاله با انواع این دستگاه ها و ویژگی هایشان آشنا شوید.

با دستگاه پوست کن میوه صنعتی آشنا شوید.

انواع صنعتی دستگاه پوست گیر در رستوران ها و آشپزخانه های صنعتی برای پوست گیری از انواع میوه ها و سبزیجات مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه ها زیرمجموعه ای از ماشین آلات تصفیه و آماده سازی مقدماتی مواد غذایی هستند که دارای مدل های گوناگونی هستند. استفاده عمده از این دستگاه ها برای پوست گرفتن انواع میوه ها می باشد. از آن جایی که میوه ها دارای پوست ها با ویژگی های مختلفی هستند، برای هر نوع پوست دستگاهی مناسب آن طراحی شده و در بازار عرضه شده است.

برای راه اندازی یک آشپزخانه صنعتی، این پوست گیرها تجهیزات مهمی است. در ادامه این مطلب، انواع دستگاه پوست کن صنعتی میوه و سبزی مانند دستگاه پوست کن گردو، دستگاه پوست کن پیاز و دستگاه پوست کن سیب زمینی را معرفی خواهیم کرد. سپس نحوه کار و مزیت های استفاده از این دستگاه ها بیشتر توضیح خواهیم داد.

دستگاه پوست کن میوه صنعتی
دستگاه پوست کن میوه صنعتی

دستگاه پوست کن میوه صنعتی چه انواعی دارد؟

دستگاه پوست گیر گردو

دستگاه پوست کن انواع میوه ها با پوست های سخت از جمله گردو، از دو نیروی مکانیکی ضربه و لرزش برای شکستن پوست سخت این میوه ها استفاده می کند. به طور معمول میوه هایی نظیر گردو و بادام دارای پوسته محکم و مغز نرم هستند و به همین دلیل نمی توان با له کردن و یا اعمال فشار بالا، به محصول خوبی دست پیدا کرد. از این رو، استفاده از دستگاه پوست گیر صنعتی گردو با قدرت مناسب، انتخاب خوبی می باشد. این دستگاه های پوست گیر گردو به صورتی دقیق و کامل پوست را بدون صدمه زدن به مغز از آن جدا می کنند.

دستگاه پوست کن گردو
دستگاه پوست کن گردو

دستگاه پوست گیر سیب زمینی و پیاز

از سخت ترین و زمان بر ترین کارها می توان پوست گرفتن پیاز و سیب زمینی را نام برد که البته با پوست هم نمی توان از آن ها استفاده کرد. در نتیجه این شرایط دستگاه های پوست گیر اتوماتیک سیب زمینی و بسیار حرفه ای طراحی و ساخته شده اند که می توانند پوست سیب زمینی و پیاز را به خوبی جدا کنند. این دستگاه ها مجهز به تیغه های قدرتمند هستند و با لرزش پوست می توانند پوست این میوه ها را به صورت کامل جدا کنند.

علاوه بر این، دستگاه های پوست کن سیب زمینی مجهز به قابلیت ریز و خلال کردن سیب زمینی و پیاز نیز در بازار موجود هستند که می توانند بعد از پوست گیری به سرعت عملیات خلال کردن را نیز انجام دهند.

دستگاه پوست کن سیب زمینی

دستگاه پوست کن صنعتی انواع دیگر میوه ها

بعضی دیگر از انواع میوه ها، برای مثال گوجه، به پوست گیری نیاز دارند و البته نوع پوست این میوه جات نیز با گردو و یا سیب زمینی کاملا متفاوت است. به همین علت این دستگاه ها در یک گروه بندی جداگانه قرار گرفته اند و از تیغه هایی متناسب تر و نرم تر برایشان استفاده می کنند.

دستگاه پوست گیر سیب درختی، دستگاه پوست گیر پرتقال و … از جمله پر کاربردترین دستگاه های پوست گیر میوه صنعتی می باشند.

در ادامه به معرفی دسته بندی دستگاه پوست کن میوه صنعتی براساس نحوه عمل آن ها می پردازیم.

دسته بندی دستگاه پوست کن میوه صنعتی براساس نحوه عمل آن ها

نحوه کار انواع دستگاه پوست کن صنعتی بر اساس نوع میوه ای که برای گرفتن پوست آن ها ساخته شده اند، متفاوت می باشد. بر این مبنا به طور کلی دو نوع دستگاه پوست کن وجود دارد:

پوست گیر ضربه ای

انواع پوست گیر ضربه ای برای میوه ها با پوسته سفت و سخت مورد استفاده قرار می گیرند. این دستگاه ها با استفاده از ضربات چکشی، در پوسته میوه ایجاد شکاف می کنند. بعد از آن نیروی لرزش موجود در غلطک های این دستگاه ها باعث می شود که مغز از پوسته های شکافته، جدا شود و به این طریق عملیات پوست گیری به آسانی انجام می شود. از جمله دستگاه های پوست گیر ضربه ای می توان پوست کن گردو را نام برد.

پوست گیر تیغه ای

میوه جات در این دستگاه ها به روی غلطک های مجهز به تیغه به حرکت در می آیند و با برخورد به تیغه های در حرکت و دارای لرزش، پوست آن ها به خوبی و کاملا گرفته می شود. تیغه ها بر اساس نوع میوه و ضخامت پوستش می توانند از تیزی و میزان لرزش متفاوتی برخوردار باشند.

برای راه اندازی مشاغل خانگی با ستفاده از دستگاه میوه خشک کن نیز، انواع دستگاه های پوست کن تیغه ای برای پوست گیری از میوه جات استفاده می شود (برای آشنایی با راه اندازی مشاغل خانگی میوه خشک به «خشک کردن میوه به روش صنعتی از صفر تا صد» مراجعه کنید). از دستگاه پوست گیر تیغه ای در راه اندازی کارگاه میوه خشک کنی خانگی همانند دستگاه خشک کن میوه و اسلایسر استفاده می شود.

با مزایای استفاده از دستگاه پوست کن میوه صنعتی آشنا شوید.

این دستگاه ها می توانند با کمترین تلفات پوست انواع میوه را بگیرند. تمامی مدل های دستگاه پوست کن صنعتی می توانند با تنظیم کردن میزان قدرت خود بر اساس میزان سختی پوست به بهترین شکل عملیات پوست گیری را انجام دهند. بدین ترتیب میزان تلفات و از بین رفتن میوه ها که ممکن است در زمان پوست کردن دستی به وجود بیاید به حداقل خواهد رسید.

استفاده از دستگاه پوست کن صنعتی می تواند باعث صرفه جویی زیادی در زمان و هزینه بشود. کاربرد این دستگاه ها به گونه ای است که می توانند با سرعت خیلی زیادی، تعداد زیادی میوه را پوست گیری کنند که به هیچ طریقی قابل مقایسه و برابری با انجام این حجم کار به وسیله تعداد محدود نیرو های انسانی نمی باشد.

از طرف دیگر دستگاه پوست گیر نیاز به نیروی کار انسانی را کاهش می دهد و با دقت عمل بالا عمل پوست گیری را انجام می دهد که در نتیجه هزینه های زیادی را کاهش می دهد.

از نظر ایمنی نیز دستگاه های بسیار مطمئنی هستند و مجهز به انواع سنسور ها می باشند که در صورت بروز مشکلاتی مانند گیر کردن و یا وارد شدن دست کارکنان به درون پوست گیر، باعث متوقف شدن دستگاه می شود و امنیت نیرو های کار را تامین می نماید.

انواع دستگاه پوست کن صنعتی میوه کدام اند؟

این دستگاه ها با توجه به انواع مختلف پوست میوه دارای انواع مختلفی هستند مانند دستگاه پوست کن گردو، دستگاه پوست کن سیب زمینی و پیاز و…

دستگاه پوست کن میوه صنعتی چگونه کار می کند؟

این دستگاه ها براساس نوع عملشان به دو دسته ضربه ای و تیغه ای تقسیم می شوند.

از دستگاه پوست گیر میوه صنعتی کجا استفاده می شود؟

در رستوران ها و آشپزخانه های صنعتی، کارگاه های خانگی خشک کن میوه و ….

برای خرید انواع دستگاه پوست گیر میوه صنعتی چکار کنم؟

برای خرید انواع این دستگاه به وبسایت آی فودز مراجعه فرمایید

مقالات مرتبط
0 0 رای ها
امتیاز دهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها