صفحه اصلی > سایر : انواع دستگاه پرکن آب معدنی (راه اندازی خط بسته بندی آب معدنی)
دستگاه پرکن آب معدنی
دستگاه پرکن آب معدنی

انواع دستگاه پرکن آب معدنی (راه اندازی خط بسته بندی آب معدنی)

آنچه خواهید خواند:

دستگاه پرکن آب معدنی از تجهیزات اصلی و لازم برای راه اندازی خط تولید آب معدنی است. در این مقاله می توانید با انواع این دستگاه ها و راه اندازی خط بسته بندی آب معدنی آشنا شوید.

امروزه از جمله تجهیزات ضروری و اصلی کارخانه های تولید و بسته بندی آب معدنی، دستگاه های پرکن آب معدنی در انواع ظرفیت ها هستند. در خط تولید آب معدنی، استفاده از دستگاه های چند کاره به افزایش سرعت عمل و تولید محصول کمک شایانی می کنند. در ادامه این مطلب انواع مختلف دستگاه پرکن آب معدنی و مسیر تولید آب معدنی را معرفی می کنیم.

دستگاه پرکن آب معدنی

با توجه به نیاز جامعه برای مصرف آب آشامیدنی سالم و باکیفیت، انواع دستگاه پر کن آب معدنی دارای اهمیت ویژه ای می باشند. درنتیجه، بیشتر تولیدکنندگان این فرآورده در تلاش برای دراختیار داشتن بهترین دستگاه پرکن آب معدنی هستند.

دستگاه پرکن آب معدنی
دستگاه پرکن آب معدنی

انواع چند منظوره دستگاه پرکن آب معدنی، از جمله تجهیزات بسته بندی است که تولیدکنندگان از آن استفاده می کنند. این دستگاه علاوه بر شستن و پرکردن شیشه ها (بطری های) آب معدنی، عمل مهر و موم کردن و بسته بندی نهای محصول را نیز انجام می دهد. لازم به ذکر است که با استفاده از این دستگاه علاوه بر پر کردن و بسته بندی آب معدنی، می توانید محصولات دیگری را نیز بسته بندی کنید.

در ادامه به معرفی کامل انواع دیگر دستگاه های پرکن آب معدنی و راه اندازی خط تولید آن می پردازیم.

بطری های PET چه جایگاهی در خط تولید و بسته بندی آب معدنی دارند؟

PET یا بطری های زیست محور، درواقع پیشرفت بزرگی است که برای رسیدن به تولید محصولی انعطاف پذیر با بازدهی کافی در صنایع غذایی به دست آمده است. از انواع بطری های PET در خطوط بسته بندی لبنیات و آب معدنی استفاده می شود. در ساخت آن ها از مواد مضر لعابی استفاده نشده است و براساس استانداردهای تعریف شده ساخته می شوند. از این بطری ها در دستگاه های پرکن محصولات زیر استفاده می شود:

  • دستگاه پر کن آب معدنی
  • دستگاه پرکن دوغ و لبنیات
  • دستگاه پرکن عسل، ارده
  • دستگاه پرکن آب میوه

هرکدام از انواع دستگاه های پرکن آب معدنی با استفاده از این بطری ها، مزایای زیادی را برای تولید کننده به همراه دارند. از جمله:

ارتقا شرایط بهداشتی، افزایش بازده تولید، بهبود بهره وری اقتصادی و حذف مخارج اضافی.

بطری های مورد نظر برای شرایط بارگیری به وسیله دستگاه پر کن آب معدنی، از هر نظر مناسب هستند و برای استفاده در خط بسته بندی آب معدنی استفاده می شوند. عامل تعیین کننده جنس ظروف بسته بندی براساس نحوه بارگیری توسط دستگاه پرکننده آب معدنی،پرکننده آب میوه و یا دوغ می باشد.

نحوه عمل دستگاه پرکن آب معدنی

بیشتر افراد فکر می کنند کار با این دستگاه پیچیده است و حتما باید فرد مسئول مهارت خاصی را کسب کند. این حرف تا حدودی درست است، با این وجود شما می توانید با کمی تلاش، دانش لازم در رابطه با چگونگی عمل این دستگاه ها را به دست آورید.

دستگاه پر کن آب معدنی پس از پرکردن بطری ها، آن ها را بر نوار نقاله به بخش خط کامل بسته بندی آب معدنی منتقل می کند. استفاده از انواع چند منظوره این دستگاه در خط تولید آب معدنی، سبب تسریع روند تولید شده و مانع از به هدر رفتن انرژی و دیگر مخارج می شود.

فرآیند بارگیری و عملیات تخلیه مایعات در این خط تولید تا مرحله نهایی که بعد از بسته بندی کامل در خط بسته بندی آب معدنی انجام می شود، با به کارگیری ماشین آلات تمام اتوماتیک انجام می شود و کمترین دخالت انسانی را دارد.

هزینه خرید این ماشین آلات براساس نوع عملکرد آن ها متفاوت است. مراحل نصب تا بهره گیری کامل از هر کدام، به طور کامل تحت نظارت و کنترل مهندسان فنی خط تولید آب معدنی انجام می شود.

با خط تولید آب معدنی آشنا شوید

به طور کلی به منظور تخلیه و پر کردن مایعات مختلف در بطری های بسته بندی، لازم است تا از مواد اولیه متفاوتی از جمله پریفرم ها، برچسب ها یا دیگر مواد بسته بندی و بطری ها استفاده شود؛ که علاوه بر نگهداری بلند مدت محصول، بتوانند ویژگی بازیافت و نیز طبیعت دوستی را داشته باشند.

تعداد کارکنان لازم برای تولید و بسته بندی محصول و استفاده از دستگاه پرکن آب معدنی یا آب میوه، براساس بازده تولید روزانه می تواند متفاوت باشد. با این حال به طور میانگین به حداقل 20 نفر نیرو نیاز می باشد.

برای این که بتوانید ظرفیت خط تولید آب معدنی را تا مقدار زیادی افزایش دهید و در حداقل زمان ممکن به میزان سود مورد نظرتان دست پیدا کنید، باید یکسری نکات را در نظر داشته باشید. از جمله:

برخورداری از نیروی کار فیزیکی

به کارگیری دستگاه پر کن آب معدنی (با درجات ، کشش، دمیدن و انتقال مناسب)

تنظیم و کنترل دیجیتالی بر جریان پرشدن و پرکردن مخازن

اندازه و حجم مناسب دستگاه پر کن آب معدنی

استفاده از حداقل فضای ممکن

و … .

دستگاه پرکن مایعات رقیق (ثقلی)
دستگاه پرکن مایعات رقیق (ثقلی)

هزینه لازم برای تامین تجهیزات و دستگاه پرکن آب معدنی

به منظور راه اندازی خط تولید آب معدنی که مجهز به کلیه ماشین آلات مورد نیاز باشد، به هزینه بسیار بالایی نیاز ندارید. با مدیریت صحیح و بازاریابی مناسب شما می توانید، سرمایه ای که در کار می گذارید را در زمان خیلی کوتاهی به دست آورید و حتی به میزان سود بسیار مناسبی هم دست یابید.

به طور کلی می توان چنین بیان کرد که سرمایه ای که برای راه اندازی یک خط تولید آب معدنی نیاز دارید، به هدف کلی شما بستگی دارد. هر شخصی با توجه به روش و تاکتیکی که در پیش گرفته است، باید هزینه ای را در نظر بگیرد. به عنوان مثال بعضی از اشخاص تنها با ۷۰ هزار دلار می توانند به هدف خود برسند، در حالی که بعضی دیگر به مبالغ بیشتر یا کمتر نیاز دارند.

مدت زمانی که برای نصب و راه اندازی تجهیزان و انواع دستگاه پر کن لازم است، عمدتا بین ۱۰ روز تا ۲۵ روز است. در این مرحله، هر گونه مشکلات پیش آمده و نقص های موجود در سیستم های مختلف و هر کدام از دستگاه های پرکن قابل رفع می باشد.

از تجهیزات اصلی در خط بسته بندی آب معدنی چیست؟

دستگاه پرکن آب معدنی

برای بسته بندی آب معدنی معمولا از چه ظروفی استفاده می شود؟

از انواع بطری های PET در خطوط بسته بندی لبنیات و آب معدنی استفاده می شود.

استفاده از دستگاه پرکن آب معدنی در کارخانجات چه مزیتی دارد؟

استفاده از این دستگاه در خط تولید آب معدنی، سبب تسریع روند تولید شده و مانع از به هدر رفتن انرژی و دیگر مخارج می شود.

برای خرید دستگاه پرکن آب معدنی چکار کنم؟

برای دریافت مشاوره رایگان و خرید این دستگاه به فروشگاه آی فودز مراجعه کنید.

مقالات مرتبط
0 0 رای ها
امتیاز دهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها