صفحه اصلی > صنعت خشکبار و سایر : طرز تهیه کره فندق در مقیاس خانگی و صنعتی (بامعرفی بهترین دستگاه کره گیری)
کره فندق
کره فندق

طرز تهیه کره فندق در مقیاس خانگی و صنعتی (بامعرفی بهترین دستگاه کره گیری)

آنچه خواهید خواند:

تهیه کره فندق که از مواد غذایی مغذی و محبوب است، در کارخانجات صنعتی، در منازل برای کسب و کارهای خانگی یا مصرف شخصی انجام می شود. خوانندگان محترم وبلاگ آی فودز می توانید با مطالعه این مقاله با روش تهیه ارده فندق هم در کارخانه و هم در خانه و دستگاه کره گیری مناسب آن آشنا شوید.

کره فندق

از محبوب ترین کره های بدست آمده از گیاه ارده (کره) فندق می باشد. برای تهیه کره های گیاهی از دانه ها و انواع مغز های آجیل استفاده می شود. این دانه ها و مغزها دارای فواید مفیدی هستند که کره ی آن ها نیز این فواید را داراست.

در ایران از ارده (کره گیاهی) معمولا برای صبحانه یا به عنوان عصرانه و میان وعده ای مقوی استفاده می شود. به دلیل پرطرفدار بودن این ماده غذایی، کارخانجات صنعتی نیز خط تولید این محصول را ایجاد کرده اند. هم چنین با توجه به علاقه افراد به تهیه خانگی مواد غذایی، انواع دستگاه های ارده و کره گیری برای مصارف خانگی نیز تولید و عرضه شده اند. لذا افراد علاوه بر تهیه کره فندق، بادام، کنجد و… برای مصرف شخصی توانسته اند از تولید این محصول در خانه برای کسب و کارهای خانگی نیز بهره ببرند.

اگروفودز ؛ تنها پلتفرم تخصصی آگهی و نیازمندیهای صنایع غذایی

اگروفودز ؛ تنها پلتفرم تخصصی آگهی و نیازمندیهای صنایع غذایی

کره فندق
کره فندق

ارزش تغذیه ای فندق

مشخصات تغذیه ای 28 گرم فندق به صورت زیر است:

  • کالری: 176
  • چربی کل: 17 گرم
  • پروتئین:2/4 گرم
  • کربوهیدرات:7/4 گرم
  • فیبر: 7/2 گرم
  • ویتامین E : 21درصد RDI
  • تیامین: 12 درصد RDI
  • منیزیم: 12 درصد RDI
  • مس: 24 درصد RDI
  • منگنز: 87 درصد RDI

فندق هم چنین حاوی مقادیر مناسبی از ویتامین B6، فولات، فسفر، پتاسیم و روی است. علاوه بر این، آن ها منبع غنی از مونو و پلی چربی های غیراشباع هستند و حاوی مقدار خوبی از اسیدهای چرب امگا 6 و امگا 9 مانند اسید اولئیک هستند.

فندق حاوی مقدار قابل توجهی آنتی اکسیدان نیز می باشد. فراوان ترین آنتی اکسیدان های موجود در فندق به عنوان ترکیبات فنلی شناخته می شود. ثابت شده است که ترکیبات فنلی به کاهش کلسترول خون و التهاب کمک می کنند. آن ها هم چنین می توانند برای سلامت قلب و محافظت در برابر سرطان نیز مفید باشند.

دستگاه کره گیری چیست؟

نحوه کار با دستگاه های ارده (کره) گیری آسان می باشد. هم چنین این دستگاه ها تفاوت زیادی در کیفیت و چگونگی تولیدکره فندق، کنجد و… را در صنعت و خانه ایجاد نمی کنند. اساس کار انواع دستگاه های ارده (کره) گیری یکسان می باشد. اساس کار این دستگاه اینگونه است که برای تهیه کره فندق توسط الکتریسیته یک نیروی گریز از مرکز ایجاد می کنند.

استفاده از دستگاه‌های مختلف در شیوه تهیه کره فندق صنعتی و خانگی، تفاوت چندانی ایجاد نمی‌کند و استفاده از آن‌ها نیز بسیار آسان است.

در فیلم زیر تهیه کره فندق توسط دستگاه کره گیر نشان داده شده است. شما را به تماشای این فیلم دعوت می کنیم.

روش صنعتی تهیه کره فندق

در کارخانجات تولیدکره فندق که محصول را در مقیاس بالا تولید می کنند، استفاده از فرآیند های دستی منطقی نمی باشد. لذا در کارخانجات برای تولید کره گیاهی از جمله کره فندق از دستگاه های مناسب صنعتی استفاده می شود. انتخاب دستگاه در این تولیدی ها برا اساس گنجایش حجم تولیدی و سرعت دستگاه می باشد. (برای راه اندازی کسب و کار خانگی نیز استفاده از دستگاه های صنعتی براساس میزان تهیه کره فندق می تواند پربازده باشد.)

انواع دستگاه های صنعتی تهیه کره فندق به 2 صورت یک مخزنی یا دو مخزنی و به شکل ایستاده می باشد. هم چنین از آن جایی که موتور این دستگاه در قسمت بالایی شان قرار دارد، اصطلاحا به آن ها بالا زن می گویند. برای افزایش راندمان در بعضی از دستگاه ها از الکتروموتور ها استفاده می گردد. این نوع دستگاه ها به خصوص برای استفاده در کارخانه های تولید لبنیات کارآمد هستند. سبب بالابردن راندمان کره گیری در آن ها می گردد.

نکات کلیدی انتخاب دستگاه صنعتی برای تهیه کره فندق (دستگاه کره گیری)

در تهیهاین ماده غذایی چه در مقیاس خانگی و چه صنعتی، از عوامل موثر بر بازده و کیفیت کره فندق انتخاب صحیح دستگاه است. از این رو در ادامه برای راحتی خوانندگان محترم وبلاگ آی فودز چندین نکته کلیدی در این زمینه را بیان کرده ایم:

  • در تهیه صنعتی کره فندق، دستگاه کره گیری باید گنجایش حجمی بالایی داشته باشد.
  • برای ایجاد ایمنی هنگام نوسانات یا قطع برق، دستگاه مجهز به کلید قطع خودکار برق باشد.
  • میزان مصرف برق دستگاه استاندارد و متناسب با منطقه جغرافیایی باشد.
  • بازده تهیه کره فندق دستگاه از مواد اولیه بالا باشد و مقدار ضایعات کمتری داشته باشد.

هم چنین شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات دقیق تر و راهنمایی خرید بهترین محصول با کارشناسان وبلاگ آی فودز تماس بگیرید.

روش خانگی تهیه کره فندق (مصرف شخصی- کسب و کارهای خانگی)

همانطور که پیش تر گفته شد، نحوه کار دستگاه های کره گیری در مقیاس صنعتی و خانگی تفاوت زیادی با هم ندارند. تفاوت اصلی این دستگاه برای استفاده خانگی این است که بجای ایستاده بودن رومیزی می باشد. اندازه دستگاه کره گیر خانگی کوچک تر بوده و گنجایش حجم تهیه کره فندق آن طبیعتا کمتر می باشد.

دستگاه کره گیری هم در مقیاس صنعتی هم خانگی مجهز به اهرم است. اهرم دستگاه در تعیین کیفیت حسی (نرمی و زبری بافت) کره فندق تهیه شده، کاربرد دارد. هم چنین هم زن هایی در دستگاه تعبیه شده اند که از تولید ضایعات در دستگاه جلوگیری می کنند و از تهیه کره فندق از تمامی دانه ها مطمئن می شوند.

از نکات مهم انتخاب دستگاه کره گیری مناسب خانگی، گنجایش حجم و میزان مصرف برق می باشد.

دستگاه کره گیری
دستگاه کره گیری

روش خانگی تهیه کره فندق بدون استفاده از دستگاه کره گیری

در روش تهیه کره فندق بدون استفاده از دستگاه در خانه به صورت زیر عمل نمایید:

اولین قدم جدا کردن پوست فندق ها است. برای این کار، فندق ها را درون ماهیتابه ریخته و با حرارت کم تفت دهید. پس از آن صبر کنید تا فندق ها تا رسیدن به دمای اتاق خنک شوند، سپس پوستشان را جدا نمایید. اکنون برای خرد کردن (به حالت پوره درآوردن)، آن ها را درون غذاساز بریزید. حال روغن زیتون و پودر قند را به میزان لازم به آن بیافزایید و تا هنگامی که به حالت کره درآید هم بزنید.

لازم به ذکر است که در صورت استفاده از دستگاه کره گیری می توانید کره ندق خالص و با کیفیتی را به راحتی در منزل تهیه نمایید.

کره فندق چیست؟

به کره (ارده) به دست آمده از دانه فندق کره فندق می گویند.

در صنعت برای تهیه کره فندق از چه روشی استفاده می شود؟

برای تهیه کره فندق در کارخانجات از دستگاه های کره گیری استفاده می شود.

چه روشی برای تهیه کره فندق در خانه مناسب است؟

روش های متفاوتی برای کره گیری در خانه وجود دارد. اما استفاده از دستگاه کره گیری خانگی انتخاب بهتری می باشد.

برای خرید دستگاه کره گیری چکار کنم؟

برای خرید این دستگاه به فروشگاه آی فودز مراجعه کنید.

مقالات مرتبط
1 1 رای
امتیاز دهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها