صفحه اصلی > رستوران، فست فود، کافی شاپ و صنعت گوشت و غذاهای آماده : انواع دستگاه همبرگر زن صنعتی (راهنمای خرید)
دستگاه همبرگر زن
دستگاه همبرگر زن

انواع دستگاه همبرگر زن صنعتی (راهنمای خرید)

آنچه خواهید خواند:

دستگاه همبرگر زن از تجهیزات ضروری فست فودها و رستوران ها است. همچنین امروزه استفاده از آن ها در مشاغل خانگی تولید همبرگر رواج یافته است. خوانندگان محترم وبلاگ آی فودز در این مقاله می توانید با راهنمای خرید این دستگاه ها آشنا شوید.

همان گونه که می دانید، همبرگر از جمله محبوب ترین غذاها در کافی شاپ ها و فست فود ها به شمار می آید. از این رو، صاحبان این مشاغل نیاز دارند تا از تجهیزاتی استفاده کنند که بتوانند در حداقل زمان و با بیشترین کیفیت، سفارش مشتریان خود را آماده کنند.

از کاربردی ترین و مهم ترین دستگاه هایی که در فست فود‌ها و رستوران ها لازم است، دستگاه همبرگر زن نام دارد. با استفاده از این دستگاه ها می توانید با به کارگیری قالب های آماده، تعداد زیادی برگر را در اندازه و با وزن یکسان آماده کرده و در اختیار آشپز گذاشت تا آن را گریل یا سرخ کند و آماده تحویل به مشتریتان گردد.

اگروفودز ؛ تنها پلتفرم تخصصی آگهی و نیازمندیهای صنایع غذایی

اگروفودز ؛ تنها پلتفرم تخصصی آگهی و نیازمندیهای صنایع غذایی

در این مقاله به معرفی نکات مهم برای انتخاب و خرید انواع مناسب دستگاه همبرگر ساز می پردازیم. مطمئن باشید که با توجه به این نکات و مواردی که در این مطلب خواهیم گفت، می توانید دستگاه همبرگر زن مناسب با کسب و کار خود را تهیه کنید، با ما همراه باشید.

دستگاه همبرگر زن
دستگاه همبرگر زن

انواع دستگاه همبرگر ساز

از جمله نکات مهمی که هنگام خرید دستگاه همبرگر ساز لازم است به آن توجه کنید، این است که این دستگاه ها در انواع مختلفی تولید می شوند و هر کدام شامل بعضی خصوصیت ها و ویژگی های متفاوت با دیگری هستند.

3 مدل اصلی که از این دستگاه شناخته می شود (همبرگر زن اتوماتیک، نیمه اتوماتیک و دستی) را در ادامه این مطلب بررسی می کنیم تا با ویژگی های هرکدام آشنا شوید.

1. بررسی و معرفی دستگاه همبرگر ساز دستی

انواع دستی دستگاه های همبرگر ساز را به طور معمول از آلومینیوم یا استیل می سازند که قیمت نسبتا مناسبی هم دارند.

این مدل از همبرگر زن، بر مبنای ابعاد همبرگر تولیدی که از قطر ۱۳ سانتی متر تا ۱۷ سانتی متر موجود است دسته بندی می شود. می تواند در حداقل زمان همبرگر را برای سرخ کردن آماده کند.

لازم به ذکر است که انواع دستی این دستگاه، علاوه بر اینکه برای استفاده در فست فودها و رستوران‌های کوچک مناسب است، در خانه ها نیز کاربرد بالایی دارد و برای تهیه یک برگر خوب و بهداشتی بسیار مناسب است.

طرز استفاده از همبرگر ساز دستی به این صورت است که پس از آماده سازی خمیر همبرگر، آن را درون محفظه‌ی گرد دستگاه می ریزید و با فشار دادن اهرم آن، همبرگر در ابعاد مورد نظر شما آماده می شود.

چنانچه فست فود یا رستوران شما بزرگ است و تعداد مشتریان روزانه شما زیاد است، این دستگاه انتخاب مناسبی برای شما نخواهد بود. چرا که تهیه برگر با برگر زن دستی به مقداری زمان نیاز دارد و تعداد تولید برگر با این دستگاه نیز کم است.

دستگاه همبرگر زن نیمه اتوماتیک دستی
دستگاه همبرگر زن نیمه اتوماتیک دستی

2. بررسی و معرفی دستگاه همبرگر زن نیمه اتوماتیک

انواع نیمه خودکار برگر سازها تقریبا دارای عملکردی مشابه همبرگر ساز دستی می باشند و تفاوت آن ها فقط در ساختار دستگاه و میزان مقاومت آن‌ها می باشد.

انواع نیمه اتوماتیک این دستگاه، برای فست فودها با بازده زیاد و ظرفیت کاری بالا استفاده دارند و در مقابل فشار مقاومت زیادی دارند. این همبرگر سازها به طور معمول از جنس استیل تولید می شوند. رایج ترین انواع آن ها نوع ۱۳ سانتی متری آن هاست.

چنانچه تعداد مشتریانی که در طول روز دارید متوسط است (نه خیلی زیاد و نه کم)، انتخاب این دستگاه را به شما توصیه می کنیم؛، زیرا تولید همبرگر با این دستگاه از سرعت بیشتری نسبت به انواع دستی برخوردار است.

دستگاه همبرگر زن نیمه اتوماتیک مدل پنوبرگر
دستگاه همبرگر زن نیمه اتوماتیک مدل پنوبرگر

3. بررسی و معرفی دستگاه برگر ساز کاملا اتوماتیک

مدل های کاملا اتوماتیک از جمله بهترین انواع دستگاه برگر زن به شمار می آیند. این دستگاه ها در مقایسه با دیگر انواع آن ها، کاربرد زیادتری داشته و برای استفاده در فست فودهای بزرگ و پرتردد بسیار مناسب می باشند.

این مدل دستگاه ها به شکل تمام هیدرولیک ساخته می شوند و جنس بدنه آن ها معمولا از استیل ضد زنگ می باشد. این دستگاه قادر به تولید ۲۰۰۰ عدد همبرگر در طی 1 ساعت می باشد.

با به کارگیری این دستگاه تولید و بسته بندی برگر ها به طور کاملا خودکار و بهداشتی صورت می گیرد. نحوه استفاده از دستگاه همبرگر زن تمام خودکار به آموزش خاصی نیاز ندارد و افراد غیر ماهر نیز به راحتی با این دستگاه کار می کند.

بازده تولید این دستگاه به نوع آن و قالب هایش بستگی دارد و تقریبا بین ۳۰ تا ۶۰ برگر ۱۰۰ گرمی در هر دقیقه است. برای یک اندازه و یکدست بودن برگرها که ظاهر بسیار مناسبی در نزد مشتریان دارد، وزن و شکل برگر را می توانید در دستگاه همبرگر ساز تنظیم کنید.

دستگاه همبرگر زنی فورمر 200
دستگاه همبرگر زنی فورمر 200

هنگام خرید دستگاه برگر ساز چه نکاتی مهم است؟

تهیه و عرضه انواع برگر (گوشت، گیاهی، مرغ و…) امروزه به عنوان یک کسب و کار خانگی نیز رایج شده است و اشخاص زیادی بدین روش تولید درآمد می کنند. از سوی دیگر بعضی شرکت های تولیدکننده محصولات غذایی، برگر های نیمه آماده (نیازمند سرخ شدن) را آماده و بسته بندی کرده و در مغازه ها عرضه می کنند.

اگر می خواهید یک دستگاه همبرگر زن خوب، کاربردی و از همه مهم تر مناسب با کاربردی که از آن انتظار دارید تهیه کنید؛ باید بعضی نکات مهم دیگر را نیز هنگام خرید این دستگاه در نظر داشته باشید. تعدادی از این نکات عبارتند از:

  • بازده تولیدی دستگاه
  • سرعت تولید برگر توسط دستگاه
  • نوع سوخت مورد استفاده
  • اندازه دستگاه (با توجه به مکان و فضایی که در اختیار دارید)
  • عملکرد و نحوه کار با دستگاه

اکنون با در نظر گرفتن نکات گفته شده، می توانید یکی از 3 انواع دستی، نیمه اتوماتیک و کاملا اتوماتیک دستگاه برگر ساز اقدام کنید. همانطور که گفته شد این دستگه ها می توانند برگر ها در اندازه و قطرهای مختلفی را تولید کنند.

دستگاه همبرگر زن چیست؟

از کاربردی ترین و مهم ترین دستگاه هایی که در فست فود‌ها و رستوران ها لازم است، دستگاه همبرگر زن نام دارد. با استفاده از این دستگاه ها می توانید با به کارگیری قالب های آماده، تعداد زیادی برگر را در اندازه و با وزن یکسان آماده کرده و در اختیار آشپز گذاشت تا آن را گریل یا سرخ کند و آماده تحویل به مشتریتان گردد.

دستگاه همبرگر زن چه انواعی دارد؟

این دستگاه در انواع دستی، نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک وجود دارد.

برای کسب و کارهای خانگی تولید همبرگر کدام نوع دستگاه همبرگرزن مناسب است؟

انواع دستی همبرگر زن

برای خرید انواع دستگاه های همبرگر زن چکار کنم؟

برای دریافت مشاوره رایگان و خرید این دستگاه ها به فروشگاه آی فودز مراجعه کنید.

مقالات مرتبط
5 1 رای
امتیاز دهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها