صفحه اصلی > کسب و کارهای خانگی و سایر : چیپس میوه را از کدام میوه ها درست کنیم؟ (+ راهکار خشک کردن میوه ها)
چیپس میوه
چیپس میوه

چیپس میوه را از کدام میوه ها درست کنیم؟ (+ راهکار خشک کردن میوه ها)

آنچه خواهید خواند:

چیپس میوه از میان وعده های محبوب و سالم است که می توانید خودتان در منزل تهیه کنید یا به عنوان کسب و کار خود درنظر بگیرید. خوانندگان محترم وبلاگ آی فودز با مطالعه این مقاله می توانید با چیپس میوه و راهکار تولیدش آشنا شوید.

میوه خشک (چیپس میوه)

اگر شما نیز به تنقلات و میان وعده های سالم و لذیذ علاقه مند هستید، باید بدانید که میوه خشک سالم ترین انتخاب برای شما می باشد. میوه‌‌ خشک (چیپس میوه) لذیذ، مغذی، سالم و سبک هستند و نگهداری و مصرف آ‌ن ها‌ آسان است. علاوه بر این به آسانی قابل جابجایی هستند، نیازی به نگهداری درون یخچال ندارند و برای مدت زیادی می توانید آن ها را در منزل نگهداری کنید.

بعضی از افراد برا این باورند که چیپس میوه میان وعده تقریبا پرکالری است، با این حال براساس علم تغذیه از تنقلاتی مانند پفک یا شیرینی جات بسیار سالم تر می باشد. خواص مصرف میوه خشک زیاد است و غنی از آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و فیبرها است. شما می توانید میوه را به روش سنتی مانند خشک کردن آن با نور آفتاب و یا استفاده از فر خشک کنید؛ همچنین می توانید از دستگاه های خشک کن میوه برای این منظور استفاده کنید.

اگروفودز ؛ تنها پلتفرم تخصصی آگهی و نیازمندیهای صنایع غذایی

اگروفودز ؛ تنها پلتفرم تخصصی آگهی و نیازمندیهای صنایع غذایی

اکنون سوال اینجاست که کدام میوه ها برای خشک کردن مناسب اند؟ برای آشنایی با مناسب ترین انواع میوه برای تولید چیپس میوه و روش خشک کردن آن ها تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

تولید چیپس
تولید چیپس

کدام میوه ها برای تولید چیپس میوه مناسب اند؟

1. توت فرنگی

اگر به توت فرنگی تازه علاقه داشته باشید، پس طبیعتا خشک شده آن را نیز دوست خواهید داشت. مشکل اینجاست که نمی توان همیشه به توت فرنگی تازه دسترسی داشت اما چیپس آن هر زمان و هر جایی قابل استفاده است. شما می توانید از چیپس توت فرنگی به عنوان میان وعده، در شیرینی پزی و یا آشپزی استفاده کنید.

2. موز

چیپس موز ترد است و طعمی لطیف دارد و تقریبا می شود گفت که همه آن را دوست دارند. با وجود اینکه مصرف موز تازه انتخاب بهتری است اما، رنگ آن خیلی زود سیاه می شود. از این رو، شما به آسانی می توانید موز را در منزل نیز خشک کنید و به عنوان میان وعده از مصرف آن بهره ببرید. توجه داشته باشید که برای نتیجه گیری بهتر، استفاده از موز تازه و کاملا رسیده برای تولید چیپس آن مناسب تر است.

3. سیب

از هر شخصی که بپرسید کدام میوه ها برای خشک کردن مناسب تر اند، مطمئنا اولین پاسخ آن ها سیب خواهد بود. سیب از جمله بهترین انتخاب ها برای خشک کردن است که می توانید آن را به عنوان میان وعده مصرف کنید یا در پخت انواع غذاها بکار گیرید.

4. کیوی

میوه ای گرمسیری و کوچک است که پس از خشک شدن، عطر و مزه ای بی نظیر می یابد. این میوه نیز از جمله میوه هایی است که برای خشک کردن مناسب است و گزینه ای عالی برای میان‌ وعده ها می باشد.

5. طالبی

بله، طالبی! به احتمال زیاد از خواندن نام طالبی در بین میوه های مناسب برای تولید چیپس میوه تعجب کرده اید. طالبی دارای آب زیادی است و مدت بیشتری برای خشک شدن زمان نیاز دارد، با این وجود می تواند در گروه میوه های خشک شدنی قرار بگیرد.

برای این کار می توانید طالبی را در تکه های نازک ببرید تا چیپس های تردی داشته باشید اما، چنانچه دوست دارید چیپس طالبی شما حالتی جویدنی داشته باشد، بهتر است آن را کمی ضخیم تر برش دهید.

6. زردآلو

زردآلو از جمله محبوب ترین و متداول ترین میوه ها برای تولید چیپس میوه است. این میوه خوش طعم به خوبی خشک شده و عطر و مزه طبیعی بی نظیری دارد.

7. پرتقال

پرتقال خشک شده مصارف مختلفی دارد، می توانید از آن برای تنقلات، تزئین یا میان وعده استفاده کنید. برای خشک کردن این میوه، ابتدا پوست آن را جدا کنید اما بیشتر مردم این کار را نمی کنند. به هر حال این روش سلیقه ای است و به نظر خودتان بستگی دارد.

8. انگور

طبیعتا همه ما حداقل یکبارکشمش را امتحان کرده ایم اما آیا تا به امروز خودتان به خشک کردن آن فکر کرده اید؟ انگور یکی از مناسب ترین گزینه ها برای تولید چیپس میوه می باشد. پیشنهاد ما این است که از انگور فاقد هسته برای خشک کردن استفاده کنید، زیرا ممکن است هنگام مصرف دانه های آن آزاردهنده باشند.

9. گیلاس

گیلاس غنی از ترکیبات مغذی است و حتی شاید بتوان گفت که چیپس آن خوش طعم تر از میوه‌ ی تازه آن می باشد.

10. هلو

یکی از محبوب تریم میوه ها نزد بسیاری از افراد هلو است که می تواند به عنوان میان وعده ای فوق العاده مصرف شود. برای تولید چیپس میوه از هلو، کافی است آن را به تکه های نسبتا نازک برش دهید و سپس خشک کنید.

برای تولید چیپس میوه چه روشی بهتر است؟

به منظور تولید چیپس میوه، می توانید میوه هایی که پیشتر آن ها را معرفی کردیم را با استفاده از روش های خانگی خشک نمایید. خشک کردن میوه زیر نور آفتاب و یا قرار دادن آن ها درون فر، از متداول ترین روش های این کار است. بدین منظور کافی است که میوه دلخواهتان را بشورید و به قطعات نازک برش دهید تا بهتر خشک شود. سپس آن ها را بر یک سینی جای دهید و مقابل نور آفتاب بگذارید. همچنین می توانید تکه های میوه دلخواهتان را بر سینی فر که با کاغذ روغنی پوشیده شده است، قرار دهید. سپس دمای فر را در حرارت کمتر از ۱۴۰ درجه تنظیم کنید و میوه ها را درون فر بگذارید.

دستگاه میوه خشک کن
دستگاه میوه خشک کن 
دستگاه خشک کن صنعتی
دستگاه خشک کن صنعتی

با این وجود، روش این دو روش تنها راهکارهای تولید چیپس میوه نیستند. امروزه مدل های مختلف دستگاه های خانگی خشک کن میوه در بازار موجود هستند که این کار را آسان تر کرده اند. شما نیز می توانید با استفاده از دستگاه ها خانگی خشک کن میوه، انواع چیپس میوه را تولید کنید. نحوه استفاده از این دستگاه ها بسیار راحت است.

همچنین چنانچه قصد دارید کسب و کار خودتان را راه اندازی کنید یا به فکر بهبود و ارتقا کسب و کار کارگاه خود هستید، پیشنهاد ما به شما این است که حتما با انواع مختلف دستگاه خشک کن صنعتی آشنا شوید و بهترین گزینه را براساس نیازتان انتخاب کنید. در حال حاضر انواع مختلف دستگاه های خشک کن در مدل های خانگی و صنعتی در فروشگاه آی فودز وجود دارد که می توانید برای اطلاع از قیمت و مشخصات اصلی محصولات به آن سر بزنید. (کافی است روی نام فروشگاه کلیک کنید)

چه میوه هایی برای تولید چیپس میوه مناسب اند؟

سیب، پرتقال، طالبی، زردآلو، گیلاس، موز، کیوی و….

برای تولید میوه خشک از چه روشی استفاده کنید؟

از روش های متداول می توان به خشک کردن زیر نور آفتاب، خشک کردن در فر و استفاده از دستگاه های خشک کن اشاره کرد.

دستگاه خشک کن میوه چه انواعی دارد؟

این دستگاه ها در انواع خانگی و صنعتی وجود دارند.

برای خرید دستگاه خشک کن میوه چکار کنم؟

برای دریافت مشاوره رایگان و خرید این دستگاه به فروشگاه آی فودز مراجعه کنید.

مقالات مرتبط
0 0 رای ها
امتیاز دهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها