صفحه اصلی > صنعت روغن های خوراکی و کسب و کارهای خانگی : درآمد زایی در منزل با یک راه حل ساده: استفاده از دستگاه روغن گیری خانگی
درآمد زایی در منزل
درآمد زایی در منزل

درآمد زایی در منزل با یک راه حل ساده: استفاده از دستگاه روغن گیری خانگی

آنچه خواهید خواند:

درآمد زایی در منزل امروزه رواج بسیاری یافته است و از مشاغل پرسود است. در این مقاله به درآمد زایی از طریق تولید روغن های خوراکی با استفاده از دستگاه روغن کشی خانگی پرداخته ایم. خوانندگان محترم وبلاگ آی فودز با مطالعه این مقاله با ما همراه باشید.

با دستگاه روغن گیری آشنا شوید.

دستگاه روغن گیری خانگی از جمله پرکاربرد ترین دستگاه های صنایع غذایی است که امروزه در خانه های مختلف استفاده می شود. با توجه به اینکه در سال های اخیر توان خرید اکثر افراد جامعه کاهش یافته است، به همین علت مردم به تولید فرآورده های خانگی و ایجاد کسب و کار‌های خانگی کوچک رو آورده اند. یکی از پر مصرف ترین محصولات صنایع غذایی در منازل ایرانی انواع روغن ها است. خیلی از افراد با خرید یک دستگاه روغن گیری خانگی که از تجهیزات عمل آوری محصولات غذایی است، به تولید روغن مورد مصرف خود و همچنین فروش آن به دیگران می پردازند.

پیش تر در دستگاه روغن گیری صنعتی و خانگی (راهنمای خرید) به معرفی انواع دستگاه های روغن گیری و روغن کشی پرداختیم. در ادامه این مطلب چگونگی درآمد زایی در منزل با استفاده از دستگاه های روغن گیری خانگی و مزایای آن را بررسی می کنیم.

اگروفودز ؛ تنها پلتفرم تخصصی آگهی و نیازمندیهای صنایع غذایی

اگروفودز ؛ تنها پلتفرم تخصصی آگهی و نیازمندیهای صنایع غذایی

درآمد زایی در منزل
درآمد زایی در منزل

شروع کسب و کار و درآمد زایی با دستگاه روغن گیری خانگی

برای آغاز کار بهتر است یک دستگاه روغن کشی خانگی ارزان قیمت را انتخاب کنید. زیرا که شما در این کار تازه وارد هستید و از تجربه کافی برخوردار نیستید، لذا بهتر است با حداقل ریسک کار خود را پیش ببرید. در حال حاضر کم ترین قیمت برای دستگاه روغن گیری حدود 17-20 میلیون تومان است و مناسب ترین گزینه برای شروع یک کسب و کار و درآمد زایی در خانه، دستگاه روغن کشی کنجد است. بیشترین سرمایه موردنیاز شما در این مرحله مصرف می شود.

فرآیند پر کردن ظروف را نیز در ابتدای کار به صورت دستی می توانید انجام دهید و نیازی به تهیه دستگاه پرکن نیست. در گام بعدی نوبت به تامین هزینه برای بسته بندی روغن ها می رسد که برای این کار شما به ظرف های پلاستیکی و یا شیشه ای نیاز دارید. در این جا نیز برای کم کردن هزینه ها می توانید از ظرف پلاستیکی استفاده کنید.

با استفاده از دستگاه روغن گیری خانگی کوچک حدودا در هر ساعت می توانید ۱۰ کیلوگرم روغن تولید کنید که تولید هر لیتر روغن حداقل حدود 20 هزار تومان سود دارد.

برای درآمد زایی با تولید روغن در خانه به موارد زیر نیاز دارید:

  • دستگاه های لازم: دستگاه روغن کشی
  • حداقل مساحت مورد نیاز: ۱۲ متر
  • حداقل میزان سرمایه اولیه :17-20 میلیون تومان
  • دوره بازگشت سرمایه: ۲ ماه
  • تعداد افراد مورد نیاز: ۲ نفر

انواع دستگاه روغن کشی لازم برای درآمد زایی در منزل

دستگاه روغن کشی خانگی دستی

دستگاه روغن گیر فشاری یا دستی می تواند به آسانی با استفاده از فشاری که ایجاد می کنند، روغن موجود در درون پوسته دانه های روغنی را به بیرون بکشد. بعضی دانه ها روغن کشی ساده ای دارند و تنها با اعمل فشار روغن خود را پس می دهند. این ماشین های روغن کشی خانگی در انواع دستی مجهز به اهرم هایی هستند که با فشار اپراتور روغن موجود در درون دانه ها را خارج می کنند. از این انواع دستگاه روغن کشی خانگی برای روغن کشی دانه های کنجد، تخمه آفتابگردان و سویا استفاده می شود.

دستگاه روغن گیری رومیزی
دستگاه روغن گیری رومیزی

دستگاه روغن کشی پرس سرد و گرم

امروزه دستگاه های روغن کشی بیشتر از نوع پرس سرد هستند و استخراج روغن دانه ها، به حرارت نیازی ندارد.

با این حال، بعضی دانه های روغنی نیز با اعمال فشار روغن خود را پس نمی دهند. از همین رو، برای روغن کشی از این دانه ها به دستگاه های روغن گیری گرم، با توان فیلتراسیون بالا نیاز است. این دستگاه های روغن کشی با استفاده از حرارت و فیلتر های گوناگون، روغن موجود در دانه و میوه های روغنی مانند زیتون را از آن ها خارج می کنند. هزینه این دستگاه های روغن گیری به علت استفاده از فناوری های جدید و پیچیده، بیشتر از روغن گیرهای دستی است.

برخلاف دستگاه روغن گیری پرس گرم، دستگاه روغن کشی پرس سرد، از حرارت استفاده نمی کند و با گردش ماردون های دستگاه، عملیات روغن کشی صورت می گیرد. از آن جایی که دستگاه روغن گیری پرس سرد با اعمال فشار عمل روغن کشی را انجام می دهد، سبب می شود که روغن به دست آمده به صورت 100% خالص نباشد و مقداری کنجاله نیز همراه با روغن تولید شود.

همچنین مقدار روغنی که با دستگاه روغن گیری پرس سرد استخراج می شود کمتر از دستگاه روغن کشی پرس گرم است؛ ولی از آن جایی که در فرآیند روغن گیری پرس سرد دانه ها و روغن گرما نمی بینند، کیفیت بیشتری نیز دارد و ارزش غذایی بیشتری است. به همین علت هم است که اکثر خریداران، دستگاه روغن گیری پرس سرد را ترجیح می دهند.

چه محصولاتی برای درآمد زایی در منزل می توانید تولید کنید؟

روغن کنجد

به طور کلی تولید کنجد در کشور زیاد است و به همین علت هم قیمت نسبتا پایینی دارد. روغن کنجد یکی از جمله روغن ها با کیفیت بالا و پر استفاده در منازل ایرانی است. عمل استخراج روغن از دانه های کنجد نیز به راحتی انجام می شود. با توجه به این دلایل می توانید با تهیه یک دستگاه روغن کشی کنجد، برای شروع کسب و کار خانگی خود و درآمد زایی در منزل اقدام کنید.

روغن زیتون

استخراج روغن از میوه ی زیتون باید با استفاده از ماشین های روغن کشی زیتون حرفه ای انجام شود. هزینه خرید این ماشین ها نسبتا زیاد است اما با توجه به تقاضای بالا و مصرف زیاد این روغن می توان درنظر داشت که هزینه مصرفی شما در مدتی کوتاه همراه باسود به شما برگردد. امروزه دستگاه روغن کشی زیتون خانگی و صنعتی موجود است که با خرید آن و تولید روغن زیتون مرغوب، می توانید درآمد زایی پرسودی در منزل خود داشته باشید.

دستگاه روغن کشی زیتون

مزایای درآمد زایی در منزل با تولید انواع روغن های خوراکی

استفاده از دستگاه روغن کشی خانگی به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید با سرمایه کم یک دستگاه کوچک با قیمت مناسب خریداری کنید و درآمد زایی در منزل را تجربه کنید. به طور معمول دانه های روغنی که در بازار موجود هستند، قیمت بالایی ندارند و شما می توانید با هزینه کردن مبلغ اولیه پایینی دانه های مورد نیاز خود را خریداری کنید.

دستگاه های روغن کشی نیز در انواع دستی و در انواع اتوماتیک، نیازمند سرمایه تولید زیادی نیستند و لذا می توانید در مدت کوتاهی میزان زیادی روغن را بسته بندی و برای عرضه به بازار آماده کنید. در نتیجه، استفاده از دستگاه روغن کشی خانگی از نظر بازده زمان و سرمایه خیلی مناسب است.

از سوی دیگر بعضی افراد نیز ممکن است نگران فساد مواد اولیه و یا محصول تولیدی خود و متحمل شدن زیان های زیاد باشند. دانه های روغنی و روغن بدست آمده از آن ها دارای کیفیت و طول عمر زیادی هستند و به همین علت نیازی نیست نگران از بین رفتن سرمایه باشید.

چرا درآمد زایی در منزل ایده خوبی است؟

با توجه به اینکه در سال های اخیر توان خرید اکثر افراد جامعه کاهش یافته است، به همین علت مردم به تولید و مصرف فرآورده های خانگی و ایجاد کسب و کار‌های خانگی کوچک رو آورده اند.

برای درآمد زایی در منزل تولید چه محصولی مناسب است؟

یکی از پر مصرف ترین محصولات صنایع غذایی در منازل ایرانی انواع روغن ها است.

برای تولید روغن در خانه و درآمد زایی در منزل چه تجهیزاتی لازم است؟

با تهیه یک دستگاه روغن گیری مناسب با نوع محصول تولیدی خود می توانید این کسب و کار خانگی را شروع کنید.

برای خرید انواع دستگاه های روغن گیری خانگی چکار کنم؟

برای خرید انواع این دستگاه به فروشگاه آی فودز مراجعه کنید.

مقالات مرتبط
1 1 رای
امتیاز دهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها