صفحه اصلی > تجهیزات آشپزخانه صنعتی و رستوران، فست فود، کافی شاپ : معرفی دستگاه گرمکن غذا (ویژگی های انواع مختلف)

معرفی دستگاه گرمکن غذا (ویژگی های انواع مختلف)

آنچه خواهید خواند:

دستگاه گرمکن غذا از اصلی ترین تجهیزات محل های پخت و سرو غذا می باشد که غذا را گرم و آماده مصرف نگه می دارد. خوانندگان عزیز وبلاگ آی فودز با مطالعه این مقاله می توانید با انواع و مشخصات این دستگاه ها آشنا شوید.

از جمله تجهیزات اساسی و کاربردی آشپزخانه های صنعتی، رستوران ها و فست فودها، دستگاه گرمکن غذای صنعتی و رستورانی است. از این دستگاه به منطور گرم کردن غذای کارکنان و همین طور گرم نگه داشتن غذاهای پخته شده در رستوران ها و فست فودها استفاده می شود.

این دستگاه ها مشابه فرهای بزرگی می باشند که با مجهز بودن به ترموستات و تایمر می توانید غذاها را برای زمان طولانی تری گرم نگه دارید. در بعضی موارد این دستگاه ها در صنایع غذایی تحت عنوان دستگاه گرمخانه مواد غذایی نیز نام برده می شوند. انواع صنعتی و رستورانی این دستگاه ها در ظرفیت های 200 نفره، 100 نفره، 50 نفره و 20 نفره نیز عرضه میشوند. در ادامه این مطلب درمورد نحوه عمل دستگاه گرمکن غذا، انواع این دستگاه و مزیت های استفاده از آن ها برایتان توضیح خواهیم داد.

اگروفودز ؛ تنها پلتفرم تخصصی آگهی و نیازمندیهای صنایع غذایی

اگروفودز ؛ تنها پلتفرم تخصصی آگهی و نیازمندیهای صنایع غذایی

چگونگی عملکرد دستگاه گرمکن غذا

منبع تامین انرژی دستگاه گرمکن غذا به منظور گرم نگه داشتن غذاها، انرژی برق و یا گاز شهری می باشد. این تجهیزات در ابعاد و مدل‌ های متفاوتی در بازار عرضه شده اند و به طور معمول از قابلیت های شخصی سازی و تنظیمات مختلفی برخوردار اند. با این حال، به طور کلی همه ی انواع دستگاه گرمکن غذا مجهز به ترموستات و تایمر هستند. این ویژگی ها به منظور تنظیم نمودن مدت زمان ورود حرارت و همینطور میزان حرارت برای معین کردن درجه دما استفاده می شوند.

دستگاه گرمکن غذا
دستگاه گرمکن غذا

غذا در درون محفظه های این دستگاه قرار می گیرد و بر اساس تنظیمات موجود، با استفاده از نیروی برق یا گاز گرمای لازم برای کارکرد دستگاه گرمکن غذا تولید می شود. این دستگاه ها با توجه به اندازه های خود می توانند مقادیر مختلفی از غذا را در خود نگه دارند. از بعضی از مدل های دستگاه گرمکن غذا حتی می توانید برای آماده سازی بعضی غذا های نیمه آماده نیز استفاده کنید و برای سرو آماده شان کنید.

انواع دستگاه گرمکن غذا کدام اند؟

دستگاه گرمکن غذا صنعتی

این دستگاه پر استفاده ترین انواع این دستگاه ها است که در کارخانه جات و کارگاه های صنعتی استفاده می شود. در این مکان ها از این دستگاه ها به طور معمول به منظور آماده سازی غذای پرسنل و کارفرما استفاده می شود. با این حال ممکن است مدت زمان آماده سازی و سرو مختلفی داشته باشند. در نتیجه در این مورد از دستگاه های گرمکن غذا به منظور گرم نگه داشتن غذاها استفاده می کنند. این دستگاه ها را در اندازه های متفاوتی می سازند و به طور معمول دارای ظرفیت های مختلف بین ۲۰ تا ۲۰۰ نفر قابل استفاده می باشند.

گرمکن غذا 50 نفره برقی مدل GKP31
گرمکن غذا 50 نفره برقی مدل GKP31

دستگاه گرمکن‌غذا ویترینی ایستاده

کاربرد انواع ویترینی این دستگاه ها در رستوران ها و فست فودهای بزرگتر که فضای بیشتری دارند، می باشد. از همین رو، سازندگان انواع ایستاده دستگاه های گرمکن غذا را نیز در بازار عرضه می کنند که ظرفیت بالاتری دارد.

دستگاه گرمکن غذا لگنی

این مدل از دستگاه ها به منظور گرم نگه داشتن مواد غذایی مایع مورد استفاده قرار می گیرند. این مدل ها به طور معمول مجهز به تعداد لگن های متفاوتی می باشند که این تعداد می تواند بین یک تا شش لگن متغیر باشند. بعضی از مدل های لگنی این دستگاه ها به منظور گرم نگه داشتن غذاها از آب داغ استفاده می کنند.

طبقه بندی دستگاه های گرمکن غذا براساس سوخت آن ها

گرمخانه برقی غذا:

این مدل ها مجهز به نمایشگر دیجیتال هستند که برای نشان دادن دمای درون دستگاه استفاده می شود. همچنین مجهز به ترموستات یا کلید قطع کن هوشمند هستند . شما می توانید حرارت دلخواه خود را تنظیم کنید که به کمک ترموستات این مقدار ثابت باقی می ماند. اگر دما افزایش یابد، بصورت خودکار گرمکن خاموش می گردد تا به حرارت مشخص شده برسد و برعکس.

گرمخانه گازی غذا:

گرمخانه های گازی مجهز به ترموکوبل می باشند. در نتیجه اگر دستگاه به دلیل وزش باد یا دیگر علت های مختلف خاموش گردد، ترموکوبل اتصال گاز به دستگاه را قطع می کند و از نشت گاز در فضای اطراف مانع می شود .

دستگاه گرمکن غذا رومیزی مدل KT03
دستگاه گرمکن غذا رومیزی مدل KT03

موارد استفاده ازدستگاه گرمکن غذا

  • گرم نمودن انواع مختلف غذاهای کارکنان شرکت ها و اداره جات.
  • گرم نمودن انواع غذاهای برای سرو در بیمارستان ها و دیگر مراکز.
  • گرم و تازه نگه داشتن غذاهایآماده شده در رستوران ها و آشپزخانه ها.
  • ویترین غذاها و گرم نگه داشتن آن ها در فروشگاه ها.

مزیت های استفاده از انواع دستگاه گرمکن غذا چیست؟

گرم کردن سریع انواع غذا: کلیه مدل های دستگاه گرم کن غذا مجهز به تنظیماتی برای گرم نمودن سریع و فوری مواد غذایی می باشند و می توانند در مدتی کوتاه بیشترین میزان حرارت را به غذا وارد کنند.

اتوماتیک هستند: کلیه انواع این دستگاه ها به صورت اتوماتیک ساخته می شوند و شما به استخدام نیروی کار بیشتر برای آماده سازی و سرو غذا ها نیازی نخواهید داشت.

تنوع مدل بالا: همان طور که پیشتر گفتیم این دستگاه ها در مدل ها و اندازه های متنوعی در بازار عرضه می شوند. به این ترتیب شما قادر خواهید بود به راحتی مناسب ترین مدلی که جوابگوی نیازهای شما باشد را خریداری کنید و مبلغ اضافی برای انواع اشتباه آن ها نپردازید.

تامین انرژی با استفاده از نیروی برق و یا گاز: این تجهیزات در انواع مدل های برقی و گازی در بازار عرضه شده اند و شما قادر خواهید بود بر اساس نوع استفاده خود از بین آن ها انتخاب نمایید. البته بعضی از آن ها در مدل های دوگانه سوز نیز ساخته می شوند که طبیعتا قیمت خرید بیشتری خواهند داشت. با به کار گیری انواع دوگانه سوز دستگاه گرمکن غذا خیالتان از جهت استفاده همیشگی از دستگاه در همه ی شرایط راحت خواهد شد.

دستگاه گرمکن غذا چه استفاده ای دارد؟

از این دستگاه به منطور گرم کردن غذای کارکنان و همین طور گرم نگه داشتن غذاهای پخته شده در رستوران ها و فست فودها استفاده می شود.

دستگاه گرم کن غذا چه انواعی دارد؟

دارای انواع صنعتی، ویترینی ایستاده، لگنی و رومیزی است.

منبع انرژی دستگاه گرم کن غذا چیست؟

نیروی برق یا گاز شهری

برای خرید دستگاه گرم کن غذا چکار کنم؟

برای خرید این دستگاه به فروشگاه آی فودز مراجعه کنید.

مقالات مرتبط
3.7 3 رای ها
امتیاز دهید
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علیرضا

عالی بود