صفحه اصلی > کسب و کارهای خانگی : راه اندازی کسب و کار خانگی تولید پیاز داغ و دیگر سبزیجات سرخ کرده
پیاز سرخ کرده
پیاز سرخ کرده

راه اندازی کسب و کار خانگی تولید پیاز داغ و دیگر سبزیجات سرخ کرده

آنچه خواهید خواند:

راه اندازی کسب و کار خانگی تولید پیاز داغ از جمله ایده های موفق برای کسب و کار های خانگی ایت که روز به روز رشد بازار آن بیشتر می شود. خوانندگان محترم وبلاگ آی فودز با مطالعه این مقاله با این کسب و کار و هزینه های مختلف لازم برای راه اندازی آن آشنا می شوید.

کسب و کار خانگی تولید پیاز داغ

با توجه به افزایش مشغله های زندگی افراد، زمان در دسترس آن ها برای آشپزی نیز کاهش یافته است. از این رو خرید و استفاده از مواد اولیه آماده مانند سبزیجات خورد شده، منجمد شده، خشک شده یا سرخ شده رواج یافته است. در نتیجه خیلی از افراد کسب و کار های خانگی تولید این دسته از مواد غذایی را راه اندازی کرده اند.

در بین مواد اولیه آشپزی، پیاز داغ از اصلی ترین موارد است که تقریبا برای تمامی غذاها استفاده می شود. با توجه به بالا بودن مقدار مصرف آن، به راحتی می توان توقع داشت که کسب و کار خانگی تولید پیاز داغ موفق و پرسود باشد.

در ادامه این مطلب برای آگاهی شما عزیزان به بررسی نکات لازم برای راه اندازی کسب و کار خانگی تولید پیاز داغ می پردازیم.

تولید پیاز داغ
تولید پیاز داغ

بررسی کلی هزینه های راه اندازی کسب و کار خانگی تولید پیاز داغ

از جمله این موارد تخمین هزینه لازم برای راه اندازی این کسب و کار است. هم چنین مکان مورد نیاز و هزینه لازم برای آن، دستگاه های لازم و هزینه مورد نیاز آن ها، تعداد نیروی لازم و…

لازم به ذکر است که قسمت عمده سرمایه شما برای تهیه دستگاه ها و هم چنین اجاره محل مناسب استفاده می شود. حال اگر تولید پیاز داغ درون منزلتان انجام شود، طبیعتا مبلغ قابل توجهی در هزینه ها صرفه جویی می شود.

از دیگر مواردی که نقش بسزایی در میزان هزینه و سرمایه شما برای تولید خانگی پیاز داغ دارد، مقدار و نحوه سفارشاتی است که می پذیرید. به طور طبیعی، هر چقدر میزان سفارش بیشتری را قبول کنید، هزینه بیشتری را نیز لازم است تقبل کنید. البته سود دریافتی بیشتری نیز به دست خواهید آورد.

برای جذب مشتری و حفظ آن ها ایمنی، بهداشت و کیفیت محصولی که عرضه می کنید مهم ترین فاکتور می باشد. لذا لازم است از مواد اولیه سالم و مرغوب برای راه اندازی کسب و کار خانگی خود استفاده کنید.

در ساده ترین حالت برای راه اندازی کسب و کار خانگی تولید پیاز داغ، به امکانات زیر نیاز دارید:

مکان مورد نیاز: 6 متر مربع

تعداد پرسنل مورد نیاز: حداقل 2 نفر

میزان سرمایه مورد نیاز: حداقل 8 میلیون تومان

مدت زمان بازگشت سرمایه: 2 ماه

در ادامه راه کار های بیشتری را به منظور کاهش هزینه ها به شما معرفی خواهیم کرد.

هزینه مواد اولیه راه اندازی کسب و کار خانگی تولید پیاز داغ

مواد اولیه لازم برای تولید پیاز داغ و دیگر سبزیجات سرخ شده را می توان از بازار تره بار تهیه نمود. در این صورت برای تهیه مواد اولیه و تامین سرمایه لازم برای تولید سبزیجات و پیاز سرخ شده، مقدار قابل توجهی صرفه جویی می شود. هم چنین اگر در زمان مناسب برای خرید و تهیه مواد اولیه به تره بارها مراجعه کنید، پیاز های با کیفیت بالا را خریداری خواهید کرد.

هم چنین برای تهیه مواد اولیه خود (پیاز یا دیگر سبزیجات) می توانید از یک روش مقرون به صرفه تر نیز استفاده کنید. منظور خرید و تهیه پیاز به صورت مستقیم از کشاورزان می باشد.هر چند این روش ممکن است زمان بیشتری را لازم داشته باشد اما در کاهش میزان هزینه های مالی تاثیر بسزایی خواهد داشت. لازم به ذکر است این روش برای تولیدات در حجم های بالا به صرفه می باشد.

هزینه لازم برای دستگاه ها

خریداری دستگاه های لازم بخش مهم راه اندازی کسب و کار خانگی تولید پیاز داغ می باشد. این دستگاه ها و هزینه های تقریبی لازم برای خریداری آن ها در زیر آورده شده است:

  • دستگاه خرد کن سبزی و پیاز: مقدار هزینه تقریبی لازم آن حدود 1- 32 میلیون تومان
  • دستگاه اسلایسر : مبلغی در حدود 6 الی 30 میلیون تومان
  • دستگاه روغن گیر و خشک کن سبزی: مبلغی در حدود ۱۰ الی ۱۵ میلیون تومان

البته با توجه به مدل دستگاه و گنجایش آن طبیعتا قیمت ها ممکن است کمی فرق کنند. با این حال در انتخاب مناسب دستگاه ها لازم است به موارد زیر توجه نمایید:

کیفیت دستگاه: دستگاهی که انتخاب می کنید لازم است کیفیت مناسبی داشته باشد. در غیر این صورت هزینه های تعمیر، خرید مجدد و یا ضرر تعطیل شدن کارتان را نیز متحمل خواهید شد.

ظرفیت دستگاه: بنا بر حجم تولید و میزان سفارشات دریافتی، دستگاه با ظرفیت مناسب را انتخاب نمایید. ظرفیت آن باید پاسخگوی نیاز تولید شما باشد، اگر از نیازنان گنجایش بیشتری داشته باشد نیز بیهوده هزینه بیشتری برای خرید آن صرف کرده اید.

میزان سرمایه: سرمایه ای که در دست دارید نیز قطعا عاملی کلیدی در انتخاب شما می باشد.

چنانچه برای آینده کسب وکار خانگی خود هدف مشخصی دارید و ممکن است آن را از کسب و کار خانگی به قالب گارگاهی و حتی در مقیاس های صنعتی گسترش دهید، بهتر است دستگاه ها را با حداکثر ظرفیت خریداری نمایید. در نتیجه در آینده نیاز به پرداخت مجدد هزینه برای خرید دستگاه نخواهید داشت.

دستگاه سبزی خرد کن بشقابی
دستگاه سبزی خرد کن بشقابی
دستگاه اسلایسر
دستگاه اسلایسر
دستگاه سرخ کن سبزیجات
دستگاه سرخ کن سبزیجات

هزینه مکان

برای راه اندازی کسب و کار خانگی تولید پیاز داغ به حداقل مکانی با ابعاد 6 متر مربع نیاز خواهید داشت. در مکان با این متراژ دستگاه های کارتان را به آسانی قرار خواهید داد. از آنجایی که در راه اندازی کسب و کار خانگی تولید پیاز داغ لازم است مواد اولیه به صورت روزانه خریداری شوند، نیازی به انبار نخواهد بود.

کلیه دستگاه های مورد استفاده شما، بدون صدا بوده و فضای کمی نیاز دارند. از این رو می‌توانید به آسانی در یک اتاق آن ها را به کار بگیرید.

هزینه لازم برای رهن و اجاره بسته به شهر یا محل سکونت متفاوت است. از این رو نمی توان مبلغ مشخصی را برای آن تخصیص کرد.

هزینه نیروی کار

نیرو های مورد نیاز شما عبارتند از: 1 نفر مسئول فروش و تبلیغات، 2 نفر برای کار با دستگاه ها و 1 نفر جهت شستن مواد اولیه.

البته در کسب و کار خانگی تولید پیاز داغ از آن جا که افراد خانواده با هم مشغول به کار هستند، هزینه های تامین پرسنل به صرفه تر خواهد بود. در غیر این صورت لازم است بنابر حقوق مشخص شده از سوی اداره کار هزینه نمایید و همینطور زمان کار و استراحت متعارفی را ایجاد نمایید.

هزینه بسته بندی پیاز داغ

قسمت قابل توجهی از پیاز داغ های تولیدی شما به صورت عمده و وزن شده فروخته می شوند. این نوع توزیع محصول در زمینه بسته بندی، هزینه پایینی را همراه خواهد داشت. برای توزیع بسته بندی های پیاز داغ در مقادیر پایین، لازم است بسته های پلاستیکی برای محصول فراهم کرده باشید. پیاز های سرخ شده را می‌توان در ظرف های پلاستیکی درب دار بسته بندی نمود.

هر چه بسته بندی شما محکم تر، با کیفیت تر و دارای ظاهر جذاب تر باشد، به جلب رضایت مشتری و تبلیغات شما کمک بیشتری خواهد کرد.

چرا راه اندازی کسب و کار خانگی تولید پیاز داغ ایده ای مناسب است؟

با توجه به افزایش مشغله های زندگی افراد، زمان در دسترس آن ها برای آشپزی نیز کاهش یافته است. از این رو خرید و استفاده از مواد اولیه آماده مانند سبزیجات خورد شده، منجمد شده، خشک شده یا سرخ شده رواج یافته است.

برای راه اندازی کسب و کار خانگی تولید پیاز داغ یا سبزیجات سرخ کرده چه دستگاه هایی لازم است؟

دستگاه خرد کن سبزیجات- دستگاه اسلایسر- دستگاه سرخ کن سبزیجات- دستگاه روغن گیر و خشک کن سبزی

برای راه اندازی کسب و کار خانگی تولید پیاز داغ چه هزینه هایی لازم است؟

هزینه برای تهیه مواد اولیه، تهیه مکان، تهیه دستگاه ها، تهیه ظروف بسته بندی، هزینه تبلیغات، هزینه پرسنل و…

برای خرید دستگاه های لازم برای راه اندازی کسب و کار خانگی تولید پیاز داغ چکار کنم؟

برای خرید این دستگاه ها به فروشگاه آی فودز مراجعه کنید.

مقالات مرتبط
1 1 رای
امتیاز دهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها