صفحه اصلی > رستوران، فست فود، کافی شاپ : راهنمای خرید فر پیتزا و معرفی انواع مختلف آن
فر پیتزا
فر پیتزا

راهنمای خرید فر پیتزا و معرفی انواع مختلف آن

آنچه خواهید خواند:

فر پیتزا در انواع مختلف با اشکال، ابعاد و ویژگی های مختلف متناسب با انواع نیازها ساخته می شود. شناخت ویژگی های این دستگاه برای انتخاب بهترین فر پیتزا متناسب با نیاز افراد ضروری است. خوانندگان محترم وبلاگ آی فودز در این مقاله می توانید راهنمای خرید انواع مختلف فر پیتزا را مطالعه نمایید.

پخت پیتزا

به جرات می توان پیتزا گفت یکی از محبوب ترین غذاها در سراسر جهان می باشد. این غذا به روش های مختلف با مواد مختلف برای تمامی سلیقه ها پخت می شود.

از جمله مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر پخت، مزه و کیفیت پیتزا، فر پیتزا می باشد. در رستوران ها و فست فود ها انواع مختلف این فر ها موجود می باشد. استفاده از این فرها باعث می شود رستوران ها در مقیاس بالا و در بهترین کیفیت پیتزا ها را بپززند.

اگروفودز ؛ تنها پلتفرم تخصصی آگهی و نیازمندیهای صنایع غذایی

اگروفودز ؛ تنها پلتفرم تخصصی آگهی و نیازمندیهای صنایع غذایی

در واقع امروزه فر های پیتزا از اساسی ترین تجهیزات فست فود ها و رستوران ها هستند. در انواع مختلف برای نیاز های مختلف ساخته شده اند. لذا آشپزان می توانند انواع مختلف پیتزا ایتالیایی و آمریکایی را در مطلوب ترین زمان و کیفیت پخته و سرو نمایند.

امروزه وجود انواع فر رستورانی و فست فود به عنوان یکی از اصلی‌ترین تجهیزات رستوران و فست فود سبب شده که آن‌ها بتوانند انواع پیتزا از جمله پیتزای آمریکایی و پیتزای ایتالیایی را در کمترین زمان و با بهترین کیفیت بپزند و سرو کنند.

در ادامه معرفی و راهنمای خرید انواع فر پیتزا به طور مفصل بیان شده است. از جمله معرفی و راهنمای خرید: فر ریلی، فر صندوقی و فر تنوری یا آجری.

از این رو شما عزیزان می توانید بهترین فر متناسب با نیاز خود را خرید و استفاده نمایید.

فر پیتزا
فر پیتزا

انواع فر پیتزا

انواع متنوعی از پیتزا وجود دارد و هرکدام دارای مواد اولیه مختلفی می باشند که شرایط پخت خاص خود را دارند. از این رو برای تهیه پیتزا با مزه عالی، انتخاب بهترین فر پخت پیتزا اهمیت بالایی دارد.

سازندگان فر های پیتزا، این دستگاه را در انواع، اندازه و ویژگی های مختلف و متنوع طراحی و ساخته اند. از این رو پیش از خرید این دستگاه، معرفی و راهنمای خرید مناسبی لازم می باشد. هرکدام از انواع فر رستورانی را می توان بر اساس ویژگی های زیر تقسیم بندی کرد:

  • اندازه
  • ظرفیت
  • چگونگی عملکرد
  • شکل ظاهر

هر کدام از این فر ها دارای قابلیت تنظیم میزان حرارت می باشند. لذا بر اساس نوعی پیتزای در حال طبخ، پخت یکنواخت با بالاترین کیفیت ایجاد شده و از سوختگی یا نپختن آن جلوگیری می‌کنند.

معرفی و راهنمای خرید انواع فر پیتزا

راهنمای خرید: فر صندوقی

این نوع فر صندوقی در گنجایش ها و اندازه های متنوع طراحی شده و از آن در آشپزخانه های صنعتی استفاده می شود.

تعیین کننده ظرفیت این فر، تعداد بشقاب هایی است که در آن تعبیه شده است. تعداد این بشقاب ها می تواند 24-18-12-9-6 تایی باشد.

جنس بدنه فر صندوقی از استیل ضد زنگ است. قسمت درونی آن ورق گالوانیزه mm 1 و شاسی پروفیل فولادی عایق شده با پشم شیشه و پشم سنگ است. هدف از استفاده از عایق حفظ حرارت و جلوگیری از خروج آن است. هم چنین برای اطلاع از میزان حرارت درون فر، نشانگرهایی بر آن تعبیه شده است.

فر پیتزا صندوقی
فر پیتزا صندوقی

دیگر ویژگی های این دستگاه عبارت است از:

  • متشکل از چند سنگ از جنس آجر سرامیکی یک تکه غیر قابل اشتعال؛ برای پخت زیر و روی پیتزا به صورت یکنواخت
  • امکان شستشوی آسان
  • مجهز به سیستم ایمنی (دارای شمعک و ترموکوپل)
  • منبع سوخت: گاز

راهنمای خرید: فر تنوری (آجری)

این نوع از فر چرخان است و حرارت در تمام سطح آن پخش می شود. طراحی این فر به صورت گنبدی از جنس آجر به صورت گرد است. نمای بیرون آن نیز سرامیکی یا آجری بوده است. در این دستگاه از بشقاب استفاده نمی شود بلکه بوسیله پاروها پیتزا درون آن قرار می گیرد. قسمت درونی این تنورها به دو صورت گردان و ثابت ساخته می شود.

انواع فر آجری در قطور 200-180-170-150-140-130-120 سانتی متر ساخته می شوند. اگر فر چرخان باشد قطر آن حاقل باید cm 160 باشد.

بخش کف این تنور ها به 2 صورت ساخته می شود:

  • آجرهای ضد خش ( cm 35-70)
  • از جنس مواد چدنی دیر گداز به صورت یک تکه صاف و یک دست

برای یکنواخت بودن پخت، درون کلاهک فر تنوری یک عدد مشعل و پایین آن دو عدد شعله تعبیه شده است. هم چنین از دمپر برای کنترل خروج هوا و حرارت درون فر استفاده می شود. برای تسهیل جابجایی دستگاه، پایه یآن در دو شکل متحرک و ثابت ساخته می شود.

فر پیتزا آجری (تنوری)
فر پیتزا آجری (تنوری)

دیگر ویژگی های این دستگاه عبارت است از:

  • سرعت چرخش و مدت زمان در این دستگاه قابل تنظیم است.
  • دمای آن بین 50-600 تنظیم می شود.
  • برای کنترل حرارت و ایمنی دارای ترموستات و ترموکوپل است.
  • برای صرفه جویی در انرژی کلاهک آن عایق است.

در فیلم زیر فر پیتزا ریلی معرفی و نحوه کار آن نشان داده شده است. شما را به تماشای این فیلم دعوت می کنیم.

راهنمای خرید: فر ریلی (تونلی)

انواع ریلی از پرکاربرد ترین انواع فر پیتزا است. از آن در رستوران ها و فست فودها علاوه بر پخت پیتزا برای پخت سیب زمینی تنوری و لازانیا نیز استفاده می شود.

فر تونلی در ابعاد متنوع و به دو صورت موتور بغل و موتور پایین ساخته شود.فن تعبیه شده در این دستگاه با سیرکوله کردن حرارت به بهترین شکل موجب پخت یکنواخت پیتزا می شود.

از ویژگی های بی نظیر فر ریلی ظرفیت حرارتی و حجمی آن است. دما را می توان تا 450 درجه سلسیوس و انرژی حرارتی را تا Kcal 55000 افزایش داد. لذا با استفاده از فر ریلی می توان هم زمان تا 100 عدد پیتزا را پخت.

این فر ها به دو صورت تک یا 2 ردیفه ساخته می شوند. جنس آن از استیل ضد زنگ بوده که قابلیت شستشو آسانی دارد. هم چنین به دلیل مصرف بهینه برق و گاز و عدم تولید آلاینده های محیطی، از شهرت خوبی برخوردار است.

فر پیتزا ریلی (تونلی)
فر پیتزا ریلی (تونلی)

دیگر ویژگی های این دستگاه عبارت است از:

  • عایق است لذا از اتلاف حرارت و انرژی جلوگیری می کند.
  • قابلیت تنظیم مسیر حرکت (چپ به راست و بالعکس)
  • سرعت بالای پخت ضمن حفظ کیفیت پخت
  • مجهز به سیستم ایمنی (در صورت قطع گاز یا برق)

از این فر هم چنین می توان در رستوران ها برای پخت غذاهای ایرانی نیز استفاده کرد. از جمله برای پخت پلو ها و کباب ها.

سوالات متداول

انواع پرکاربرد فر پیتزا کدام اند؟

فر ریلی، فر صندوقی و فر تنوری یا آجری.

فر پیتزا ریلی چه مزایایی دارد؟

از جمله مهم ترین مزایای این فر سرعت بالا و گنجایش پخت تعداد بالای پیتزا ضمن حفظ کیفیت پخت است. هم چنین فاقد تولید آلاینده های محیطی می باشد.

فر های پیتزا ریلی، صندوقی و آجری از نظر ایمنی چگونه هستند؟

هر سه مجهز به سیستم ایمنی لازم می باشند.

برای خرید انواع فر پیتزا چکار کنم؟

برای خرید این دستگاه ها به فروشگاه آی فودز مراجعه کنید.

مقالات مرتبط
0 0 رای ها
امتیاز دهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها