صفحه اصلی > صنعت بسته بندی و سایر : ارسال مواد غذایی از طریق پست (نکات ضروری)
ارسال مواد غذایی
ارسال مواد غذایی

ارسال مواد غذایی از طریق پست (نکات ضروری)

آنچه خواهید خواند:

ارسال مواد غذایی از طریق پست امروزه رواج بسیاری یافته است. با این حال، در این روش توزیع مواد غذایی نکات بسیاری را باید درنظر گرفت که در این مقاله آن ها را برای شما خوانندگان عزیز وبلاگ آی فودز بیان می کنیم.

توزیع مواد غذایی از طریق پست، از جمله دغدغه های اصلی فروشگاه های آنلاین می باشد. عدم بسته بندی صحیح و مناسب مواد غذایی فسادپذیر، مسئولیت زیادی را برای فروشندگان و عرضه کنندگان آنلاین مواد غذایی به همراه دارد. امروزه، اهمیت ایمنی و بهداشت مواد غذایی در سبک زندگی و جلوگیری از بیماری ها به همگی ما ثابت شده است.

توجه به این موضوع به ویژه در زمانی که مراکز باربری آنلاین بیشتر از هر زمان دیگری رشد کرده اند، حائز اهمیت است. شما نیز اگر صاحب حرفه ای متمرکز بر فروش و عرضه آنلاین مواد غذایی هستید، در نظر داشتن روش صحیح ارسال مواد غذایی و کیفیت آن موجب پیشرفت سطح کاری شما خواهد شد.

اگروفودز ؛ تنها پلتفرم تخصصی آگهی و نیازمندیهای صنایع غذایی

اگروفودز ؛ تنها پلتفرم تخصصی آگهی و نیازمندیهای صنایع غذایی

برای آشنایی بیشتر با نحوۀ ارسال مواد غذایی خشک، با مطالعه این متن همراه ما باشید.

ارسال مواد غذایی
ارسال مواد غذایی

آشنایی با ارسال مواد غذایی در بسترهای آنلاین

امروزه سامانه های فروش مواد غذایی آنلاین روند رشد و پیشرفت چشمگیری را طی کرده اند. به این ترتیب، بسترهای باربری آنلاین برای جابجایی و توزیع مواد غذایی نیز به طور موازی با آن رشد نموه اند. برخی از این سامانه ها دارای قیمت های به صرفه و اقتصادی هستند که ارسال و جابجایی مواد غذایی را برای مشاغل آسان کرده اند. با این حال، بعضی از این سامانه ها نیز هستند که ضمن دریافت مبالغ بالاتر، کیفیت چندان مناسبی را ارائه نمی کنند.

این مسئله اهمیت زیادی دارد. زیرا چنانچه مواد غذایی فسادپذیر به خوبی و درست بسته بندی و ارسال نشوند، ضرر مالی و هزینه های جانبی زیادی را برای طرفین به همراه خواهند داشت. علاوه بر این، فاسد شدن ماده غذایی در زمان ارسال می تواند سبب ایجاد بیماری و به خطر افتادن سلامتی مصرف کنندگان گردد. از جمله معیارهای مهم در موفقیت مشاغل مربوطه به مواد غذایی، ارسال ایمن و درست آن هاست. بنابراین، لازم است به نکات اصلی در این زمینه دقت کامل داشته باشید.

حفظ تازگی مواد غذایی هنگام انتقال

انتقال و جابجایی مواد غذایی با چالش های مختلفی روبروست. افزایش دمای محیط نگهداری، رطوبت، بسته بندی نامناسب، فاسد گشتن مواد غذایی و خیلی موارد دیگر در این زمینه وجود دارند.

با این حال، نکته اساسی در حفظ تازگی مواد غذایی، بسته بندی و قرار دادنشان در فضای ایزوله و با دمای مناسب است. فضایی که باید از هر نوع آلودگی عاری و اکثرا در سرما و دور از رطوبت باشد. برای حفظ تازگی باید نکات زیر را درنظر بگیرید:

استفاده از یخ خشک

یخ خشک (دی اکسید کربن جامد)، یخی است که به جای این که ذوب شود، تصعید می گردد. بدین معنا که مستقیماً از فاز جامد به فاز گازی تغییر می کند. یخ خشک به شما این امکان را می دهد که محصولات غذایی منجمد را که باید سرد باقی بمانند، انتقال و به دست مصرف کننده برسانید.

این ماده از جمله بهترین روش ها برای نگه داری مواد غذایی به صورت خنک است. فقط یک مشکل دارد؛ هزینه زیادی دارد. همچنین ممکن است به رانندگان ماشین های یخچال دار، مجوز استفاده از آن داده نشود. بعضی از نکاتی مهم برای ارسال مواد غذایی با یخ خشک شامل موارد زیر هستند:

  • در ارسال هوایی، باید دقت زیادی در استفاده از این ماده شود.
  • نکات ایمنی را در انتقال مواد غذایی با یخ خشک در نظر بگیرید.
  • در صورت تماس مستقیم با پوست، سبب سوختگی می شود.
  • آزاد شدن گاز کربن دی اکسید در اثر گرما، ممکن است ایجاد مسمومیت کند.
  • هنگام جابجایی مواد غذایی با یخ خشک، حتما این قضیه را با برچسبی به روی وسیلۀ نقلیه اطلاع دهید.

استفاده از کیسه های یخ

می توانید از کیسه های یخ چندین مرتبه استفاده کنید. انواع متفاوتی از کیسه های یخ موجود هستند که بر اساس نوع بار، می توانید از آن ها استفاده کنید. حجم مورد نیاز برای انتقال مواد غذایی، دمای مناسب برای نگهداری، طول زمان حفظ دما توسط آن ها و موارد دیگر در این زمینه مهم هستند.

از بهترین انواع کیسه های یخ، کیسه های ژلاتینی هستند. همچنین برای بسته بندی موادی که به نظم و ترتیب نیاز دارند کیسه های یخ پلاستیکی و فومی نیز مناسب اند. قبل از ارسال مواد غذایی همراه با کیسه های یخ باید تعداد کیسه ها، حجم هر کدام و چگونگی چیدمانشان در وسیلۀ نقلیه را تعیین کرد. بعضی از مواردی که باعث ارتقای کیفیت این نوع ارسال خوراکی هاست، عبارتند از:

  • بسته بندی صحیح غذاهایی که نیاز به خنک ماندن یا انجماد دارند.
  • موادی را که امکان ذوب آن‌ها وجود دارد، در بسته های ضد آب قرار دهید.
  • بهترین دما را برای ارسال انواع مختلف مواد غذایی مشخص کنید. (معمولاً دمای بین 0 تا 15 درجۀ سلسیوس برای اکثر مواد غذایی مناسب است)
  • مواد غذایی فسادپذیر را بالای دو ساعت در دمای بیشتر از حد مجاز قرار ندهید.

نقش بسته بندی در ارسال مواد غذایی

پس از حفظ تازگی مواد غذایی، نحوه بسته بندی و شکل چیدمان آن ها در وسیلۀ نقلیه نقش مهمی دارد. بر اساس نوع و کیفیت خوراکی ها شیوه بسته بندی برای انتقال مواد غذایی متفاوت خواهد بود. برای بسته بندی اکثر مواد غذایی می توانید از پلاستیک یا شیشه استفاده نمایید.

استفاده از شیشه برای بسته بندی:

  • از بهترین انتخاب ها برای بسته بندی مواد غذایی است.
  • هزینه تامین و جابجایی نسبتا زیادی دارد.
  • شکننده است؛ در نتیجه باید راه حلی برایش اندیشید.
  • هنگام گذاشتن محصولات درون جعبه، باید آن ها را به وسیله فوم پلاستیکی از هم جدا کنید.

برای آشنایی با انواع روش ها و دستگاه های بسته بندی رایج مواد غذایی، می توانید مقاله «بسته بندی پرمصرف ترین مواد غذایی (معرفی دستگاه های بسته بندی)» را مطالعه کنید.

استفاده از پلاستیک برای بسته بندی:

  • دردسترس ترین و کم هزینه ترین روش بسته بندی مواد غذایی است.
  • ایمنی و ضمانت را به جابجایی محصولات می دهد.
  • مقاومت خوبی دارد.
  • حداقل احتمال شکستگی یا پارگی
  • پلاستیک بیشتر برای مواد جامد مناسب است.
  • زیست تخریب پذیر نیست!
ارسال مواد غذایی
ارسال مواد غذایی

نکته: استفاده از پلاستیک یا شیشه برای بسته بندی خوراکی ها، بر اساس نوع و کیفیت مواد مشخص می شود. هر کدام از آن ها هزینۀ متفاوتی خواهند داشت که باید در نظر بگیرید.

اهمیت باربری هنگام عرضه و انتقال مواد غذایی

آخرین نکته در ارسال مواد غذایی فسادپذیر این است که سریع ترین روش را برای آن انتخاب نمایید. امروزه، راه های زیادی برای این کار وجود دارند که هر کدام، مزیت های خاص خود را دارد. علاوه بر انواع مختلف شرکت های پستی، بعضی اپلیکیشن‌ها نیز ایجاد شده اند که این کار را برای ما تسهیل کرده اند.

از جمله چالش های شرکت های پستی، پیدا کردن بهترین راه کار برای جابجایی مواد غذایی است. یافتن ماشین مناسب، تنظیم دما و رطوبت کافی، انتقال سریع و بی واسطۀ مواد، بیمه کردن خوراکی ها و دیگر موارد در این زمینه مطرح می باشند. اصلی ترین مسئله در زمان ارسال خوراکی ها، خشک و خنک باقی ماندن آن هاست.

هنگام ارسال و جابجایی مواد غذایی به چه نکاتی توجه کنیم؟

حفظ تازگی مواد غذایی هنگام انتقال، نقش بسته بندی در ارسال مواد غذایی و اهمیت باربری هنگام عرضه و انتقال مواد غذایی

برای حفظ تازگی مواد غذایی هنگام ارسال و انتقال آن ها چکار کنم؟

راه حل های این کار عبارتند از: استفاده از کیسه های یخ و استفاده از یخ خشک

از چه موادی برای بسته بندی مواد غذایی هنگام ارسال و جابجایی آن ها استفاده کنم؟

شیشه و پلاستیک بهترین انتخاب ها هستند.

برای خرید انواع دستگاه بسته بندی مواد غذایی چکار کنم؟

برای خرید انواع این دستگاه ها به فروشگاه آی فودز مراجعه کنید.

مقالات مرتبط
5 1 رای
امتیاز دهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها