صفحه اصلی > صنعت نوشیدنی ها و کسب و کارهای خانگی : دمنوش های تابستانی؛ ایده راه اندازی کسب و کار تابستانی
دمنوش های تابستانی
دمنوش های تابستانی

دمنوش های تابستانی؛ ایده راه اندازی کسب و کار تابستانی

آنچه خواهید خواند:

دمنوش های تابستانی با خواص خنک کنندگی خود دارای طرفداران بسیاری در تابستان هستند. خوانندگان عزیز وبلاگ آی فودز با مطالعه این مقاله، می توانید با ایده های کسب درآمد از تولید و عرضه این نوشیدنی ها آشنا شوید.

چرا دمنوش های تابستانی را برای کسب و کار خود انتخاب کنیم؟

از جمله علت های نوشیدن دمنوش در فصل گرما و تابستان، خاصیت خنک کنندگی وجلوگیری از گرمازدگی است. دمنوش های تابستانی امروزه از پرطرفدارترین نوشیدنی های ایزان در تابستان است.

با شروع فصل تابستان و گرمای شدید هوا، بدن به آب نیاز بیشتری پیدا می کند. کمبود آب بدن برای همه افراد می تواند خیلی آزاردهنده باشد. به همین دلیل خیلی از مردم با مصرف دمنوش های تابستانی سعی دارند هم آب لازم برای بدن خود را تأمین کنند و هم از ویژگی خنک کنندگی بعضی دمنوش های گیاهی و میوه ای استفاده کنند. با این حال، فقط بعضی از انواع دمنوش ها دارای خواص ذکر شده هستند. (البته همه دمنوش ها را می توانید در فصل تابستان مصرف کنید)

از این رو، اگر به دنبال یک کسب و کار راحت و پردرآمد در تابستان هستید، تولید و فروش دمنوش های تابستانی ایده مناسبی برای شماست. تنها کافی است کمی خلاقیت در ایجاد طعم های دلپذیر، جذابیت در بسته بندی و شناخت از انواع دمنوش ها را داشته باشید.

در ادامه شما را با انواع دمنوش های مناسب برای فصل تابستان آشنا می کنیم. با ما همراه باشید.

دمنوش های تابستانی
دمنوش های تابستانی

معرفی دمنوش های تابستانی

1. چای ترش

یکی از گزینه های هوشمندانه برای فصل گرما، دمنوش چای ترش است. این چای فوق العاده خواص سلامتی بسیاری نیز دارد، از جمله:

  • کمک به برطرف کردن انواع بیماری های کبدی
  • کاهش خطر ابتلا به سرطان
  • افزایش سرعت سوخت و ساز بدن و در نتیجه کاهش تدریجی وزن بدن

چای ترش با افزایش میزان تعرق، دمای بدن را کم می کند و بدین ترتیب باعث خنک شدن می گردد.

این چای سرشار از ویتامین c، آنتی اکسیدان و انواع مواد معدنی است و برای درمان اضطراب نیز موثر می باشد. برخلاف چای سیاه دارای مقادیر زیاد آهن است و لذا، برای افراد مبتلا به کم خونی مناسب است.

2. چای علف لیمو

علف لیمو منبع غنی از ویتامین C، منیزیم، فولات، پتاسیم وآنتی‌اکسیدان ها است. این گیاه دارویی دارای عطر و بوی مرکبات می باشد و می تواند استرس را کاهش دهد. خواص سلامتی این دمنوش تابستانی عبارت است از:

  • بهبود گردش خون
  • کاهش سطح کلسترول بدن و همین طور کاهش وزن
  • سم زدایی از کلیه ها و کبد
  • کمک به درمان بی خوابی

علاوه بر این ها، چای علف لیمو سیستم ایمنی بدن را نیز تقویت می کند. برای دم کردن این دمنوش می توانید از علف لیموی خشک شده یا تازه استفاده کنید. روش این کار بسیار ساده است: مقداری از گیاه را درون آب جوش بریزید و ۱۰ دقیقه به آن زمان بدهید تا دم بکشد، سپس هنگامی که چای آماده شد چند برش لیمو را نیز می توانید به آن بیفزایید.

3. دمنوش نعنا

نعنا یکی از اولین انتخاب ها برای دمنوش های فصل گرماست. دمنوش نعنا فلفلی (یا نعنا) همراه با چند تکه یخ یک نوشیدنی نشاط انگیز و خنک کننده در هوای گرم تابستان می باشد. مصرف این دمنوش به صورت گرم نیز دارای خواص درمانی خانگی و مفید برای درمان سرماخوردگی های فصل تابستان می باشد. نعنا همچنین به بهبود نفخ شکم، حالت تهوع و سوءهاضمه کمک می کند. تنها نوشیدن یک لیوان دمنوش نعنا بعد از یک وعده غذایی سنگین، به هضم غذا کمک می نماید.

دمنوش بادرنجبویه نیز همانند نعنا به طور خنک و سرد مزه ای بی نظیر خواهد داشت. این دمنوش دارای خواص آرامش بخش، مفرح و نشاط انگیز است و عطر و طعمی مشابه لیمو دارد. از خواص این دمنوش عبارتند از:

کاهش اضطراب و تسکین سردرد، مفید برای سرماخوردگی و تب.

4. چای جو

چای جو (Barley Tea) یا چای موگی چا نیز یک دمنوش خوش طعم و پرطرفدار تابستانی است. این دمنوش از جوشاندن دانه های جو (کمی بوداده شده باشند) و ترکیب آن با آب، تهیه می گردد.

این دمنوش طعمی تند و کمی تلخ دارد اما اگر همراه با آب سرد یا یخ سرو شود، طعم بهتری خواهد داشت. این چای محبوب در کاهش استرس موثر است. همچنین به صورت طبیعی باعث آب رسانی به بدن و کاهش حرارت بدن می شود.

از جمله خواص سلامتی چای جو عبارتند از:

  • غنی از آنتی‌اکسیدان
  • تقویت کننده سیستم ایمنی بدن
  • کمک به هضم غذا
  • کمک به درمان یبوست و تحرکات سالم روده
  • افزایش سوخت و ساز و کمک به کاهش وزن
  • بهبود جریان و گردش خون
  • کاهش اضطراب
  • کمک به خواب راحت

5. چای ریحان نعنا

چای نعنا ریحان برای طرفداران چای، نوعی نوشیدنی درمانی با خواص بسیار زیاد به شمار می آید. این دو گیاه، خواص خنک کنندگی دارند و مصرف نوشیدنی دم کرده هر دو آن ها با هم به ویژه برای مصرف در تابستانی، بسیار مناسب است.

خواص سلامتی مصرف چای ریحان نعنا عبارتند از:

  • خواص آنتی اکسیدانی
  • ضد نفخ
  • کمک به جلوگیری از گرفتگی عضلات
  • کمک به درمان اسپاسم و ورم معده
  • بهبود کیفیت خواب
  • موثر در جلوگیری از افسردگی و اضطراب

انواع کسب و کارهای تولید دمنوش های تابستانی کدام اند؟

تا به اینجا با انواع نوشیدنی های مناسب برای فصل تابستان آشنا شدید. حال باید با روش هایی که می توانید از این دمنوش ها کسب درآمد کنید، آشنا شوید.

یکی از این روش ها که برای کسب و کارهای خانگی نیز مناسب هستند، آماده سازی گیاهان و بسته بندی آن هاست. شما پس از تهیه این گیاهان، می توانید آن ها را پاک و تمیز کرده سپس به صورت عمده یا حتی بسته بندی های تک نفره به فروش برسانید. برای بسته بندی این محصولات می توانید از دستگاه بسته بندی ساشه پودری و یا حتی دستگاه بسته بندی وکیوم خانگی استفاده نمایید.

دستگاه ساشه پودری مدل BM 3100
دستگاه ساشه پودری مدل BM 3100
دستگاه وکیوم خانگی مدل p-290
دستگاه وکیوم خانگی مدل p-290

همچنین شما ممکن است صاحب یک کافی شاپ یا آب میوه فروشی باشید. کسب درآمد از طریق فروش دمنوش های تابستانی برای شما بسیار ساده است. کافی است ترکیبی صحیح و خوشمزه از دمنوش ها را تهیه و به منوی خود اضافه نمایید.

اگر صاحب یک کافی شاپ یا آبمیوه فروشی نیستید اما به دنبال فروش دمنوش ها هستید، نگران نباشید! شما می توانید پس از کسب مجوزهای لازم، با ایجاد ترکیب های خوشمزه و بسته بندی های صحیح دمنوش های تابستانی آماده مصرف را به فروش برسانید.

دمنوش های تابستانی چه خاصیتی دارند؟

خنک کننده هستند و از گرمازدگی جلوگیری می کنند.

کدام دمنوش ها تابستانی هستند؟

چای نعنا، چای نعنا ریحان، چای جو، چای ترش، چای علف لیمو و …

کسب درآمد از دمنوش های تابستانی چگونه است؟

تهیه و بسته بندی چای گیاهی و فروش آن ها، افزودن ترکیبات خوش طعم این دمنوش ها به منوی کافی شاپ ها و آبمیوه فروشی ها، تولید و فروش دمنوش های گیاهی آماده مصرف و …

برای تهیه و فروش بسته های آماده دم کردن دمنوش های گیاهی به چه تجهیزاتی نیاز دارم؟

برای بسته بندی این محصولات می توانید از دستگاه بسته بندی ساشه پودری و یا حتی دستگاه بسته بندی وکیوم (صنعتی یا خانگی) استفاده نمایید.

برای خرید دستگاه بسته بندی ساشه پودری و دستگاه بسته بندی وکیوم چکار کنم؟

برای خرید این دستگاه ها به فروشگاه آی فودز مراجعه کنید.

مقالات مرتبط
5 1 رای
امتیاز دهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها